Rio: Adelinde en Parzival hebben opgegeven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Rio: Adelinde en Parzival hebben opgegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:42

Het gaat de laatste pagina's meer over madeleine dan over Adelinde ... := IMO wordt Adelinde de laatste pagina's vooral verdedigd.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:44

Vindt de opmerkingen van Madeleine niet kunnen en eigenlijk gewoon respectloos. Je hoeft het niet eens te zijn met elkaars rijerij maar heb tenminste het fatsoen om je mond dicht te houden ( in de zin van iemand afkraken via social media) Het is wel je teamgenoot. ook al zit je als reserve thuis met je kont op de bank.

Wat Adelinde betreft vindt ik het gewoon dood zonde dat het zo gelopen is. Dat had ik der niet gegund en het gezeik wat ze nu over der heen krijgt helemaal niet.

_Reneee

Easy_Rider schreef:
Er wordt hier steeds gezegd dat parcival doorboord was met een spoor.
Waar is dat te zien? Iemand foto's?

Hij was niet doorboord. Er was wel een kale plek te zien bij het achterwaarts.

Jolien87

Ik geloof ook dat de meerderheid hier achter Adelinde staat.
Dit praat de negatieve reacties natuurlijk niet goed, maar ik geloof dat het moddergooien voor gevorderden voornamelijk op facebook plaatsvindt.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:46

Jolien87 schreef:
Deertje schreef:
Ik denk dat zowel Adeline als Madeleine wel spijt hebben nu....

Er waren 3 amazones die niet wilden afreizen naar Rio, is zo overeengekomen met de bondscoach, ver voor de spelen van Rio.. dus als een bondscoach dit afspreekt, wie zijn wij om te roepen dat het schandalig is dat er geen reserve was, bij wie ligt dan de fout?
En ergens heeft Madeleine geen leugens vertelt toch, het is algemeen geweten dat Parzival zo vaak zijn tong erover gooit, het NK verhaal heb ik zelf gezien trouwens... dus waarom selecteert een bondscoach dan dit paard? Ervaring?
Tevens vind ik het niet kunnen dat bv Edward de kür niet meer diende te rijden tijdens het NK, dit om Voice te sparen, maar in hoever kan je dan stellen dat de ruiters met de scepter zwaaien en het voor het zeggen hebben? Dat dit nieuws maar werd bekend gemaakt tijdens de kür zelf, zal bij die andere ruiters ook niet echt leuk toegekomen zijn, want zij moesten wel.. Dit zal bv in Duitsland nooit gebeuren..

De vraag die bij mij heel erg speelt: waarom vond Madeleine het nodig om opmerking over die tong te plaatsen? Was dat om Adelinde een hart onder de riem te steken?
Het was niet aan haar om daar over te beginnen, dit was duidelijk een knap staaltje modderwerpen. Wellicht dat ze daar wel direct voor geselecteerd zou zijn geweest als dit een olympische sport was geweest.

Misschien heeft de interviewer wel aan Madeleine gevraagd: "Parzival liep met de tong over het bit en hierdoor is de combinatie gestopt met de proef. Wat vind je hiervan?"
Dan is haar antwoord helemaal niet zo gek. Soms worden bepaalde dingen je in de mond gelegd, of anders opgeschreven als ze gezegd zijn. Misschien heeft ze het helemaal niet verkeerd bedoeld.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:48

Dat was nog een optie geweest, ware het niet dat ze vanaf haar facebookprofiel een soortgelijke reactie heeft geplaatst. Ik geloof niet dat dit door een journalist verdraaid kan zijn geweest, maar dat dit toch echt van eigen hand is.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:51

Jolien87 schreef:
Het was niet aan haar om daar over te beginnen, dit was duidelijk een knap staaltje modderwerpen. Wellicht dat ze daar wel direct voor geselecteerd zou zijn geweest als dit een olympische sport was geweest.

Nou, dat dus.

Ik werd vanochtend echt een beetje met een kater wakker.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:58

Ik ben geen Adelinde fan, ik ben niet weg van de hedendaagse dressuur, rij zelf bitloos op een Tinkertje etc.

Dus het zou makkelijk zijn om van deze gelegenheid gebruik te maken en Adelinde + de gehele sport de grond in te boren.

Maar ga maar eens op dat niveau rijden, je weet al gelijk dat wat je ook doet, er zal altijd commentaar zijn.
Van mensen op internet, maar ook van je (reserve) teamgenoten.

Als je in die situatie zit waar zij in heeft gezeten, probeer je het maximale.
Voor een ander doe je het toch nooit goed, maar als ze niet gestart was, had ze zelf wellicht nog jaren last gehad van een knagend 'wat als ie wel fijn had gelopen' gevoel.

Dit zijn de OS in Rio, er is geen 'ach we zien volgende keer wel weer'.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:05

Ik hoop dat zij en Parzival als combinatie in ieder geval nog een leuk en waardig afscheid krijgen ergens van de wedstrijdsport.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:06

net het verhaal van Adelinde zelf gelezen op FB. Ga er zelf maar eens aanstaan op zulke momenten beslissingen te moeten nemen. Verdragend in welk opzicht dan ook. Zoals ik het lees heeft ze echt het beste uit alle opties gehaald en daarbij gekozen voor Parzival.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:07

Ik heb respect voor Adelinde. Het is zo makkelijk voor ons allemaal om te zeggen hoe ze het had moeten doen. Maar zij heeft gedaan wat haar het beste leek, daarbij alles proberen te waarborgen: het belang van haar paard en haar "plicht" tov het team. Ik vind het van grote klasse getuige dat je, daar in Rio, met de ogen van de hippische wereld (en Bokt) op je gericht, in de ring die beslissing kunt maken. Dát maakt je niet alleen een groot sporter, maar ook een groot mens.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:13

Sammie schreef:
Madeleine was reserve tot moment van vertrek, er is toen ook duidelijk aangegeven dat als er in Rio wat gebeurd dat dan de drie overgebleven ruiters het op moeten vangen.

Dat neemt nog steeds niet weg dat normaal gesproken een reserve mee zou zijn gegaan en dus had in kunnen vallen.

Dat hier de teamleden de regels bepalen ipv de bondscoach is een andere discussie.

Chevax, ben het met je eens!

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:19

supertammy schreef:
Misschien heeft de interviewer wel aan Madeleine gevraagd: "Parzival liep met de tong over het bit en hierdoor is de combinatie gestopt met de proef. Wat vind je hiervan?"
Dan is haar antwoord helemaal niet zo gek. Soms worden bepaalde dingen je in de mond gelegd, of anders opgeschreven als ze gezegd zijn. Misschien heeft ze het helemaal niet verkeerd bedoeld.

Ze heeft het letterlijk op een FB bericht gezet, met smileys erbij.
Dat kun je zo terugvinden.
Ik vind haar reactie erg onsympathiek.
En wat ik ook over Adelinde vind, ze heeft dit keer denk ik vooral in het teambelang gehandeld. Het is vanaf de zijlijn erg gemakkelijk om te zeggen "ik had dat niet gedaan", maar dat weet je pas als je er zelf zelf voorstaat.
Het is in elk geval erg sneu voor haar.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:23

Die reactie van Madeleine proef ik pure jaloezie.. Dat je iemand zo aan kan vallen zegt iets meer over jezelf dan de ruiter om wie het gaat.

In de hoefslag stond 2 maand geleden een artikel van haar dat ze stiekem hoopte op een plek bij de olympische spelen. Wie weet wat ze niet eens met de keuze. Ik had al weinig met haar maar nu al helemaal niks..

En los van t feit of adelinde wel of niet had moet starten en of het netjes was ja of nee. Je doet t gewoon niet op internet klaar. Dat vecht je maar achter de schermen uit, maar dat zal ze wellicht niey durven.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:25

En dan had ze gewoon mee moeten gaan, had ze toch de kans gehad om te rijden en te laten zien wat ze kan. Nu is er helemaal geen reserve. Als er nog iemand uitvalt, dan is er al geen landenresultaat meer. Of als er iemand faalt door wat voor reden dan ook, dan zijn er maar twee resultaten.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:29

Dit zal de keuze om paardensport als olympische sport te behouden geen goed doen denk ik :=

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:29

@ relaxed: dat zeg ik toch niet, ik zeg dat hij mss heftiger gereageerd heeft op die beet dan andere paarden...

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:31

Bloodymary schreef:
En dan had ze gewoon mee moeten gaan, had ze toch de kans gehad om te rijden en te laten zien wat ze kan. Nu is er helemaal geen reserve. Als er nog iemand uitvalt, dan is er al geen landenresultaat meer. Of als er iemand faalt door wat voor reden dan ook, dan zijn er maar twee resultaten.

ja klopt, maar dan had de bondscoach maar op tafel moeten kloppen en zeggen, jullie gaan mee!! Hij heeft er mee ingestemd dat ze thuis bleven

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:36

Deertje schreef:
Bloodymary schreef:

ja klopt, maar dan had de bondscoach maar op tafel moeten kloppen en zeggen, jullie gaan mee!! Hij heeft er mee ingestemd dat ze thuis bleven

En da's helemaal prima, maar dan achteraf niet de citroen uit hangen en een collega die een flinke tegenslag die verwerken krijgt nog natrappen. Handje in eigen boezem steken en balen van jezelf dat je niet mee gegaan bent ipv je frustraties botvieren op iemand die toch al baalt als een stekker.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:37

supertammy schreef:
Jolien87 schreef:
De vraag die bij mij heel erg speelt: waarom vond Madeleine het nodig om opmerking over die tong te plaatsen? Was dat om Adelinde een hart onder de riem te steken?

Madeleine heeft op facebook gereageerd. Dat dat vaker bij parzival voor komt. Screenshot staat ergens pagina 2 van dit topic.

Heb het even opgezocht:
cobiie schreef:
[ [url=m/OQKjSY.png]Afbeelding[/url] ]
De reactie van "de reserve".

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:38

Ayasha schreef:
En da's helemaal prima, maar dan achteraf niet de citroen uit hangen en een collega die een flinke tegenslag die verwerken krijgt nog natrappen. Handje in eigen boezem steken en balen van jezelf dat je niet mee gegaan bent ipv je frustraties botvieren op iemand die toch al baalt als een stekker.

ik heb het hier niet over Madeleine, maar meer over het feit, wat als er nog uitvallen...
Maar idd, haar uitspraak was niet zo taktvol

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:39

Dat had ik verkeerd begrepen dan, mijn excuses Deertje.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:40

melissapupa schreef:
Ik vind de reactie van Madeleine erg onsportief. maar ze had nooit kunnen starten, na de beet van parzival was er nooit genoeg tijd om de reserve naar Rio te laten komen. voordat ze was ingevlogen en de quarantaine tijd voorbij was, toch vind ik dat adelinde nooit had mogen starten paard was/is ziek door de beet.... en überhaupt denk ik dat ze uit gebeld werd als de jury die tong zag

meereizende reserves kunnen gewoon starten als er iemand uitvalt
Tot 2 uur voor de eerste proef kan de reservecombinatie ingezet worden ..de reserve combinatie doet immers het hele traject gewoon zoals de 4 teamleden mee ..zelfs de vetcheck

Franse springruiters hebben het nu aan de hand ..Delestre zijn paard raakte op stal geblesseerd en Rozier valt in ..klaar

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:42

Ayasha schreef:
Dat had ik verkeerd begrepen dan, mijn excuses Deertje.

:D

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:44

Ik denk dat het de Nedrrlandse equipe nu wel even op scherp zet dat reservers net zo belangrijk zijn en dat daar met zo goed in moet worden geïnvesteerd.