Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kinke schreef:Misschien kun jij me melden dan dat ze geen rollkur aanhanger meer is? Dan juich ik het alleen maar toe mocht ze weer zo in de ring verschijnen.
Kinke schreef:Blijkbaar kon je me van alles melden Janine, lees maar even terug. Ik vind (jaja, mijn persoonlijke mening, daar mag ik zo over denken), dat sinds de Nederlandse top LDR/rollkur/geefhetbeestjemaareennaam is gaan rijden, dit de teloorgang van de dressuur is geworden. Ik had goede hoop toen Rien van der Schaft in het zicht kwam, maar helaas. Prachtig dat Anky laat zien dat het niet altijd om de prestaties gaat. En zoals ik al zei, als ze niet meer die methode aanhangt, jippie, alleen maar geweldig.
Sizzle schreef:Wat een grappig topic dit
10 seconden film en het gaat van roze dekjes, naar vivaldi, rollkür tot het steunen van boeren aan toe.
Mooi stukje film met dat afvloeien na de inspanning
Elisa2 schreef:Laten we niet doen alsof Anky heilig is, er zwierven filmpjes van haar rond op youtube waar ze wel degelijk rollkur beoefende compleet met hyperflexie en dat zag er absoluut niet fijn uit.
Maar dat was in het verleden, ik weet niet hoe het er nu aan toe gaat en beoordeel alleen wat ik zie op deze filmpjes en dat ziet er fijn uit.
Elisa2 schreef:Laten we niet doen alsof Anky heilig is, er zwierven filmpjes van haar rond op youtube waar ze wel degelijk rollkur beoefende compleet met hyperflexie en dat zag er absoluut niet fijn uit.
Maar dat was in het verleden, ik weet niet hoe het er nu aan toe gaat en beoordeel alleen wat ik zie op deze filmpjes en dat ziet er fijn uit.
janderegelaa schreef:Elisa2 schreef:Laten we niet doen alsof Anky heilig is, er zwierven filmpjes van haar rond op youtube waar ze wel degelijk rollkur beoefende compleet met hyperflexie en dat zag er absoluut niet fijn uit.
En zelfs die filmpjes waren geen rollkür. Hyperflexie is alleen maar goed. Heb je wel eens op het voorterrein van een springwedstrijd gekeken?
Askja schreef:'Hyperflexie is alleen maar goed'? Hmmm ... ben benieuwd naar de biomechanische onderbouwing van deze uitspraak. Volgens mij is het biomechanisch gezien nergens voor nodig en nergens goed voor. Behalve voor ultieme controle over een paard, maar dan creëer je een robot en geen happy athlete.
Fijn filmpje van Anky, ik zie correct rijden en geen dwang. Als je een paard zodanig positief traint, is de kans dat ie op termijn wèl die piaffe op de plaats kan, veel groter dan wanneer hij erin gemangeld wordt. Dan zie je zo'n lelijke nep-piaffebeweging waarbij het bekken meer omhoogkomt dan de voorhand, ofwel: de verkeerde kant op beweegt.
Elisa2 schreef:Daarom is het ook verboden..omdat het zo "goed" is....