Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DriesM schreef:Hey allemaal,
Ook ik volg dit verhaal al ongeveer 6 jaar. Inderdaad, zolang ken ik Kelly al. Ik zal me even voorstellen. Ik ben Dries, de vriend van Kelly, ben 21 jaar en eveneens van Leopoldsburg. Zelf heb ik ook paarden dus ik weet waarover ik spreek. Ook hebben wij zelf al veulens gekweekt dus op dat vlak kan ik ook meespreken. En Manuela, ik kan je garanderen dat je met een veulen NOOIT die band gaat hebben die er bestaat tussen Kelly en Queen. Ik beweer daarmee totaal niet dat Queen bij de familie Schepers, alias "de Duitsers", geen goede toekomst zou gehad hebben. Spijtig genoeg heeft het lot het anders beslist. En nu kom ik tot het punt waar ik mij mateloos aan erger in jouw laatste reactie. Hoe kan je nu zeggen: "zet alle emoties toch eens aan de kant"??????? Dat is nu juist het verschil tussen een paard en een ander goed. Ik weet niet hoe aandachtig jij alles leest maar je zou wel kunnen gezien hebben dat Kelly haar Queen ziet als een kind, iemand waar je alles zou voor doen of laten. Ik weet niet of jij kinderen hebt, maar hoe zou jij reageren als men die opeens uit je leven wil wegtrekken?
Jij zegt ivm het inleveren van de papieren voor de verzekering:"Dit konden ze niet over hun hart krijgen, omdat ze wisten dat ze dan een hele grote deur in hun leven moesten sluiten" Heeft dit dan niets te maken met emotie? Dit is een vraag die geen antwoord nodig heeft want dat heeft natuurlijk alles met emotie te maken. En begrijpelijk, maar je moet opletten dat je niet tegen één partij zegt dat er geen emotie mag zijn terwijl je dat langs de andere kant ondersteunt. Moesten de papieren ingeleverd geweest zijn, het geld uitgekeerd, dan hadden we deze problemen nu allemaal niet gehad. Dan was de familie Schepers ("de Duitsers") nu geen betrokken partij.
Ook was ik samen met de familie Cornelis en Adri in de rechtzaal aanwezig toen het proces voorkwam. Zelfs daar hebben we de familie Schepers ("de Duitsers") niet gezien, hoewel we gehoopt hadden om hen wel te zien, zodat we eventueel tot een dialoog konden komen zonder daarvoor andere communicatiemiddelen voor in te roepen. Maar nee, ze werden slechts vertegenwoordigd door hun advocaat. En de familie van Kelly, heeft hen voor de eerste keer gezien vorige week toen hun gezicht plots in de krant verscheen. Iets meer dan twee maanden heeft het geduurt voor men een gezicht kon plakken op "die Duitsers". Stel je voor, elke dag met dezelfde vraag: bij wat voor mensen zou Queen eventueel terecht kunnen komen? En dan meer dan twee maanden wachten voor je daar enigsinds een antwoord op kan vormen hoewel hun aanblik natuurlijk niet alles zegt maar toch betekent het iets...
Ook valt het mij op dat er altijd gesproken wordt over het "onzichtbare" brandmerk. Waarom geef je daar geen reactie op Manuela, als je gelezen hebt op wat je reageert dan moet je toch ook die foto's gezien hebben. Waarom kan je dan niet zeggen: inderdaad jullie hebben gelijk, het brandmerk ik onzichtbaar? Zoals vele zaken in het leven gaat dit om geven en nemen, de familie van Kelly wil geven en nemen maar is de familie Schepers ("de Duitsers") ook bereidt om te geven en niet enkel erop uit om te nemen????? Ik nodig je uit, Manuela, om hier eens op te reageren.
groeten Dries
jeanke schreef:
Velen zullen dit niet graag horen (want op Bokt zit al een groep fervente antichippers) maar als van Europa uit alle paarden gechipt zouden moeten zijn dan kan iedereen bij aankoop van een paard zien of het als gestolen geseind staat of niet (mits betere onderlinge communicatie tussen de databanken van de lidstaten) en aan de slachthuizen zou er eveneens deze controle moeten zijn zodanig dat er geen gestolen paarden geslacht worden en dat men zeker is dat door de verzekering overgenomen dieren voor de slacht ook werkelijk naar de slacht gaan.
In Nederland heeft men dit sinds 18/9/2004 ingevoerd, waar blijft België ??? Hoe zit het met de rest van Europa??
Enige nadeel men zal van overheidswege een veel beter zicht zal krijgen op het bezit van paarden: consequentie belasting, mestbank??,
silvana"]
Dit is dus helaas niet waar,Is er hier niemand dan die het verhaal van Jordi heeft gevolgd? Jordi had een stamboom + brandmerk en eenChip Was binnen de drie dagen terug op gespoord toch moest de eigenares Ieris hier op Bokt de nieuwe eigenaar het aankoop bedrag van Jordi betalen anders kreeg ze hem niet mee.Dan moest hijbij de nieuwe eigenaar blijven en werd er een procudure gestart.
(Ik ben trouwens wel voor chippen, mijn paarden zijn gechipt)
[/quote]
Ik heb dat topic ook gevolgd en ik heb daar serieuse twijfel bij dat de persoon die het paard in bezit heeft het ook degelijk " gekocht" heeft. Het is jammer voor de gedupeerde maar de wet in België en Nederland beschermt ten eerste de koper. En het zal spijtig genoeg nog geruime tijd duren eer het contoleren van een chip bij aankoop van een paard routine wordt.
[quote="xKatleentjex schreef:even off-topic, maar heb onlangs nog gelezen dat de chipverplichting ook in België doorgevoerd gaat worden, ben alleen de datum vergeten
Adri schreef:Jeanke, als U dierenarts bent, zou ik je graag uitnodigen om met me mee te gaan, als ik een afspraak heb naar het grootste paardenslachthuis van Belgie, dar worden de paarden nog altijd niet op een chip gekrontroleerd, en bij het slachten ook niet. Er is teveel tegenstand met het chippen en paspoorten van de paarden, ik denk wel dat je weet waarom ? Indien ze op de jumpings de paarden zouden kontroleren op een chip, zoals op het groot spel, zou er al veel gebeuren, niet dat de ruiters de boosdoeners zijn, maar zou iedereen alles over zijn paard weten, en het ook nog kunnen volgen, maar in ons klein landje, zijn er altijd tegenwerkingen.
jeanke schreef:Bedankt voor de uitnodiging maar ik hoef daar geen slachthuis voor te bezoeken. Ik weet goed genoeg dat er op de slachthuizen niet gecontroleerd wordt op chips: heel de zever van "de chip gaat zwerven" gewoon omdat ze te lui zijn om te controleren. Er zal pas controle komen in de slachthuizen als de overheid hen verplicht van te controleren.
Waarom is er zoveel tegenstand voor het chippen: omdat de handelaars het niet zien zitten. En dan heb ik het niet over de louche handelaars maar over de grootlevernaciers in sportpaarden die niet willen dat vadertje staat weet hoeveel paarden ze verkopen, aan wie en vooral niet voor hoeveel.
Dit is het toch wat je wil zeggen Adri of bedoelde je nog iets anders?
Citaat:Ben ik voor chippen - NEE! en als bestuurslid van een Nationaal erkend Stamboek en in samenwerking met anders Nationaal erkende Stamboeken zullen wij proberen chip verplichting in Belgie tegen te houden !!!!