Jannepauli schreef:Het is zeker niet alleen de 'schuld' van Rath, ook al is hij - in mijn ogen - een veel minder talenvolle ruiter dan Gal.
Het is het hele management van de Duitsers rondom dit paard dat volkomen mis is - dat begon al vanaf het allereerste begin. Het door de Duitsers verfoeide 'Nederlandse systeem' moest omgegooid worden, hulp van Team Gal werd afgewezen, er moest een andere hoefsmid komen... en wie weet wat er nog meer buiten het zicht van de wereld veranderd is. Uiteindelijk werd de Nederlandse smid er weer bijgehaald en Rath ging toch maar lessen bij Sjef Jansen.
En de pil is alleen nog maar bitterder geworden door het van meet af aan hoog van de toren blazen door het Team Schockemöhle|Linsenhoff|Rath met nét te veel ongelukkige uitspraken en het opwekken van verwachtingen, de marketing, het smijten met geld, de industrie.... we weten hoe het afgelopen is na een reeks van blessures en het niet-verschijnen in wedstrijden.
Ik ben zeker niet de grootste fan van Totilas geweest - maar ik kan niet ontkennen dat ook ik onder de betovering kwam van de unieke combinatie Gal-Totilas. Daar was een soort magie gaande die we het best kunnen omschrijven als wederzijds vertrouwen, met een sausje van houden van elkaar overgoten.
Noem mij maar een softie wat dat betreft maar zeker is dat die magie er nooit meer geweest is.
Dat heb je mooi gezegd!
dat is ook de reden dat de gemoederen rond dit gebeuren zo hoog oplopen.
Ieder paard is van nature scheef, een paard wat zo veel expressie inde beweging heeft zal snel verschil hebben in de passen. Echter was hij bij Edward minimaler geworden. Diezelfde smid die hem eerder besloeg en nu ook weer heeft ook duidelijk gezegd dat Totilas toen hij nog door Edward gereden werd nooit kreupel is geweest. Tja nu blijven het paarden, levende wezens, en er kunnen tig factoren zijn die hiertoe geleid hebben, van verkeerd management of verkeerd rijden tot pure pech. Wat er gebeurt is en wat er van waar is is alleen maar gissen. Ik hoop voor Totilas dat hij fijn pensioen krijgt, en eindelijk eens lekker los mag in een weitje. Dat hoort daar immers bij, toch?
Laatst bijgewerkt door essie_blue op 15-08-15 08:50, in het totaal 1 keer bewerkt