Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hahahatsjoe schreef:Nou en ? Als hij dan op de grond ligt en uitgeschakeld is blijf je er niet op om beuken en op zijn hoofd slaan en zeker niet proberen een politiehond te dwingen om te bijten. Daar gaat het om,
Citaat:extreem politiegeweld. Heb zelf een goede vriend die politieagent is en bij de ME, die heeft zich ziek gemeld want wil geen onschuldige mensen meer in elkaar slaan.
Citaat:Ergens zonde om hierover te discussieren, er zijn hier mensen die alles blijven goedpraten. Maar als je goed praat dat iemand die in foetushouding op de grond ligt door een paar man op zijn hoofd en lijf geslagen wordt, ben je toch wel echt fout bezig.
Tancreda4 schreef:hahahatsjoe schreef:Dat is het hem nu juist, mensen gedroegen zich niet als asociale idioten.
Jawel. Als je naar een demonstratie gaat met zelf gemaakte wapens ben je een idioot. Dan kom je niet om te demonstreren. Dan kom je om te rellen en herrie te schoppen.
hahahatsjoe schreef:Ik herhaal, de mensen gedroegen zich niet als asociale idioten. Er zullen er altijd bij zijn die willen rellen, maar het overgrote deel wilde dat niet en gedroegen zich gewoon. Maar zelfs dan sla je niet met een paar man iemand in elkaar die al weerloos op de grond ligt.
Urielle schreef:Ik weet dat het een heel foute gedachte is, maar ik hoop nog steeds zo hard dat er iemand bij zo'n demonstratie echt superbesmettelijk is en alle demonstranten gewoon echt hartstikke ziek worden, randje ziekenhuis, met flink wat restklachten, en dan eindelijk snappen waarom ze daar niet moeten zijn. Soort van levensles zeg maar.
Cer schreef:Ik herhaal, het overgrote deel werd dús ook niet in elkaar geslagen..
Of wilde aangeven dat er +2000 mensen mishandeld zijn op het malieveld? Zoveel ME was er niet eens..?
Dus die ene man met die hond (en wel of niet die fietsketting, ik hoop echt dat ME bodycams gaat dragen!) is ook niet representatief voor de hele demonstratie en alle ME'ers...
Mariposa11 schreef:Urielle schreef:Ik weet dat het een heel foute gedachte is, maar ik hoop nog steeds zo hard dat er iemand bij zo'n demonstratie echt superbesmettelijk is en alle demonstranten gewoon echt hartstikke ziek worden, randje ziekenhuis, met flink wat restklachten, en dan eindelijk snappen waarom ze daar niet moeten zijn. Soort van levensles zeg maar.
Wauw, wat dit allemaal naar boven haalt in mensen..
Elkaar ziek wensen, t normaal vinden dat je in elkaar gemept wordt zonder reden. Echt, bizar..
En nog na geen 1 demonstratie is er een mega uitbraak geweest..
Karl66 schreef:En dat diezelfde mensen vinden dat de rest zich aanstelt, ondanks de soms erge gevolgen van de ziekte, inclusief sterven en dus vinden dat we daar geen rekening mee hoeven te houden. 's Avonds uitgaan, terwijl je dat normaal gesproken nooit doet, is namelijk veel belangrijker dan andersmans gezondheid, dat vind je dan wel weer normaal?
Karl66 schreef:Ik vul het niet in, ik vraag het, vandaar ook dat vraagteken op het eind.
Wat mij wel opvalt in deze discussie is dat de mensen die het politiegeweld veroordelen, geen woord vuilmaken aan het geweld van de demonstranten of zeggen dat de meerderheid helemaal niet gewelddadig was. Daartegenover zijn de meeste mensen die het niet met de demonstratie eens zijn, het er helemaal mee eens dat er naar het politiegeweld gekeken moet worden. Ik denk dat de meeste mensen die klagen over het politiegeweld een hele eenzijdige kijk hebben in tegenstelling tot de rest.
secricible schreef:maar wat wil je dat de politie en ME dan doet op zo'n moment Mariposa?
Er is sprake van fors geweld tegen de politie op zo'n moment. Mogelijk is er een groep protestanten die weliswaar vreedzaam is, maar niet wil vertrekken op het moment dat de bende uit de hand loopt door een stel hooligans.
Wil je dat de politie dan eerst iedereen los observeert en gaat controleren of ze hooligans zijn of vreedzaam zijn gebleven? Hoe zie je dat in de praktijk voor je?
Als er een opstootje ontstaat, moet je in mijn ogen gewoon vertrekken als de politie dat opdraagt. Ook al heb je zelf in eerste instantie geen kwaad in je zin. Anders ben je onderdeel van het probleem.
Karl66 schreef:Wat mij wel opvalt in deze discussie is dat de mensen die het politiegeweld veroordelen, geen woord vuilmaken aan het geweld van de demonstranten of zeggen dat de meerderheid helemaal niet gewelddadig was.
Urielle schreef:Ik weet dat het een heel foute gedachte is, maar ik hoop nog steeds zo hard dat er iemand bij zo'n demonstratie echt superbesmettelijk is en alle demonstranten gewoon echt hartstikke ziek worden, randje ziekenhuis, met flink wat restklachten, en dan eindelijk snappen waarom ze daar niet moeten zijn. Soort van levensles zeg maar.
Jennyj01 schreef:Urielle schreef:Ik weet dat het een heel foute gedachte is, maar ik hoop nog steeds zo hard dat er iemand bij zo'n demonstratie echt superbesmettelijk is en alle demonstranten gewoon echt hartstikke ziek worden, randje ziekenhuis, met flink wat restklachten, en dan eindelijk snappen waarom ze daar niet moeten zijn. Soort van levensles zeg maar.
Zeker een hele foute gedachte. Maar inmiddels weten we dat dat niet gaat gebeuren. Vele demonstraties verder.
DuoPenotti schreef:Ik vind het goed dat er word gekeken naar het geweld wat de politie heeft gebruikt. Of dat juist was, te verklaren was enz.
Maar ik wéét ook dat dit gedaan word, daarom leg ik daar geen extra nadruk op.
De politieagent in Nederland komt er echt niet zo maar mee weg als deze een waarschuwingsschot heeft gelost of op een liggende man heeft geslagen. Dan komt er echt wel onderzoek. En dat moet ook.
Dat wetende heb ik dus geen moeite met wat ik nu heb gezien aan beelden.
Eerst ooh ze waren ze vredelievend, en vervolgens lees je wat deze vredelievende mensen bewust thuis maken en meenemen. En dan denk ik inderdaad al snel, elke klap is imo hard verdient. En een klap extra had ik ook niet erg gevonden.
En meestal mept de politie ook niet de wel vredelievende in elkaar die probeert weg te komen, meestal zien ze dat verschil heel goed.
Al begrijp ik niet dat iemand die het vredelievend bedoeld daar nu gaat staan, je weet door wat er de laatste maanden gebeurd heel goed dat de kans op escaleren door het tuig ongeveer gelijk staat aan 100%.
8nnemiek schreef:Jennyj01 schreef:Zeker een hele foute gedachte. Maar inmiddels weten we dat dat niet gaat gebeuren. Vele demonstraties verder.
Ik meen toch echt dat er een leider van een demonstratie in Duitsland kritiek in het ziekenhuis heeft gelegen. Dat zal zeker niet de enige zijn.
ElCid schreef:Urielle schreef:Ik weet dat het een heel foute gedachte is, maar ik hoop nog steeds zo hard dat er iemand bij zo'n demonstratie echt superbesmettelijk is en alle demonstranten gewoon echt hartstikke ziek worden, randje ziekenhuis, met flink wat restklachten, en dan eindelijk snappen waarom ze daar niet moeten zijn. Soort van levensles zeg maar.
Dat is geen foute gedachte; dat is de gedachte van een intens zieke en gestoorde geest! Om nog maar niet te spreken van intens dom, op het randje van achterlijk![]()