Te paard van het Belgische Ieper naar Alkmaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 11:08

Als ik zo kijk op de polarsteps legt ze ook wel flinke stukken af per auto, daar gaat het met weinig tussensteps strak langs de snelweg qua volgen.

Ik hoop maar dat de paarden straks hier niks aan over houden, die hebben het hier niet voor het zeggen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 11:39

Het lijkt of ze alles nu met de pony doet of zie ik het niet goed?

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 11:51

Ze zegt dat iemand nu Whisper aan het halen is en dat ze dadelijk wisselt. Misschien is dit een route die voornamelijk over zandpaden gaat en dat ze daarom de pony kiest?

Ze heeft toevallig een vragensticker op haar instastory geplaatst. Er waren hier nog al wat vragen. Ik vrees wel dat je als de vraag haar niet bevalt geblokkeerd wordt maar dat maakt mij niets uit.

Op polarsteps zie ik een foto waar ze naast de pony staat, daar oogt de pony klein. Ik vraag me af hoe het eruit zie als ze er op zit.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 14:06

friezenfan2 schreef:
Ze zegt dat iemand nu Whisper aan het halen is en dat ze dadelijk wisselt. Misschien is dit een route die voornamelijk over zandpaden gaat en dat ze daarom de pony kiest?

Ze heeft toevallig een vragensticker op haar instastory geplaatst. Er waren hier nog al wat vragen. Ik vrees wel dat je als de vraag haar niet bevalt geblokkeerd wordt maar dat maakt mij niets uit.

Op polarsteps zie ik een foto waar ze naast de pony staat, daar oogt de pony klein. Ik vraag me af hoe het eruit zie als ze er op zit.

Ik heb uiteraard gereageerd, maar klopt het dat de insta pagina nu uit de lucht is? Of heeft ze me dus echt geblokkeerd :+

Earth

Re: Te paard van het Belgische Ieper naar Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 14:11

Die van de stoeterij is nog online. Of bedoel je haar persoonlijke?

Ze heeft daar gisteren een filmpje geplaatst met maar 33 likes. Dat voelt een beetje triest aan...

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 14:14

Die vd stoeterij inderdaad.. ook een handige manier om al je 'tegenstanders' te verbannen van de pagina. Iedereen die nee stemt met opmerking uitsluiten.

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 17:13

Oh inderdaad. Ik had nee gestemd, en ik kan mooi de pagina niet meer zien :')
Dat is ook een manier..

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 17:24

Oke dus ik moet niet op nee drukken? Ik heb gereageerd op de vragensticker maar ze heeft mij nog niet geblokkeerd. Misschien komt dat nog.

Ze post net een gedeelde post met equilabapp. Dat er sponsers zijn voor deze rit is echt apart.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 18:01

friezenfan2 schreef:
Oke dus ik moet niet op nee drukken? Ik heb gereageerd op de vragensticker maar ze heeft mij nog niet geblokkeerd. Misschien komt dat nog.

Ze post net een gedeelde post met equilabapp. Dat er sponsers zijn voor deze rit is echt apart.

Correctie. Leek alsof mijn reactie op fb weggehaald was, maar is er nog..

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 18:05

Als je haar pagina niet meer ziet dan heeft ze je geblokkeerd. Ik volg haar niet maar klik soms op de stories om te zien hoe het gaat. Ze heeft een filmpje opgenomen waarin ze aangeeft dat ze zich afvraagt waarom, als je tegen de rit bent, haar volgt. En dat er gezegd wordt dat de paarden te mager zijn maar dat alle professionals (waaronder de dierenpolitie) het daar niet mee eens zijn en het tegenspreken.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 19:12

Melzazu schreef:
Als je haar pagina niet meer ziet dan heeft ze je geblokkeerd. Ik volg haar niet maar klik soms op de stories om te zien hoe het gaat. Ze heeft een filmpje opgenomen waarin ze aangeeft dat ze zich afvraagt waarom, als je tegen de rit bent, haar volgt. En dat er gezegd wordt dat de paarden te mager zijn maar dat alle professionals (waaronder de dierenpolitie) het daar niet mee eens zijn en het tegenspreken.

De dierenpolitie?

Voor vertrek heeft een dierenarts de paarden beoordeeld en gesteld dat ze arm gespierd waren.

Of ze tijdens de rit een veterinaire check heeft laten doen weten we natuurlijk niet.

Lijkt of het grote paard wel wat rust heeft gekregen gisteren en vanochtend. Dat is fijn voor hem!

Misschien dat ik zaterdagmiddag wel ga kijken als ze aankomt in Alkmaar.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 19:20

Dat is wat ze zei in die instastory inderdaad. En wat er eerder al onder een instapost (denk ik) stond.

Ze lijkt onder Breda te zitten. Ik ken nog wel een stal waar genoeg plek is om te overnachten maar dan moet ze eerst heel Breda door en dat zou alles behalve slim zijn.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 19:29

Ik zag nu ook die post van equilab voorbij komen. Wat dat betreft media aandacht genoeg..

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 19:59

fransje23 schreef:
Melzazu schreef:

De dierenpolitie?

Voor vertrek heeft een dierenarts de paarden beoordeeld en gesteld dat ze arm gespierd waren.

Of ze tijdens de rit een veterinaire check heeft laten doen weten we natuurlijk niet.

Lijkt of het grote paard wel wat rust heeft gekregen gisteren en vanochtend. Dat is fijn voor hem!

Misschien dat ik zaterdagmiddag wel ga kijken als ze aankomt in Alkmaar.

Ja dit is wat ze zelf zei in het filmpje. Ik weet het verder ook niet.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 20:53

Ik zie nu de dierenartsenpraktijk die ze ook als sponsor heeft (en die vermoedelijk de vetcheck gedaan heeft, ben niet zeker of het dezelfde is, zo goed ken ik hen niet, zijn hier wel over de vloer geweest voor pensionklanten) en die staan wel heel hoog aangeschreven, behoren hier in de streek wel tot de top en hebben een hart voor dieren, dus misschien valt het allemaal nog wel mee?

Ik vind Wendy inderdaad nogal een labiele persoonlijkheid en soms iets teveel zelfvertrouwen, en ze maakt soms impulsieve en niet altijd de beste keuzes (bijv. een paard te koop aanbieden op een paardenmarkt en zich dan - gelukkig - huilend terugtrekken omdat de handelaars haar paard respectloos behandelen) maar ik vraag me af of zo'n gerenommeerde dierenartsenpraktijk hun goede naam op het spel zouden zetten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 06:13

Er is gisteren nog een foto geplaatst van het paard dat staat te wachten om omgeruild te worden voor de pony. Het dier heeft geen grammetje over, is erg hoekig. Maar ook weer niet brood- en broodmager ala Brooks ofzo.

Persoonlijk zou ik een dermate hoekig paard graag wat ronder willen zien worden, voordat ik er flink mee op pad zou gaan. Maargoed hij zal ook niet zomaar dood neervallen. Op het moment dat het dier moe toont dan ziet ze het wel en ze heeft ook al een stuk overgeslagen dat ze niet gereden heeft.

Het hele idee was idioot, voorbereiding lijkt niet optimaal te zijn geweest. Maar puntje bij paaltje denk ik wel dat ze er mee dealt op het moment dat de dieren laten blijken dat het ze echt teveel wordt. (jammer dat je dat zelf niet van te voren kan bedenken dat er voor die beestjes op deze manier weinig leuks aan is....)

En ik blijf het toch gewoon sneu vinden dat het zo op deze manier loopt. Helemaal eigen schuld natuurlijk, ze had het heel anders aan moeten pakken. Maar dan ben je jezelf en je paard(en) voor die paar 100 euro aan het uitputten, dat is toch gewoon een beetje een sneu verhaal.

Ik denk dat er (veel) meer mensen hadden willen sponsoren als de hele opzet wat paardvriendelijker overgekomen was.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 13:08

Ze reed een uur geleden de moerdijkbrug over. Nu snap ik dat ze over een burg moet om boven de rivieren te komen maar als het daar mis was gegaan. Die railing is ook wel erg laag. Ik vraag me af waar ze vanavond gaat overnachten want ze rijdt vandaag ergens nog door rotterdam en bij de Erasmusburg is nou niet een stal ofzo ook geen achtertuin.

Ik denk dat het idee aan zich leuk is maar de uitwerking gewoon prut is. En dat sponsoren dat niet door hadden toen ze het aangingen en nu terug trekken is misschien niet mogelijk. Trailer zit onder de stickers en die halen ze er echt niet af.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 13:14

Ik denk ook dat ze het leukste stuk gisteren wel gehad heeft, met wat stukken bos en zachte paden.
Omgeving Dordrecht-Rotterdam daar word je niet vrolijk van :n

Geen idee of er richting Alkmaar nog wat leukere paden zijn, maar dat langs die wegen rijden, pfffft.....

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 13:21

friezenfan2 schreef:
Ze reed een uur geleden de moerdijkbrug over. Nu snap ik dat ze over een burg moet om boven de rivieren te komen maar als het daar mis was gegaan. Die railing is ook wel erg laag. Ik vraag me af waar ze vanavond gaat overnachten want ze rijdt vandaag ergens nog door rotterdam en bij de Erasmusburg is nou niet een stal ofzo ook geen achtertuin.

Ik denk dat het idee aan zich leuk is maar de uitwerking gewoon prut is. En dat sponsoren dat niet door hadden toen ze het aangingen en nu terug trekken is misschien niet mogelijk. Trailer zit onder de stickers en die halen ze er echt niet af.

Ze zou vanavond in Voorschoten moeten overnachten, dat staat in ieder geval op FB van De Manege Voorschoten.

Is nog best een stuk vanuit Rotterdam en niet bepaald leuk om te rijden imo.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 13:31

Hoe laat gaat ze dan vanavond aankomen daar?
Dat is nog best een eind hoor.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 13:33

Ja ze is nu nog niet eens in Dordrecht toch?

Ik woon in deze regio dus weet dat het niet haalbaar is, ook gezien de drukte enz

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 13:35

Ik heb het in ieder geval niet verzonnen :')

Afbeelding

Je laat je ook wel kennen als manege als je dit faciliteert :\

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 13:37

Volgens de laatste update op polarsteps is ze nu in zwijndrecht. Dat was 11 minuten geleden.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 13:37

Das ook geen reclame voor manege maatje insteek was uiteraard super goed bedoeld. Ik blijf medelijden hebben met paardjes.
Doe lekker zelf wandelen. Paardjes thuis,dan doneer ik wel geld

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 14:03

Het is nog 44 kilometer volgens Google Maps om die manege te bereiken. Volgens mij rijdt ze tot best "laat" door 's avonds dus dat zou opzich haalbaar moeten zijn, geen idee in hoeverre de drukte in alle steden waar ze doorheen moet daar invloed op heeft. Het is wel weer bloedheet vandaag, lekker door de stad waar het nog warmer is dan in het bos... arme paardjes.