Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:27

Jammer dat het die vegan groep(ering) weer lukt om een platform te krijgen.

Maar is ook een beetje Nederland eigen aan het worden geloof ik, zucht

Anoniem

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:30

Zou zo'n vegan groep niet een keer een goede marketing of advertising strategist moeten inhuren? :+ Wellicht dat ze dan eens iets zinnigs produceren? Wat denken ze hier überhaupt mee te bereiken... en ik ben all for veganisme en minder vlees. Maar dit is níet de manier.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:34

Tja ze hebben een slachtoffer van naam gevonden , las dat ze hem gaan aanklagen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:37

Resistance schreef:
Zou zo'n vegan groep niet een keer een goede marketing of advertising strategist moeten inhuren? :+ Wellicht dat ze dan eens iets zinnigs produceren? Wat denken ze hier überhaupt mee te bereiken... en ik ben all for veganisme en minder vlees. Maar dit is níet de manier.

Dat hebben andere clubs wel degelijk in huis. die spelen het vele malen sluwer en brengen zelden naar buiten waar het veganisme werkelijk voor staat. Binnen de vegan wereld is zeer veel discussie over de manier van actie voeren en of je bepaalde zaken wel of niet tegen niet vegans moet zeggen. Andere vegans zoals de vegan strike group gaat het allemaal niet snel genoeg en dat zijn dus ook de mensen die op deze manier het nieuws weten te halen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:44

bigone schreef:
Tja ze hebben een slachtoffer van naam gevonden , las dat ze hem gaan aanklagen.

dat is naar mijn mening behoorlijk laf om een 14 jarige aan te klagen. Gelukkig geldt er voor minderjarigen jeugdstrafrecht dus zal het wel met een sisser aflopen. Dat is wel echt iets om rekening mee te houden in de discussie met dit soort lui. Ze doen voor bijna ieder kleinigheidje aangifte.

Ik moet toch wel zeggen dat Britt dekker heel wat beter met dit soort lui om kan gaan. maar als ervaren Youtuber weet zij ook hoe om te gaan met haatreacties waar iedere bekende Youtuber helaas duizenden van ontvangt.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:46

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:57

Voor iedereen die nog huisdieren wil in de toekomst en wil blijven paardrijden.. stem niet op de partij van de dieren. Die ondersteunen dit soort extremistisch denkgoed dus je kan ze beter maar uit de kamer houden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:59

MarjanB schreef:
Voor iedereen die nog huisdieren wil in de toekomst en wil blijven paardrijden.. stem niet op de partij van de dieren. Die ondersteunen dit soort extremistisch denkgoed dus je kan ze beter maar uit de kamer houden.

Ik vind het wel prima dat erover gepraat wordt. Ik denk dat we allemaal weten dat de kans dat degelijke verboden er in de komende jaren komen niet zo groot is, maar dit is wel de manier waarop er hogerop gepraat wordt.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:04

MarjanB schreef:

Het helpt niet als je onzin de wereld in stuurt. PvdD is een partij waar veel vegans op stemmen. Maar: de extremisten onder hen vinden de partij veel te soft. Overigens waren ze in het begin veel extremer dan nu en een one issue partij. Nu zijn ze veel meer mainstream geworden.

Je kunt er dus gewoon op stemmen zonder bang te zijn van je paard te worden getrokken.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:05

Avalanche81 schreef:
MarjanB schreef:

Het helpt niet als je onzin de wereld in stuurt. PvdD is een partij waar veel vegans op stemmen. Maar: de extremisten onder hen vinden de partij veel te soft. Overigens waren ze in het begin veel extremer dan nu en een one issue partij. Nu zijn ze veel meer mainstream geworden.

Je kunt er dus gewoon op stemmen zonder bang te zijn van je paard te worden getrokken.

Esther Ouwehand vind t anders prima dat er ingebroken wordt in stallen. Dat vind ik niet mainstream.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:07

Ik ben vooral bang van de onwetende mensen die op PvdD stemmen met als reden dat ze van diertjes houden en verder niet kijken, dan zou ik juist niet stemmen op PvdD :’)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:13

Ik heb geen idee of het enig nut heeft, maar heb de pagina gerapporteerd....

Ohja, 80% van de paarden gaat naar de slacht, maar als iemand dan om een bron vraagt geven ze geen reactie

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:15

MarjanB schreef:
Avalanche81 schreef:

Esther Ouwehand vind t anders prima dat er ingebroken wordt in stallen. Dat vind ik niet mainstream.

En is dat een officieel statement van de partij, of is dat de mening van Esther Ouwehand?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:15

MarjanB schreef:

Dat is volledig waar. De PVDD in samenwerking met clubjes zoals Animal Rights, wakker dier en Dier en Recht hebben een veel effectievere PR machine opgezet. Doordat de veganbeweging succesvol is krijgen ze nu ook steeds meer ongeleide projectielen aan boord. Ik heb in het verleden al zeer veel gewaarschuwd voor deze ontwikkelingen maar het dringt helaas niet door wanneer dergelijke clubjes doordachte acties op zetten met zorgvuldig gemonteerd beeldmateriaal is het zeer moeilijk om aan de kaak te stellen waar deze clubjes in werkelijkheid voor staan.

Het is gewoon te zot voor woorden dat een partijleider als Marriane Thieme van de PVDD op een avond voor dierenrechtenactivisten mensen helden noemt die illegaal bij boerenbedrijven inbreken. Als politica prijst ze mensen die de wet overtreden.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:23

LadyMadonna schreef:

Ohja, 80% van de paarden gaat naar de slacht, maar als iemand dan om een bron vraagt geven ze geen reactie

Ja en afgedankte paarden gaan naar sanctuaries.

Ze lezen teveel dingen uit Amerika, niet wat er hier in Nederland gebeurd :')
Enne je mag best huisdieren hebben, als je ze opvangt.

_O-

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:30

Ik stem gewoon op de PvdD hoor, ook al vind ik dit en de stalinbraken ook écht niet kunnen. Ik vind namelijk dat ze op sommige vlakken écht wel gelijk hebben. PvdD zal nooit punten als huisdier verbod erdoorheen krijgen (oke, misschien over heeel veel jaar een keer, maar ik geloof er niet in dat ze ooit de grootste partij gaan worden).

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:32

Door partij van de dieren te stemmen stem je indirect wel voor zulke mensen. Als zulke mensen stemmen zullen ze waarschijnlijk op de partij voor de dieren stemmen. Als jij er ook op stemt en en zij komen uit eindelijk in de meerderheid dan stem je indirect voor wat zij willen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:35

bigone schreef:

Priveberichten openbaar maken is dat niet ook strafbaar? Dan kun je het wel tegen elkaar wegstrepen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:36

MarjanB schreef:

Citaat:
"Iedereen moet zich aan de wet houden. De rechter spreekt zich daarover uit"

In een stevig gesprek met presentator Sven Kockelmann in 1 op 1 vraagt Ouwehand zich af wat een grotere schande is: zonder toestemming filmen, of "dat miljoenen dieren buiten het blikveld van het publiek moeten lijden en sterven, terwijl de overheid daar schimmig over doet?"

"Animal Rights heeft vrijwilligers die solliciteren op banen in de veehouderij. Ze filmen inderdaad zonder toestemming, maar het is niet duidelijk of er wordt ingebroken. Daar zal de rechter zich over uitspreken. Het is belangrijk dat we die procedures doorlopen", zegt Ouwehand.

https://www.nporadio1.nl/achtergrond/14 ... an-rechter

https://twitter.com/estherouwehand/stat ... 7258594311

Is dus gewoon onzin wat jij zegt. Ze vindt het niet prima, ze vindt ook dat de rechter daar gewoon over moet oordelen, alleen met dit soort dingen doen mensen net alsof je het goedvindt, als je die activisten niet hoogstpersoonlijk afschiet. Ze stelt alleen ook haar vragen bij hoe die dieren gehouden worden, en heel vervelend, maar dat mag. Maar iemand als mevrouw Ouwehand gaat de politiek in om daar structurele verandering te bewerkstelligen, omdat ze dat effectiever vindt dan inbreken in stallen.

Maar blijkbaar mag dat ook niet.......
Soms denk ik dat sommige mensen meer van rijden houden dan van hun paard, en vinden dat moddergooien, en mensen zwartmaken prima is, om te voorkomen dat hun hun pleziertje wordt afgenomen........

Ik ben overigens geen PvdD stemmer, ik vind ze te idealistisch, te zweverig, en te weinig pragmatisch in hun oplossingen. Ik hou meer van oplossingsgericht werken. Voordat iemand roept dat ik ze verdedig omdat ik op hen stem. Overigens vind ik Esther Ouwehand ook te extreem.

Ik heb de pest aan de SGP bijvoorbeeld maar als iemand roept dat ze abortusklinieken platbranden zet ik dat ook recht.

Als je niet voor ze wil stemmen, prima, maar een debat win je met goede argumenten, door erop in te gaan, niet door onwaarheden te verspreiden. En het maakt me ook niet uit of je het iemand hebt horen zeggen, of dat dat verhaal te ronde doet. Dan geb

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:36

Loretta schreef:
Daar drijven ze op. negatieve aandacht is ook aandacht. Het is zeer moeilijk maar het is het beste om je zelfbeheersing te bewaren. Ze gebruiken dit soort dingen om zichzelf in een slachtofferrol te positioneren.

Daarom, ik roep het al jaren, negeer deze extremisten alstublieft dood. Wat geen aandacht krijgt, groeit niet. Maar nee, men knalt er op sociale media het liefste vol op los. :roll:

Negeer het slechte, voed het goede war Britt bijvoorbeeld probeert.

Ik snap daarom ook niet dat er überhaupt een post aan wordt gewijd. Je wilt ze toch juist geen aandacht geven?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:42

Onali schreef:
LadyMadonna schreef:

Ja en afgedankte paarden gaan naar sanctuaries.

Ze lezen teveel dingen uit Amerika, niet wat er hier in Nederland gebeurd :')
Enne je mag best huisdieren hebben, als je ze opvangt.

_O-

Zonder meer. En dat is net zo goed een tunnelvisie als de andere kant van het spectrum. En het heet geen extremisme omdat er zo normaal en redelijk mee te praten valt, wel?

Maar: dat wil niet zeggen dat ze op bepaalde punten geen punt hebben. Hun frustratie komt niet uit de lucht vallen, die heeft een reden. En over die reden zouden we best eens na kunnen denken, en daar wat mee doen. 't Is niet omdat zij niet redelijk zijn, dat jij het niet kunt zijn, zeg maar, daar heb je ook zelf een keuze in.

En waarschijnlijk zijn eventuele oplossingen niet naar de zin van de extreme vegans, maar als er al met al op het gebied van dierenwelzijn winst geboekt kan worden, is dat toch weer fijn. Voor de dieren, voor ons, en wie weet kijken zij iets minder boos.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:43

Sannnn schreef:
Door partij van de dieren te stemmen stem je indirect wel voor zulke mensen. Als zulke mensen stemmen zullen ze waarschijnlijk op de partij voor de dieren stemmen. Als jij er ook op stemt en en zij komen uit eindelijk in de meerderheid dan stem je indirect voor wat zij willen.

En jij bent voor álle standpunten van de partij waarop je stemt? Er zal altijd iets zijn waar je je niet (helemaal) in kunt vinden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:47

J0anieke schreef:
En jij bent voor álle standpunten van de partij waarop je stemt? Er zal altijd iets zijn waar je je niet (helemaal) in kunt vinden.

Juist hun anti diergebruik standpunt is wat mij het meest tegenstaat, dus ik zal nooit op zo'n partij kunnen stemmen. Zelfs al hebben ze wellicht ook standpunten waar ik wél achtersta. Deze partij eindigt bij mij in de stemwijzers in elk geval altijd ergens onderaan, dus ik heb er sowieso te weinig overeenkomsten mee blijkbaar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:54

Het is net zo iets als de nertsfokkerijen van jaren geleden. Terroristen lieten de dieren los, gingen allemaal dood of wanneer ze gevangen werden waren de vachten waardeloos en werden ze ook vernietigd . Nu ben ik tegen fokken van dieren voor onzin als een jas maar de fok concentreert zich nu helemaal in het Oostblok dus is er helemaal geen toezicht meer. Probeer dan als actiegroepen zaken op de politieke agenda te krijgen i.p.v. acties die mensen en dieren kunnen beschadigen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:57

magda_90 schreef:
Daarom, ik roep het al jaren, negeer deze extremisten alstublieft dood. Wat geen aandacht krijgt, groeit niet. Maar nee, men knalt er op sociale media het liefste vol op los. :roll:

Negeer het slechte, voed het goede war Britt bijvoorbeeld probeert.

Ik snap daarom ook niet dat er überhaupt een post aan wordt gewijd. Je wilt ze toch juist geen aandacht geven?

Ik ben het met je eens :j Ze zoeken een platform en willen discussie en het mooie is het lukt ook!
Veel mensen op hun achterste benen. Wat bij niet paardenmensen dan weer dr indruk kan wekken dat er inderdaad veel verborgen wordt.

Enne, ik weet dat hier posten in het kader van mijn bovenstaande post best ironisch is.