Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
soesita schreef:En wat willen ze gaan doen met ruiters die trektochten door verschillende landen doen en door Nederland moeten? En met grensruiters? Ik bedoel maar: mijn paard is in Duitsland verzekerd, en ik rij in Belgie, Duitsland en Nederland. Het zou toch al te gek zijn als ik voor één bos waar ik af en toe rij een nederlands ruiterbewijs moet gaan halen, waar dan nog eens een nederlandse verzekering aan gekoppeld is

Citaat:En nu heeft de SRR een overeenkomst gesloten met het CBR zosdat de laatstgenoemde het examen enzo eens onder de loep neemt zodat dit gaat voldoen aan de eisen van deze tijd en dan vliegt iedereen in de gordijnen en begint te gillen dat het ruiterbewijs geen zin heeft...
En overmorgen wel weer vrolijk reageren in een topic over ruiters die de basisregels schijnbaar niet kennen en in volle galop wandelaars passeren of andere ruiters....
superwoman schreef:Citaat:En nu heeft de SRR een overeenkomst gesloten met het CBR zosdat de laatstgenoemde het examen enzo eens onder de loep neemt zodat dit gaat voldoen aan de eisen van deze tijd en dan vliegt iedereen in de gordijnen en begint te gillen dat het ruiterbewijs geen zin heeft...
En overmorgen wel weer vrolijk reageren in een topic over ruiters die de basisregels schijnbaar niet kennen en in volle galop wandelaars passeren of andere ruiters....
helemaal mee eens!

Citaat:staatsbosbeheer, natuurmonumenten en die landeigenaren verplichten dat ruiterbewijs niet de overheid.
Anya schreef:Het komt mij eerder voor dat Alane overheidsingrijpen als haarlemmerolie voor de onverantwoordelijkheid van enkele burgers propageert. En dat terwijl iedere burger juist roept dat er teveel regels zijn, die bovendien averechts werken. Bovendien is er opeens wel heel veel vertrouwen in datzelfde overheidsingrijpen d.m.v. regelgeving. En dat terwijl wederom reeds duidelijk is dat de 'maakbare samenleving' een utopie is gebleken. Waardoor steeds vaker regulering juist weer wordt teruggelegd waar die hoort: bij de verantwoordelijke burgers.
Alsof het halen van een rijbewijs en het stellen van regels o.g.v. maximum snelheid de oplossing is gebleken voor ongewenst gedrag van enkele weggebruikers.
Nog los daarvan lijkt het alsof de aangegeven 'klachten' de reden zijn geweest voor voorgenomen beleidswijzigingen. Dat is echter niet het geval. Een goede lobby van de betreffende organisatie aan de ene kant en wellicht onwetendheid aan de andere kant, is mijns inziens een eerder voor de hand liggende oorzaak van deze voorgenomen beleidswijziging.


Anya schreef:reeds eerder aangegeven: het proces van agendavorming noopt mij ertoe om aan de bel te trekken voor Nederland wordt geconfronteerd met een ongemerkt (liefst in de vakantiemaanden) ingevoerd voldongen feit.
Qimm schreef:
Dadelijk moeten we ook een fiets rijbewijs halen? Natuurlijk is het best een goed initatief, maar ik heb weinig zin om een duur 'bewijs' te halen voor iets wat ik al jaren kan en doe. En ik kan niet niet buitenrijden ondanks dat ik dat graag doe. Als ik rij, rij ik zowieso langs de weg ik moet namelijk een kilometer rijden voor ik bij 'mijn' bak ben
en natuurlijk mensen met paarden/kinderen en honden, etc)
Adrienne schreef:Waar moeten we zijn om aan die bel te gaan hangen?![]()
Alane schreef:soesita schreef:En wat willen ze gaan doen met ruiters die trektochten door verschillende landen doen en door Nederland moeten? En met grensruiters? Ik bedoel maar: mijn paard is in Duitsland verzekerd, en ik rij in Belgie, Duitsland en Nederland. Het zou toch al te gek zijn als ik voor één bos waar ik af en toe rij een nederlands ruiterbewijs moet gaan halen, waar dan nog eens een nederlandse verzekering aan gekoppeld is
Als het in NL verplicht wordt dat een NL-ruiter een ruiterbewijs moet hebben, dan heb je die ook nodig in België en Duitsland.
Immers hoef ik als grensrijder niet ook een NL-autorijbewijs te halen en als ik Duitlsand rijdt nog een duits-autorijbewijs
Met een ruiterbewijs is het net als met een rijbewijs voor de auto, je hebt een papiertje dat je de grondbeginselen kent en weet waar welk knopje voor dient.
ervaring doe je enkel en alleen op door te doen en niet van die 20 of 30 X 50 minuten met een instructeur naastje bochtjes achteruit oefenen.
En dat geroep van wat je dan nog maar weet en kunt roepen de meesten chauffeurs ook als ze na hun B-rijbewijs bus of vrachtwagen gaan doen....
Daarnaast worden de eisen aan de lessen en examens voor B-rijbewijs ook weer aangescherpt (hoor ik weinig klagers over die het daarniet mee eens zijn en gaan lobby-en)
En nu heeft de SRR een overeenkomst gesloten met het CBR zosdat de laatstgenoemde het examen enzo eens onder de loep neemt zodat dit gaat voldoen aan de eisen van deze tijd en dan vliegt iedereen in de gordijnen en begint te gillen dat het ruiterbewijs geen zin heeft...
En overmorgen wel weer vrolijk reageren in een topic over ruiters die de basisregels schijnbaar niet kennen en in volle galop wandelaars passeren of andere ruiters....
lijkt me dan eerder schoppen om te kunnen schoppen dan om doel te raken.

Citaat:Beide organisaties zullen een gezamenlijk plan opstellen voor vergaande samenwerking bij de ontwikkeling en organisatie van de examens voor ruiters en koetsiers