Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
damian23 schreef:https://www.youtube.com/watch?v=hokqRs9GbrI
Filmpje even kijken. Ik neem aan dat je weet wat LDR biomechanisch met een paard doet?
En wat is het verschil tussen LDR en Rollkur??
SophievdV schreef:Dat is niet het antwoord op mijn vraag. Mijn vraag is: is er door middel van een goed wetenschappelijk onderzoek inmiddels bewezen dat LDR daadwerkelijk schadelijk is?
damian23 schreef:SophievdV schreef:Dat is niet het antwoord op mijn vraag. Mijn vraag is: is er door middel van een goed wetenschappelijk onderzoek inmiddels bewezen dat LDR daadwerkelijk schadelijk is?
Wat noem jij schadelijk? Geestelijk, lichamelijk?
Er zijn inmiddels diverse onderzoeken geweest waaruit bleek dat paarden die in een rollkur of LDR-houding worden gereden, meer tekenen laten zien van ongemak – zoals het zwiepen van de staart, abnormaal gedrag van de mond en oren die naar achteren staan.
geerke schreef:damian23 schreef:Ze kunnen beter de FEI een keer aanklagen vanwege het niet handelen volgens hun eigen regels door dit soort rijderij toe te staan. Het is toch van de zotte dat je een paard zo hard in zijn mond mag trekken totdat zijn tong blauw wordt en je daar nog met hoge punten voor wordt beloond.
inderdaad....daar begint het.
SophievdV schreef:Dat is niet het antwoord op mijn vraag. Mijn vraag is: is er door middel van een goed wetenschappelijk onderzoek inmiddels bewezen dat LDR daadwerkelijk schadelijk is?
damian23 schreef:SophievdV schreef:Dat is niet het antwoord op mijn vraag. Mijn vraag is: is er door middel van een goed wetenschappelijk onderzoek inmiddels bewezen dat LDR daadwerkelijk schadelijk is?
Filmpje nog steeds niet gekeken zeker? Wat doet LDR met een rug?? Bol of hol? En kijk dan nog een keer het filmpje, met name waar ze x-ray foto's maken. Maar misschien kan je Adelinde vragen of ze foto's van de rug en hals van Parzival ter beschikking stelt.
damian23 schreef:https://www.youtube.com/watch?v=hokqRs9GbrI
Filmpje even kijken. Ik neem aan dat je weet wat LDR biomechanisch met een paard doet?
En wat is het verschil tussen LDR en Rollkur??
.Citaat:SophievdV"
Ik vraag niet of het inderdaad schadelijk is, maar of het bewezen is. Dat is wel een wezenlijk verschil
farahdiba46 schreef:Waarom zoekt deze mevrouw het niet dichter bij huis, de Big Lick paarden, die hebben het echt slecht!
Wat noem jij schadelijk? Geestelijk, lichamelijk?
Er zijn inmiddels diverse onderzoeken geweest waaruit bleek dat paarden die in een rollkur of LDR-houding worden gereden, meer tekenen laten zien van ongemak – zoals het zwiepen van de staart, abnormaal gedrag van de mond en oren die naar achteren staan.
djinnie schreef:Ik zie toch echt wel verschil tussen de foto's en de plaatjes... Bij het eerste plaatje is neus op kniehoogte en bij het tweede plaatje zit er meer ruimte tussen hals en kin, zeg maar. De foto's zijn dus voorbeelde wat volgens de FEI dan niet zou mogen.