EK Aken: Edward Gal uitgebeld tijdens Grand Prix Special

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:34

WiancaR schreef:
Utixo schreef:
Die foto van Nadine met Hans Peter, met die zak met appels! :+:

Leuk hé :D Zo staan er nog veel meer schattige foto's op. Dochtertje van Gerco die de paarden vol drukt met snoepjes, ook zo aandoenlijk.

Glocks marketingmachine weet dat wij dat aandoenlijk vinden, daarom zijn de ruiters ook verplicht om regelmatig dat soort dingen te doen. Vergis je daar niet in, het is niet allemaal spontaan :D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:35

Electra63 schreef:
Ik herinner me nog een filmpje van een krabbelende arabier........ ondanks het Paradijs liep zij voor geen meter. Dus door dit Paradijs gaan paarden zeker niet beter lopen........ :D

Goh we worden weer eens persoonlijk? Je kon geen betere post bedenken? Een persoonlijke aanval is ten eerste hier totaal of topic en ten tweede het ultieme zwaktebod in een discussie. Blijf op de bal spelen en niet op de persoon, als je op de persoon gaat spelen zet je vooral jezelf voor schut
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 15-08-15 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:36

Voor zover ik kan oordelen, en dat is wel het media-beeld dus ik ben me ervan bewust dat het misschien allemaal wat rooskleuriger overkomt, hebben deze ruiters echt wel hart voor hun paarden. Als je kijkt hoe Charlotte Dujardin over Valegro praat, hoe ze met hem omgaat en hoe ze naar hem kijkt... Je kan echt niet zeggen dat zij haar paard alleen gebruikt voor succes. De meeste van deze mensen realiseren zich prima dat ze hun succes volledig te danken hebben aan het paard dat ze onder hun kont hebben, of dat nou komt omdat het een gigantisch talentvol paard is of omdat hij gewoon ontzettend werkwillig is. Hoe Edward Gal over Toto praatte en nu over Undercover was precies hetzelfde.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:37

Emmaa_ schreef:
Voor zover ik kan oordelen, en dat is wel het media-beeld dus ik ben me ervan bewust dat het misschien allemaal wat rooskleuriger overkomt, hebben deze ruiters echt wel hart voor hun paarden. Als je kijkt hoe Charlotte Dujardin over Valegro praat, hoe ze met hem omgaat en hoe ze naar hem kijkt... Je kan echt niet zeggen dat zij haar paard alleen gebruikt voor succes. De meeste van deze mensen realiseren zich prima dat ze hun succes volledig te danken hebben aan het paard dat ze onder hun kont hebben, of dat nou komt omdat het een gigantisch talentvol paard is of omdat hij gewoon ontzettend werkwillig is. Hoe Edward Gal over Toto praatte en nu over Undercover was precies hetzelfde.

Ik volg dressuur normaal niet, omdat jurysporten sowieso niet mijn ding zijn. Maar Dujardin en Carl Hester zijn me wel bijgebleven inderdaad. En de indruk die ze achter laten is totáál anders dan 'onze' club uit NL.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:38

Arabesk schreef:
Electra63 schreef:
Ik herinner me nog een filmpje van een krabbelende arabier........ ondanks het Paradijs liep zij voor geen meter. Dus door dit Paradijs gaan paarden zeker niet beter lopen........ :D

Goh we worden weer eens persoonlijk? Je kon geen betere post bedenken?

Alsof jouw posts veel volwassen commentaar bevatten.....
Jij zegt dingen, die gewoon niet kloppen. Je hebt ze zelf bedacht.
Moet ze dan serieus nemen wat je zegt als je eerste argument al niet blijkt te kloppen.....

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:38

Arabesk schreef:
[

Heb het filmpje net zitten kijken. Een paard dat zo flipt is niet normaal. En nog maar te zwijgen over het bloed.

Paarden in topsportconditie doen dat.

Binkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:39

listiglistje schreef:
vur schreef:
Wie reed Undercover eigenlijk voor Gal?

Stefano van Zuijlen heeft hem helemaal opgeleid t/m de GP :)

En daarvoor reed Bert Den Uijl er mee tm het Z.

Abiola

Arabesk schreef:
Zo ontzettend veel stress kun je een beest niet aandoen. Als ze echt zo psychisch doordraaien moet je je afvragen of topsport met paarden nog wel zo eerlijk is.......

Maar ja dit is bokt, dus _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ bij 'onze'dressuur ruiters. Ach en wee, wat sneu allemaal en jee wat zeuren die Duitsers toch telkens over onze manier van rijden, poe poe is allemaal jaloezie peeuw peeuw.

Alle GP paarden moeten hard werken en hebben daar vast ook meer stress van dan de gemiddelde bitloze koudbloed bosklosser. Zo hebben mensen met een echte baan ook meer stress dan de gemiddelde nietsnut. Such is life. En ik denk dat de GP paarden gemiddeld gezien een beter verzorgd leven hebben dan het gemiddelde recreatie paard.

Sammie

Arabesk schreef:
Zo ontzettend veel stress kun je een beest niet aandoen. Als ze echt zo psychisch doordraaien moet je je afvragen of topsport met paarden nog wel zo eerlijk is.......

Maar ja dit is bokt, dus _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ bij 'onze'dressuur ruiters. Ach en wee, wat sneu allemaal en jee wat zeuren die Duitsers toch telkens over onze manier van rijden, poe poe is allemaal jaloezie peeuw peeuw.

Dat eerste is een zeker terechte vraag of iig dat dit paard misschien meer, anders etc hierop getraind of voorbereid kan worden, maar dat doet niks af dat je eerste aanname hij komt niet buiten en daarom is ie zo gewoon fout was. Dat tweede heeft totaal geen inhoud.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:40

Arabesk schreef:
Emmaa_ schreef:

Ik volg dressuur normaal niet, omdat jurysporten sowieso niet mijn ding zijn. Maar Dujardin en Carl Hester zijn me wel bijgebleven inderdaad. En de indruk die ze achter laten is totáál anders dan 'onze' club uit NL.

Waar zie je dat verschil dan?
Tussen Charlotte en Edward bijvoorbeeld......

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:41

Ach...... ik probeerde de bal te spelen, maar ik nam de speler mee....... shit happens ;) :D

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:41

Dit gaat echt compleet offtopic. Ik ben ook vòòr een goede behandeling van paarden in de hogere dressuursport. Naar mijn idee is Edward gek op de paarden die hij rijdt en wordt er goed voor gezorgd.

Diep respect voor Edward dat hij hem nog zo in de rondte heeft kunnen rijden. Hij is echt een fantastische ruiter en wat er vandaag gebeurd is gun je niemand.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:42

R12312 schreef:
Arabesk schreef:
[

Heb het filmpje net zitten kijken. Een paard dat zo flipt is niet normaal. En nog maar te zwijgen over het bloed.

Paarden in topsportconditie doen dat.

Sterker nog. Mijn Fries in wedstrijdconditie kan best behoorlijk fris zijn en "flippen", terwijl nu ik zwanger ben en alleen wat recreatief hobbel, het een manegepaard lijkt.
Conditie en training doen veel met een paard!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:42

Electra63 schreef:
Ach...... ik probeerde de bal te spelen, maar ik nam de speler mee....... oliebol happens ;) :D

:') je bent wrs te weinig buiten geweest :D

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:43

Weet je wat ik wel schandalig vind. Op de nieuwspagina wordt alles uitgemeten, maar niemand en niets over het feit dat Hans Peter gewoon Brons heeft gereden. Top van hem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:45

R12312 schreef:
Weet je wat ik wel schandalig vind. Op de nieuwspagina wordt alles uitgemeten, maar niemand en niets over het feit dat Hans Peter gewoon Brons heeft gereden. Top van hem!

Gelukkig heeft Edward Gal het zelf nog aangehaald, vind ik ook heel netjes van hem :j

Snollygoster

Ik heb niet de 13 pagina's van het topic doorgelezen, maar heeft iemand misschien een andere link van het filmpje? Ik krijg telkens 'error' als ik het wil afspelen :n

Sammie

Dat had imo gewoon in een apart artikel gemoeten op vn :)

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:46

Zo geweldig reed Charlotte vandaag nu ook weer niet. Ook zij moest er behoorlijk aan trekken en hangen. Ik heb het wel eens vriendelijker gezien.
Verder petje af voor Edward hoe hij dit paard door de proef heen loodse en weer van het terrein af. Dit had niet iedereen gekund.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:49

R12312 schreef:
WiancaR schreef:

Leuk hé :D Zo staan er nog veel meer schattige foto's op. Dochtertje van Gerco die de paarden vol drukt met snoepjes, ook zo aandoenlijk.

Glocks marketingmachine weet dat wij dat aandoenlijk vinden, daarom zijn de ruiters ook verplicht om regelmatig dat soort dingen te doen. Vergis je daar niet in, het is niet allemaal spontaan :D

Vast een voorproefje voor LONDON :+

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:50

Arabesk schreef:
Ik durf te wedden als je zo'n geflipt paard gewoon eens buiten zet met een vriendje en voldoende ruwvoer geeft, dat ie een stuk opknapt na enige tijd. Heb op de paddock paradise meerdere gestoorde paarden zien opknappen. Paarden worden niet gestoord geboren of gefokt, maar gestoord gemaakt: eenzame opsluiting, alleen beweging onder de man of in de stapmolen en nooit enige echte eigen bewegingsvrijheid.

Als wij opgesloten worden op een wc waar we alleen aan het handje een paar uur per dag uitkomen. Dan space je 'm toch ook als je na een paar weken ineens op een atletiekbaan wordt losgelaten? Je hebt wekenlang weinig prikkels gehad en geen sociale contacten. *doing doing prrrrrrtietoetoetoe*

Uhuhuh undercover staat in wei en paddock dus ?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:51

R12312 schreef:

Johnny is mijn favoriete man ...... zo ontzettend knap <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:51

Ik vind de hele topsport maar walgelijk. Wat een lol hebben die paarden erin zeg.. ik zie het echt NIET! Op een bepaald niveau worden dieren objecten. Ik snap niet dat mensen hier met plezier naar kunnen kijken. Erg goed dat je uitgebeld wordt bij bloed, met welke reden dan ook. Ik hoop dat we deze objecten snel weer als dieren gaan behandelen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:53

R12312 schreef:

Dat is SHIT voor hem. :+

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:56

ingedebruijn schreef:
Ik vind de hele topsport maar walgelijk. Wat een lol hebben die paarden erin zeg.. ik zie het echt NIET! Op een bepaald niveau worden dieren objecten. Ik snap niet dat mensen hier met plezier naar kunnen kijken. Erg goed dat je uitgebeld wordt bij bloed, met welke reden dan ook. Ik hoop dat we deze objecten snel weer als dieren gaan behandelen.

Toch maar eens beter kijken, want er zitten echt wel blije paarden tussen hoor. Die vos van die Spaanse, Beatrice nog wat. Geweldig dier om naar te kijken.