Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vienna1987 schreef:Ik vind het heel dubbel. Ja, ik moet er niet aan denken dat het mijn dieren zou overkomen of nog erger het pakt een kind, maar ik moet zeggen het gebeurd dagelijks dat een kat een vogel uit een volière op eet, daar maakt behalve de genen waarvan de vogel is niemand zich druk om en katten mogen vrij rond zwerven en roven. Een wolf een wild dier die voor zijn skills en om te overleven moet jagen dat is een groot probleem. Best immoreel. Overigens vind ik die katten ook ver van oke! Maar ik neem mijn maatregelen om te zorgen dat er geen katten bij mijn vogels kunnen.
_Penotti schreef:vienna1987 schreef:Ik vind het heel dubbel. Ja, ik moet er niet aan denken dat het mijn dieren zou overkomen of nog erger het pakt een kind, maar ik moet zeggen het gebeurd dagelijks dat een kat een vogel uit een volière op eet, daar maakt behalve de genen waarvan de vogel is niemand zich druk om en katten mogen vrij rond zwerven en roven. Een wolf een wild dier die voor zijn skills en om te overleven moet jagen dat is een groot probleem. Best immoreel. Overigens vind ik die katten ook ver van oke! Maar ik neem mijn maatregelen om te zorgen dat er geen katten bij mijn vogels kunnen.
Ook dat vind ik niet normaal.
Ik vind katten enorm leuk.
Maar ik heb er geen, terwijl dat hier best handig zou zijn met het ongedierte.
Waarom heb ik geen kat: Onze buurman heeft een volière. En heeft daar om heen wat sierkipjes en eendjes van dat spul meer.
Ik weet zeker dat onze kat daar dan ook gaat snacken, veel makkelijker dan achter een muis of rat aan gaan.
Ik vind het ook de omgekeerde wereld dat de katloze mensen hun dieren moeten beschermen, met de nodige kosten omdat de katten eigenaren ze op straat donderen.
vienna1987 schreef:Ik vind het heel dubbel. Ja, ik moet er niet aan denken dat het mijn dieren zou overkomen of nog erger het pakt een kind, maar ik moet zeggen het gebeurd dagelijks dat een kat een vogel uit een volière op eet, daar maakt behalve de genen waarvan de vogel is niemand zich druk om en katten mogen vrij rond zwerven en roven. Een wolf een wild dier die voor zijn skills en om te overleven moet jagen dat is een groot probleem. Best immoreel. Overigens vind ik die katten ook ver van oke! Maar ik neem mijn maatregelen om te zorgen dat er geen katten bij mijn vogels kunnen.
_Penotti schreef:Ja echt te gek hè. Wolvenexpert. Extremist noem ik zo iemand.
Wie weet heeft het dier wel jongen en heeft ze het daar heen gesleept.
tienus63 schreef:klopt, die kalveren werden in Brandenburg uit hun stal getrokken..Meen me te herinneren dat er zelfs kalveren bij boeren uit de stal werden gesleept door wolven.
Volgens mij was dat in Duitsland.
Boeren in de Achterhoek hebben meegemaakt dat er kadavers van koeien werden versleept.
Een hond of een vos wil weleens aan een kadaver beginnen te vreten, die beginnen bij het vazel van de koe en vreten zich zo door achterkant van koe.
Maar die laten het kadaver op de plek liggen.
Haarbal schreef:En waarom 60 schapen doden als ze alleen pakken wat ze nodig zijn?
Gini schreef:Haarbal schreef:En waarom 60 schapen doden als ze alleen pakken wat ze nodig zijn?
Dat heet surplus killing en doen wel meer roofdieren. Als de kans zich voordoet kunnen wolven inderdaad meerdere dieren doden om zo als het ware een voedselvoorraad aan te leggen. Maar uiteraard gaat een boer zijn schapen niet dagen laten liggen. En het is ook niet altijd dat de hele voorraad opgegeten wordt.
Haarbal schreef:Gini schreef:
Dat heet surplus killing en doen wel meer roofdieren. Als de kans zich voordoet kunnen wolven inderdaad meerdere dieren doden om zo als het ware een voedselvoorraad aan te leggen. Maar uiteraard gaat een boer zijn schapen niet dagen laten liggen. En het is ook niet altijd dat de hele voorraad opgegeten wordt.
Zal het even duidelijker verwoorden; het was een retorische vraag als antwoord op het statement van Lelievelds onzin over het vraatpatroon aan het veulentje.