Cer schreef:lies schreef:Ik snap het verschil in ophef niet. Heb ik ook al meerdere keren aangegeven, maar men wil niet lezen en wordt boos omdat ik niet fel tegen de wolf ben. Ben d'r (nogmaals) ook niet voor, maar het beest is er gewoon. Accepteer het en bescherm je dieren. Iedereen maakt mekaar helemaal gek vanwege een marginaal risico.
Ik vind dat lastig te snappen dat je het verschil niet snapt. Maar dat kan![]()
Er is een nieuw groot roofdier bij, die was er eerder niet, die is er nu wel. Niet zoals marters, misschien een beetje zoals er nu teveel vossen zijn, maar dan groter, dus gevaarlijkerMeer schade ook...
Daarnaast is het de vraag hoe die wolf hier precies gekomen is, en zo snel met zoveel... maar daar weet ik het fijne niet van.
Veel wildvee wordt nu minder, herten bijvoorbeeld. Doordat gebieden hoog afgerasterd moeten worden, verandert het landschap.. de doorloop voor middelgroot/grotere dieren die niet meer door kunnen steken als alles grotendeels dichtgezet wordt bijvoorbeeld. Die zich vastlopen in de hekken / afrasteringen...
Willen 'natuurliefhebbers' dan allemaal afgerasterde natuur? Dat lijkt me gek..
Of is de wolf mooi meegenomen om het buitenvee naar binnen te regelen, zodat commercieel vee uiteindelijk alleen maar binnen staat (lekker joh, scharrelvlees van buitenvee...oh wacht..) en daarna weggesaneerd, en daarna ook hobbyvee..
En wanneer wordt het te gevaarlijk.. ? Het is een groot roofdier, op een klein stukje land..
Snap je die ophef echt niet?
Overal waar de wolf zich vestigt kan uitgeroepen worden tot Natura 2000 en aangezien dat flink opsmijt voor de ecologen en natuurorganisaties zal daar graag gebruik van gemaakt worden. Ruiterpaden weg, mensen uit het bos. Boeren en paardenbedrijven in het nauwe enz enz. Rewilding met alleen maar dierenleed tot gevolg want die wolf gaat hier afgeschoten worden vroeg of laat want daar gaat echt geen natuurlijk evenwicht ontstaan dat weten we allemaal. Ook de rewilders. Als je de wolven niet bejaagd worden lopen ze straks overal want ze zijn in elkaars territorium ten dode opgeschreven. Ze zijn uit nood hier gekomen. Duitsland is veel geschikter maar goed die territoria zijn daar verdeeld. Verder dan de Noordzee kunnen ze hier niet en ze jong wel aan dat gaat heel snel. Geldbejag over de rug van een dier wat hier procentueel al erg vaak onder een auto terecht komt. Heeft niets met dierenliefde te maken. Hetzelfde kaliber als de Oostvaardersplassen. Het gaat echt niet om het dier zelf. Niet om de wolf en niet om andere dieren. Weet wat je stemt als je je eigen hobby en dieren wil beschermen ,dat stemmen scheelt meer dan die draden van 1.20 waar de wolf zo maar overheen gaat. Er is nog geen eigenaar geweest die na een wolvenaanval door zijn wolfwerend hekwerk nog niet het mes in de rug heeft gehad van de "deskundigen". Het lag in alle gevallen aan het hekwerk. En zo zal het ook blijven. De eigenaar zal de schuld blijven krijgen. Als de omheining er net staat is alles goed en over twee weken vinden ze er van alles aan.