anjali schreef:Het lijkt hier wel Sodom en Gomorra!![]()
Hoezo?
Ik zie hier niemand die zegt ga ik ook eens doen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Choce schreef:Qimm schreef:In theorie is het dan inderdaad niet zo erg voor het kind. Dat je zulke dingen niet doet (dus ook seks met een paard) zou voor zich moeten spreken.
Maar waarom zou dat voor zich moeten spreken? Het kind/ hond heeft er toch geen slechte ervaringen over? Waarom kiezen we er dan voor dit niet goed te keuren?
Mars schreef:Dat zal ook niemand zo schrijven want is illegaal.
Qerty schreef:Mars schreef:Dat zal ook niemand zo schrijven want is illegaal.
Er is helemaal niets illegaals aan om te schrijven dat je de motieven van de man om de stal in te gaan wel kunt volgen.
Toch is er niemand in dit topic die het gedrag van de man als normaal, goed, gezond, sympathiek bestempeld.
Maar dat je iets weerzinwekkend vindt betekent voor mij nou eenmaal niet dat ik daar zo direct van op tilt sla en jan en alleman ga beschuldigen van waanzin, sodomie of bestialiteit..
dromertje2 schreef:Eens.In mijn ogen is er bij verkrachting, zowel bij mens en dier, nergens een punt te maken in iemands verdedeging.
Mars schreef:Qerty schreef:Maar dat je iets weerzinwekkend vindt betekent voor mij nou eenmaal niet dat ik daar zo direct van op tilt sla en jan en alleman ga beschuldigen van waanzin, sodomie of bestialiteit..
Dierensex is illegaal en daarom zal niemand letterlijk schrijven ‘dat ga ik ook eens doen’ hetgeen de quote was waar ik op reageer.
Mars schreef:Eight schreef:Deze reactie gaf Vjestagirl 8 jaar geleden ook al, blijkbaar vind zij bestialiteit niet erg. Toen vond ik het schokkend, nu sta ik er eigenlijk niet meer van te kijken, omdat er zo veel vreemde dingen op het nieuws komen. Laten we het er op houden dat er veel verschillende mensen rondlopen, niet alleen over de wereld maar ook gewoon in Nederland.
De mens blijft me verbazen. Ik kan voor heel veel dingen begrip hebben maar moreel verwerpelijk gedrag goedpraten onder de noemer ‘rijden is erger en paard merkt er niks van’ dat gaat mijn pet (gelukkig) te boven.
En nog hypocriet ook want diezelfde bokkers zullen zo’n viezerik van hun paard af trappen als ze hem in hun stal/wei aantreffen. Ipv te zeggen ‘joh Piet lekker bezig, wil je zo een bak koffie als je klaar bent?’ (Hoop ik)
Choce schreef:Vjestagirl schreef:Wat iemand doet met zijn eigen dieren moet hij/zij wat mij betreft volledig zelf weten. Of dat nou is dat de rijke dame d'r vagina insmeert met pindakaas en dat er door Fifi af laat likken, of dat iemand zijn penis in de vagina van een paard stopt: zolang je het dier niet schaadt is het wat mij betreft afgedaan met een welgemeend "boeiend".
En daarom ben ik benieuwd waar voor haar dan de grens wel ligt en vooral waarom?
dromertje2 schreef:En het feit dat het illigaal is, is ook met een reden. Of het dier er nu last van heeft of niet. Of iemand het met zijn eigen dier doet of met een dier van een ander maakt allemaal geen reet uit, maakt het 1 niet minder erg als het ander.
Dus deze discussie is eigenlijk vrij zinloos.
Qerty schreef:Ja, en ik reageer weer op jou suggestie dat de mensen die hier genuanceerder in staan niet sporen of er zelf mogelijk dit soort gedachten op nahouden maar dat hier niet durven te posten, bang om in overtreding te zijn.
Mars schreef:Qerty schreef:Ja, en ik reageer weer op jou suggestie dat de mensen die hier genuanceerder in staan niet sporen of er zelf mogelijk dit soort gedachten op nahouden maar dat hier niet durven te posten, bang om in overtreding te zijn.
Wat mensen die genuanceerder tegenover dierensex staan wel of niet willen posten daar denk ik liever niet over na. Dacht na 13 jaar bokken alles wel gezien/gelezen te hebben maar dit topic bewijst het tegendeel. Vrij bizar vind ik het.
Mars schreef:Dierensex is wat mij betreft dermate verwerpelijk gedrag dat je imo inderdaad niet tof in je noot bent als je daar nuances in ziet of probeert te vinden. Of diegenen het zelf ook willen doen, geen idee, ik hoop het niet.
dromertje2 schreef:En het feit dat het illigaal is, is ook met een reden. Of het dier er nu last van heeft of niet. Of iemand het met zijn eigen dier doet of met een dier van een ander maakt allemaal geen reet uit, maakt het 1 niet minder erg als het ander.
Dus deze discussie is eigenlijk vrij zinloos.
dromertje2 schreef:Maar al die zaken maakt sex met dieren niet minder erg, minder strafbaar, minder ranzig...
Dat staat los er van. Van mij mogen ze op al die dingen strenger optreden maar het maakt het andere niet minder erg op.
Vjestagirl schreef:Voor "haar" ligt de grens hetzelfde als bij alle andere handelingen met dieren: bij mishandeling. Zodra het dier er last van heeft, zodra je het dier beschadigd etc. Dat is het moment dat je te ver gaat.
Choce schreef:Vjestagirl schreef:Voor "haar" ligt de grens hetzelfde als bij alle andere handelingen met dieren: bij mishandeling. Zodra het dier er last van heeft, zodra je het dier beschadigd etc. Dat is het moment dat je te ver gaat.
In het artikel word verteld dat het paard veranderd is van rustig paard naar gestrest paard.
Ook hier in het topic vertelde iemand dat het paard wat misbruikt was over de zeik ging zodra ze die man zag. Is dit dan geen mishandeling?