_Penotti schreef:Citaat:maar waarom engageren we ons dan bijvoorbeeld niet tegen de ontbossing en het continue uitbreiden van industrieterreinen ten nadele van natuurgebied?
tegen wie heb je dit?
In ieder geval niet tegen mij.![]()
Ik vind er asfalt en beton genoeg in Nederland.
Ga alles wat we vol gebouwd hebben maar eens goed benutten ipv nog meer van die plukjes groen weg nemen.
Opknappen van oude panden ipv leeg laten staan en er naast iets anders bouwen.
Of ga de grond maar in of de lucht in, maar laat dat beetje groen aub nog intact. Maar wel zonder wolf graag
Ik had het denk ik tegen een meer algemene "men" denk ik.
Ik vind de argumentatie soms gewoon zo zwak. Aan de ene kant gebruiken we bijvoorbeeld het argument van lieve reetjes en konijntjes om de omheiningen om wolven buiten te houden te bekritiseren, maar terzelfdertijd geven we geen moer om diezelfde reetjes en konijntjes wanneer het is om onze grote, vrijstaande woning met x hectare grond buiten de stad neer te poten, want je bent hier zo leuk meteen in het bos, heerlijk rustig.
Dat geeft me het gevoel dat het helemaal niet om die reetjes en konijntjes gaat, maar dat het nu net toevallig in de wolvendiscussie goed uitkomt om die reetjes en konijntjes te gebruiken.
En zo heb ik dat bij wel meer argumentatie in dit topic hoor. Zoals het argument dat men de wolven in 1815 niet voor niets afschoot. Nou, ik hoop dat we in 2 eeuwen tijd toch niet zonder nadenken teruggrijpen naar dezelfde oplossing, toch? Ik wil toch een klein beetje blijven geloven in vooruitgang.