[BLOG] Mongol Derby 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [BLOG] Mongol Derby 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 06:52

Ze zijn flink aan het bikkelen om Devan in te halen

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 07:14

Littera schreef:
Bedankt voor je mooie verslag! Erg fijn dat je dat wilt doen, je schrijft heel prettig.

Ik zag net dat de eerste ruiter is uitgevallen (op Twitter): "0655 sad to report we have out first retiree, Samantha Andreson, SA. She has dinged her ankle and is struggling to manage the pain. Our @IqarusLTD medic Andrei has attended and recommended a scan in UB. Hopefully she can recover in a few days and get back on the horse later"

Het lijkt me zo zuur om na de eerste dag al uit te vallen. Hopelijk heeft ze niets ernstigs. Wat bedoelen ze eigenlijk met dat get back on the horse later? Mag ze dan weer opstappen en met de achterste ruiters meerijden om alsnog te kunnen finishen? Dat zou een mooi gevoel zijn, als ze het toch nog kan afsluiten. :)

Als alles goed blijkt te zijn mag zr vanaf het punt waar de meeste ruiters zijn haar weg vervolgen. Ze is dan wel officieel uit het klassement maar dan heeft ze toch nog het avontuur. :)

Ik zag net dat Hinke al op hs5 staat terwijl de meeste andere ruiters met wie ze heeft overnacht net voorbij hs4 zijn. Ben benieuwd. Ze had wel gister overgegeven en weer een sloom paard.

En idd wb Devan: zij was dus blijkbaar erg laat weg vanmorgen waardoor Chase Becker is ingelopen. Het is niet altijd sneller om alvast vooruit te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 07:43

Novalues schreef:
Littera schreef:
Bedankt voor je mooie verslag! Erg fijn dat je dat wilt doen, je schrijft heel prettig.

Ik zag net dat de eerste ruiter is uitgevallen (op Twitter): "0655 sad to report we have out first retiree, Samantha Andreson, SA. She has dinged her ankle and is struggling to manage the pain. Our @IqarusLTD medic Andrei has attended and recommended a scan in UB. Hopefully she can recover in a few days and get back on the horse later"

Het lijkt me zo zuur om na de eerste dag al uit te vallen. Hopelijk heeft ze niets ernstigs. Wat bedoelen ze eigenlijk met dat get back on the horse later? Mag ze dan weer opstappen en met de achterste ruiters meerijden om alsnog te kunnen finishen? Dat zou een mooi gevoel zijn, als ze het toch nog kan afsluiten. :)

Als alles goed blijkt te zijn mag zr vanaf het punt waar de meeste ruiters zijn haar weg vervolgen. Ze is dan wel officieel uit het klassement maar dan heeft ze toch nog het avontuur. :)

Ik zag net dat Hinke al op hs5 staat terwijl de meeste andere ruiters met wie ze heeft overnacht net voorbij hs4 zijn. Ben benieuwd. Ze had wel gister overgegeven en weer een sloom paard.

En idd wb Devan: zij was dus blijkbaar erg laat weg vanmorgen waardoor Chase Becker is ingelopen. Het is niet altijd sneller om alvast vooruit te rijden.

Ah dat vind ik dan wel erg tof, dat ze het wel af kan maken :j

Mag je hem eigenlijk ook uitrijden als je niet binnen die 10 dagen finished? Of gebeurd dat eigenlijk nooit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 07:59

Dat verklaard waarom ze op Devan haar hielen zitten , ze komen dichtbij

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 08:10

Ah, nog een uitvaller lees ik, MS. Gebroken/gekneusde ribben na een val.

Ik moest wel lachen om het renfilmpje van HB, als dat paardje zo door blijft rennen de goede kant op, kan hij al snel weer wisselen. Hopelijk nog met een gezonde hartslag bij beide :D

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 08:11

Ah, zie net dat die Madison (MS) waarschijnlijk een paar ribben heeft gebroken. Vorige keer kon ze hem ook al niet uitrijden door een paar breuken, sneu zeg! :(

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 08:24

happypaardje schreef:
Ah, zie net dat die Madison (MS) waarschijnlijk een paar ribben heeft gebroken. Vorige keer kon ze hem ook al niet uitrijden door een paar breuken, sneu zeg! :(

Oh shit ja. Dat had ik me nog helemaal niet gerealiseerd. Erg sneu inderdaad. :(

@Dreamer: langer dan tien dagen gebeurt nooit simpelweg omdat ruiters die echt te ver achter komen te liggen vooruit worden geplaatst omdat ze natuurlijk ook maar een bepaald aantal dierenarts en medici hebben. Om de veiligheid van iedereen te kunnen garanderen mag het veld niet te uitgestrekt worden. In mijn jaar hebben ze om die reden de wedstrijd wel eens stil gelegd om het veld bij elkaar te kunnen brengen. Wat dat met je doet kun je lezen in het verslag over die dag dat ik toentertijd heb geschreven:

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 5685474243

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 08:29

Novalues schreef:
happypaardje schreef:

Oh shit ja. Dat had ik me nog helemaal niet gerealiseerd. Erg sneu inderdaad. :(

@Dreamer: langer dan tien dagen gebeurt nooit simpelweg omdat ruiters die echt te ver achter komen te liggen vooruit worden geplaatst omdat ze natuurlijk ook maar een bepaald aantal dierenarts en medici hebben. Om de veiligheid van iedereen te kunnen garanderen mag het veld niet te uitgestrekt worden. In mijn jaar hebben ze om die reden de wedstrijd wel eens stil gelegd om het veld bij elkaar te kunnen brengen. Wat dat met je doet kun je lezen in het verslag over die dag dat ik toentertijd heb geschreven:

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 5685474243

Dacht al wel dat er wel rekening mee gehouden werd ja! Ik ga hem vanavond even lezen :D

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 08:32

Wat een boeiend verslag Chris, het mentale gedeelte lijkt mij uiteindelijk misschien wel het moeilijkste van alles?

Grit heb je een link naar het filmpje?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 08:36

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 08:37

Gaat AN nou de verkeerde kant op?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 08:45

Devon is ingehaald.
Ze staat al een tijdje bij het hs.. misschien tijdstraf? Of problemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 08:49

quera schreef:
Devon is ingehaald.

Ik zat ook al te kijken, maar kan niks anders vinden dan dit bericht:
"BREAKING NEWS: CH has reached HS7 and DH is still there. CH HAS CAUGHT DH #mongolderby2018"

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 08:57

quera schreef:
Devon is ingehaald.

Nou, daar ben ik ook benieuwd naar. Inmiddels is Charlotte Howard haar al ruim gepasseerd én het is aardig stil op Twitter. Die combinatie van dingen maakt me altijd een beetje nerveus, alsof er dus ergens in het veld iets gebeurd is.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 08:57

Dat filmpje, zo grappig dat hij hem nog de goede kant uit krijgt gestuurd.
Devan is inderdaad ingehaald en Rouke Bloemsma doet het goed. Hinke van der Werf blijft bij mij op 2 hangen (helaas) maar ik weet dat ze inmiddels al veel verder is. Kunnen jullie zien waar ze uithangt? The Dutch women are doing well!!
Hopelijk is er niets gebeurd met Charlotte!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 08:58

Spannend!

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 09:00

pien_2010 schreef:
Dat filmpje, zo grappig dat hij hem nog de goede kant uit krijgt gestuurd.
Devan is inderdaad ingehaald en Rouke Bloemsma doet het goed. Hinke van der Werf blijft bij mij op 2 hangen (helaas) maar ik weet dat ze inmiddels al veel verder is. Kunnen jullie zien waar ze uithangt? The Dutch women are doing well!!
Hopelijk is er niets gebeurd met Charlotte!

Ik verwacht dat er niets is gebeurt met Charlotte. Waarom denk je dat? Omdat de lijn niet helemaal recht loopt? Ik vind haar lijntje mooi illustreren dat de optimale weg door zo'n landschap niet knal rechtuit is, maar dat het soms handiger is om om een bergketen heen te gaan. :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:02

Hinke zit tussen 5 en 6 precies

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:07

Het is wel even heel stil inderdaad. Zou er iets met Devon zijn? Of heeft ze inderdaad gewoon een tijdstraf?

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:13

"1507 DH no current track. Verbally confirmed with team HS7 that she was the first away and did not hang about in the station. So we'll see her soon at HS8 knowing her. KW ops 1508"

Ze is dus onderweg, waarschijnlijk nog eerste, alleen haar tracker doet het niet.

Overigens, als je de kaartweergave op ESRI Wold Imagery zet, dan zie je het terrein beter en snap je dus waarom de lijntjes niet altijd recht lopen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:21

Novalues, bedankt voor je bericht. Fijn zo'n samenvatting.

Ik gun Devan de winst dit jaar. Ik hoop dat ze goed blijft gaan.
Laatst bijgewerkt door Selka op 10-08-18 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:32

Alvaron schreef:
"1507 DH no current track. Verbally confirmed with team HS7 that she was the first away and did not hang about in the station. So we'll see her soon at HS8 knowing her. KW ops 1508"

Ze is dus onderweg, waarschijnlijk nog eerste, alleen haar tracker doet het niet.

Ah, dit verklaart wel veel ja :j

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:38

En de tracker van DH doet het weer

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:40

Gelukkig is het alleen een tracker die het niet doet. Ook vervelend natuurlijk, maar er is in elk geval niets met haar gebeurd.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:43

Gelukkig Devan weer terecht.. en nog steeds aan kop. Top!

Ik vind de persoonlijke gps tracker ook leuk om de snelheden te bekijken.
Afbeelding