Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prugelpiet

Berichten: 12610
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 23:24

Ik dacht dat ik de enige was die nogal rigoureus manen kon knippen, maar goh wat doe ik dat blijkbaar netjes :+

CoonArt

Berichten: 23310
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 23:42

Oh my GOD dat manen knippen, en nog een stukje eraf, en nog een stukje, en nog een stukje.... Ik dacht echt: daar gáán arme George zijn mooie maantjes... (straks houdt Georgie helemaal niks meer over...) :=

Piemelspons! :D

En dat ze achterna werd gezeten door een SCHAAP! Effe schapie teckelen...

QuarterSpook

Berichten: 44
Geregistreerd: 11-11-19

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 00:04

eindelijk eens iets leuks en positiefs om naar te kijken. Ik vind Britt geniaal met haar opmerkingen en lekker spontaan. Ik heb eigenlijk niets met dressuur maar George is zoooo knap en Britt rijd super vriendelijk. Ik hoop dat ze haar droom waar kan maken. :D :D

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 08:32


Libera

Berichten: 4000
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 08:39

Echt jammer dat ik het niet kan zien :(

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 08:51

George was toch ook al in Spanje gekeurd? Je kan mij niet wijs maken dat je zo duur paard niet laat keuren op de stal voordat je hem koopt.

Weer een leuke aflevering om te zien en lag weer dubbel. Wel zonde van de manen van George, ze bleef maar knippen en knippen. Toen de piemelspons :D en ging lag echt in de deuk Britt in het gevecht net de ram, ik kwam niet meer bij. En dat van de Nutella pasta :D :D

Ik vind echt dat Britt heel netjes en vriendelijk rijdt zeg en mooi dat ze won. Wat een mooie verschijning als Britt en George de ring binnen komen. Hoop echt dat we nog veel meer van hun gaan horen. Denk er ook aan dat er heel veel druk op Britt en George liggen. Ik heb respect voor haar.

cursebreaker

Berichten: 11597
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 09:29

Ik had ook het idee dat het langskomen van de DA meer opvulling was voor de tv en misschien ook een beetje voor gemoedsrust, gewoon even een extra snelle check.

Dat piemelspons moment was ook weer hilarisch.

En ze rijdt idd erg vriendelijk en is nu al een prachtige combinatie met George. Benieuwd wat ze nog mogen gaan bereiken samen. Die zure gezichten allemaal tijdens de prijsuitreiking overigens... Man, man. Laat me weer zien hoe blij ik ben dat ik nooit ambities heb gehad voor wedstrijden. Mensen gunnen elkaar echt niks.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110908
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 09:32

Ik vond haar met die schapen ook hilarisch :')

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 10:24

Je zou die Bart maar zijn en dit zien :+

Popstra
Berichten: 13906
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 10:26

Ik zie ze liever de manen knippen dat het dan een beetje mislukt dan dat ze de manen trekken om eerlijk te zijn,

Noisy

Berichten: 5420
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 10:29

Ik knip ook altijd, dat trekken vind ik op z'n zachtst gezegd echt geen prettig iets.

Potverdikke, wat kan dat beest sjouwen zeg <3 en dan heeft ze nog niet eens al z'n knopjes ontdekt

pien_2010

Berichten: 43893
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 10:30

cursebreaker schreef:
Ik had ook het idee dat het langskomen van de DA meer opvulling was voor de tv en misschien ook een beetje voor gemoedsrust, gewoon even een extra snelle check.
Niet helemaal.
George is via allerlei foto's door deze man goed gekeurd. NMaar hij had George nog nooit gezien.
Nu, omdat George gekocht is met het doel te gaan voor de NK kampioenschappen→ daar hoort een stevig trainingsprogramma bij, wilde ze even een check laten doen, of het ook allemaal werkelijk ok is.
dus George was al goed gekeurd klinisch en röntgenologisch in Spanje.


Popstra schreef:
Ik zie ze liever de manen knippen dat het dan een beetje mislukt dan dat ze de manen trekken om eerlijk te zijn,
Is dat pijnlijker dat manen trekken?
Ik was er niet goed in, dus heb het altijd laten doen. Maar als iemand het goed kan is er niet zoveel aan de hand volgens mij, want dan gaat het zo snel. Ik heb nog nooit paarden gezien die ook maar iets van reactie gaven. Wel zien de manen er heel natuurlijk uit na trekken.

MyWup

Berichten: 2523
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 10:50

Ik had een paard die mij letterlijk wilde pletten als ik haar manen trok, zo zijn er meer paarden die het echt wel pijnlijk vinden.
Met trekken maak je de manen niet alleen korter maar ook dunner, en dat wil je niet als je van die dressuurknotten wilt hebben

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 10:55

Ach, ik knip ze ook altijd scheef. Als ze ingevlochten zijn dan zie je er toch niks van.
Zag ik nou goed dat de jury op de coupon iets van 'Georgiepower' had geschreven? Dat vind ik wel vreemd dat je zoiets op een coupon zet.
En de 5 voor het halthouden aan het eind is ook veel te hoog. Hij heeft totaal niet stilgestaan, een 3 was meer op zijn plek geweest.

Heel leuk dat ze gewonnen heeft. Je zit gewoon met haar mee te leven dat het moet lukken. Maar heeft ze nou maar 1 wedstrijd gereden en dat is voldoende om je te selecteren? Als ze echt kampioen wil worden zou ik zeggen dat ze meer wedstrijdervaring met hem moet gaan opdoen. Al gaat het trainen nog zo goed, je moet wel wat routine krijgen bij die wedstrijden.

Ik vraag me ook af of ze haar andere paard ook nog rijdt en traint. Want het is wel heel veel wat ze nu allemaal aan het doen is.

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 10:58

Misschien heeft ze wel meer wedstrijden met hem gereden, maar is dat niet in de serie opgenomen omdat het wat te langdradig zou zijn? Geen idee hoor, weet zelf ook niet zoveel van hoe dat allemaal precies zit in de dressuur qua selecties :+

F_Orumster

Berichten: 15342
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 11:03

pien_2010 schreef:
cursebreaker schreef:
Ik had ook het idee dat het langskomen van de DA meer opvulling was voor de tv en misschien ook een beetje voor gemoedsrust, gewoon even een extra snelle check.
Niet helemaal.
George is via allerlei foto's door deze man goed gekeurd. NMaar hij had George nog nooit gezien.
Nu, omdat George gekocht is met het doel te gaan voor de NK kampioenschappen→ daar hoort een stevig trainingsprogramma bij, wilde ze even een check laten doen, of het ook allemaal werkelijk ok is.
dus George was al goed gekeurd klinisch en röntgenologisch in Spanje.


Popstra schreef:
Ik zie ze liever de manen knippen dat het dan een beetje mislukt dan dat ze de manen trekken om eerlijk te zijn,
Is dat pijnlijker dat manen trekken?
Ik was er niet goed in, dus heb het altijd laten doen. Maar als iemand het goed kan is er niet zoveel aan de hand volgens mij, want dan gaat het zo snel. Ik heb nog nooit paarden gezien die ook maar iets van reactie gaven. Wel zien de manen er heel natuurlijk uit na trekken.


Je kunt je hand op de manenkam leggen, dan valt het denk ik wel mee. Maar ik vond knippen makkelijker en na een weekje gaat het zichtbaar 'geknipte' effect er wel af hoor.

Veronica2
Berichten: 2703
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 11:37

Scum schreef:
Heel leuk dat ze gewonnen heeft. Je zit gewoon met haar mee te leven dat het moet lukken. Maar heeft ze nou maar 1 wedstrijd gereden en dat is voldoende om je te selecteren? Als ze echt kampioen wil worden zou ik zeggen dat ze meer wedstrijdervaring met hem moet gaan opdoen. Al gaat het trainen nog zo goed, je moet wel wat routine krijgen bij die wedstrijden.

In Noord-Holland zijn alle wedstrijden voor selectie en je moet er aan een bepaald aantal meedoen en dan kijken ze naar de scores. Maar dit was van de zomer en toen had ze zich gekwalificeerd voor de regiokampioenschappen, maar daar heeft ze niet gestart.

Tallie1979
Berichten: 22791
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 11:39

Ik heb me zitten bescheuren om haar. Die griet heeft echt geen filter. :')

Ik vind het een gerse bok zeg! Wat een plaatje! Maar dat knippen, gelukkig groeit het weer aan zullen we maar zeggen! :')

Popstra
Berichten: 13906
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 12:38

Lijkt mij vreselijk ja als je haren er met plukken tegelijk uit getrokken worden. Zat paarden gezien die toch wel enigszins protesteerden na een paar keer trekken. Ik vind dat trekken niet meer van deze tijd.

pien_2010

Berichten: 43893
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 12:47

Dank jullie wel voor het uitleggen van knippen en trekken. Ik was benieuwd. Ik heb het probleem omzeild en er alleen in de ponyclub mee te maken gehad met mijn kinderen want zelf heb ik paarden met veel behang dat je lekker moet laten wapperen (tot op de knieën bij mijn merrie en voor verzorging had ik altijd een 8).

Boras
Berichten: 9983
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 15:57

Ik weet het niet... of wel eigenlijk.

Er wordt erg de nadruk op gelegd dat Britt niet nadenkt. Zie ook haar manager.
Dat wordt ook benadrukt in haar omgang met het paard, onder andere met het knippen van de manen. En ze doet vaker een beetje hulpeloos.
Helemaal haar image natuurlijk.

Maar vinden jullie het niet gek? Dit is een ervaren paardenvrouw!
Geen onervaren manegemeisje. Britt heeft echt wel vaker manen bijgewerkt. Vond het er zo dik bovenop liggen dat dit in scène is gezet. Snap ik, het image van beetje dom en flapuit is britt's handelsmerk.

Ik vind het nog steeds leuk. Maar oprecht, nee dat niet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110908
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 16:01

Ach, ik denk dat de meeste mensen hier het gewoon kijken voor het vermaak ipv alles te analyseren :D
Het is gewoon even fijn lachen :D

rien10
Berichten: 14845
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 16:06

Het "product Britt" is acteren, reageren als een meisje van 14. Dat is haar act, haar ding, haar toneelspel. Dat is als 27 jarige nog wel vol te houden. Ik hoop oprecht dat ze er een smak geld mee verdient, want deze act is niet heel geloofwaardig meer op den duur.

Boras
Berichten: 9983
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 16:11

Cayenne schreef:
Ach, ik denk dat de meeste mensen hier het gewoon kijken voor het vermaak ipv alles te analyseren :D
Het is gewoon even fijn lachen :D


Nou, het vergt geen analyse hoor :) Het komt spontaan bij me op terwijl ik gewoon kijk en lach.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 17:19

Ik heb ooit eens een video gezien van PPTV waarin Britt de manen van Eve ging knippen en toen benadrukte ze juist dat je de manen wel moet blijven kammen. Volgens mij ging ze toen invlechten? Geen idee. Zoiets staat me wel bij. Dus ik was wel wat verbaas over het knippen van die manen van George. Wellicht wat in scene gezet maar dat is ook wel normaal op TV.

Ik was meer in shock over het chipje die was weggehaald waar ze niks van wist?