Spenk schreef:Meld je aan zou ik zeggen
Het is voor organisaties nog steeds heel lastig om toezichthouders te krijgen. Veel jury's willen eigenlijk niet en de opgeleide toezichthouders kunnen ook niet overal zijn. Mensen zullen het toch ook moeten leren in de praktijk.
Ik ben al toezichthouder. Sta regelmatig op wedstrijden en vooral met selecties en kampioenschappen. Daarnaast ook ruim 6 jr bestuurslid geweest van de regio, dus ik ben hier geen onbekend gezicht. In dit geval was ik aan het groomen/lezen, dus heb ook niet alles gezien, behalve de paar tellen dat mijn dochter samen met haar in de bak was anders had ik wel ingegrepen (of de toezichthouder ondersteund). Maar in principe ben ik niet in functie en hoeft een combinatie zich weinig van mij aan te trekken. Toen wij bij de wagen waren schijnt de ruiter de zweep iets te fanatiek te hebben gebruikt, de andere combinaties hebben haar daar flink op aangesproken.
Ik heb wel mijn naam achtergelaten bij het secretariaat mochten ze voor een volgende keer een toezichthouder zoeken.
De B/L/M jury opleiding komt er van het voorjaar weer aan en die wil ik nu eindelijk ook gaan doen. Dit paste dit jaar niet meer ivm een andere pittige opleiding, dus ik denk dat ik mijn steentje al aardig bijdraag aan fairplay en paardenwelzijn