Penelope Leprevost onder vuur na bestraffing paard [video]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 12:48

Sammie schreef:
Citaat:
My horse was trotting, very relaxed and with his head down, when he stumbled. It was actually quite frightening and I really thought that both of us were going to fall down. I immediately checked that he was not injured. I then wanted him to pull himself together. My goal was to wake him up but not to push him too hard. The French team's vet also checked that he was fine and had no problems.

I am deeply sorry that I over-reacted and was too strong with my horse and I want to express my sincere apologies.
I place great importance on the trust and cooperation between myself and my horses. I also have the greatest respect for their state of mind and their physical well-being

to wake him up??? Misschien een idee om te zorgen dat hij niet zo doodmoe is van dat stomme gespring dat hij niet over zijn eigen benen valt?Stomme fransen ook...heel bijzonder idee van paardrijden hebben die.Was vorige week nog op een springwedstrijd...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 12:56

spatter schreef:
Madam mag wel eens wat serieuse dressuur lesjes gaan volgen hoe je bij een paard de achterhand actiever maakt en zorgt dat hij niet op de voorhand sloft.
Dat zal ze ongetwijfeld wel eens gedaan hebben..

Citaat:
Blijft bij mij nog steeds de vraag of het dier echt niks mankeerde.
Zomaar uit draf, zo vol op de knieen storten zonder enige reden is gewoon niet normaal :n

Can happen :j

Citaat:
En eigenlijk had ik liever van haar gehoord dat ze thuis eens extra naar dit paard gaat kijken.
Naar de zere mond, de beurse vlanken en waarom hij viel.

Ondanks dat de actie niet terecht was, zou ik niet willen beweren dat het paard nu nog beurs is of iets.. zo breekbaar zijn ze nou ook weer niet...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 12:58

Sammie schreef:
Citaat:
My horse was trotting, very relaxed and with his head down, when he stumbled. It was actually quite frightening and I really thought that both of us were going to fall down. I immediately checked that he was not injured. I then wanted him to pull himself together. My goal was to wake him up but not to push him too hard.

[ ]I am deeply sorry that I over-reacted and was too strong with my horse and I want to express my sincere apologies.
I place great importance on the trust and cooperation between myself and my horses. I also have the greatest respect for their state of mind and their physical well-being
[ ]

Dit is haar uitleg over wat ze wat ze precies wilde bereiken met het vol in de vlanken schoppen met haar sporen(waker maken?) maar hem niet te voorwaarts maken(dus trok ze hem vervolgens weer vol in de bek tot bijna zit).

Ik lees niks over stom dat ik niet ben afgestapt om hem goed te controleren.
Ik lees niks over dat wat ze deed totaal nergens op sloeg.
Ik lees alleen maar dat ze achteraf besefte dat ze het wat te hard deed(pal voor de ogen van het publiek want die kunnen daar niet zo tegen)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 12:58

Het gaat niet om breekbaarheid maar om je paard met enig respect te behandelen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 13:00

Citaat:
My horse was trotting, very relaxed and with his head down, when he stumbled. It was actually quite frightening and I really thought that both of us were going to fall down. I immediately checked that he was not injured. I then wanted him to pull himself together. My goal was to wake him up but not to push him too hard.

[ ]I am deeply sorry that I over-reacted and was too strong with my horse and I want to express my sincere apologies.
[ ]
[/quote]

Dit is haar uitleg over wat ze wat ze precies wilde bereiken met het vol in de vlanken schoppen met haar sporen(waker maken?) maar hem niet te voorwaarts maken(dus trok ze hem vervolgens weer vol in de bek tot bijna zit).

Ik lees alleen maar dat ze achteraf besefte dat ze het wat te hard deed(pal voor de ogen van het publiek want die kunnen daar niet zo tegen)[/quote]
Dan kun je ongeveer bedenken hoe het er thuis aan toegaat...zonder publiek

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 13:01

spatter schreef:

Ik lees alleen maar dat ze achteraf besefte dat ze het wat te hard deed(pal voor de ogen van het publiek want die kunnen daar niet zo tegen)

Natuurlijk is dat háár uitleg... En dat jij niks leest over wat jij er van vindt lijkt mij logisch. Immers vindt zij dat niet.. Dit is haar uitleg en haar excuses en daar zul je het mee moeten doen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 13:04

Cer mag ik jou 3 x net zo hard met een spoor op , laat we zeggen je bovenbeen, schoppen ?
Ben benieuwd welke kleurtjes jij na een paar dagen hebt :D

Ik ben echt geen pietlut en soms moet je een dier van 500 kilo toch een prikkel geven om iets duidelijk te maken .
Maar moetwillig een paard zo aanpakken tot 3 x toe is voor mij hetzelfde als een pak ransel geven met een zweep.

En haar reactie geeft mij heel sterk het gevoel dat dit een redelijk gebruikelijke methode is van haar.
Zo actieveert zij blijkbaar dat paard en dat verontrust mij nog het meeste.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 13:47

Sammie schreef:
spatter schreef:

Natuurlijk is dat háár uitleg... En dat jij niks leest over wat jij er van vindt lijkt mij logisch. Immers vindt zij dat niet.. Dit is haar uitleg en haar excuses en daar zul je het mee moeten doen.

Tuurlijk moeten we het daarmee doen, en had ze niet gereageerd, moesten we het daar ook mee doen. Maar dat betekent niet dat "men" daar dan ineens zijn mening niet over mag hebben. Ik wil vrees ik ook niet weten hoe het er thuis aan toe gaat bij deze amazone.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 14:31

spatter schreef:
besita schreef:
Spatter wat een aanname ..dus ieder paard wat struikelt mankeert wat ????

Je wilt toch niet beweren dat dit een gewone struikeling is?
Een paard kan zich verstappen maar normaal gezien kan hij dat prima opvangen met zijn andere 3 benen, dit paard kruipt op zijn knieen door en komt dan met moeite weer overeind.

Verder is er niks waar hij over struikelt, hij stort gewoon neer!
Hij zakt letterlijk door het linkervoorbeen heen alsof het been de druk niet aankan.

Inderdaad. Ik denk ook dat dit paard wat mankeert. En dan wordt hij nog gestraft ook. :(

Anoniem

Re: Penelope Leprevost onder vuur na bestraffing paard [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 18:54

Serieus: het is zo niet netjes om te speculeren over of en wat zo'n dier eventueel zou mankeren... En of het er thuis bij haar ook zo aan toegaat.... Hoe wéét je nou zoiets zeker? Het kan toch net zo goed een eenmalige stomme actie zijn geweest? Of niet, maar dat weet je toch niet zeker? Lekker om zo iemand zwart te gaan zitten maken :oo

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 19:29

Een eenmalige actie die drie keer schaamteloos herhaalt wordt... Geloof ik geen fluit van als je niet van je eigen gedrag schrikt dat het dan iets eenmalig is, eenmalig is 'wat doe ik nu?'en je herhaalt het niet meer, niet 'ik ruk 'm nog es twee keer in z'n bek dan weet ie het vast eindelijk,'

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 19:35

Ik reageer niet snel op zulke berichten.
Maar ze moet blij zijn dat paard zich zo corrigeerde. Ipv zo af te straffen. Walgelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 19:43

Ayasha schreef:
Een eenmalige actie die drie keer schaamteloos herhaalt wordt... Geloof ik geen fluit van als je niet van je eigen gedrag schrikt dat het dan iets eenmalig is, eenmalig is 'wat doe ik nu?'en je herhaalt het niet meer, niet 'ik ruk 'm nog es twee keer in z'n bek dan weet ie het vast eindelijk,'

Ja inderdaad, je hebt helemaal gelijk: dan zal ze er thuis ook wel een potje van maken.... Hoe wéét je dat nou zo zeker???? :?

Wat nou als jij je een keer vergist en harder ingrijpt dan nodig en iemand is daar getuige van.... En diegene besluit er nog een schepje bovenop te doen door aan de wereld te verkondigen dat jij zulke acties dan altijd wel zal bezigen en waarschijnlijk nog wel erger.... Daarnaast verzint diegene of de mensen die het gehoord hebben (want o wat houden we van een vette roddel en iemand zwart maken) dan ook nog maar dat jouw paard ook nog het e.e.a. mankeert en dat je hem daar zo maar mee in de sport laat lopen... En zoiets is helemaal niet waar of voor de helft uit de lucht gegrepen.... Zou je dat niet heel erg vervelend vinden? Ze wordt nu veroordeeld op dingen waarvan mensen niet weten of het de waarheid is of niet.... Maar blijf lekker zwartmaken, ik vind het niet netjes.....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 19:43

Picasso schreef:
Serieus: het is zo niet netjes om te speculeren over of en wat zo'n dier eventueel zou mankeren... En of het er thuis bij haar ook zo aan toegaat.... Hoe wéét je nou zoiets zeker? Het kan toch net zo goed een eenmalige stomme actie zijn geweest? Of niet, maar dat weet je toch niet zeker? Lekker om zo iemand zwart te gaan zitten maken :oo

deze ''manier'' van met paarden omgaan/trainen...zit in je of niet.Dat komt niet zomaar even naar boven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 19:44

geerke schreef:
Picasso schreef:

deze ''manier'' van met paarden omgaan/trainen...zit in je of niet.Dat komt niet zomaar even naar boven.

Jij bent psycholoog/psychiater?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 19:45

Picasso schreef:
Ayasha schreef:

Ja inderdaad, je hebt helemaal gelijk: dan zal ze er thuis ook wel een potje van maken.... Hoe wéét je dat nou zo zeker???? :?

Wat nou als jij je een keer vergist en harder ingrijpt dan nodig en iemand is daar getuige van.... En diegene besluit er nog een schepje bovenop te doen door aan de wereld te verkondigen dat jij zulke acties dan altijd wel zal bezigen en waarschijnlijk nog wel erger.... Daarnaast verzint diegene of de mensen die het gehoord hebben (want o wat houden we van een vette roddel en iemand zwart maken) dan ook nog maar dat jouw paard ook nog het e.e.a. mankeert en dat je hem daar zo maar mee in de sport laat lopen... En zoiets is helemaal niet waar of voor de helft uit de lucht gegrepen.... Zou je dat niet heel erg vervelend vinden? Ze wordt nu veroordeeld op dingen waarvan mensen niet weten of het de waarheid is of niet.... Maar blijf lekker zwartmaken, ik vind het niet netjes.....

jij weet hoe het in de springsport,in frankrijk...op dit niveau er aan toegaat achter gesloten deuren?Ik namelijk wel...en dat wil je liever niet weten :7

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 19:47

Picasso, je kan toch niet beweren dat dit normaal gedrag is? Als je per ongeluk te hard corrigeert schrik je daar (als het goed is) zelf van en doe je niet nog eens 2x hetzelfde gedrag. Zéker niet met publiek erbij, want dan hou je je meestal wel wat in.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 19:50

Picasso schreef:

Als ik een actie uit haal die ik normaal niet doe dan herhaal ik die geen twee keer. Zeker met publiek en pistemeesters houden ruiters zich altijd in. Dus jam ik ben er vrij zeker van dat ze thuis grover rijdt als ze dit doet met officials en publiek er bij en dus het risico van uitsluiting heeft wat haar veel geld zou kosten. ik heb nooit gezegd dat hij wat mankeert, daar ben ik zelfs tegen in gegaan. Ik heb enkel gezegd dat als dat zo zou zijn (als) dat dat evemin een uitvlucht is omdat ie dan niet in de sport hooft. Ik vind leprevost sowieso een bekkentrekker, ook in haar parcoursen, ze is daarmee helaas niet de enige maar ik vind het sowieso geen fijne ruiter om te zien, deze actie bevestigd mijn mening enkel. niet meer of minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 19:52

Victory-Boy schreef:
Picasso, je kan toch niet beweren dat dit normaal gedrag is? Als je per ongeluk te hard corrigeert schrik je daar (als het goed is) zelf van en doe je niet nog eens 2x hetzelfde gedrag. Zéker niet met publiek erbij, want dan hou je je meestal wel wat in.

Nee ik vind dit ook een niet fraaie actie, maar ze heeft haar excuses aangeboden, wat wil je nog meer? Waar ik me aan stoor is dat er maar aangenomen wordt dat ze altijd wel zo met haar paarden omgaan, het paard wat mankeert....etc etc. Het zou best zo kunnen zijn, maar dat wéten we toch niet? Ik heb er een bloedhekel aan als mensen aannames doen die, tenzij ze erbij zijn, niet kunnen weten maar wel als waarheid verkondigd worden bijna.

En nee, ik ben niet in Frankrijk achter gesloten deuren in de springsport nee. Jij wel bij deze dame? Ik ben ook niet van gisteren, weet heus wel dat er dingen plaatsvinden op stallen die het daglicht niet verdragen kunnen, maar om hier nu een persoon zwart te gaan zitten maken terwijl je niet het fijne er van weet, vind ik echt niet kunnen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 19:55

deze manier van reageren zit in iemand of niet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 19:56

geerke schreef:
deze manier van reageren zit in iemand of niet....

En dat weet jij, omdat...????

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 19:57

omdat ik inmiddels een halve eeuw oud ben en redelijk wat mensenkennis heb wat betreft ''paardenmensen''

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 19:58

geerke schreef:
omdat ik inmiddels een halve eeuw oud ben en redelijk wat mensenkennis heb wat betreft ''paardenmensen''

Draai het eens om: hoe zou jij het vinden als je publiekelijk aan de schandpaal genageld wordt op halve waarheden of zelfs hele onwaarheden? Er wordt zo makkelijk iets geroepen en vervolgens achteraan geroeptoetert door deze en gene.... Vind het serieus niet netjes.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 20:07

In dit geval zou ik me effectief te zeer scha;en over mezelf om me daar druk om te maken

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 21:38

Picasso schreef:
geerke schreef:

Draai het eens om: hoe zou jij het vinden als je publiekelijk aan de schandpaal genageld wordt op halve waarheden of zelfs hele onwaarheden? Er wordt zo makkelijk iets geroepen en vervolgens achteraan geroeptoetert door deze en gene.... Vind het serieus niet netjes.

Tja niet netjes. Laten we vooral niet vergeten wie er begon met niet netjes zijn. Dat was ze zelf namelijk naar haar paard.