Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wranglerbutt schreef:OleJon schreef:Dus zelfs een hoogleraar in scheikunde is nog geen betrouwbare bron?
De opinie van één hoogleraar scheikunde die lijnrecht tegenover die van duizenden klimaatwetenschappers staat?
Nope, geen betrouwbare bron.
Hier wordt de term peer-reviewed science overigens van toepassing
mysa schreef:Ik vind die subsidies eigenlijk ook niet te verantwoorden. Als je bedrijf niet levensvatbaar is, moet je stoppen en iets anders gaan doen. Toen rond 2012 het grootste deel van onze klanten opeens in China ging kopen, kregen wij ook geen subsidie en zijn we bijna kopje onder gegegaan. Door inventief te zijn, hebben we het gered en draaien we weer heel goed. Maar het had echt weinig gescheeld. Inmiddels zijn de China-kopers daar ook weer van teruggekomen maar wij hoeven ze niet meer.
fransje23 schreef:Voor de boeren is het uitstelgedrag van Henk Bleker cruciaal. Had hij het dossier niet voor zich uitgeschoven naar zijn opvolger maar de plannen na het afschaffen van het melkquotum gepresenteerd had daar beter op geanticipeerd kunnen worden.
Dan waren er minder nieuwe grotere stallen gebouwd etc.
Maar ja, dan kon hij niet meer als held op een podium staan bij boze boeren.
Al waren die boeren dan misschien ook wel minder boos geweest.
josien_m_ schreef:Het gaat niet om de schuldvraag, maar om een oplossing/verandering. Hoe vaker gezegd wordt dat de schuld niet bij de boeren terecht mag komen, hoe oneerlijk dat is, hoe meer dat juist waarheid wordt. Het zijn juist mede de boeren die een antwoord kunnen geven op dit vraagstuk.
Danique_G schreef:Hahaha omg die video weer. Die is zo oud en zo gruwelijk door de mangel gehaald door klimaatwetenschappers.
Ten eerste, deze man is GEEN hoogleraar scheikunde. Als hij ook maar een beetje had opgelet tijdens de scheikunde lessen van vroeger had hij geweten dat CO2 uitgestoten door de mens niet hetzelfde isotoop is. Dit leerde ik al in m’n eerste jaar van scheikunde.
Het staat zo bomvol met fouten deze video, dit is puur populisme ten top. Deze man moet zich schamen.
Fun fact, ik werkte voorheen bij een klimaatinnovatie organisatie van de EU. Weet je welke partij wilde investeren? De FvD! Ze weten dondersgoed dat ze met dit soort uitingen mensen aan zich binden. Puur omdat gros van de mensen niet de kennis en kunde heeft dit te doorgronden. Sorry jullie noemen jezelf wakker, maar je wordt enorm in het ootje genomen.
DuoPenotti schreef:Maar wat is teveel stikstof?
Duitsland hanteert andere normen dan Nederland. En Denemarken nog weer andere.
Zouden ze Europees daarin niet eerst duidelijkheid moeten krijgen voordat je hier boeren de nek omdraait?
En ook eens duidelijk en eerlijk in kaart brengen wat komt er van over de grens waar wij al geen aandeel in hebben al gooi je alle boeren eruit.
Babootje schreef:Danique_G schreef:Hahaha omg die video weer. Die is zo oud en zo gruwelijk door de mangel gehaald door klimaatwetenschappers.
Ten eerste, deze man is GEEN hoogleraar scheikunde. Als hij ook maar een beetje had opgelet tijdens de scheikunde lessen van vroeger had hij geweten dat CO2 uitgestoten door de mens niet hetzelfde isotoop is. Dit leerde ik al in m’n eerste jaar van scheikunde.
Het staat zo bomvol met fouten deze video, dit is puur populisme ten top. Deze man moet zich schamen.
Fun fact, ik werkte voorheen bij een klimaatinnovatie organisatie van de EU. Weet je welke partij wilde investeren? De FvD! Ze weten dondersgoed dat ze met dit soort uitingen mensen aan zich binden. Puur omdat gros van de mensen niet de kennis en kunde heeft dit te doorgronden. Sorry jullie noemen jezelf wakker, maar je wordt enorm in het ootje genomen.
Ik ben absoluut geen klimaatontkenner maar vaak vraag ik me af of het allemaal zoveel zin heeft wat we hier in NL aan het doen zijn. We lopen in de EU vrij voorop (zo heb ik begrepen), maar in China en India zetten ze nog eens een tandje bij in het gebruik van fossiele brandstoffen. Brazilië doet er al helemaal niks aan, integendeel: daar worden nog steeds grote delen van het regenwoud gekapt en opgerookt. In Rusland gebeurt ook nagenoeg niets. Alle oude diesels uit de EU worden naar Afrika verscheept waar ze nog jaren rijden op goedkope brandstof.
35% van de stikstofdepositie komt uit het buitenland. Daar kunnen we al helemaal niks mee.
Intussen stapelen de binnenlandse problemen zich op. Ik ben hier echt pessimistisch over.
Mirranda schreef:Het stikstofprobleem is een (politiek) gecreëerd probleem. Dat wordt de boeren vakkundig in de schoenen geschoven, zodat zij op gemakkelijke wijze kunnen worden onteigend om plaats te maken voor woningbouw en industrieterreinen.
Ook weer Agenda 2030 trouwens.
Zoek ook eens op Tristate city, dan kun je lezen/zien wat de plannen zijn met NL.
Heel duidelijk waar de boeren dus moeten wijken en waarvoor.
Mirranda schreef:Het stikstofprobleem is een (politiek) gecreëerd probleem. Dat wordt de boeren vakkundig in de schoenen geschoven, zodat zij op gemakkelijke wijze kunnen worden onteigend om plaats te maken voor woningbouw en industrieterreinen.
Ook weer Agenda 2030 trouwens.
Zoek ook eens op Tristate city, dan kun je lezen/zien wat de plannen zijn met NL.
Heel duidelijk waar de boeren dus moeten wijken en waarvoor.
fransje23 schreef:Een groot tekort woningen kan huizen worden aangemerkt als algemeen belang.
ElCid schreef:Inderdaad, was hier ook allemaal al eerder geopperd maar ondanks de overvloed aan bewijzen wordt het niet gezien door velen; misschien een soort ontkenningsfase.
ElCid schreef:Er is geen tekort aan woningen; er zijn teveel mensen en als het aan de overheid ligt komen er nog meer bij middels immigratie ( tot kansarme jongeren uit Franse achterstandswijken aan toe). Als er nu al te weinig huizen/ te veel mensen zijn waarom er dan nog meer naar binnen halen? Als de Nederlandse jongeren nu al geen huis kunnen krijgen en er wachtlijsten zijn van 10-tallen jaren waarom dan immigranten binnen halen? Als daar nou eens een stop op zou komen zou er al een deel opgelost zijn en vervolgens de leegstand ( want die is er nog steeds!) aanpakken.
Het is dus echt geen "algemeen" belang want zonder natuur en zonder boeren is het snel afgelopen met de mens an sich.