Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
damian23 schreef:rien10 schreef:Niemand hier wil ballon vaarten verbieden.
Om heel eerlijk te zeggen, ik wel.
Ik vind niet dat totaal onbestuurbare objecten, die een keer omlaag moeten om te landen of laag moeten vliegen omdat ze weer eens in een luchtzak in een dicht bevolkt land als Nederland thuis horen. Dit in combinatie met de mentaliteit van de gemiddelde ballonvaarder mag het van mij verboden worden.
Oef, dat het zo veel en vaak is had ik me niet gerealiseerd.
Als het nu ging om een incidenteel ongeluk met die ballonnen had je mij niet gehoord. Maar er gebeuren met enige regelmaat incidenten met dodelijke afloop. Pinken dood bij het ballonfestival in Joure, honden doodgereden nadat ze zijn weggelopen na schrik van een laag vliegende ballon,paarden gewond of overleden, schapen overleden of de lammeren verworpen, varkens overleden.
Sorry, maar ik gun iedere zijn hobby maar niet ten koste van het leven van andermans dieren.
Popstra schreef:balloonrules schreef:@ Popstra: Ja, 't is heel mooi. Tik eens op google in 'hot air balloon festival', veelal duitse sites met heel mooie 'groepsfoto's'
Hier is het zo dat als ze 3x op je grond landen je een gratis ballon vlucht krijgt.
balloonrules schreef:@ Damian23 <<verbieden die ballonvaarten>>
tik eens in google in 'dodelijk ongeval paarden'.
Er zijn verschillende hits : paardrijders / paard stampt kind / paard veroorzaakt dodelijk ongeval...
Dan wat? Alle paardactiviteiten verbieden? Ik denk het niet he.
Als iedereen zijn hobby met respect voor de andere uitoefent, is er geen probleem.
Haal de cowboys uit alle sporten en de toekomst is gezet.
balloonrules schreef:@ Damian23 <<verbieden die ballonvaarten>>
tik eens in google in 'dodelijk ongeval paarden'.
Er zijn verschillende hits : paardrijders / paard stampt kind / paard veroorzaakt dodelijk ongeval...
Dan wat? Alle paardactiviteiten verbieden? Ik denk het niet he.
Als iedereen zijn hobby met respect voor de andere uitoefent, is er geen probleem.
Haal de cowboys uit alle sporten en de toekomst is gezet.
Optiwolk schreef:Ik snap wel waar de reactie vandaan komt hoor, er wordt veel aangegeven dat dit meegenomen wordt in de cursus etc en alsnog wordt er van uit gegaan dat dat niet gebeurd.
Hij/ Zij probeert het netjes op te lossen en alsnog wordt er onverdraagzaam gereageerd met “verbieden die handel”...
Popstra schreef:balloonrules schreef:@ Popstra: Ja, 't is heel mooi. Tik eens op google in 'hot air balloon festival', veelal duitse sites met heel mooie 'groepsfoto's'
Hier is het zo dat als ze 3x op je grond landen je een gratis ballon vlucht krijgt.
balloonrules schreef:tik eens in google in 'dodelijk ongeval paarden'.
Dan wat? Alle paardactiviteiten verbieden? Ik denk het niet he?.
Rebecca schreef:Optiwolk schreef:Ik snap wel waar de reactie vandaan komt hoor, er wordt veel aangegeven dat dit meegenomen wordt in de cursus etc en alsnog wordt er van uit gegaan dat dat niet gebeurd.
Hij/ Zij probeert het netjes op te lossen en alsnog wordt er onverdraagzaam gereageerd met “verbieden die handel”...
Precies dat ja ...
balloonrules schreef:Mijn idee is dat de ene hobby de andere niet in de weg moet staan.
Wij als ballonvaarders moeten pogen niet in paardenweien te landen. Daar ben ik mee akkoord.
En met het lezen van deze posts ben ik ook nog meer op de hoogte dat paarden daar inderdaad echt niet tegen kunnen.
balloonrules schreef:Motorsport --> kans op ongevallen : verboden op openbare weg, enkel nog op circuits
Ballonnen --> kans op laag overvliegen over paarden : afvoeren behalve misschien in de woestijn
Paarden --> kans op ongevallen op openbare weg : verboden op openbare weg. OK, privé mogen paarden gehouden worden maar kinderen onder de 16 mogen er niet op.
trekken --> kans op natuurschade, afvoeren
voetbal --> hooligans komen ook kijken, dus ook maar afvoeren zeker
Citaat:Liever overlast op een terrein dan doden op de openbare weg...
Citaat:Wij ballonvaarders moeten inderdaad zien van de paardenweien af te blijven. Ik land daar dus ook niet op.