Fokmerrie van Dressuurstal van Baalen zwaar mishandeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 15:02

Janine1990 schreef:
Rocamor schreef:
Maar het is toch op zijn minst vreemd dat een (vermeende) beul door een deken heen steekt?

Waarom? Psychologische redenen?

Aan de andere kant vind ik het raar dat een beschadiging door een deken heen zo diep is, wanneer dit door natuurlijk toedoen is. Doorgaans vind je dan winkelhaken in een deken. Gezien de dikte van de gemiddelde winterdeken, is dat toch op z'n minst zichtbaar bij een flinke impact. En zou de wond ook een andere vorm hebben dan de scheur in de deken zeg maar.
Maar goed, ik ben geen forensisch inspecteur ofzo. Ben benieuwd naar jouw redenering Rocamor.

Omdat het dier waarom het gaat zowel in de schaamstreek gewond is als ook een wond op de heup heeft. Dan moet er al 2 keer gestoken zijn, waarvan 1 keer (kennelijk) door een deken heen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 15:07

Rocamor schreef:
Omdat het dier waarom het gaat zowel in de schaamstreek gewond is als ook een wond op de heup heeft. Dan moet er al 2 keer gestoken zijn, waarvan 1 keer (kennelijk) door een deken heen.

Ja er staat naast de vagina, maar wat is naast? Kan ook de bil zijn natuurlijk.
Ik volg je redenering, maar denk dat we te weinig informatie hebben om dit zeker te weten.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 15:29

Janine1990 schreef:
Rocamor schreef:

Ik volg je redenering, maar denk dat we te weinig informatie hebben om dit zeker te weten.

Naast de vagina wil ze mee duidelijk maken dat het er niet in is, dus vandaar er naast, maar ik neem aan dat dat zeker niet op de bil is.
De deken is op de plek van de heup trouwens ook gesneden, niet bij de vagina..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 15:34

Joanieke schreef:
Janine1990 schreef:

Naast de vagina wil ze mee duidelijk maken dat het er niet in is, dus vandaar er naast, maar ik neem aan dat dat zeker niet op de bil is.
De deken is op de plek van de heup trouwens ook gesneden, niet bij de vagina..

Dus wel in die dunne huid daar?

Rocamor had wel goed begrepen dat de deken bij de heup was gescheurd ;)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 15:39

Janine1990 schreef:
Hoezo doet het er ineens niet meer toe? Zonet mochten Greve en consorten niet eens hardop uitspreken dat ze dachten dat er misschien wel helemaal geen beul rondliep.

Volgens Greve is er geen paardenbeul. Een andere DA denkt dat ook. Dat is wat anders dan het door jou toegevoegde woord "misschien" in bovenstaande quote ;-)
Het is niet duidelijk of Greve nog steeds deze mening is toegedaan. Kwestie van Hoe interpreteer je de reactie op de uitlating van Greve. Is deze namens de overige DA's van de Watermolen, of inclusief Greve zelf.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 15:41

aslo schreef:
Janine1990 schreef:
Hoezo doet het er ineens niet meer toe? Zonet mochten Greve en consorten niet eens hardop uitspreken dat ze dachten dat er misschien wel helemaal geen beul rondliep.

Volgens Greve is er geen paardenbeul. Een andere DA denkt dat ook. Dat is wat anders dan het door jou toegevoegde woord "misschien" in bovenstaande quote ;-)
Het is niet duidelijk of Greve nog steeds deze mening is toegedaan. Kwestie van Hoe interpreteer je de reactie op de uitlating van Greve. Is deze namens de overige DA's van de Watermolen, of inclusief Greve zelf.

Greve denkt dat er geen paardenbeul is. Dat mag hij denken. Wat een discussie.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 15:45

aslo schreef:
Janine1990 schreef:

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=576B389C

Lees het artikel in de PK even goed. DIT (krijgt een mens niet voor elkaar): heeft betrekking op de merrie bij Van Baalen.
Hij en Paardenbeul duidt op één persoon die in Nederland diverse weiden en stallen afgaat...

Inderdaad, hoe interpreteer je het volledige artikel?

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 15:48

Tuurlijk mag hij dat denken. Alleen kan het (negatieve) gevolgen hebben als je (alles) zegt, wat je denkt.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 15:56

Janine1990 schreef:

Het is niet duidelijk of Greve nog steeds deze mening is toegedaan. Kwestie van Hoe interpreteer je de reactie op de uitlating van Greve. Is deze namens de overige DA's van de Watermolen, of inclusief Greve zelf.[/quote]

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=576B389C

Lees het artikel in de PK even goed. DIT (krijgt een mens niet voor elkaar): heeft betrekking op de merrie bij Van Baalen.
Hij en Paardenbeul duidt op één persoon die in Nederland diverse weiden en stallen afgaat...

Inderdaad, hoe interpreteer je het volledige artikel?[/quote]

Jij hebt het over andere artikelen dan ik, maar goed. Ook in dit artikel zegt Greve: ik snap wel waarom ze de paardenbeul niet vinden, want ik denk dat hij niet bestaat.
Of de merrie van Van Baalen door mensenhand verminkt is? Geen idee. Onder andere Greve denkt van niet, maar dat wil niet zeggen dat er geen 1 ander paard is verminkt. En dat impliceert hij wel met zijn uitspraak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 15:57

aslo schreef:
Janine1990 schreef:

Nogmaals: in het artikel waar hij het meest uitgebreid wordt geciteerd, zegt hij: "*ik denk* dat hij niet bestaat." Hij zegt niet: "die paardenbeul bestaat niet." Of "ik weet zeker dat die paardenbeul niet bestaat."

Mensen gebruiken nog wel eens *ik denk* om een veronderstelling in de leiden, een hypothese. En ik denk dat hij het wel eens zo bedoeld zou kunnen hebben. Als veronderstelling. En daar hoort altijd een "misschien" bij.

Ik denk trouwens dat begrijpend lezen voor sommige bokkers heel moeilijk is. En dan mogen jullie zelf kiezen of ik dat bedoel als veronderstelling of als feit. :D ;)

Suusje1986

Re: Fokmerrie van Dressuurstal van Baalen zwaar mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:01

Jemig wat een zinloze discussie zeg. Het gaat er toch om dat hij een keer een ander licht op de kwestie laat schijnen. Dat lijkt me alleen maar goed :)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:02

aslo schreef:
Tuurlijk mag hij dat denken. Alleen kan het (negatieve) gevolgen hebben als je (alles) zegt, wat je denkt.

Ja dat zien we hier op Bokt ook. Alle paarden die voldoen aan de volgende criteria:
1) merrie
2) verwonding mn rondom de schaamstreek
lijken (!) tegenwoordig per definitie het slachtoffer te zijn van een dierenbeul.

Mensen die een andere mening hebben of eea nuanceren Mogen die mening niet delen, want dat kan gevolgen hebben. Maar met zijn allen een boel stress maken (want oei oei oei, ik heb een merrie en het komt wel heel dichtbij) mag weer wel.

Hiermee zeg ik NIET dat ik twijfel aan het bestaan van een beul. Er zijn zat gevallen (helaas) bekend die wel degelijk het werk zijn van een beul. Maar er zijn in mijn ogen ook zat gevallen die tegenwoordig onder het kopje "mishandeld door beul" vallen, die mijns inziens daar alleen geplaatst zijn door, Ja, waardoor eigenlijk. Massahysterie wil ik het nog niet noemen. Vind het wel grenzen aan oogkleppenpolitiek.

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:05

aslo schreef:

Zoals? Hij neemt wellicht juist wat paniek en zorgen weg. Wat is daar negatief aan?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:09

aslo schreef:
Jij hebt het over andere artikelen dan ik, maar goed. Ook in dit artikel zegt Greve: ik snap wel waarom ze de paardenbeul niet vinden, want ik denk dat hij niet bestaat.
Of de merrie van Van Baalen door mensenhand verminkt is? Geen idee. Onder andere Greve denkt van niet, maar dat wil niet zeggen dat er geen 1 ander paard is verminkt. En dat impliceert hij wel met zijn uitspraak.

Wil je het gewoon niet lezen?
Het hele artikel er omheen gaat over de merrie van Van Baalen. Daar hoef je niet eens de hele krant voor te hebben. Dus DIT gaat over de merrie van Van Baalen.
En hij/paardenbeul staat voor 1 persoon. Waarvan Greve aangeeft dat die wellicht niet bestaat. DE paardenbeul bestaat wellicht niet.
DE paardenbeul waarvan wordt verondersteld dat hij door de hele BENELUX en DE reist om paarden te verminken op dezelfde wijze als waarop de merrie van Van Baalen is verminkt.

Hij onderbouwt zijn hypothese met de reactie van een merrie wanneer dit zou gebeuren (merries van achteren worden verminkt met mensenhand) en geeft aan dat merries elkaar in een ruzie de kont toe draaien en uitslaan. En niet zoals hengsten/ruinen tegen elkaar omhoog gaan.

Dus hij zegt helemaal niet dat er geen enkel paard wordt bewerkt met mensenhand. Hij stelt enkel dat een paardenbeul misschien niet het meest voor de hand liggend is bij verminkingen van achteren.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:15

Mijn merrie heeft vorig jaar een klap gehad van een andere merrie en toen ik de wond zag snapte ik ook niet dat dit door een klap van een ander paard kon gebeuren. De merrie had een snee precies naast de vagina van ongeveer 20 cm lang en misschien wel 5 cm diep. Geen rafelige randen. Het leek inderdaad net alsof iemand er met een mes in had gesneden.

Ik kan me dus best voorstellen dat niet alle gevallen toe te schrijven zijn aan een paardenbeul!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:23

Wat ik mij afvraag: is Greve de DA die betreffende merrie van van Baalen behandeld heeft?

Zo niet begrijp ik al niet dat hij daar uitspraken over doet? Want dan zegt hij dus eigenlijk dat veel collega's het niet goed zien? Lijkt mij nou niet dat van Baalen de minste da's contacteert...

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:27

Greve geeft een mening. Net als die DA van DVB

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:31

Maar dan is het toch koffiedik kijken? Als je een mening over een zaak geeft, waar je niet eens bij bent geweest?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:40

is toch voor de DA van DVB ook koffiedik kijken? Of zijn er nu wel
- camerabeelden met een mishandeling
- foto's van die mishandeling
- messen / scherpe voorwerpen in de wond van die arme merrie?

Is toch voor iedereen koffiedik kijken zolang het geen heterdaadje of afdoende bewijs dat het dier zo is toegetakeld door menselijk handelen?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:44

Janine1990 schreef:
aslo schreef:

Wil je het gewoon niet lezen?
Het hele artikel er omheen gaat over de merrie van Van Baalen. Daar hoef je niet eens de hele krant voor te hebben. Dus DIT gaat over de merrie van Van Baalen.
En hij/paardenbeul staat voor 1 persoon. Waarvan Greve aangeeft dat die wellicht niet bestaat. DE paardenbeul bestaat wellicht niet.
DE paardenbeul waarvan wordt verondersteld dat hij door de hele BENELUX en DE reist om paarden te verminken op dezelfde wijze als waarop de merrie van Van Baalen is verminkt.

Hij onderbouwt zijn hypothese met de reactie van een merrie wanneer dit zou gebeuren (merries van achteren worden verminkt met mensenhand) en geeft aan dat merries elkaar in een ruzie de kont toe draaien en uitslaan. En niet zoals hengsten/ruinen tegen elkaar omhoog gaan.

Dus hij zegt helemaal niet dat er geen enkel paard wordt bewerkt met mensenhand. Hij stelt enkel dat een paardenbeul misschien niet het meest voor de hand liggend is bij verminkingen van achteren.

:j :j :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:48

ohjajoh6 schreef:
Maar dan is het toch koffiedik kijken? Als je een mening over een zaak geeft, waar je niet eens bij bent geweest?

De foto's stonden op de website van Van Baalen. En tevens hier op Bokt. Daar kan een dierenarts genoeg informatie uit halen hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:55

Ben ik met je eens Rocamor, maar ik vind het toch nogal niet wat als het ik neem aan door van Baalen zelf in het nieuws wordt gebracht dat het mishandeling door paardenbeul is geweest (en niet om het een of ander, maar ik neem toch zomaar aan dat dit eerst goed is onderzocht door hun DA's) er toch nog DA's zijn die er gewoon maar uitspraken over doen, als ze er niet eens bij zijn geweest. Inderdaad precies wat bokt hier net zo doet...

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:00

In dan is het voor VB en hun DA nog steeds koffiedik kijken (mits er harde bewijzen zijn). En dat mag wel. Maar waarom mag Greve zijn koffiedik (in dit geval, dus niet in alle gevallen) niet raadplegen? Alleen omdat zijn mening niet overeenkomt met wat een aantal mensen niet aanstaat?

Cru gezegd, ik hoop eigenlijk dat de merrie slachtoffer is geworden van 1 van de andere paarden daar. Scheelt mij een boel zorgen om mijn Eigen merrie.
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 04-02-16 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:07

Oh wat dat betreft gaat iedereen zijn goddelijk gang maar met koffiedik kijken hoor.
Maar niemand weet van de hoed of de rand, dus ik kan mij wel inleven bij dat mensen (vooral degenen die zelf een mishandeling aan de hand hebben gehad) hier toch wel een tikkeltje naar van worden.

En ik ga er inderdaad van uit , dat als een bekende stal zoals van van Baalen, dit in het nieuws brengt, er zeker wel harde bewijzen zullen zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:09

ohjajoh6 schreef:
Oh wat dat betreft gaat iedereen zijn goddelijk gang maar met koffiedik kijken hoor.
Maar niemand weet van de hoed of de rand, dus ik kan mij wel inleven bij dat mensen (vooral degenen die zelf een mishandeling aan de hand hebben gehad) hier toch wel een tikkeltje naar van worden.

En ik ga er inderdaad van uit , dat als een bekende stal zoals van van Baalen, dit in het nieuws brengt, er zeker wel harde bewijzen zullen zijn.

Ik begrijp niet dat mensen hier naar van worden, misschien kan jij het uitleggen?

Het geeft enkel aan dat je juist veel in de vorm van preventie kan doen. En dat je je in sommige gevallen niet eens druk hoeft te maken hierom...