Van Grunsven en Werth vrezen voor einde paardensport

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 19:36

manubres schreef:
Ayasha…De jury had de bel moeten luiden, dan was er niemand in gevaar geweest. Helaas dan
wel een ruiter uit zijn concentratie als hij opnieuw had moeten starten, maar dat was nu ook zo.
Jij ziet het als pestgedrag, dat is ook een kokervisie.

Echt? Jaren voor getraind. Jammer dan. Omdat een extremist niet normaal kan doen?

Als ik een koker-visie heb omdat ik extremisme afkeur dan kan ik dat enkel als compliment opvatten.

MamAppelsap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 19:49

manubres schreef:
Ai...dan ga je diep als moeder. En krijg je een gevalletje van de pot verwijt de ketel....Haar zoon bedreigt de activiste op social media.

https://www.ad.nl/binnenland/dierenacti ... ~a0142a20/

Wat een onzin dat het een gevalletje pot verwijt de ketel zou zijn. Zij heeft er met haar zoon ook een hartig woordje over gesproken. En het is terecht om volwassenen harder af te rekenen op zulk gedrag dan minderjarige kinderen. Anky schandpaalt voor zover ik weet ook geen 14-jarige pennymeisjes, omdat ze ongenuanceerd reageerden op sociale media.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 20:01

Ayasha schreef:
manubres schreef:
Ayasha…De jury had de bel moeten luiden, dan was er niemand in gevaar geweest. Helaas dan
wel een ruiter uit zijn concentratie als hij opnieuw had moeten starten, maar dat was nu ook zo.
Jij ziet het als pestgedrag, dat is ook een kokervisie.

Echt? Jaren voor getraind. Jammer dan. Omdat een extremist niet normaal kan doen?

Als ik een koker-visie heb omdat ik extremisme afkeur dan kan ik dat enkel als compliment opvatten.

Het had er inderdaad wel alles van dat hij ingehouden reed. Hij was zo of zo afgeleid. Toen het publiek begon te schreeuwen dacht hij dat hij verkeerd gereden was. Het was heel mooi gereden maar ik denk wel zeker dat het de wedstrijd beinvloed heeft.

Het lijkt er ook wel op dat ze bewust gewacht op hem gewacht heeft om vooral op een Nederlandse wedstrijd een nederlander te benadelen.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 20:11

Loretta schreef:
NenaC schreef:
ben ik de enige die nu denkt wtf? en dat voor een 14 jarige. en hoezo ben je gefrustreerd en ga je dan op twitter. :o?

Gelukkig gelden er voor 14 jarigen minder strenge regels mbt vervolging dan voor een 18 jarige.
maar behalve juridisch in je recht staan bestaat er ook nog zoiets als moraal. Juist mensen die zichzelf moreel verheven achten boven de rest van de mensheid. Dan vind ik het toch wel behoorlijk laag om zo tegenover een kind tekeer te gaan.

ik snap jouw reactie op mij niet?

ik doelde meer op de taal die de jongen gebruikt. heb het echt 3x moeten lezen voor ik ( denk ik) snap wat hij wil zeggen. en ik vind het gewoon vreemd dat een 14 jarige zulke dingen zegt, over doodschieten enzo.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 22:33

Nou je bent niet de enig die het taal gebruik vreemd vind. Puber emoties snap ik best maar waar hij dit taalgebruik heeft opgepikt..... En daar zou ik als moeder me misschien nog wel het meest voor schamen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 22:43

Jennyj01 schreef:
Nou je bent niet de enig die het taal gebruik vreemd vind. Puber emoties snap ik best maar waar hij dit taalgebruik heeft opgepikt..... En daar zou ik als moeder me misschien nog wel het meest voor schamen.

Dat taalgebruik pikken ze op van straat, van de TV of muziek, van klasgenoten.
Mijn kinderen hebben ook weleens dingen gezegd of geroepen, dat ik me als ouder dood schaamde. Maar het gros van de kinderen/pubers doen dat, dat is geen uitzondering. De wereld vergaat niet en Anky heedt het prima opgepakt.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 23:13

Electra63 schreef:
Jennyj01 schreef:

Dat taalgebruik pikken ze op van straat, van de TV of muziek, van klasgenoten.
Mijn kinderen hebben ook weleens dingen gezegd of geroepen, dat ik me als ouder dood schaamde. Maar het gros van de kinderen/pubers doen dat, dat is geen uitzondering. De wereld vergaat niet en Anky heedt het prima opgepakt.

Precies ja! Het is niet alsof hij nooit buiten komt. En hij is actief online ook. En super opgepakt van Anky.

Ik kan hem ook best wel snappen, als ze ook maar een beetje aan mijn ouders zaten, dan kon ik ook heel kwaad worden. En dit gaat ook nog eens over zijn geliefde sport.

Ik vind dit ook wel heel doorzichtig trouwens, ik durf te wedden dat ze wel meer haat krijgen, maar hem fijn openbaar zetten omdat hij de zoon van Anky is...

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 23:38

Jennyj01 schreef:

Wauw..... heb je weleens echte, levende pubers ontmoet? :') Of mensen in het algemeen?

Kinderen en pubers ook, leren overal woorden. En pubers zijn over het algemeen niet heel sterk in dingen als zelfbeheersing en geduld en redelijkheid. Toegegeven, als ze ze volledig isoleert, leren ze die woorden niet, maar dan wordt het weer moeilijk om op een geestelijk gezonde manier volwassen te worden, maar hey....... details.......

Ook charmant ook dat je gelijk naar de moeder uithaalt. Want het was een onbevlekte ontvangenis, en Yannick heeft geen vader. Oh wacht........

Whale

Re: Van Grunsven en Werth vrezen voor einde paardensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 07:40

Dan moet ik wel volledig geïsoleerd zijn geweest in m'n jeugd :')

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 08:38

Whale schreef:

Jij was een engel :') ik vond je al zo engelachtig :j

Punt is meer dat het niet zo abnormaal is en nogal zeer belachelijk dat de ouders te verwijten.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 08:43

Een puber voelt zich aangevallen in het liefste wat hij doet: springen met zijn pony.
Mensen waar hij tegen op kijkt, collega topsporters van zijn moeder en vader worden naar zijn mening in gevaar gebracht. Van mij mag de knul ontploffen. Over 5 jaar leest hij dit terug en bedenkt dat het genuanceerder had gekund. Ik houd van pubers. Ze zijn ruwe diamanten. Heerlijk.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 09:40

anjali schreef:
@Loretta: Decennia geleden stond ik op een manege waarvan de eigenaresse een oude boerin was die ook haar hele leven al gereden had, bij de Landelijke Rijvereniging. En die zei toen ook dat een paard GEMIDDELD maar 7 of 8 jaar zou worden, merendeels doordat ze al op jonge leeftijd kapot gereden zouden worden.

dat werd inderdaad vroeger altijd gezegd, maar ja vroeger ging alles wat niet echt meer bereden kon worden of overbodig was gelijk naar de slager, nu krijgen die als weidemaatje of grondwerkpaardje ergens nog ergens een plekje en de paardenrusthuizen zijn de pan uitgeschoten. We hebben juist nu veel meer oudere paarden in beeld dan vroeger, die toen er allang niet meer zouden zijn.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 10:06

Ik zit al 40 jaar in de paarden. Het "gemiddelde" paard zie ik echt niet gaan met 7 of 8 jaar.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 12:50

Avalanche81 schreef:
Whale schreef:

Jij was een engel :') ik vond je al zo engelachtig :j

Punt is meer dat het niet zo abnormaal is en nogal zeer belachelijk dat de ouders te verwijten.

Het gaat er niet om dat je de ouders wat verwijt. Maar dat het wel lullig is te noemen als je net als moeder op tv een pleidooi hebt gehouden over het negatieve gedrag op social media en je eigen kind dit een week later buitensporig doet.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 12:56

Ik vind het nogal heftig wat die jongen schrijft, maar ik vind het nergens op slaan om Anky dit te verwijten. Die jongen is 14 en er is ook nog een vader >;)

Hooguit is het een beetje ironisch dat Anky toevallig drie dagen geleden nog op tv was, juist om te praten over extreme uitlatingen op social media := Best wel zuur als je eigen kind dan dit soort uitspraken doet.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:08

Dan hebben de activisten nog geluk dat Anky reageert op het incident en niet de vader.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:29

Ik schat zo in dat die de activisten juist in de kaart zou spelen met zijn reactie.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:43

Askja schreef:
Ik schat zo in dat die de activisten juist in de kaart zou spelen met zijn reactie.

Dat denk ik ook...
:+ Ik zie het wel voor me, dat Anky tegen Sjef zegt: 'Hou je er buiten !!!"

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:59

Citaat:
Vind het zo ontzettend schaamteloos dat zo'n activist die alle regels overtreedt door tijdens een wedstrijd over het parcours te gaan rennen, een ander aan durft klagen. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten en ik hoop dat voor deze vegankut de blaren lang en pijnlijk mogen zijn.

Ik zou wensen dat bokkers respect zouden kunnen opbrengen voor mensen die een minder ideale boodschap pal voor onze neus zetten.

Wij paardensporters zouden nog wel eens onze rijkunstige billen kunnen branden aan gebruik van zweep, sporen, slofteugels en gebrek aan een goede basisopleiding.

Bij 1 enkele ruiter het parcours verstoren vind ik niet de methode, maar "de paardensport" overtreedt in de dressuur haar eigen regels
en protest daar tegen is terecht.

Dit is meer "schiet de boodschapper van het slechte nieuws dood",
ofwel struisvogelpolitiek.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:00

Kendra schreef:
Askja schreef:

Dat denk ik ook...
:+ Ik zie het wel voor me, dat Anky tegen Sjef zegt: 'Hou je er buiten !!!"

_O- Sjef is ook maar een man. Mannen hebben de neiging te luisteren naar hun vrouwen. Hoe groot hun mond ook is, ze weten dat een boze vrouw meer miserie is dan ze aan kunnen. _O- _O-
Ik zie het ook helemaal voor me trouwens. :')

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:02

elnienjo schreef:
manubres schreef:
Activisten zijn ook mensen hoor, dat zou iedereen ook in hun hoofd moeten houden.
Als ze aan boten hangen tegen de walvisvangst dan hoor je niemand klagen, maar als ze in "ons" straatje komen zijn het ineens vegankutten?

Greenpeace vond ik ook al terroristen die veel en veel te ver gingen.

Verklaar je nader of trek je woorden terug.

Dit is regelrechte laster tov een groep vredesactivisten die nadrukkelijk geweldloos protesteert.

(En die het bedrijven en overheden niet altijd makkelijk maakt. Dat mag, en om walvissen, het arctische gebied of het koraalrif te redden en wat al niet zul je iets moeten doen. )

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:05

Ze zegt 'vond ik'. Die mening mag ze hebben en uiten. Ik deel die mening overigens niet, maar vind het onzin om te vragen deze woorden terug te nemen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:12

Janneke2 schreef:
Dit is regelrechte laster tov een groep vredesactivisten die nadrukkelijk geweldloos protesteert.

Geweldsloos zou geweest zijn als ze netjes een demonstratie hadden aangemeld bij de gemeente en bij de ingang hadden gedemonstreerd. Het zijn overigens dierenrechtenactivisten. Veel met vrede hebben deze mensen niet te maken. Het zijn feitelijk ruziezoekers.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:16

Ik wil niet pietluttig zijn hoor, maar volgens mij doelt Janneke hier op wat Elnienjo over Greenpeace zegt, en gaat het niet over de activisten op het EK.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 18:50

sanne83 schreef:
Ik vind het nogal heftig wat die jongen schrijft, maar ik vind het nergens op slaan om Anky dit te verwijten. Die jongen is 14 en er is ook nog een vader >;)

Hooguit is het een beetje ironisch dat Anky toevallig drie dagen geleden nog op tv was, juist om te praten over extreme uitlatingen op social media := Best wel zuur als je eigen kind dan dit soort uitspraken doet.

Hij mag samen met zoon Halsema een opstel schrijven “mijn moeder heeft een voorbeeld functie”.