KNHS ageert tegen anti-paardensportposters

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 09:31

fransje23 schreef:
Popstra schreef:
Waarom? Als je daarmee een onsteking kan genezen en daardoor erger (artrose) kunt voorkomen zie ik niet in waarom je daar je vraagtekens bij moet zetten.

Omdat je eerst de vraag moet stellen waarom dat gewricht zo reageert en of er niet eigenlijk al een fysieke grens is overschreden.

Dat je moet behandelen bij klachten stel ik niet ter discussie natuurlijk.
Maar om redelijk preventief in te spuiten?

Maar in hoeverre is dit gerelateerd aan topsport? ik zie zoveel amateur paarden kapot gereden worden..juist omdat die scheef en op de voorhand lopen. Dan praat je toch over dezelfde fysieke grens?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 23:17

Elisa2 schreef:
fransje23 schreef:

Omdat je eerst de vraag moet stellen waarom dat gewricht zo reageert en of er niet eigenlijk al een fysieke grens is overschreden.

Dat je moet behandelen bij klachten stel ik niet ter discussie natuurlijk.
Maar om redelijk preventief in te spuiten?

Maar in hoeverre is dit gerelateerd aan topsport? ik zie zoveel amateur paarden kapot gereden worden..juist omdat die scheef en op de voorhand lopen. Dan praat je toch over dezelfde fysieke grens?

Ja, ook daar praat je over een fysieke grens maar die worden meestal niet preventief ingespoten of krijgen preventief een infuus.

Elisa2

Re: KNHS ageert tegen anti-paardensportposters

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 09:32

Nee klopt, dan zijn mensen meestal te laat..is paard stuk en met wat pech wordt het ingeslapen en komt er een volgend paard die net zo hard stuk gereden wordt.

Oftewel, imo is beide niet goed..alles valt of staat met management en goede training. Preventief inspuiten gaat mij ook te ver, in principe zou de training er op gebaseerd moeten zijn om een paard sterker te maken en beter in hun vel en daar hoort dit niet bij.