Australiër zegt dat paard hem toestemming gaf voor seks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 13:11

anjali schreef:
Het lijkt hier wel Sodom en Gomorra! :( :r

Hoezo?

Ik zie hier niemand die zegt ga ik ook eens doen.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 13:13

Choce schreef:
Qimm schreef:
In theorie is het dan inderdaad niet zo erg voor het kind. Dat je zulke dingen niet doet (dus ook seks met een paard) zou voor zich moeten spreken.

Maar waarom zou dat voor zich moeten spreken? Het kind/ hond heeft er toch geen slechte ervaringen over? Waarom kiezen we er dan voor dit niet goed te keuren?

Ik blijf het zo raar vinden dat mensen (zwakbegaafde) kinderen blijven vergelijken met honden/paarden...
Het zou er niet eens om gaan dat het kind hier misschien nooit last van heeft omdat het het zich nooit realiseert wat er gebeurd was, maar om het principe dat deze persoon dus pedofiel is en werkelijk misbruik maakt van een kind. Een strafbaar feit dus, een aangezien dat kind waarschijnlijk niet het enigste slachtoffer zal zijn.
Een hond zal er waarschijnlijk nog minder van merken dan een kind, als het kind later ouder wordt en beseft wat er gebeurd is komen de trauma's. En ook zwakbegaafde mensen zullen dat na een tijd zeker wel doorhebben.
Maar dat een hond hier dus minder van merkt wilt niet zeggen dat ik (of andere mensen) het gedrag van die persoon goedkeur. Volgens mij zijn de meeste mensen hier bezig over die invloed op het dier zelf, niet of ze het wel of niet oké vinden dat iemand dit met een dier doet.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 13:15

Er wordt gewoon totaal niet gelezen. Echt heel ergerlijk. Alsof een aantal mensen graag even hun frustraties willen afreageren. Niemand heeft gezegd dat seks met dieren okee is.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 13:19

NatasjavE schreef:
anjali schreef:
Het lijkt hier wel Sodom en Gomorra! :( :r

Hoezo?

Ik zie hier niemand die zegt ga ik ook eens doen.

Dat zal ook niemand zo schrijven want is illegaal.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 13:28

En het feit dat het illigaal is, is ook met een reden. Of het dier er nu last van heeft of niet. Of iemand het met zijn eigen dier doet of met een dier van een ander maakt allemaal geen reet uit, maakt het 1 niet minder erg als het ander.
Dus deze discussie is eigenlijk vrij zinloos.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 13:32

Mars schreef:

Er is helemaal niets illegaals aan om te schrijven dat je de motieven van de man om de stal in te gaan wel kunt volgen.
Toch is er niemand in dit topic die het gedrag van de man als normaal, goed, gezond, sympathiek bestempeld.

Maar dat je iets weerzinwekkend vindt betekent voor mij nou eenmaal niet dat ik daar zo direct van op tilt sla en jan en alleman ga beschuldigen van waanzin, sodomie of bestialiteit..

dromertje2

Re: Australiër zegt dat paard hem toestemming gaf voor seks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 13:34

Tja, persoonlijk frons ik wel mijn wenkbrauwen wie de motieven van een verkrachting kan volgen maar dat zal iets persoonlijk zijn

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 13:40

Waar je je wenkbrauwen om fronst is volgens mij altijd persoonlijk, maar ik bedoel juist dat niemand hier aangeeft dat ze die man volgen in zijn seksuele gedachtegang, maar dat niet wilt zeggen dat er in zijn verdediging niet ergens wel een punt kan zitten.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 13:42

In mijn ogen is er bij verkrachting, zowel bij mens en dier, nergens een punt te maken in iemands verdediging. Daar kan je geen excuses voor volgen of meegaan in zijn redenatie.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 29-07-18 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 13:42

Qerty schreef:
Mars schreef:

Er is helemaal niets illegaals aan om te schrijven dat je de motieven van de man om de stal in te gaan wel kunt volgen.
Toch is er niemand in dit topic die het gedrag van de man als normaal, goed, gezond, sympathiek bestempeld.

Maar dat je iets weerzinwekkend vindt betekent voor mij nou eenmaal niet dat ik daar zo direct van op tilt sla en jan en alleman ga beschuldigen van waanzin, sodomie of bestialiteit..

Dierensex is illegaal en daarom zal niemand letterlijk schrijven ‘dat ga ik ook eens doen’ hetgeen de quote was waar ik op reageer.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 13:44

dromertje2 schreef:
In mijn ogen is er bij verkrachting, zowel bij mens en dier, nergens een punt te maken in iemands verdedeging.
Eens.

Maar hoe zit dit dan wat betreft onderwerping, uitbuiting, moord en zelfs consumptie? Allemaal worden door veel mensen dagelijks toegepast, zonder veel morele wroeging. Da's toch krom?
Laatst bijgewerkt door Ailill op 29-07-18 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 13:46

Verkrachting is het ongewenst binnendringen van het lichaam, daarom is een ongewenste tongzoen ook verkrachting. Maar wat lekkers op het bit smeren zodat je paard het bit aanneemt (wat veelvuldig gebeurt) vinden we helemaal niet schokkend

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 13:56

Mars schreef:
Qerty schreef:

Dierensex is illegaal en daarom zal niemand letterlijk schrijven ‘dat ga ik ook eens doen’ hetgeen de quote was waar ik op reageer.

Ja, en ik reageer weer op jou suggestie dat de mensen die hier genuanceerder in staan niet sporen of er zelf mogelijk dit soort gedachten op nahouden maar dat hier niet durven te posten, bang om in overtreding te zijn.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 13:59

Zo goeiemorgen! Ik slaap 1xtje uit, 3 pagina's discussie erbij!

Om maar even inhoudelijk te reageren.
Het mooi wat ik gebruikt heb sloeg op de discussie die ontstond. Misschien nog niet hier, maar wel in zijn algemeenheid. Iemand geeft aan toestemming te hebben van het dier, waarmee er eigenlijk richting het dier dus geen mishandeling is gepleegd. Immers: verkrachting met toestemming is seks (want seks zonder toestemming is verkrachting). Ik vind dat mooi: in hoeverre kunnen we geloven dat deze meneer toestemming had van het paard? Zoals k al eerder zei, half bokt loopt weg met mensen die via een foto met hun dode Fifi/Poekie/Black Beauty kan praten, dus waarom zou deze meneer het niet kunnen?

Waarom ik seks met kinderen niet te vergelijken vind met dieren, is het feit dat een kind zich zo gaat ontwikkelen dat het wel of geen toestemming kan geven. Het gaat een bewustzijn hebben. Het gaat herinneringen hebben en het gaat er (waarschijnlijk) last van krijgen.
Bij een dier gaat dat allemaal niet gebeuren. Er komt geen bewustzijn, er komen geen herinneringen en als het er nu geen last van heeft gaat het er ook geen last van krijgen.

In het geval van een zwakbegaafde is het: in het geval van de zwakbegaafden de naasten er last van hebben. Daarnaast heeft de zwakbegaafde iemand die zijn/haar beslissingen voor hem/haar neemt.

Mars schreef:
Eight schreef:
Deze reactie gaf Vjestagirl 8 jaar geleden ook al, blijkbaar vind zij bestialiteit niet erg. Toen vond ik het schokkend, nu sta ik er eigenlijk niet meer van te kijken, omdat er zo veel vreemde dingen op het nieuws komen. Laten we het er op houden dat er veel verschillende mensen rondlopen, niet alleen over de wereld maar ook gewoon in Nederland.

De mens blijft me verbazen. Ik kan voor heel veel dingen begrip hebben maar moreel verwerpelijk gedrag goedpraten onder de noemer ‘rijden is erger en paard merkt er niks van’ dat gaat mijn pet (gelukkig) te boven.

En nog hypocriet ook want diezelfde bokkers zullen zo’n viezerik van hun paard af trappen als ze hem in hun stal/wei aantreffen. Ipv te zeggen ‘joh Piet lekker bezig, wil je zo een bak koffie als je klaar bent?’ (Hoop ik)

Waarom ik zo iemand van mijn paard af zou trappen is
a) Omdat ik sentimentele waarde aan mijn paard verbonden heb. Ik vind het erg, want het is mijn dier. Op dezelfde manier zoals mijn oma er geen last van heeft als je met haar urn aan het overgooien bent, maar ik wel.
b) Omdat je zonder toestemming aan mijn dier zit. Op dezelfde manier zoals dat ik je mijn auto uittrap als je die zonder toestemming rijdt.
c) Omdat ik niemand anders seks hoef te zien hebben. Niet man met paard, niet vrouw met Chihuahua, niet man met vrouw, niet vrouw met vrouw, niet alien met middelgrote rots. Niemand.

Choce schreef:
Vjestagirl schreef:
Wat iemand doet met zijn eigen dieren moet hij/zij wat mij betreft volledig zelf weten. Of dat nou is dat de rijke dame d'r vagina insmeert met pindakaas en dat er door Fifi af laat likken, of dat iemand zijn penis in de vagina van een paard stopt: zolang je het dier niet schaadt is het wat mij betreft afgedaan met een welgemeend "boeiend".

En daarom ben ik benieuwd waar voor haar dan de grens wel ligt en vooral waarom?

Voor "haar" ligt de grens hetzelfde als bij alle andere handelingen met dieren: bij mishandeling. Zodra het dier er last van heeft, zodra je het dier beschadigd etc. Dat is het moment dat je te ver gaat.

dromertje2 schreef:
En het feit dat het illigaal is, is ook met een reden. Of het dier er nu last van heeft of niet. Of iemand het met zijn eigen dier doet of met een dier van een ander maakt allemaal geen reet uit, maakt het 1 niet minder erg als het ander.

Nou nee, want dingen die nu verboden zijn kunnen veranderen. Kijk maar naar hoe homoseksualiteit niet meer verboden is. Of trouwen met iemand van n andere religie. Of trouwen met iemand met n andere huidskleur. Of trouwen op je 12de. Of uitgehuwelijkt worden.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:01

Qerty schreef:
Ja, en ik reageer weer op jou suggestie dat de mensen die hier genuanceerder in staan niet sporen of er zelf mogelijk dit soort gedachten op nahouden maar dat hier niet durven te posten, bang om in overtreding te zijn.

Wat mensen die genuanceerder tegenover dierensex staan wel of niet willen posten daar denk ik liever niet over na. Dacht na 13 jaar bokken alles wel gezien/gelezen te hebben maar dit topic bewijst het tegendeel. Vrij bizar vind ik het.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:03

Mars schreef:
Qerty schreef:

Wat mensen die genuanceerder tegenover dierensex staan wel of niet willen posten daar denk ik liever niet over na. Dacht na 13 jaar bokken alles wel gezien/gelezen te hebben maar dit topic bewijst het tegendeel. Vrij bizar vind ik het.

Dus omdat ik denk dat het paard het zelf niet als mishandeling ervaren heeft, spoor ik niet en wil ik mogelijk zelf ook seks met een dier? Ik vind dat je niet spoort als je dat over anderen zegt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:06

Dierensex is wat mij betreft dermate verwerpelijk gedrag dat je imo inderdaad niet tof in je noot bent als je daar nuances in ziet of probeert te vinden. Of diegenen het zelf ook willen doen, geen idee, ik hoop het niet.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:09

Mars schreef:
Dierensex is wat mij betreft dermate verwerpelijk gedrag dat je imo inderdaad niet tof in je noot bent als je daar nuances in ziet of probeert te vinden. Of diegenen het zelf ook willen doen, geen idee, ik hoop het niet.

Ik vind seks met dieren verschrikkelijk en ik vind deze man dan ook strafbaar. Daarnaast moet hij zich even na laten kijken en in therapie of iets dergelijks.

Maar ik denk niet dat het paard haar leven nu verpest is, dat ze enorme pijn heeft gehad of dat ze nu getraumatiseerd is.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:09

dromertje2 schreef:

Er zijn zoveel dingen illegaal die in andere landen gewoon toegestaan zijn. Zoals je in Nederland gewoon wiet en paddo's kan kopen maar je er in België een boete en/of celstraf voor kan krijgen. :') En in sommige landen krijg je nog steeds de doodstraf als je homoseksueel bent. Niet alle regels die de maatschappij stelt komen uit liefde voor mens en dier hoor.

Ik zie niet in waarom dit een zinloze discussie is? Ik heb eigenlijk nog niemand een zinvol argument zien geven waarom paardrijden dan eigenlijk geen dierenmishandeling is en dit wel, als je bekijkt hoeveel paarden stress vertonen. En nee, ik zeg niet dat als het paard daadwerkelijk last heeft gehad van deze man dat het geen dierenmishandeling is. Maar veel paardenmensen behandelen hun paard evengoed slecht. Tuurlijk, mensen zullen zeggen dat dat ook slecht is. Maar niemand die roept dat deze mensen opgesloten moeten worden. En dan heb ik het nog niet per se over het afranselen van een paard, maar rijden met een slecht zadel, (onbewust) lichamelijke klachten van het paard negeren (door gebrek aan kennis), merrie's die blijkbaar vastgebonden moeten worden zodat ze gedekt kunnen worden etc.
Dingen waar iedereen zich aan stoort (ofjah, eigenlijk niet iedereen want het gebeurt nog steeds) zoals te weinig weidegang, paarden te vroeg beleren, paarden afslaan, te weinig ruwvoer, te veel lichamelijke belasting,...
Ook allemaal slecht zal iedereen zeggen, maar nog steeds zijn er ontzettend veel paarden die in deze situatie leven, maar deze mensen worden niet opgesloten of beboet? Terwijl paarden hier waarschijnlijk nog meer onder lijden.

Het is nogal hypocriet om te zeggen dat deze man achter de tralies moet omdat hij het paard een 'trauma' aan gedaan zou hebben maar ondertussen krijgt het gros van de paarden een slechte behandeling. Nog nooit heb ik iemand een celstraf of boete zien krijgen als je een paard afslaat met een zweep.
En paarden opvoelen en een hele arm erin steken is wel gewoon normaal. Mensen denken heel veel aan intentie maar niet aan impact blijkbaar... Omdat wij denken dat we het met een goede intentie doen, wilt niet zeggen dat het paard het verschil kent en/of dat weet. Intentie is niet hetzelfde als de impact dat iets kan hebben, je paard heeft er werkelijk geen zak aan met welke intentie je iets doet, de impact is er gewoon. Het wordt (wel oprecht in mijn ogen) vies gevonden wat deze man gedaan heeft omdat zijn intenties anders waren, maar de impact staat volgens mij vrij gelijk aan het opvoelen van je merrie of zelfs minder aangezien er niet extreem veel van gevoeld zal worden... (En nee, wilt nog steeds niet zeggen dat ik dit goedkeur, nog eens voor de duidelijkheid!)

Maarja hé, het is normaal in deze maatschappij... Dus laten we vooral bij onze normen en waarden blijven leven en nooit naar onszelf kijken.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:14

Maar al die zaken maakt sex met dieren niet minder erg, minder strafbaar, minder ranzig...

Dat staat los er van. Van mij mogen ze op al die dingen strenger optreden maar het maakt het andere niet minder erg op.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:19

dromertje2 schreef:
Maar al die zaken maakt sex met dieren niet minder erg, minder strafbaar, minder ranzig...

Dat staat los er van. Van mij mogen ze op al die dingen strenger optreden maar het maakt het andere niet minder erg op.

Dat is mijn punt ook niet. Het gaat erom dat het behoorlijk hypocriet is. Want hoe zou een paard volgens jou het verschil weten tussen iemand die met 'goede, liefdevolle, bezorgde intenties' een arm erin steekt en tussen iemand die dat met seksuele bedoelingen doet? Dus als het paard hier echt een trauma door heeft, waarom is het dan wel nog oké dat dierenartsen hun arm erin steken?
Een paard heeft echt geen flauw benul wat de intenties van die DA zijn, maar in onze ogen is het gewoon normaal.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:32

dromertje2 schreef:

Moord is ook strafbaar, behalve dan bij dieren. Dus dan is het wel ok?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:35

Vjestagirl schreef:
Voor "haar" ligt de grens hetzelfde als bij alle andere handelingen met dieren: bij mishandeling. Zodra het dier er last van heeft, zodra je het dier beschadigd etc. Dat is het moment dat je te ver gaat.

In het artikel word verteld dat het paard veranderd is van rustig paard naar gestrest paard.
Ook hier in het topic vertelde iemand dat het paard wat misbruikt was over de zeik ging zodra ze die man zag. Is dit dan geen mishandeling?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:37

Choce schreef:
Vjestagirl schreef:

In het artikel word verteld dat het paard veranderd is van rustig paard naar gestrest paard.
Ook hier in het topic vertelde iemand dat het paard wat misbruikt was over de zeik ging zodra ze die man zag. Is dit dan geen mishandeling?

Ja dat is mishandeling.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:37

Dat mensen hier ook echt met elkaar in discussie gaan:

Die man is psychisch gestoord en iedereen die vind dat dit normaal is moet ook hulp krijgen.