Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Mensen verheffen zichzelf graag en vanuit de sociale psychologie is bekend dat mensen vaak een positiever beeld van het eigen kunnen hebben dan ze waar kunnen maken.
bruintje123 schreef:Citaat:Mensen verheffen zichzelf graag en vanuit de sociale psychologie is bekend dat mensen vaak een positiever beeld van het eigen kunnen hebben dan ze waar kunnen maken.
Is dat echt zo?
Ik ken veel mensen die juist bij het zien van eigen foto's en filmpjes veel kritischer zijn op zichzelf dan wie ook.
Ik heb dat ook, het is niet snel goed genoeg wat ik terug zie aan beeldmaterial voor mezelf en zie continue verbeterpunten.
Lante schreef:@charmings, iedereen maakt fouten. Alleen niet vaak zo ‘on public’.
Als het systeem hier net zo was als daar, kreeg je dit soort mensen hier ook op dit niveau in de ring, zeker weten.
Lante schreef:bruintje123 schreef:Is dat echt zo?
Ik ken veel mensen die juist bij het zien van eigen foto's en filmpjes veel kritischer zijn op zichzelf dan wie ook.
Ik heb dat ook, het is niet snel goed genoeg wat ik terug zie aan beeldmaterial voor mezelf en zie continue verbeterpunten.
Dat bevestigt deze theorie dus inderdaad. Als je jezelf op film ziet valt de praktijk bijna altijd tegen.
bruintje123 schreef:Citaat:Mensen verheffen zichzelf graag en vanuit de sociale psychologie is bekend dat mensen vaak een positiever beeld van het eigen kunnen hebben dan ze waar kunnen maken.
Is dat echt zo?
Resistance schreef:Als ik op een paard zit heb ik soms het idee dat het goed gaat, maar als ik dan inderdaad de filmpjes terugzie, schrik ik me weer dood...
Lante schreef:Resistance schreef:Als ik op een paard zit heb ik soms het idee dat het goed gaat, maar als ik dan inderdaad de filmpjes terugzie, schrik ik me weer dood...
Dat dus. Dat hebben de meeste mensen (meestal onbewust) is wetenschappelijk aangetoond. (Bron: sociale psychologie, 2017 geschreven onder redactie van Hoogleraar R. Vonk).
Lante schreef:Resistance schreef:Als ik op een paard zit heb ik soms het idee dat het goed gaat, maar als ik dan inderdaad de filmpjes terugzie, schrik ik me weer dood...
Dat dus. Dat hebben de meeste mensen (meestal onbewust) is wetenschappelijk aangetoond. (Bron: sociale psychologie, 2017 geschreven onder redactie van Hoogleraar R. Vonk).
leanR schreef:Maar wanneer jij de oefeningen niet doorkomt, je paard toont protest, je hebt zere billen en je moet aan het eind van de proef bijna aan de beademing, kan je toch moeilijk in zo'n extreme mate een rooskleurig idee hebben van de realiteit? Alhoewel, als de jurering het toelaat wordt het verhaal weer ingewikkeld. Ze heeft de lat zo hoog gelegd, dat het averechts werkt en progressie totaal buiten zicht is. Gewoonweg buiten handbereik, geen basis en totaal geen inzicht. Wellicht geen ambitie om te het te leren. Wel de lusten, niet de lasten.
Lante schreef:@ resistance: Is het zo erg dat je afstapt, om je paard te sparen (wat deze vrouw over wie het topic gaat had moeten doen, als ze zich bewust was van haar slechte rijden) of ben je al jaren met dit gevoel doorgereden?
Je zegt overigens eerst dat het goed voelt, maar je later schrikt van de filmpjes.
Elisa2 schreef:Je hebt gelijk hoor, maar in de lagere klasses kom je het sowieso vaker tegen en dan denk je dat het bij het groeiproces hoort.
In de hogere klasses waar het om verfijning draait hoort het absoluut niet thuis.
bruintje123 schreef:Zullen we alle buitenlandse nieuws dan maar gaan schrappen piezze omdat dat jou niet uitkomt?