PETA wil klacht indienen tegen Rath en Gal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:27

MiniMouse schreef:
Peta...? :')
Die maakten zich toch ook druk om goudvissen in ronde kommen?

En terecht.[/quote]
Nou inderdaad, als er iets verboden moet worden is het wel de vissenkom. Zo'n klein ding waar een goudvis gewoon in vergroeit, altijd alleen zit en geeneens een filter erin. In een vissenkom zit amper 15 liter water, moet je nagaan dat een goudvis minstens 250 liter water nodig heeft. Maar goed, ik zou eens zeggen, neem even een kijkje op de Facebook pagina van Peta en dan zie je dat die mensen echt wel het beste voor hebben met dieren.[/quote]
is dit serieus? :') :')

Tillie20

Re: PETA wil klacht indienen tegen Rath en Gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:30

Waarom zou dat niet serieus zijn? Is gewoon zielig..

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:32

En onzin.. Een goudvis op 250 liter water haha!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:34

Goudvissen zijn eigenlijk als vijvervissen bedoeld, dus het is eigenlijk onzin dat mensen ze in een veel te klein aquarium houden ;)

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:35

Laatst bijgewerkt door MiniMouse op 21-08-15 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:36

Vind het echt schokkend hoe belachelijk sommige mensen het vinden dat PETA zich inzet voor alle dieren.

Op de foto's van Gal zie ik de L niet terug van LDR. Gewoon dikke vette rollkur. Snap niet hoe je dat kunt ontkennen.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:40

zillionke schreef:
MiniMouse schreef:

En terecht.

Nou inderdaad, als er iets verboden moet worden is het wel de vissenkom. Zo'n klein ding waar een goudvis gewoon in vergroeit, altijd alleen zit en geeneens een filter erin. In een vissenkom zit amper 15 liter water, moet je nagaan dat een goudvis minstens 250 liter water nodig heeft. Maar goed, ik zou eens zeggen, neem even een kijkje op de Facebook pagina van Peta en dan zie je dat die mensen echt wel het beste voor hebben met dieren.[/quote]
is dit serieus? :') :')[/quote]

Dat kommen erg zielig zijn? Ja.

Er is in verhouding een klein wateroppervlakte wat meestal zorgt voor te weinig zuurstof in het water. De bolling van het glas zorgt voor een uitvergroting en vertekening wat veel stress oplevert(veel schrikreactie's) en erg vaak zijn ze belachelijk veelste klein wat idd kan zorgen voor vergroeide dieren.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:41

ik ben blij met organisaties als Peta...en soms moet je extreem zijn om de aandacht te wekken.
Al dat ''kleine'' dierenleed is voor mij net zo erg.Goudvissen,hamsters,konijnen... |(

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:42

MiniMouse schreef:
Per cm 1 liter water is de norm voor een goudvis.

Edit: http://dier-en-natuur.infonu.nl/vissen/ ... udvis.html

Dat is allang achterhaald, net als dat vissen een geheugen van 3 seconden zouden hebben etc.
Vissen die in zo'n kleine kom leven gaan vaak binnen weken dood terwijl ze 20 jaar kunnen worden.

http://www.animalfreedom.org/paginas/co ... udvis.html

Hier staat info op van de vissenbescherming. Die kan je ook terugvinden op de site van de vissenbescherming zelf en de onderbouwing daarvan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:43

Tillie20 schreef:
geerke schreef:
dat is dus rollkur....niet LDR.Rollkur is kin op de borst,gedwongen.

Maar in het artikel spreken ze over LDR :')

ze praten recht wat krom is...letterlijk en figuurlijk :+

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:45

Ok ok...
Maar t moge duidelijk zijn dat ik PETA om heel veel redenen niet meer serieus neem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:46

zillionke schreef:
MiniMouse schreef:

En terecht.

is dit serieus? :') :')[/quote]
http://www.animalfreedom.org/paginas/co ... udvis.html
http://www.vissenbescherming.nl/?page_id=733
http://www.dierenwelzijn-nederland.nl/v ... vissen.htm
http://www.petities24.com/ban_de_vissenkom
http://www.wmbrabant.dierenbescherming.nl/ikneemeenvis
http://stemvoordieren.nl/kids/huisdierv ... e-goudvis/

Nee, ik ben niet serieus, dit is 1 grote grap. Daarom staat ook op al die site's dezelfde informatie dat vast niet serieus is. Lachen joh, zo'n goudvis in een vissenkom :n

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:47

Hahaha blijkbaar wel ja! Nja, ik weet ook niet meer wat ik daar allemaal van moet vinden. Het lijkt me dat er een goede manier van LDR is en een 'slechte'(Lees: rollkur) manier. Maar de 'slechte' manier wordt blijkbaar gebruikt door Sjef, en hij heeft LDR verzonnen.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:53

geerke schreef:
Tillie20 schreef:

Maar in het artikel spreken ze over LDR :')

ze praten recht wat krom is...letterlijk en figuurlijk :+

Maar dat zie je dus ook terug in de inrijringen. Heb net even een filmpje gekeken waarbij de FEI uitlegt wat het verschil is tussen rollkur en LDR en die komen ook niet verder dan het een is een agressieve methode en het andere niet. Dus geforceerd tegenover niet geforceerd, niets over dat het een hele andere houding zou zijn.

In de praktijk blijkt er maar bar weinig verschil te zijn tussen rollkur en LDR. Sterker nog, ik lees hier en daar dat de term rollkur een sarcastische naam was voor LDR.
Laatst bijgewerkt door Bowen op 21-08-15 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:54

Dan kun je toch alleen maar concluderen dat dit een goede actie is. Het is tegen de regels.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:57

femo schreef:
liss schreef:
http://paardenlifestyle.com/in-gesprek- ... modern-66/

Dit is laag diep rond naar mijn idee. Zie foto vd vos
Heel wat anders dan rollkur

Juist!

Jeetje, die meneer Swaab heeft weinig kennis van de anatomie van het paard..... wij zitten op de lendenen, nieren? Die man is dus ook niet serieus te nemen.

Mooi filmpje over de biomechanica
https://www.youtube.com/watch?v=WlVmvV8ekUk

De FEI heeft voor LDR toch een paar afbeeldingen met toegestane houdingen? Daar hoort kin op borst niet bij.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:02

ingedebruijn schreef:
Inderdaad, bovendien heten ze niet voor niets People for the Ethical Treatment of Animals

Ik vind op een geblesseerd paard een zware GP proef lopen niet echt ethisch, jij wel?

Verantwoord is dit niet,maar om hier de donatisch van Peta aan te spenderen vind ik belachelijk.Bovendien hebben ze zelf hun fout ook wel ingezien.

Dan moet Peta iedere weekend langs de wedstrijdring gaan staan en eens zien wat daar half kreupel start en al die mensen aan klagen.Of begin hier op bokt ,waar mensen een topic starten over wat hun paard of hond en kat mankeert ,maar dan geen Da laten komen.

Persoonlijk vind ik dit een goedkope reclame van peta,makkelijk aandacht zoeken .Ze moeten zich bezig houden met zaken die echt van belang zijn.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:06

Symbeami schreef:
Mooi filmpje over de biomechanica
https://www.youtube.com/watch?v=WlVmvV8ekUk

De FEI heeft voor LDR toch een paar afbeeldingen met toegestane houdingen? Daar hoort kin op borst niet bij.

Dank voor delen van het filmpje!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:12

beatje schreef:
ingedebruijn schreef:
Inderdaad, bovendien heten ze niet voor niets People for the Ethical Treatment of Animals

Ik vind op een geblesseerd paard een zware GP proef lopen niet echt ethisch, jij wel?

Verantwoord is dit niet,maar om hier de donatisch van Peta aan te spenderen vind ik belachelijk.Bovendien hebben ze zelf hun fout ook wel ingezien.

Dan moet Peta iedere weekend langs de wedstrijdring gaan staan en eens zien wat daar half kreupel start en al die mensen aan klagen.Of begin hier op bokt ,waar mensen een topic starten over wat hun paard of hond en kat mankeert ,maar dan geen Da laten komen.

Persoonlijk vind ik dit een goedkope reclame van peta,makkelijk aandacht zoeken .Ze moeten zich bezig houden met zaken die echt van belang zijn.

Dit was niet mijn quote. Waarom is dit in jouw ogen niet belangrijk dan? Dit komt op tv, iedereen kan het zien, voorbeeldfunctie?

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:13

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:17

beatje schreef:

Misschien moet PETA dit even lezen:
http://www.paardenadvocaat.nl/posts/col ... krant-188/
Column Paardenkrant
Plaatsing: 05-03-2010
S. Wensing_10-03-05_Joepie, hyperflexie is verboden

Met stijgende verbazing volg ik de discussie over LDR, hyperflexie en rollkür en vooral de oplossing die op internationaal niveau is bedacht. Diep instellen mag, maar niet met geweld. Het is mij een raadsel waarom het bedenken van deze oplossing bijna tien jaar heeft geduurd en de grootste experts ter wereld hiervoor nodig zijn geweest. Onbegrijpelijk! Dit is een sterk staaltje poldermodel: heel veel zeggen, maar eigenlijk ook helemaal niets.

Ik denk dat het beter was geweest om de terminologie te verbieden. Ik denk dat het ook beter is om geen onderscheid meer te maken tussen de Hollandse en de klassieke school. Feitelijk ben ik er helemaal klaar mee. Alhoewel, eerst even deze column.

Ik denk dat alle dressuurvakgenoten met elkaar moeten constateren dat er geen oplossing is. De dressuurscene heeft de lat enorm hoog gelegd en van de combinaties wordt het uiterste gevraagd. Het is moeilijk voor te stellen dat een paard als Totilas te evenaren is, maar misschien denken we daar over tien jaar anders over.

De hand van Sjef Janssen in de ontwikkeling van de dressuursport is een vaststaand gegeven, net als alle daaruit voortvloeiende successen. Een daaraan ten grondslag liggend systeem kan mijns inziens onmogelijk met terugwerkende kracht worden verboden. Tegenstanders noch voorstanders hebben enig bewijs. Het is beter om de discussie te staken dan eindeloos hierin te verzanden.

Het laag, diep en rond rijden kan zeer succesvol zijn, een andere wijze van rijden ook. Anky kent slechte momenten, maar ook uitzonderlijke goede. Scandic is gefilmd op een ongelukkig moment, maar in de ring zou je de ruiter bijna gaan verwijten dat het paard niet aan de teugel loopt. Bloed in de mond bij Sisther zal ook vragen oproepen, maar het paard leek zeer ontspannen in de kür. Een vat vol tegenstrijdigheden.

Ik vind dat er veel blessures zijn bij de Nederlandse dressuurpaarden, maar in het buitenland vallen er ook paarden uit. Het is volgens mij allemaal inherent aan de (top)sport. Er wordt nogal wat van de paarden gevraagd. In de andere disciplines is dit niet anders. Gestreste paarden zijn ook zeker daar waar te nemen.

Daarnaast is er een toename van schrijnende gevallen van verwaarlozing. De Dierenbescherming heeft het drukker dan ooit. Het verhaal van het Roemeense trekpaard dat in het tuig dood neerviel heeft mij echt aangegrepen. Het geld dat de LDR-oplossing heeft gekost, had beter aangewend kunnen worden voor de bestrijding van paardenleed.

Een paard uithongeren is wetenschappelijk te kwalificeren als paardenleed. Een paard dat in de dressuur bij het losrijden met de kin op de borst loopt en met sporen elektrisch wordt gemaakt niet. In het andere geval zou het de schuld van de juryleden en het publiek zijn; die willen de voeten van de vloer. Geen vraag, geen aanbod.

De LDR-ruiters (dit is de laatste keer dat ik ze zo noem) doen wat er verwacht wordt. Daarbij bespeur ik zeker enige hypocrisie bij de tegenstanders. Ik was onlangs bij een Duitse trainingsstal en daar zag ik posters op de muur met het teken ‘rollkür verboden’. De ruiters van die stal gebruikten echter allemaal de slofteugel en het rijden leek niet bepaald professioneel. Een ‘happy athlete’ kon ik niet ontdekken.

In een vakblad trof ik een foto van een van de grootste tegenstanders, Klaus Balkenhol. Echter het paard werd door hem toch echt naar beneden getrokken. Daarbij vind ik deze ruiter ook niet heel fijn zitten. Ik geef maar aan dat zwart-wit denken hier echt niet kan.

Mijns inziens dient de paardenwelzijnsproblematiek in de sport geheel anders benaderd te worden. In de eerste plaats moet de terminologie afgeschaft worden. In de tweede plaats moeten de officials goed opgeleid worden en bij excessief trekken en schoppen ingrijpen. Dit gebeurt in elk systeem en in elke discipline, dus het is onzin om onderscheid te maken in verschillende trainingsmethoden.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:38

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:47

joyce B schreef:

PETA vangt vooral dieren op die extreem verwaarloosd zijn en agressief, dieren die door een ander asiel sowieso zouden ingeslapen worden. Dus of de nummers echt representatief zijn voor hun instelling, ik weet het niet..

Je weet verder ook nooit of zo'n foto's waar zijn, ik kan me goed inbeelden dat er genoeg mensen zijn die PETA zwart willen maken :j

Kan me absoluut niet voorstellen dat ze hun dieren zo behandelen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:33

Tillie20 schreef:
PETA vangt vooral dieren op die extreem verwaarloosd zijn en agressief, dieren die door een ander asiel sowieso zouden ingeslapen worden. Dus of de nummers echt representatief zijn voor hun instelling, ik weet het niet..

Je weet verder ook nooit of zo'n foto's waar zijn, ik kan me goed inbeelden dat er genoeg mensen zijn die PETA zwart willen maken :j

Kan me absoluut niet voorstellen dat ze hun dieren zo behandelen.

Het kàn zijn dat ze zó mordicus tegen dierenmishandeling zijn, dat ze liever zelf die dieren doodmaken dan dat ze verkeerd (in hun ogen) terechtkomen...
Dat is net zoiets als dat er bokkers zijn die vinden dat gecoupeerde trekpaarden maar dood moeten, omdat alleen dan het couperen radicaal wordt bestreden. Dat zeggen ze dan tegen mensen die toevallig een gecoupeerd paard in handen kregen, hoewel die mensen zelf nooit zouden laten couperen...

Dus met zo'n mentaliteit kan ik me voorstellen dat ze wèl die honden hebben laten doden. Maar ja, de waarheid sneuvelt al snel als het om zulke organisaties gaat. Het kan ook roddel zijn om iemand die je als een bedreiging ziet uit te schakelen.

Feit blijft wel: geef je Peta geen grond te klagen, kunnen ze niet over je rug reclame voor zichzelf maken, los van wat voor extreme plannen ze verder ook hebben.

Ik vind dat Rath en Gal twee verschillende gevallen zijn. Gal nam gewoon zijn verlies sportief op, en stopte onmiddellijk, toen hij uitgebeld werd.
Je kunt je wel afvragen of het nog wel van deze tijd is om paarden met een ijzerwinkel in de mond te laten lopen als er zo gemakkelijk een tong blauw aanloopt, of er op gebeten wordt...

Rath startte ondanks de twijfels van de dierenartsen... en niemand belde hem uit ondanks de onregelmatigheid...
Of is de jury inmiddels al zo gewend aan de aanblik van "teugelkreupele" en onregelmatige paarden dat de onregelmatigheid door pijn van Totilas niet eens opviel?

In dat geval is er, wel degelijk iets flink mis... en geven we terecht grond aan een organisatie er iets van te zeggen, of dat nou Peta is of de Nederlandse Vereniging van Plattelandsvrouwen.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:35

Helemaal eens inderdaad :j
Het is gewoon goed dat er eens met een kritische blik naar wordt gekeken!