Totilas in kliniek in plaats van Grand Prix Special *Update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 07:58

Starbreeze schreef:
Ja Tendence, hij is niet van nature 'ongelijk' zo is hij geworden :Y)

Dat weet je niet.
Bijna alle paarden zijn van nature. Net als mensen niet gelijk.
Direct in het begin was bij Gal de ruimte in voor en achterbeen ook al niet gelijk, dus is dat dan ooit wel zo geweest?

Dit kan ook allemaal voortkomen uit een lichaam wat eigenlijk nooit echt geschikt was voor dit werk en langzaam steeds minder werd.
Maar goed, misschien dat ik er ook anders tegenaan kijk, omdat ik het nooit als een grootheid heb gezien, nooit fan ben geweest en altijd dingen heb gezien, die me net niet helemaal aanstonden.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 07:59

LBLGypsyCobs schreef:
Elk paard is een tikje scheef, daarom moet je in de basis al rechtrichten en takt behouden.

Anders raakt het paard over de jaren en bij zwaardere bewegingen overbelast.

Maar zelfs met de juiste therapie en aandacht is niet iedereen gemaakt voor hetzelfde zware werk.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 08:01

geerke schreef:
easygoing schreef:
Hebben jij en R12312 dat wel gedaan dan?

tuurlijk...die kwamen net na Rath de ring in :j Heb je ze gemist?

Vind dat ik er wel iets over mag zeggen,ben groom geweest van een internationale ruiter,dan zie je genoeg dingen om te bedenken dat het geen leuke wereld is.Als je van paarden houdt tenminste....als het is ter meerdere glorie van jezelf kan de mishandeling best ver gaan ;)

Van volwassen vrouwen verwacht je wel andere reacties als de reacties hierboven. Nee, ik rij niet op internationaal niveau dressuur, maar wel in een andere tak van de paardensport.

Daarnaast zeg ik verder niks over internationaal rijden of wat dan ook maar reageerde ik alleen op een vergelijking die gemaakt werd. De vergelijking tussen de juryeden daar en de mensen hier op bokt en dat ze dan zeggen dat het niveau van bokt zo laag is. Die vergelijking slaat nergens op.. Helemaal juist niet als je zelf ervaring hebt in die internationale wereld.
Ook zeg ik niet dat een paard veel gelukkiger is met een bosritje en dat velen hun paard niet verstaan op dat niveau en dat het dierenmishandeling is. Ik zeg alleen dat wij op bokt allemaal wel van alles kunnen zeggen maar er niks van af weten en dat het totaal verschillende werelden zijn.

Wij weten allemaal niet hoe en wat het gegaan is. We zie alleen de beelden... Dan kan je van alles roepen, maar dat zijn allemaal speculaties. Hoe je het ook went of keert, ze hadden het nooit goed kunnen doen met Totilas de afgelopen dagen.
Je kan de hele internationale wereld wel k*t vinden, maar het gros van die dieren heeft het prima. Over het algemeen weten ze in de internationale wereld beter hoe en wat en zitten ze ook minder hun paard in de weg. Ik zeg over het algemeen... . Daarnaast weet een paard niet beter dan wat hij gewend is. We kunnen zelf wel dingen anders willen doen, maar wij weten niet wat paarden precies willen en of ze liever bosritjes maken of niet. Dat zijn allemaal dingen die wij zelf vinden en zeggen. Maar of dat werkelijk zo is?

Het blijft eeuwig zonde hoe het met Totilas gegaan is. Zo'n paard en dan zo'n verhaal... Zonde.
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 15-08-15 08:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 08:03

Lianne schreef:
Dat denk ik niet hoor Moratoetje.

Zou jij een merrie laten dekken door een hengst dienconstant zonder verklaring onregelmatig loopt?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 08:06

Musiess schreef:
Lianne schreef:
Dat denk ik niet hoor Moratoetje.

Zou jij een merrie laten dekken door een hengst dienconstant zonder verklaring onregelmatig loopt?

Het gaat ook om de bloedlijn die erachter zit. Niet alleen om de hengst zelf. En een peesblessure kan ieder paard krijgen.
Röntgenologisch is hij op deze leeftijd nog goed en dat zegt ook heel wat.
Welke hengsten worden er op die leeftijd nog op de foto gezet?
Persoonlijk zou ik nooit voor Totilas kiezen, maar dat is een ander verhaal.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 08:06

Tendance schreef:
Starbreeze schreef:
Ja Tendence, hij is niet van nature 'ongelijk' zo is hij geworden :Y)

Dat weet je niet.
Bijna alle paarden zijn van nature. Net als mensen niet gelijk.
Direct in het begin was bij Gal de ruimte in voor en achterbeen ook al niet gelijk, dus is dat dan ooit wel zo geweest?

Nee dat was niet zo en zo hoort een paard ook niet te lopen. Dit is een resultaat van een bepaald soort training. Bekijk oude filmpjes maar eens.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 08:09

Tendance schreef:
LBLGypsyCobs schreef:
Elk paard is een tikje scheef, daarom moet je in de basis al rechtrichten en takt behouden.

Maar zelfs met de juiste therapie en aandacht is niet iedereen gemaakt voor hetzelfde zware werk.

Eens en met 9 jaar al GP lopen, hoeveel tijd geef je de basis opleiding dan?
Als hij daar al een aangeboren zwakheid heeft, moet je juist rustig aan doen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 08:10

Wat was niet zo Starbreeze?
De ongelijkheid in de ruimte van voor en achterbeen?
Het achterbeen was altijd al minder in ruimte dan voor. Ik zie liever een paard met minder knie actie, dat echt tot dragen komt, dan wat hij doet en deed.
Sorry, maar ook bij Gal zag het er altijd heel expressief uit, maar ook toen al voldeed het niet echt aan wat het Skala voorschrijft.

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 08:17

LBLGypsyCobs schreef:

Weet je wat, koop jij totilas toch en ga je hem lekker zitten recht richten. :)

Want GP ruiters richten hun paard niet recht? Alle oefeningen doen ze met een scheef paard?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 08:18

Mijn paard loopt ook zo . En nee, die wordt niet meer bereden.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 08:20

Amaranth7 schreef:
LBLGypsyCobs schreef:

Weet je wat, koop jij totilas toch en ga je hem lekker zitten recht richten. :)

Want GP ruiters richten hun paard niet recht? Alle oefeningen doen ze met een scheef paard?

Ik denk niet, dat ze dit zegt. Ik denk dat ze hiermee bedoeld, dat Totilas misschien al van begin af aan wat overvraagd is. Dat is het probleem van het feit dat paarden niet kunnen praten en de één een veel hogere pijngrens heeft dan de ander en je er dus laat of te laat achterkomt.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 08:22

Het is zeker niet alleen de 'schuld' van Rath, ook al is hij - in mijn ogen - een veel minder talenvolle ruiter dan Gal.
Het is het hele management van de Duitsers rondom dit paard dat volkomen mis is - dat begon al vanaf het allereerste begin. Het door de Duitsers verfoeide 'Nederlandse systeem' moest omgegooid worden, hulp van Team Gal werd afgewezen, er moest een andere hoefsmid komen... en wie weet wat er nog meer buiten het zicht van de wereld veranderd is. Uiteindelijk werd de Nederlandse smid er weer bijgehaald en Rath ging toch maar lessen bij Sjef Jansen.
En de pil is alleen nog maar bitterder geworden door het van meet af aan hoog van de toren blazen door het Team Schockemöhle|Linsenhoff|Rath met nét te veel ongelukkige uitspraken en het opwekken van verwachtingen, de marketing, het smijten met geld, de industrie.... we weten hoe het afgelopen is na een reeks van blessures en het niet-verschijnen in wedstrijden.

Ik ben zeker niet de grootste fan van Totilas geweest - maar ik kan niet ontkennen dat ook ik onder de betovering kwam van de unieke combinatie Gal-Totilas. Daar was een soort magie gaande die we het best kunnen omschrijven als wederzijds vertrouwen, met een sausje van houden van elkaar overgoten.
Noem mij maar een softie wat dat betreft maar zeker is dat die magie er nooit meer geweest is.
Laatst bijgewerkt door Jannepauli op 15-08-15 08:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 08:22

F_inley schreef:
En wel gewoon door rijden als hij niet rad loopt...... Dan ben je in mijn ogen een slechte ruiter. Toon dan respect naar je paard en groet af of start niet eens

Vind het ook slecht dat ze hem toch door die keuring hebben laten komen. Klinkt voor mij als vriendjespolitiek.

Wellicht is het niet de ruiter, maar de mensen om hem heen. Ik denk dat de ruiter niet veel te vertellen, hoe sneu ook. Want ik gun hem echt beter, ik heb met hem te doen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 08:25

Wel grappig dat ik een reclame van Wizard's onder het topic krijg. Ik zag die magie niet, maar Totilas is dan ook echt niet mijn type paard.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 08:26

Morris schreef:
F_inley schreef:
En wel gewoon door rijden als hij niet rad loopt...... Dan ben je in mijn ogen een slechte ruiter. Toon dan respect naar je paard en groet af of start niet eens

Vind het ook slecht dat ze hem toch door die keuring hebben laten komen. Klinkt voor mij als vriendjespolitiek.

Wellicht is het niet de ruiter, maar de mensen om hem heen. Ik denk dat de ruiter niet veel te vertellen, hoe sneu ook. Want ik gun hem echt beter, ik heb met hem te doen.

Denk ik ook :j
Er waren heel veel professionals aanwezig die beter hadden moeten weten. Rath rijdt Totilas 'alleen maar'.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 08:32

Er zijn artsen die akkoord gaan met het starten van de combinatie of er nu discussie geweest is of niet. Wie ben je dan als ruiter om daar nee tegen te zeggen?
Die mensen hebben er voor gestudeerd en zijn akkoord gegaan. We kunnen het hele management en iedereen de schuld geven, maar als hij dan echt zo slecht was voor de proef, dan hadden Behandelend artsen op moeten treden en die hebben dat niet gedaan.
Laatst bijgewerkt door Tendance op 15-08-15 08:35, in het totaal 1 keer bewerkt

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 08:33

Reken maar dat zo'n jongen als Rath, gigantisch onder druk komen te staan, van dat hele team om hem heen. Ik zou niet graag in zijn schoenen willen staan.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 08:36

Tendance schreef:
Er zijn artsen die akkoord gaan met het starten van de combinatie of er nu discussie geweest is of niet. Wie ben je dan als ruiter om daar nee tegen te zeggen?
Die mensen hebben er voor gestudeerd en zijn akkoord gegaan. We kunnen het hele management en iedereen de schuld geven, maar als hij dan echt zo slecht was voor de proef, dan hadden Behandelend artsen op moeten treden en die hebben dat niet gedaan.

Zeker! Ik las ook dat een DA hem ook niet wilde laten starten. Maar uiteindelijk moet je als team ook het beste voor Totilas kiezen. Ook al wordt hij goedgekeurd, betekend niet dat hij optimaal te rijden is.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 08:45

Jannepauli schreef:
Het is zeker niet alleen de 'schuld' van Rath, ook al is hij - in mijn ogen - een veel minder talenvolle ruiter dan Gal.
Het is het hele management van de Duitsers rondom dit paard dat volkomen mis is - dat begon al vanaf het allereerste begin. Het door de Duitsers verfoeide 'Nederlandse systeem' moest omgegooid worden, hulp van Team Gal werd afgewezen, er moest een andere hoefsmid komen... en wie weet wat er nog meer buiten het zicht van de wereld veranderd is. Uiteindelijk werd de Nederlandse smid er weer bijgehaald en Rath ging toch maar lessen bij Sjef Jansen.
En de pil is alleen nog maar bitterder geworden door het van meet af aan hoog van de toren blazen door het Team Schockemöhle|Linsenhoff|Rath met nét te veel ongelukkige uitspraken en het opwekken van verwachtingen, de marketing, het smijten met geld, de industrie.... we weten hoe het afgelopen is na een reeks van blessures en het niet-verschijnen in wedstrijden.

Ik ben zeker niet de grootste fan van Totilas geweest - maar ik kan niet ontkennen dat ook ik onder de betovering kwam van de unieke combinatie Gal-Totilas. Daar was een soort magie gaande die we het best kunnen omschrijven als wederzijds vertrouwen, met een sausje van houden van elkaar overgoten.
Noem mij maar een softie wat dat betreft maar zeker is dat die magie er nooit meer geweest is.

Dat heb je mooi gezegd! :) dat is ook de reden dat de gemoederen rond dit gebeuren zo hoog oplopen.

Ieder paard is van nature scheef, een paard wat zo veel expressie inde beweging heeft zal snel verschil hebben in de passen. Echter was hij bij Edward minimaler geworden. Diezelfde smid die hem eerder besloeg en nu ook weer heeft ook duidelijk gezegd dat Totilas toen hij nog door Edward gereden werd nooit kreupel is geweest. Tja nu blijven het paarden, levende wezens, en er kunnen tig factoren zijn die hiertoe geleid hebben, van verkeerd management of verkeerd rijden tot pure pech. Wat er gebeurt is en wat er van waar is is alleen maar gissen. Ik hoop voor Totilas dat hij fijn pensioen krijgt, en eindelijk eens lekker los mag in een weitje. Dat hoort daar immers bij, toch?
Laatst bijgewerkt door essie_blue op 15-08-15 08:50, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Re: Totilas in kliniek in plaats van Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 08:47

Ik hoop dat we snel zullen horen hoe het met toot verder zal gaan

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 08:56

Tendance schreef:
Het gaat ook om de bloedlijn die erachter zit. Niet alleen om de hengst zelf. En een peesblessure kan ieder paard krijgen.

Is bij het KWPN een 1 of 2 op de foto's nog steeds ggk?

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 09:30

LBLGypsyCobs schreef:
Tendance schreef:

Is bij het KWPN een 1 of 2 op de foto's nog steeds ggk?

Ja
Dat is het

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 09:33

Ik heb net wat filmpjes bekeken van toot en gal, technisch prachtig maar nooit ontspannen, altijd verbeten koppie en veel staartgezwaai. Sowieso heb ik nooit begrepen waar dat " magische" waar iedereen het over heeft te vinden is/was. Het ziet er allemaal spectaculair uit maar als men wat verder kijkt dan het hoge voorbeentje en naar het dier als paard kijkt, is het maar een krampachtige, afgedwongen vertoning. Nee, ik doe het ze zeker niet na maar ik weet wel wat ik zie :o

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 09:37

farahdiba46 schreef:
Ik heb net wat filmpjes bekeken van toot en gal, technisch prachtig maar nooit ontspannen, altijd verbeten koppie en veel staartgezwaai. Sowieso heb ik nooit begrepen waar dat " magische" waar iedereen het over heeft te vinden is/was. Het ziet er allemaal spectaculair uit maar als men wat verder kijkt dan het hoge voorbeentje en naar het dier als paard kijkt, is het maar een krampachtige, afgedwongen vertoning. Nee, ik doe het ze zeker niet na maar ik weet wel wat ik zie :o

Verschil is dat Totilas onder Rath nogal mechanisch en afgedwongen uit ziet, terwijl er bij Gal een bepaalde zachtheid en souplesse te zien was.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 09:40

N0a schreef:
Ja die stiefmoeder ziet haar 'winst' die ze uit Toot moest halen, als sneeuw voor de zon verdwijnen als hij niet start. Ze hebben zichzelf niet echt populair gemaakt de afgelopen tijden.

Welke winst? Ze hebben alleen de sportrechten.