Paardenhoudster woedend na inval

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 00:08

arno8 schreef:
poppekontje schreef:
@arabesk,
je draft wel weer door he.
Misschien teveel chemicalien binnen gekregen tijdens je werk Ziek
Wanda mag wel blij zijn met zo'n vriendin als jij.
Je klit je aan iemand Knipoog vast en laat haar nooit meer los.

Wat een sterke argumenten heb je toch poppekontje... echt... ik denk dat Arabesk helemaal overtuigd is door deze ijzersterke intelligente redenering...

arno je bent me toch ook iets speciaals hoor Knipoog Mischien heeft die mevrouw al een waarschuwing gehad, maar laten we eerlijk zijn met die soort dingen loop je niet echt rond te showen. Nu heeft ze er nog en kan ze zien dat ze wel degelijk in staat is om een paardehouderij te runnen das toch fair.

het paard in kwestie met dat oog heeft een zware ooginfectie vind echt onwaarschijnlijk verhaal van de dierenarts. Zulke dieren worden aan spoedoperaties of opnames gebonden. dus jij vind dat de db helemaal onterecht paarden heeft mee genomen?
Laatst bijgewerkt door lesilla op 26-08-06 00:09, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 00:09

arno, maar dat dat niet gebeurt is zijn voorlopig enkel de woorden van wanda en co.
en dat moeten wij dus maar aannemen.
daar zijn geen (voor ons tastbare) bewijzen voor of niks.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 00:15

Karl66: iemand zei dat het onprofessioneel is als je ergens zomaar rond kunt lopen, daarom haalde ik dat voorbeeld aan, even ter verduidelijking dat het niet per se onprofessioneel is als je ergens rond kunt lopen.

Huisman: jij denkt dat... maar ik lees dat het paard met de oogontsteking volgens de dierenbescherming waarschijnlijk afgemaakt zal moeten worden...

Dan denk ik dat het paard met die operatie van volgende week toch beter af was geweest.

Ik vind niet bij voorbaat dat de DB slecht is. Maar ben ik nou gek? Vinden jullie ook niet dat de DB eerst eens had moeten overleggen met Wanda, voordat ze tot actie overgaan?
Ik ken de situatie niet, maar ik vermoed gewoon dat dat dus niet gebeurd is. Normaal staat er in zo'n standaardberichtje van de DB: De eigenaar is al 2 keer gewaarschuwd en blablabla.
Maar dat staat er nu dus niet in, plus Wanda zegt dat ze niet gewaarschuwd is.
En aangezien iedereen van een paar foto's al verregaande conclusies trekt, trek ik de conclusie dat de DB haar niet gewaarschuwd heeft.En dat vind ik heel kwalijk. Als ze nou al vele malen gewaarschuwd hebben of haar advies hebben gegeven hoe het beter kan, dan is het wat anders.

En kunnen jullie sommigen van jullie ECHT alleen een discussie aan door te roepen dat de 'tegenstanders' maf zijn?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 00:19

en vervolgens gaan gooien met persoonlijke dingen die nergens op slaan, zoals mijn beroep.

Ik ga me niet meer mengen in deze discussie.

Alle tegenstanders nieuwsgierigen, voorstanders, geenmeningmensen zijn allen van harte uitgenodigd om daar te gaan kijken.

Ik zou zeggen neem foto's daar en zet ze hier op bokt.

Pb me even voor het adres van dit bedrijf.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 00:20

Ik heb een deel van dit topic en de vorige topics doorgelezen en het enige wat ik kon doen was:

Ik vind het ongelooflijk dat er nog mensen zijn die durven te beweren dat deze paarden (degene die opgehaald zijn) niet verwaarloost zijn.
De DB neemt niet zo gauw paarden mee, dan moet er echt wel wat met ze aan de hand zijn. De foto's zeggen genoeg. Natuurlijk kan je een paard slechter afbeelden dan dat hij in werkelijkheid is, maar dan nog kan hij er nooit zo slecht uit zien.
En oke, misschien staan er nog 30 paarden op het bedrijf die er wel nog enigszins goed uitzien. Mooi, die zijn ook niet meegenomen. Het zou toch ook te gek voor worden zijn geweest als alle 50 paarden verwaarloost waren geweest? Dat er 5 zijn is al erg genoeg. Ongeacht de achtergrond; zo hoort een paard er gewoon niet bij te staan.

En Arabesk: wat kan jij slecht denken over mensen. Denk je nou echt dat het halve dorp wraakacties staat te bedenken tegen de eigenaresse? Die mensen hebben wel wat beters te doen lijkt mij. Waarom zou die ex-werknemer wraak willen en zo gemeen zijn? Misschien vond diegene de paarden onverzorgt en probeerde hij ze zo te redden?
Wat ik nog zorgwekkender vind; je hebt kennelijk toch de gedachte dat veel mensen de eigenaresse niet zo gezind zijn. En waarom vraag ik mij dan af? Heeft ze geen goede reputatie? En hoe komt dat dan?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 00:20

@Arno: Al was ze niet gewaarschuwd, soms is een situatie dermate ernstig dat direct ingrijpen gewenst is. Lijkt me in dit geval duidelijk, zeker met dat oog.

huisman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 00:21

In beslagname kan pas nadat er een voorzieningenrechter, na bestudering van feiten waaronder een verklaring van de eigenaar, een uitspraak heeft gedaan.

Lijkt me duidelijk!!!

Tegen de tijd dat de operatie er dan is kruipen de maden in de rondte.

Dit is in mijn ogen het enige juiste!!

Maar ik ga niet de hele nacht discussieren, welterusten voor nu en tot morgen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 00:22

Ik ga naar bed, ik neem aan dat mijn pb box morgen overstroomd van de pb'tjes van mensen die dit bedrijf graag willen bezoeken om foto's te nemen

Doei!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 00:23

Arabesk schreef:
en vervolgens gaan gooien met persoonlijke dingen die nergens op slaan, zoals mijn beroep.

Ik ga me niet meer mengen in deze discussie.

Alle tegenstanders nieuwsgierigen, voorstanders, geenmeningmensen zijn allen van harte uitgenodigd om daar te gaan kijken.

Ik zou zeggen neem foto's daar en zet ze hier op bokt.

Pb me even voor het adres van dit bedrijf.

de ergste dieren zijn weg arabesk niet veel nut meer he. ik geloof vrij dat er ook gezonde paarden rondlopen vrij zeker van. En we willen je echt niet aanvallen hoor, vind wel cool dat je ze zo beschermd.
maar als je eventjes nadenkt zaten er toch zeker vijf onder schrijnende toestanden.

madacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 00:23

Dit is kostje voor paardenkenners zoals Karl 66, die al 1 jaar op de manege rijd.Karl, ik dacht dat je inmiddels een baan had?Houd je daar eens mee bezig ipv bedrijven zwart te maken.

En kostje voor Bokkers, die het geweldig vinden een ander af te breken.

Ga iets nuttigs doen.Ga voor de dierenbescherming collecteren.
Laat de honden uit het asiel uit, maakt niet uit maar doe iets anders als mensen met paarden en/of andere dieren zwart te maken.

Het is allemaal al erg genoeg voor de eigenaresse, haar dieren en haar kennissen.

Geef liever goede raad, ga haar hulp aanbieden ipv te zeggen hoe schandalig het wel niet is.
En oordeel niet als je iemand niet kent.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 00:25

Een paar posters van vandaag de 26e: Iedereen mag zijn/haar zienswijze hebben, maar wanneer je het hier zwart op wit wenst te zetten, ga er dan geen dingen bij halen die helemaal niet ter zake doen Boos!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 00:28

Ik ga eens slapen

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 00:33

stef schreef:
Een atactisch paard laat je niet inslapen, want dat doe je met mensen ook niet. Dat laatste is zowiezo al de grootste onzin, je kan paarden niet met mensen vergelijken, alleen al omdat er voor mensen veel meer mogelijkheden zijn (aanpassingen) om een leven dragelijk te maken.

Het probleem is vaak dat bij dieren gehandeld wordt naar menselijke maatstaven. En dat is een foute gedachtengang.

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 00:36

Ik vindt het een beetje en raar verhaal, er zijn daar 45 paarden op een bedrijf(Verbeter me als ik het mis heb) en daarvan zijn er 5 'mishandeld'. Of te wel te mager en ze hebben iets. Nou wordt er al gezegt dat er 2 atactisch zijn. Dan hebben we er 3 over. 1 heeft er een tak in zijn oog gehad en is volgende meeste behandeld. En dan hebben we er nog 2 die dan te mager zijn. Ga eens na! 45 van de 2 zijn dan te mager volgens hun. Dat vindt ik persoonlijk nog weinig. Ga eens op een manege kijken of een bedrijf waar ze veel paarden hebben. Er zullen er best te mager zijn.

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 00:46

Kim4Bibi schreef:
Ik vindt het een beetje en raar verhaal, er zijn daar 45 paarden op een bedrijf(Verbeter me als ik het mis heb) en daarvan zijn er 5 'mishandeld'. Of te wel te mager en ze hebben iets. Nou wordt er al gezegt dat er 2 atactisch zijn. Dan hebben we er 3 over. 1 heeft er een tak in zijn oog gehad en is volgende meeste behandeld. En dan hebben we er nog 2 die dan te mager zijn. Ga eens na! 45 van de 2 zijn dan te mager volgens hun. Dat vindt ik persoonlijk nog weinig. Ga eens op een manege kijken of een bedrijf waar ze veel paarden hebben. Er zullen er best te mager zijn.

Beste Kim4Bibi.
Alleen de ergste gevallen worden weggehaald.
De anderen die mochten blijven zijn ook niet allemaal erg dik zoals je op verschillende foto's kunt zien.
Dus je hebt het mis als je denkt dat het alleen maar om 5 paarden gaat.

unicorn1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 01:14

Nou, ik heb alles een beetje bekeken maar zoals ik het kan zien is het toch echt niet normaal als er een paar paarden zo bijstaan.Dan heb ik het nog niet eens over dat oog maar kijk dan naar die hoeven! Je gaat mij niet vertellen dat er dan goed voor gezorgd is. Magerheid enz. kan allerlij oorzaken hebben maar alleen al die hoeven, daar is gewoon geen excuus voor! Een beetje schilfers kan maar hier is gewoon duidelijk al een tijd niks aan gedaan.
Ik geloof best dat er van de db ook fouten gemaakt zijn, zoals te weinig overleg, maar ik neem het ze ook weer niet helemaal kwalijk!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 01:23

quoteDe eigenaresse mag de 35 andere paarden nog behouden om te laten zien dat zij ze wel goed kan verzorgen. De LID voert binnenkort opnieuw een inspectie uit. Daarvan zal afhangen of deze paarden alsnog elders worden ondergebracht.unquote

Het gaat niet alleen om 5 paarden. Er zijn er dus 15 in beslag genomen, terecht of niet terecht, en deze Wanda staat nu onder een soort van curatele wat haar paarden betreft bij de LID.

Ik kijk ook vaak naar Animal Planet, met name het programma waar de DB Houston in actie komt bij vermeende gevallen van dierenmishandeling. Het valt mij wel op dat eigenaren vaak niet (willen) beseffen dat hun dieren niet fatsoenlijk worden verzorgd.

Ik ga niet oordelen over dit paardenmelkbedrijf maar moet eerlijk zeggen dat ik in de paarden op de foto's geen Norikers herken. Ik heb zelf ook een koudbloed en daar hoor je echt geen ribben te zien.

Hopelijk komt het met de paarden snel in orde. En als het met de 35 overgebleven paarden goed gaat, kan de melkerij ook voortgezet worden hetzij met een wakend oog denk ik.

ckhobie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 03:14

Zeg, ik heb het hele verhaal gevolgd, begrijpen doe ik het niet. A. Ik begrijp niet dat als het waar is, dat men zo iets paarden aan doet en B. Wat gebeurt er met de inbeslag genomen paarden? C. Het lijkt mij dat de db niet zomaar paarden weghalen, daar gaat toch vaak een waarschuwing aan vooraf? Maar het zal je maar gebeuren zeg... ik zal er gewoon niet goed van zijn. Tuurlijk moet je voor je paarden zorgen, heel goed zelfs, maar als je inderdaad een paar kneuzen er tussen heb staan en andere mensen willen kwaad.....vreselijk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 06:13

@ Kim4bibi- 5 nog weinig?? Er zou er GEEN EEN moeten zijn die er zo uit zien. Hoe kun je in godsnaam zeggen dat je 5 dan nog een mooi aantal vindt Ziek Het lijkt wel of sommige mensen dit heel gewoon vinden ofzo.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 08:08

Wat een verhaal.
Tja de hoeven zien er niet echt florisant uit maar dat zien ze bij mijn paarden op het laatst van de periode ook niet altijd de hoefsmid kan niet perse altijd op het moment komen dat je hem het hardst nodig hebt en idd misschien heeft ze dan te lang gewacht.

de paarden die mager zijn zouden misschien idd lichtjes bijgevoerd moeten worden en opgebouwd moeten worden.
en als ze idd last hebben van kiezen en dergelijke dan zou ik ook een afspraak hebben gemaakt met een tandarts om te kijken wat we er aan zouden kunnen doen.

het oog van de app was onder behandeling heb ik begrepen?
tja ik weet uit ervaring dat een app sneller een ontstoken oog krijgt als een ander paard. die van mij wordt blind door een beschadiging aan het hoornvlies wat ze opliep van een strotouwtje waar ze tegen schuurde, een vliegenkap opdoen met zo'n ernstig ontstoken oog als bij dit paard is geen doen het vuil wat er aankomt gaat aan de vliegenkap plakken en vervolgens plakt vanzelf de hele kap aan het hoofd vast.
en dat gaat pas zeer doen een paard gaat dan extra schuren en krijgt vanzelf nog meer ontsteking.
als het onder behandeling was van een DA en dat gezegd wordt
dan vind ik dat die mensen van de DB dat eerst eens hadden moeten achterhalen en controleren tevens de hoeveelheden voer hadden gecontroleerd kunnen worden en eventuele hoeveelheden daarvan.
Deze mevrouw roept hoog en laag dat ze onschuldig is en nodigt mensen zelf uit om te komen kijken ik denk niet dat ze graag in het nieuws komt als ze daadwerkelijk heel slecht voor ze zou zijn dat zou niet slim zijn.
ik wil haar wel het voordeel van de twijfel geven daarentegen vind ik wel dat ze er iets aan moet doen ntl.

Zo vaak worden mensen beschuldigd van dierenverwaarlozing
terwijl ik vaak zat gebeld heb voor echte dierenverwaarlozing en mishandeling bij mij in de omgeving en dat ze er pas op het allerlaatste moment naar tighonderd waarschuwingen iets aan gingen doen omdat het niet ernstig genoeg was pas toen er 1 paard dood in de wei gevonden werd. tja en ik maar bellen.

andere paarden worden zo vetgemest dat ze bijna niet meer kunnen staan hoefbevangen zijn spierziektes hebben en daar kijkt geen kip naar om die is immers niet te dun en ziet er minder zielig uit misschien is ze wel drachtig of eet hij/zij gewoon graag wordt er dan gedacht. en de vacht glanst toch. tja dat doet het bij deze paarden ook niet bij allemaal maar bij veel wel.

ik geloof niet dat deze vrouw opzettelijk paarden verwaarloost.
misschien dat het perongeluk wel zo ver is gekomen.
ik weet het niet

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 08:49

ponylovertje schreef:
Ik heb een deel van dit topic en de vorige topics doorgelezen en het enige wat ik kon doen was:

Ik vind het ongelooflijk dat er nog mensen zijn die durven te beweren dat deze paarden (degene die opgehaald zijn) niet verwaarloost zijn.
De DB neemt niet zo gauw paarden mee, dan moet er echt wel wat met ze aan de hand zijn. De foto's zeggen genoeg. Natuurlijk kan je een paard slechter afbeelden dan dat hij in werkelijkheid is, maar dan nog kan hij er nooit zo slecht uit zien.
En oke, misschien staan er nog 30 paarden op het bedrijf die er wel nog enigszins goed uitzien. Mooi, die zijn ook niet meegenomen. Het zou toch ook te gek voor worden zijn geweest als alle 50 paarden verwaarloost waren geweest? Dat er 5 zijn is al erg genoeg. Ongeacht de achtergrond; zo hoort een paard er gewoon niet bij te staan.

En Arabesk: wat kan jij slecht denken over mensen. Denk je nou echt dat het halve dorp wraakacties staat te bedenken tegen de eigenaresse? Die mensen hebben wel wat beters te doen lijkt mij. Waarom zou die ex-werknemer wraak willen en zo gemeen zijn? Misschien vond diegene de paarden onverzorgt en probeerde hij ze zo te redden?
Wat ik nog zorgwekkender vind; je hebt kennelijk toch de gedachte dat veel mensen de eigenaresse niet zo gezind zijn. En waarom vraag ik mij dan af? Heeft ze geen goede reputatie? En hoe komt dat dan?

Ik ben het met je eens.

Wat ik verderop heb gelezen is dat deze dame (eigenaresse) idd een stempel heeft van het verwaarlozen van haar dieren.
Ookal was die "vroeger" , ze is er al toe in staat geweest.

Ik snap ook niet waarom mensen haar beschermen..... Misselijk
Die paarden zien er gewoon niet goed uit!!!
Ik vraag me af of ze nog zo denken als ze deze paarden hadden gezien, maar dan van een andere eigenaar en of ze die dan ook zouden verdedigen?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 09:12

arno8 schreef:
Is dat misschien een idee voor een nieuwe regel op bokt? Dat je bij een topic dat al 7 pagina's loopt, niet meer mag reageren op alleen het openingsbericht?

Haha!

Je zou het haast verplicht gaan stellen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 09:17

Even een post om te laten zien wat ook imo niet helemaal correct is:
(en dit is geheel ON topic!!!!)
Afbeelding
en het zelfde paard
Afbeelding
Even voorop gesteld: ik zeg NIET dat die paarden op de foto's bij Wanda in top conditie zijn en ik ben het er mee eens dat daar wat aan gedaan moet worden, maar dan altijd nog liever bij Wanda en eventueel onder toezicht/met hulp van een bevoegde instantie...en dan bedoel ik met bevoegd: een instantie die verstand van zaken heeft.

Het paard op deze foto's liep mee op het hoogste niveau op een wedstrijd. Ik heb de ruiter met opzet er afgestuft, alhoewel het een buitenlandse is.
Na afloop van deze wedstrijd werden de paarden beoordeeld op hun conditie. Deze foto's zijn enkele minuten voorafgaand aan die beoordeling gemaakt.
Mijn verbazing was groot (op zn zachtst gezegd) toen ik hoorde dat dit paard de "best condition" prijs won in zijn catagorie.

Verder waarde-oordeel laat ik aan jullie over....
oh ja, de jury was internationaal en bestond gedeeltelijk uit dierenartsen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 09:20

ik vind het maar een mager bonkig ding.........

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 09:29

KiWiKo schreef:
ik vind het maar een mager bonkig ding.........

Er liepen daar meer magere bonkige dingen, maar deze viel op..... Verdrietig
Persoonlijk vind ik dit dus óók niet kunnen, maar die komt dan wel door een jury keuring heen met allemaal buitenlandse hotemetoten er in.....Bloos!

Dàt is wat ik er even mee wilde zeggen....