Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MyWishMax schreef:_San87_ schreef:Het kan natuurlijk ook zijn dat het programma zich focust op de financiële kant van het bedrijf en dat de paarden als zijspoor erin zitten?
Geen idee, hoor. Maar dat kan ik me gezien de enorme groei in korte tijd ook best voorstellen als insteek.
Dat is ook een boeiende gedachte idd. Juist vanwege het 'gedoe' met verkopen waarbij de eigenaar minder kreeg en hij zelf meer in eigen zak stak. Misschien zijn er wel meer zulke zaken en kijken ze daarnaar?
Aan de ene kant snap ik het willen zien van de ruwe beelden helemaal. Dat zou ik ook willen, want met edits kan je echt een hoop. Ik vind de manier waarop hij zijn statement verwoord alleen apart. Dat vind ik eigenlijk verdachten
Bielsje schreef:Mijn boerenverstand zegt niet dat het over financiën zal gaan aangezien de undercover er als groom werkte, lijkt me dat je daar een iets andere positie voor zou moeten hebben....
Babootje schreef:Bielsje schreef:Mijn boerenverstand zegt niet dat het over financiën zal gaan aangezien de undercover er als groom werkte, lijkt me dat je daar een iets andere positie voor zou moeten hebben....
Zo werkt mijn boerenverstand ook.![]()
Maar iemand heeft het programma getipt en dat kan best iemand zijn die een rancune koestert tegen Helgstrand.
Babootje schreef:Ik heb er stukjes van gezien ja. Het heeft vooral een hoog Alberto Stegeman gehalte. Wat ik heb gezien voldoet precies aan de verwachting van een "entertaining crime show", wat helemaal niets zegt over de journalistieke zorgvuldigheid.
Ninx schreef:Elisa2 schreef:Serieus? heb je weleens het filmpje gezien wat ze van het tuigpaardenconcour hebben gemaakt bekeken? Met hun commentaar er bij? Paarden die gewoon wat wild worden omdat ze willen gaan (daar zijn ze voor gefokt) was bij hun al dierenmishandeling.
.
Heel eerlijk?
Ik ben meermaals bij een tuigpaardenconcours geweest, en heel wat trainers aan het werk gezien.
Vanzelfsprekend kijken we er allemaal anders tegenaan, en zal mijn gevoeligheid wat hoger liggen. Maar ik zie daar echt heel veel grofstoffelijkheid en stress.
De bier, worst en mannen van de gestampte pot mentaliteit is ook de sfeer.... het gaat er soms ruig aan toe.
Sommige mensen vinden dat acceptabel. Ik zie teveel ruwheid.
Babootje schreef:Ik deed dat ivm hoor en wederhoor.
Babootje schreef:Bielsje schreef:Mijn boerenverstand zegt niet dat het over financiën zal gaan aangezien de undercover er als groom werkte, lijkt me dat je daar een iets andere positie voor zou moeten hebben....
Zo werkt mijn boerenverstand ook.![]()
Maar iemand heeft het programma getipt en dat kan best iemand zijn die een rancune koestert tegen Helgstrand.
Ayasha schreef:Babootje schreef:Ik deed dat ivm hoor en wederhoor.
En IMO als je echt zo zeker van je stuk bent dat er niks mis is met wat je doet, dan zie ik het probleem niet.Ik zou prima op camera willen reageren op beelden die gemaakt zijn zonder mijn medeweten.
Opnieuw: Los van het feit dat ik begrijp dat er vertrouwen geschonden is en dat ik het op zijn minst niet netjes vind dat ze dit geflikt hebben. En dat ik begrijp dat hij daar behoorlijk boos over is ook naar zijn ander personeel toe. Maar als de beelden er dan tóch zijn dan kan je toch beter gewoon reageren op camera als er niks mis gebeurt? Dan kan je tenminste onderbouwen.
Ayasha schreef:Babootje schreef:Ik deed dat ivm hoor en wederhoor.
En IMO als je echt zo zeker van je stuk bent dat er niks mis is met wat je doet, dan zie ik het probleem niet.Ik zou prima op camera willen reageren op beelden die gemaakt zijn zonder mijn medeweten.
Opnieuw: Los van het feit dat ik begrijp dat er vertrouwen geschonden is en dat ik het op zijn minst niet netjes vind dat ze dit geflikt hebben. En dat ik begrijp dat hij daar behoorlijk boos over is ook naar zijn ander personeel toe. Maar als de beelden er dan tóch zijn dan kan je toch beter gewoon reageren op camera als er niks mis gebeurt? Dan kan je tenminste onderbouwen.
Ninx schreef:Elisa2 schreef:Er wordt helemaal niks goedgepraat, er wordt gewoon een kanttekening gezet bij sommige aannames omdat in het verleden al wel vaker is gebleken dat mensen sneller ten onrechte veroordeeld worden.
Zie het voorbeeld, "bloed in de mond".
En als je Dier en Recht een beetje volgt, dan weet je ook dat beelden helaas wel heel erg gemanipuleerd en verdraaid kunnen worden.
Volgens mij staat hier bij iedereen het belang van de paarden voorop.
Veronica haalde het programma BOOS aan omdat daar wel correct gehandeld zou zijn.... Evengoed is door dat programma de carrière van Borsato (en zijn leven) naar de haaien.
Komt dat door het programma, of door het feit dat het publiek hem op voorhand schuldig achtte en de radio per direct zijn muziek niet meer draaide?
Ik vind dat ook lastig, het is een soort trial by media die tot onherstelbare schade kan leiden.
Want nu hij onschuldig bewezen is door de rechter, is er niemand die de beste man excuses maakt....
Veronica2 schreef:Waarom zou hij dat doen? Hij heeft er toch niet om gevraagd om een reportage te komen maken? Ze hebben illegaal gehandeld, iemand heeft zich onder valse voorwendselen toegang verschaft tot het priveterrein en er zijn zonder kennisgeving zomaar beelden gemaakt van de bedrijfsprocessen, medewerkers, paarden en wellicht ook clienten van het bedrijf.
Ayasha schreef:[quote="Bielsje"
Je kunt het onderbouwen als je zelf de persoon in kwestie bent, maar dat weet je dus niet.
En de aanname dat hij de ruwe beelden te zien zou krijgen in de studio overheerst hier een beetje, maar dat is dus echt ook echt een aanname.
Bielsje schreef:Laatst gaf ik mijn paard ook een tikje toen ik met iemand stond te praten en hij mijn arm aanraakte. Tenminste, zo zag het eruit. In werkelijkheid pakte hij mijn vel heel even een soort van want hij kreeg niet 100% aandacht. Hij beet niet maar wilde laten zien dat dat wel kon. Dat deed hij vaker en een blik had toen niet geholpen, een mondelinge waarschuwing niet, het touw lafhartig richting zijn borst gooien niet en nog meer dingen niet dus hij kreeg een tikje, ging op rust staan en staan slapen en alles was goed en hij heeft het niet weer gedaan.
Wist degene met wie ik stond te praten waarom ik een tikje gaf? Vond die mijn reactie gepast? Vast niet en hadden ze die 30 seconden gefilmd dan was ik nu ook het haasje....
Ayasha schreef:Veronica2 schreef:Waarom zou hij dat doen? Hij heeft er toch niet om gevraagd om een reportage te komen maken? Ze hebben illegaal gehandeld, iemand heeft zich onder valse voorwendselen toegang verschaft tot het priveterrein en er zijn zonder kennisgeving zomaar beelden gemaakt van de bedrijfsprocessen, medewerkers, paarden en wellicht ook clienten van het bedrijf.
Waarom zou hij dat niet doen als hij niks te verbergen heeft?
Waar maakt hij zich uberhaupt druk om als er niks op die beelden te zien is dat niet door de beugel kan?
De beelden zijn er, al de principes kwesties zijn mosterd na de maaltijd nu.
fransje23 schreef:Bielsje schreef:En de aanname dat hij de ruwe beelden te zien zou krijgen in de studio overheerst hier een beetje, maar dat is dus echt ook echt een aanname.
Nee hoor, dat staat in het bericht op Facebook van Helgstrand.
Citaat:Zonder mij op voorhand het materiaal te laten zien, vraagt u mij nu om de beelden in een bijeenkomst met rollende camera’s om mij het materiaal te laten zien.
Veronica2 schreef:Waarom zou hij dat doen? Hij heeft er toch niet om gevraagd om een reportage te komen maken? Ze hebben illegaal gehandeld, iemand heeft zich onder valse voorwendselen toegang verschaft tot het priveterrein en er zijn zonder kennisgeving zomaar beelden gemaakt van de bedrijfsprocessen, medewerkers, paarden en wellicht ook clienten van het bedrijf.
Ayasha schreef:Waarom zou hij dat niet doen als hij niks te verbergen heeft?
Waar maakt hij zich uberhaupt druk om als er niks op die beelden te zien is dat niet door de beugel kan?
De beelden zijn er, al de principes kwesties zijn mosterd na de maaltijd nu.