Inbraak bij Paard zoekt baas paardenopvang

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 00:25

Danny567 schreef:
Moderatoropmerking:
Dit bericht voldoet niet aan de regels van Bokt.

Kan je het bewijzen dat het allemaal door gesluisd wordt naar hun privé rekening?
8 Ton, waarvoor?

Sorry maar wat argwanend met nieuwe accounts[/quote]

Bij deze..[/quote]

Als er mensen zijn die mij ook 800k willen verstrekken, ik geef met liefde al mijn gegevens!
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 08-11-20 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote aangepast ivm aangepast origineel bericht

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 00:38

Wanneer ze acht ton kunnen aflossen dan verdienen ze goed, ondanks de lage rente. Echter, wanneer iemand ze dit geld wil lenen laat hij de lening op de privé-personen en niet op de stichting zetten.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 01:40

bigone schreef:
Wanneer ze acht ton kunnen aflossen dan verdienen ze goed, ondanks de lage rente. Echter, wanneer iemand ze dit geld wil lenen laat hij de lening op de privé-personen en niet op de stichting zetten.

Maar hij wilt niet lenen maar dat het gedoneerd wordt ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 10:50

candalisa schreef:
bigone schreef:

Dit niet helemaal waar. Hij zegt dat een stichting geen hypotheek kan krijgen en dus zoekt hij iemand die hem het geld wil lenen. Alsof iemand zomaar even zoveel geld ergens in een oude sok verstopt heeft liggen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 11:09

candalisa schreef:
bigone schreef:

Orchidee14 schreef:
Dit niet helemaal waar. Hij zegt dat een stichting geen hypotheek kan krijgen en dus zoekt hij iemand die hem het geld wil lenen. Alsof iemand zomaar even zoveel geld ergens in een oude sok verstopt heeft liggen.

Genoeg mensen die dit soort bedragen in een ouwe sok hebben zitten. Of op de bank. Aangezien veel banken tegenwoordig een negatieve rente berekenen (d.w.z. dat je de bank geld moet betalen om je geld te bewaren)
Dat is tegenwoordig al met meer dan 1 ton op de bank. Dus zoeken mensen met veel geld investeringsmogelijkheden in vastgoed of kunst.
Dus in dat opzicht zou dat een prima optie zijn. Maar Ten Napel moet wel de huur kunnen betalen.
Uit de cijfers die op de balans staan lijkt hij alleen maar schulden te hebben. Niet dat ik dat geloof natuurlijk, maar ik zou daar als investering geen brood in zien.

Wat ik wel weer vreemd vind is dat hij zijn oproep blijkbaar gepaard laat gaan met een donatiebutton. Dus wat wil hij nu precies. Geld lenen of geld krijgen?

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 11:58

Beste Bokkers,

Ik heb reeds meerdere malen gepoogd, in het verleden, om in te gaan op vragen, dit is helaas allemaal op een fiasco uitgelopen. Ik begrijp zeer goed dat er heel veel vragen zijn over het concept Paard Zoekt Baas. Daarom stel ik jullie voor om middels een Zoom bijeenkomst antwoord te geven over inhoudelijke vragen.

En wel vanavond en morgenavond van 19:30 tot 20:00 uur.

Personen die inhoudelijke vragen willen stellen, krijgen een link van de bijeenkomst. Er is maximaal plek voor twee maal tien personen.

Mail graag versturen naar henk@paardzoektbaas.nl

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:01

Waarom zoom, je kunt toch gewoon hier openheid van zaken geven en mensen hier vragen laten stellen? Of vind je dit te anoniem en wil je weten hoe de mensen er uit zien. Lijkt me dat op schrift het makkelijker is om een gedegen antwoord te geven.

Vraag : waarom komen jullie als stichting , beide stichtingen , niet met duidelijke en goed overzichtelijke jaarrekeningen.

AmyJamess

Re: Inbraak bij Paard zoekt baas paardenopvang

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:06

Fiasco?
Sorry maar dat hadden jullie zelf voor gezorg. Er werd niet ingegaan op alle vragen. Alleen maar vage antwoorden.
En inderdaad, waarom niet hier openheid en de vragen beantwoorden? Dan is het voor idereen duidelijk.

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:08

bigone schreef:
Waarom zoom, je kunt toch gewoon hier openheid van zaken geven en mensen hier vragen laten stellen? Of vind je dit te anoniem en wil je weten hoe de mensen er uit zien. Lijkt me dat op schrift het makkelijker is om een gedegen antwoord te geven.

Vraag : waarom komen jullie als stichting , beide stichtingen , niet met duidelijke en goed overzichtelijke jaarrekeningen.

mensen kunnen ook hun camera uitschakelen als dit een probleem is. Het gaat hier alleen om Paard Zoekt Baas.

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:11

AmyJamess schreef:
Fiasco?
Sorry maar dat hadden jullie zelf voor gezorg. Er werd niet ingegaan op alle vragen. Alleen maar vage antwoorden.
En inderdaad, waarom niet hier openheid en de vragen beantwoorden? Dan is het voor idereen duidelijk.

Hiervoor hebben we nu gekozen om alle vragen te beantwoorden, om eventuele onduidelijkheden beter en adequate te kunnen beantwoorden.

Sannexspikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:16

Liannetje86 schreef:
Mag ik even vragen wat er dan niet klopt aan de balans?

Kijk even naar de Cashflow; ze hebben een verlies van 110K; (ik zal hem niet precies gaan uitrekenen en al het gezeik over afschrijvingen, mutaties in het werkkapitaal, investeringen, leningen opgenomen etc.)

Maar dus even heel kort gezegd, ze komen een ton te kort, dus dat is bijgeleend.

Er zit geen accountantsverklaring bij de jaarverslag.... Maar dat er dus geen activa tegenover staat is vrij logisch? Dus even heel kort door de bocht --> de 78K schuld is 180K geworden; je ziet dat er investeringen geweest zijn en dat er een groot verlies is geweest... Dus ook logisch dat de schuld toeneemt...

Over de volledigheid van de omzet etc. kan ik natuurlijk niets zeggen.. Maar de balans op zich vind ik niet zo heel vreemd...

Maar al zou de balans kloppen, waar is die van 2019 neem aan dat die eind 2020 toch wel er al zou moeten zijn?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:18

henktennapel schreef:
bigone schreef:

mensen kunnen ook hun camera uitschakelen als dit een probleem is. Het gaat hier alleen om Paard Zoekt Baas.

Henk, die beide stichtingen zijn zo met elkaar verweven dat ook de uitleg voor mag komen.
Let wel, ik vind het fantastisch wat jij vroeger bereikt hebt maar het gevoel dat het meer om de centen dan om de dieren draait bekruipt mij steeds meer . Ik heb al eerder aangegeven dat ik geen enkele moeite heb met bvb salariëring van je dochter mocht dit zo zijn. Waarbij moeite mee heb zijn de ondoorzichtige praktijken, zoals met de diefstal en de oproep voor geld. Te betalen via een tikkie dus niet te volgen wat er binnenkomt of op welke rekening. Enigste oproep is doorzichtigheid , sinds vorig jaar is PZB in een keer kapitalen schuldig aan de andere stichting. Hoezo ??

Sannexspikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:19

henktennapel schreef:
Beste Bokkers,

Ik heb reeds meerdere malen gepoogd, in het verleden, om in te gaan op vragen, dit is helaas allemaal op een fiasco uitgelopen. Ik begrijp zeer goed dat er heel veel vragen zijn over het concept Paard Zoekt Baas. Daarom stel ik jullie voor om middels een Zoom bijeenkomst antwoord te geven over inhoudelijke vragen.

Personen die inhoudelijke vragen willen stellen, krijgen een link van de bijeenkomst. Er is maximaal plek voor twee maal tien personen.

Waarom via zoom? Kan er niet gewoon duidelijkheid voor iedereen verstrekt worden?
Nou wil je het voor Max. 20 personen in totaal, die gaan natuurlijk weer door met de info en voor je het weet is er al weer een heel ander verhaal?

Lijkt mij niet de logischste optie?

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:22

Sannexspikey schreef:
henktennapel schreef:
Beste Bokkers,

Waarom via zoom? Kan er niet gewoon duidelijkheid voor iedereen verstrekt worden?
Nou wil je het voor Max. 20 personen in totaal, die gaan natuurlijk weer door met de info en voor je het weet is er al weer een heel ander verhaal?

Lijkt mij niet de logischste optie?

Dat is dan mijn risico

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:28

Nu ben ik benieuwd hoeveel mensen die hier zo hard geroepen hebben ook echt op dit voorstel ingaan. :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:29

Ik denk dat je weinig vragenstellers krijgt. En dan kun je op Facebook zeggen dat je de pennybrigade de mogelijkheid tot vragen stellen hebt gegeven maar dat ze toen niet thuis gaven. Ik houd niet van dit soort spelletjes .
Ik vind dat je, wanneer je open bent en niets te verbergen hebt je ook hier gestelde vragen gewoon kunt beantwoorden. Dat wil je niet, je goed recht .

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:33

bigone schreef:
Ik denk dat je weinig vragenstellers krijgt. En dan kun je op Facebook zeggen dat je de pennybrigade de mogelijkheid tot vragen stellen hebt gegeven maar dat ze toen niet thuis gaven. Ik houd niet van dit soort spelletjes .
Ik vind dat je, wanneer je open bent en niets te verbergen hebt je ook hier gestelde vragen gewoon kunt beantwoorden. Dat wil je niet, je goed recht .

Ze kunnen het ook nooit goed doen hè. 8-) %)

Sannexspikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:35

Change3x schreef:
bigone schreef:

Ze kunnen het ook nooit goed doen hè. 8-) %)

Even terzijde ieder z’n mening van de stichting.
Probeer het is te bekijken als het een stichting was die je niet kende.
Zou dit dan de beste manier zijn om transparantie te bieden?

Ochtend van te voren er op zetten, alleen die tijden Max 20 mensen.

Ik zou ook graag willen weten waarom dan gekozen is voor deze manier maar daar komt geen antwoord op.. misschien zit er inderdaad wel een logische reden achter.

Maar die weten we nu niet, en dan lijkt het eigenlijk alleen maar een manier om te kunnen zeggen we wouden transparantie maar kregen geen vragen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:36

Blijkbaar gaat hij liever in gesprek. Op schrift is hij al niet goed bevonden blijkt wel in dit topic. Ik vind het wel een goed alternatief. Wat hij wel of niet wil beantwoorden doet hij toch niet of dat nu op bokt is op zoom. En ook dat is zijn goed recht.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:38

Zeker wel, wat is het verschil tussen hier gewoon de vragen te beantwoorden en op zoom ( heb ik niet, niet eens een webcam) vragen te beantwoorden. Hier zijn vele kritische vragen gesteld en niemand lijkt me het goede werk in twijfel te trekken maar het hele ondoorzichtige er omheen wel. Mensen op Facebook die kritisch waren werden geblokkeerd, ik weet niet hoe zoom werkt maar daar zal ook wel een uit-knop op zitten.
Vraag hier om vragen, zeg dat je er over een week op terug komt met zo duidelijk mogelijke antwoorden en klaar.

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:40

bigone schreef:
Zeker wel, wat is het verschil tussen hier gewoon de vragen te beantwoorden en op zoom ( heb ik niet, niet eens een webcam) vragen te beantwoorden. Hier zijn vele kritische vragen gesteld en niemand lijkt me het goede werk in twijfel te trekken maar het hele ondoorzichtige er omheen wel. Mensen op Facebook die kritisch waren werden geblokkeerd, ik weet niet hoe zoom werkt maar daar zal ook wel een uit-knop op zitten.
Vraag hier om vragen, zeg dat je er over een week op terug komt met zo duidelijk mogelijke antwoorden en klaar.

Via zoom heb je geen camera nodig, dus ik neem aan dat je deelneemt ?

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:44

Kreeg net een vraag, waarom ik dit nu plaatste en dat het te kort dag was, kan er helaas niet meer op quoten, maar het mag ook volgende week of over twee weken, geen probleem, jullie kunnen de keuze maken.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:49

henktennapel schreef:
Kreeg net een vraag, waarom ik dit nu plaatste en dat het te kort dag was, kan er helaas niet meer op quoten, maar het mag ook volgende week of over twee weken, geen probleem, jullie kunnen de keuze maken.

En wat nou als er dezelfde vragen komen zoals hier gesteld worden, krijg je dan wel antwoord?

Mag het opgenomen worden?

En nee ik heb hier geen behoefte aan, heb er geen verstand van.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:55

bigone schreef:

Aan alles zit een aan- en uitknop. Henk is jullie geen verklaring schuldig. Hij moet zich verantwoorden aan de belastingdienst en als ik donateur zou zijn zou ik een jaarrekening wel op prijs stellen.

Voor Zoom heb je geen webcam nodig, wel internet en een device. Als je vindt dat hier goede vragen gesteld zijn schrijf ze dan op en stel ze. Of niet, ook goed.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 13:00

Onali schreef:
henktennapel schreef:

En wat nou als er dezelfde vragen komen zoals hier gesteld worden, krijg je dan wel antwoord?

Mag het opgenomen worden?

En nee ik heb hier geen behoefte aan, heb er geen verstand van.

Je mag het opnemen, mits je zelf deelnemer bent aan het gesprek.. Je mag het echter niet openbaar maken..