Poëtin overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 10:52

Grondbeginsel van elke schadeverzekering: vergoeden van onvoorziene schade: of te wel, je mag er niet beter of slechter van worden. 2 maatschappijen kunnen wel ieder een deel van het risico op zich nemen.( vaak bij zware financiële risico's, b.v een paard van een miljoen, of de Amsterdam Arena)
Beide zullen dan een gedeelte van de schade vergoeden. Vaak ook gezien op een z.g. beurspolis( Lloyds of London)

Op een mensenleven kan je ook een sommenverzekering afsluiten, daar kunnen de nabestaanden wel degelijk financiëel beter van worden, dat heeft de beruchte tandarts ook geprobeert.

Als een maatschappij zo stom is om dat ook op een dierenleven te doen, mogen ze van mij beteljen! Alleen maar fijn voor de eigenaren.

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 16:47

Ik heb heel het topic door gespit en vind het heel jammer dat ze dood is.
Maar waarschijnlijk was dit wel het beste, ik had haar zelf het liefste ik de wei zien lopen met een veulen er naast, dan was ze waarschijnlijk het mooiste...

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 19:12

ik vind het erg jammer dat ze dood is, maar ik denk wel dat ik weet waardoor het komt...
ze is verzekerd en gewoon afgemaakt... het klinkt erg hard ik weet het, maar hoe kan het dan anders zomaar opeens doodgaan, er is 900.000 euro betaald en ze is zomaar dood...

trowing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 21:26

weet iemand al de uitslag van de autopsie ik ben namelijk wel heel erg nieuwsgierig wat daar is uitgekomen

olafj

Re: Poëtin overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 21:49

autopsie duurt altijd lang!

Wij hebben ook een keer een veulen voor autopsie naar utrecht gebracht en 6 weken later kregen we de uitslag.
Dus ff geduld.

unamie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 22:08

smeetjoew schreef:
ik vind het erg jammer dat ze dood is, maar ik denk wel dat ik weet waardoor het komt...
ze is verzekerd en gewoon afgemaakt... het klinkt erg hard ik weet het, maar hoe kan het dan anders zomaar opeens doodgaan, er is 900.000 euro betaald en ze is zomaar dood...

ook een paard van 900.000 kan dood gaan
de moeder van mijn paard Amy stond s'avonds laat ook nog gezond op stal
de volgende dag om 11:00 was ze dood.. in laten slapen
ik had er alles voor over gehad om haar te redden, helaas het was niet mogelijk

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 00:48

smeetjoew schreef:

Wat is dit nu weer voor rare opmerking , ieder paard of mens of ander dier kan zomaar dood gaan hoor, en ik zou maar niet oordelen voordat je de waarheid weet...
En hoe duur een paard ook gekost heeft , dat geeft helaas geen garantie..

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 01:20

Het paard is niet zomaar doodgegaan, ze heeft een spuitje gekregen.

De reden: ondragelijke pijn die niet te behandelen was.

Alleen hoe weten ze dat het niet te behandelen is als ze niet weten wat de oorzaak is? En dat weten ze niet, want daar moeten ze authopsie voor doen.

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 10:18

@ unamie en kajanus: HET SPIJT ME HOOR! ik mag toch wel zeggen wat ik denk, dan hoef ik niet meteen aangevallen te worden...!!!!!! Het is gewoon mijn mening, je mag het er niet mee eens zijn maar dat kan dan wel wat vriendelijker hoor!! Ik denk gewoon dat poetin is afgemaakt. Ze is goed verzekerd en afgemaakt. Oke, ieder paard kan wel opeens doodgaan.... daar ben ik het wel mee eens dan, maar het kan ook ioets vriendelijker gezegd worden. Vooral Kajanus!

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 10:21

Jeussssss agressief !! Slecht geslapen smeetjoew???

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 10:28

smeetjoew mag het iets minder
was is er mis met mijn reactie
er staat niets aanvallends in hoor
kiwiko heeft misschien wel gelijk
je bent vast met je verkeerde been uit bed gestapt

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 10:33

Sorry hoor Smeetjoew , Jij vindt dat ik iets onvriendelijks zeg, maar heb je je eigen verhaal al nagelezen, jij meent dat als je paard verzekert is dat hij dan maar gewoon afgemaakt wordt.. ik vindt dat erg kort door de bocht, en ik zou als ik de eigenaar van Poetin was dit niet echt waarderen dat er mensen zo over mij schrijven , wie weet heeft ze er wel erg veel verdriet van dat zo'n fantastische merrie er niet meer is .. of ken jij de eigenaar en weet je het hele verhaal hoe het gegaan is ???

Hester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 13:40

Mensen mensen, kalm aan. Natuurlijk valt er een hoop te speculeren rond de dood van deze merrie. En kom op, dat doen we toch allemaal? Natuurlijk niet leuk voor de eigenaren, natuurlijk niet leuk voor de mensen die van 't paard hielden. Maar iedereen heeft zo z'n mening over de echte doodsoorzaak. Hoefbevangen of onvruchtbaar, peesblessure of een slechte baarmoederspoeling?

Het leven van dit paard was niet altijd even leuk, en haar dood was zeker niet leuk, maar toch, dit topic kunnen we toch wel leuk houden?

Back on topic people.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 13:46

Het maakt wel emoties los zeg.
Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt, zodat al die vreemde verhalen de wereld uit geholpen worden.

Apollo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 13:51

ja mijn moeder vertelde het een tijdje terug dat het in de krant stond. Ben ook echt heel benieuwd naar de doodsoorzaak.

MissChoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 14:42

Jammer, de 'legende' is niet meer.
Het zal me verder een worst zijn waarom Poetin uit haar lijden is verlost. Het gaat erom dat je deze mensen misschien juist wel een pluim kan geven dat ze het hebben gedaan. Een paard laten inslapen is al moeilijk genoeg en zeker als je hem ook nog eens drie maanden geleden voor 900.000 gekocht hebt.
En dat verhaal over de verzekering, de meeste verzekeringsmaatschappijen nemen een paard dat meer dan 250.000 (weet niet het preciese bedrag) waard is niet eens aan om te verzekeren, omdat dat gewoonweg geen zin heeft. Dus Poetin ook niet. Mensen die zo'n paard kunnen betalen kunnen het geld dus blijkbaar ook best missen en is de dierenarts voor hun makkelijk te betalen. Bovendien doen ze dit om fraude zoals hier gesugereerd wordt te voorkomen.

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 19:27

Oke, oke, sorry. ik kan me ook wel iets netter gedragen zie ik. bij deze, sorry Kajanus en unamie! Discussie gesloten?! ik wil geen ruzie op het internet. Ik vond alleen de reactie niet zo leuk op mijn mening dat ik misschien wist wat het was... nogmaals sorry voor mijn lullige opmerking van vanochtend.

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 21:43

Misschien dan voortaan eerst even nadenken voor je een reactie plaatst smeetjoew?

Vind het echt doodzonde.. Zo'n prachtige merrie..
Ook vreselijk voor de eigenaar natuurlijk.. 900 000 is niet niks..

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 21:47

Oke smeetjoew zand erover ... en een (kerst)banketstaaf lust ik wel hoor...

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 22:58

is goed smeetjoew
iedereen heeft zijn dag wel eens niet

horseNL00

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 12:26

shit hee ik lees het nu voor het eerst! Poetin dood! Ik heb het paard gezien tijdens de laatste veiling (sta net niet op de foto van pagina 1 van dit topic) en vond het een geweldige merrie. Echt heel heel jammer. Een groot verlies.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:31

wat is nou de dood oorzaak

PhiaBink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 00:22

Of we dat ooit te weten komen?????????

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:40

Ingeslapen toch?
Ivm ondraaglijke pijn door blessures?

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:50

Ze hebben volgens mij nog wel wat embryo's over van haar.
Misschien zien we nog wel poetin, ze heeft al een jong.
Het is echt heel erg zonde, dat zo'n paard zo'n jonge leefdtijd moet sterven.
Heb er wel iets over gelezen in de IDS, maar was nouh precies de oorzaak is, is me nog neit heel erg duidelijk.