Pony doodgebeten door hond in Leeuwarder bos

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re: Pony doodgebeten door hond in Leeuwarder bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 10:47

ook jij snapt het dus niet -O-

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 10:49

Chasey schreef:
Zoals de poster met de mechelaar in dit topic (Ben ff de naam kwijt) heeft haar hond achterna gezeten toen die een schaap wou pakken, dat heeft hondlief geweten. Dát is nou goed opkomen als je hond iets dreigt te doen :j

WAt ik hier mee zeggen wil is dat er twee verschillende typen mensen zijn: Mensen die hun dier bij zich houden en mensen die dat niet doen. Zo simpel is het eigenlijk.
edit: En dan maakt het niet uit welk diersoort het is.

Eigenlijk was die al te laat want de hond hing al in de vacht van het schaap. ;) Ik mag ook hopen dat ze het dier niet meer in dezelfde omgeving uitlaat.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 10:54

kimmie261 schreef:
-O- mensen wíllen het ook niet snappen he..

het gáát niet om katten het gáát erom dat jouw huisdier gedoodt wordt door andermans huisdier,alleen wordt dát bij het ene roofhuisdier vergoeilijkt en de ander mot meteen doodt...

simpel zeg die niet begrijpend lezende mensen :x :roll:

( wederom gaat dus niet over wilde vogeltjes en muisjes..ook dat wordt maar geroepen,maar nee, de huisdieren van andere mensen : vissen,volierevogels,konijnen enz ,dieren die dus een eigenaar hebben ,dat hebben over het algemeen wilde dieren nl niet)

Wat jij niet begrijpt is dat je die huisdiertjes die eventueel door katten worden bedreigd simpelweg daarvoor behoeden kan (en er zijn vele natuurlijke predatoren in de "katten categorie" die dat sowieso nodig maken).
Dit in tegenstelling tot vee als schapen en paarden.
Afgezien van het off topic aspect van je redenatie.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 10:57

kimmie261 schreef:
ook jij snapt het dus niet -O-

Wat snap ik niet dan?
Iedere dieren eigenaar moet zijn beest bij zich houden en met zijn beest geen anderen tot last zijn. Wat snap ik daar niet aan?
Laatst bijgewerkt door Chasey op 07-08-15 11:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 10:58

1 hond valt een pony aan en alle honden zijn slecht (volgens sommige hé) en dan gaan we maar ff uit reflex de katten erbij sleuren, omdat er hier en daar wel eens een moordende kat in de buurt rondloopt. En dat al 13 pagina's. HALLO!! Kunnen we ff normaal doen ja. En hond die bijt, daar zorg je voor dat die niet aan een ander levend wezen kan, faalt de baas, dan moeten er andere maatregelen genomen worden. Een kat die tot last is voor de buren, daar moet je als baas ook je verantwoordelijkheid voor nemen. MAAR, laat in hemelsnaam alle honden en katten die niemand tot last zijn hierbuiten, jongens toch.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 11:05

SandraVerl schreef:
1 hond valt een pony aan en alle honden zijn slecht (volgens sommige hé) en dan gaan we maar ff uit reflex de katten erbij sleuren, omdat er hier en daar wel eens een moordende kat in de buurt rondloopt. En dat al 13 pagina's. HALLO!! Kunnen we ff normaal doen ja. En hond die bijt, daar zorg je voor dat die niet aan een ander levend wezen kan, faalt de baas, dan moeten er andere maatregelen genomen worden. Een kat die tot last is voor de buren, daar moet je als baas ook je verantwoordelijkheid voor nemen. MAAR, laat in hemelsnaam alle honden en katten die niemand tot last zijn hierbuiten, jongens toch.

+:)+ _/-\o_

En dat geldt wat mij betreft ook voor fretten, huis-, tuin- en keuken slangen, vogelspinnen en ontsnapte scholen Piranhas.......
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 07-08-15 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 11:11

Mijn tuinslang is heel braaf hoor :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 11:13

Je hebt ook hele vervelende mensen die andersmans paarden lastig vallen

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 11:14

8nnemiek schreef:
Mijn tuinslang is heel braaf hoor :D

:') Die van mij niet, werkt altijd tegen!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 11:16

Kuggur schreef:
Wat jij niet begrijpt is dat je die huisdiertjes die eventueel door katten worden bedreigd simpelweg daarvoor behoeden kan (en er zijn vele natuurlijke predatoren in de "katten categorie" die dat sowieso nodig maken).

blijkbaar dus niet daar er vele huisdieren toch slachtoffer worden ( vaak nog op eigen terrein) door andermans huisdieren.

en gut zet je een mega hekwerk om je wei heen als je paarden en schapen hebt,komt geen hond doorheen hoor...ook deze dieren zijn zeker zeer goed te behoeden,kost wat maar dan heb je ook wat .

behoeden tegen predatoren kan je je dieren natuurlijk áltijd,is dan ook de wil van de eigenaar of ie dat doen wil ja/nee.

met zoiets bv
Afbeelding

maar het is mij al duidelijk,je mot niet zeiken als jouw huisdier door andermans kat vermoordt wordt dat zit nu eenmaal in de aard van het beestje,alleen als het een hond is ( ook een predator overigens),nou nou,dan moet ie dood.

ik snap gewoon echt het verschil niet,voor mij is het gelijke monnikken gelijke kappen .

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 11:21

8nnemiek schreef:
geerke schreef:
op het moment dat mijn kat mijn pony doodbijt krijgt ze ook een spuitje...

_/-\o_

We hebben er hier drie rondlopen, en zo lang we hier wonen hebben ze niet meer muizen/vogels gevangen dan op één hand te tellen is.. Een kat die goed gevoerd wordt jaagt haast niet meer serieus. Ik heb het idee dat al die anti-katten mensen hier er nog nooit eentje van dichtbij hebben gezien. Alsof een kat je naar je nek vliegt zodra je er naartoe loopt :') De meeste katten slapen 95% van de dag en willen verder alleen spelen, kroelen en hun territorium in de gaten houden.

Oh echt? Wij hebben drie, zeer goed doorvoede katten, maar hun jachtinstinct doet het nog steeds hoor.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 11:28

santusha schreef:
Menssen dit is verschrikelijk voor die pony's maar niet gelijk zeggen van het is zon bulldog bla bla onzin elke hond kan een pony dood bijten maar deze had ze niet moeten laten los lopen

Deze honden zijn gefokt om te vechten. Ook al zijn ze nog zo lief, ergens diep in hen zit iets van die oorsprong. En ze laten niet los als ze beet hebben.
Er zijn maar zeer weinig mensen die deze honden goed onder controle hebben, maar dan nog... Zo'n type hond zou in de openbare ruimte een muilkorf moeten dragen. Daar voorkom je veel ellende mee.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 11:28

Hier ook hoor, allemaal. De meeste katten jagen in mijn ervaring juist als ze maar de mogelijkheid hebben. En niet om op te eten hoor.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 11:30

Heel leuk zo'n hek, maar daar springt een hond dus gewoon overheen als ie eenmaal in z'n kop heeft dat ie achter die schapen aan wil. ;)

8nnemiek

Hier ook nog een prima jachtinstinct. Je hoeft maar een touwtje vooruit te trekken en ze gaan er achteraan, maar ze zijn wel te lui om voor een muizenhol te gaan wachten of een boom in te klimmen voor een vogel, en de konijnen en vissen zijn sowieso niet interessant. Eentje is dan wel al 15, de ander is een paar jaar oud. Heeft niemand last van.
Vraag me trouwens af hoe mensen het voor zich zien om een perceel van 5000m2 te omheinen en overdekken zodat de katten op eigen terrein blijven :')
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 07-08-15 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Calanddra

Women2 schreef:
Ter extra info:

Deze hond heeft al meer op zijn kerfstok.

Voor een paar weken geleden kwam mijn buurvrouw (vrouw van 33, opgeleid in de dierverzorging en werkt veel met honden) deze hond ook tegen. De hond liep los, de eigenaar loopt in de buurt, ze passeert de hond en uit het niets vliegt hij naar voren en beet haar in haar arm. Geen grote schade, 4 gaatjes in haar arm en een tetanusprik rijker, maar toch.

Eerder de week hadden mensen die met hun eigen hond aan het wandelen waren de betreffende hond al heel agressief zien reageren op de koeien die daar in het gebied lopen.

En er gaan nog wel wat dingen over deze hond rond.

Iedereen heeft het nu over respect voor de eigenaar, maar de eigenaar was op de hoogte van alle eerdere akkefietjes, en dan als nog je hond los laten... Dan neem je bewust een onverantwoord risico.

Nog maar even aangezien er blijkbaar een boel mensen eroverheen lezen...

En wat een offtopic discussie. In dit verhaal gaat het over deze hond, met deze eigenaar. Heeft niks te maken met andere honden, laat staan katten.

Ik zou zeggen maak een apart topic over die discussie.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 11:37

Dat had ik inderdaad niet gelezen. Hond vormde dus een gevaar voor de samenleving. IMO dan een goede oplossing dat hij ingeslapen is, hoe sneu het ook is voor de hond zelf.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 11:59

kimmie261 schreef:
Kuggur schreef:

blijkbaar dus niet daar er vele huisdieren toch slachtoffer worden ( vaak nog op eigen terrein) door andermans huisdieren.

en gut zet je een mega hekwerk om je wei heen als je paarden en schapen hebt,komt geen hond doorheen hoor...ook deze dieren zijn zeker zeer goed te behoeden,kost wat maar dan heb je ook wat .

behoeden tegen predatoren kan je je dieren natuurlijk áltijd,is dan ook de wil van de eigenaar of ie dat doen wil ja/nee.

met zoiets bv
[ Afbeelding ]

maar het is mij al duidelijk,je mot niet zeiken als jouw huisdier door andermans kat vermoordt wordt dat zit nu eenmaal in de aard van het beestje,alleen als het een hond is ( ook een predator overigens),nou nou,dan moet ie dood.

ik snap gewoon echt het verschil niet,voor mij is het gelijke monnikken gelijke kappen .

Ik heb dan ruim tien kilometer hekwerk hondproof te maken (en dat is nog weinig gezien de helft van ons land door zee begrensd wordt), plus het feit dat schapen hier over de zomer niet op weiden gehouden worden (maar dat is een terzijde, niet zo relevant in NL).
Je hebt duidelijk geen idee van de kosten van het plaatsen en onderhouden van dergelijke hekwerken die absurd overgedimensioneerd moeten zijn, alles omdat een paar hondeneigenaren hun dieren niet kunnen onder controle kunnen houden?
Betalen uit (fors verhoogde) hondenbelasting dan maar?
Het verschil dat je beweert niet te snappen, had ik al aangegeven.

Neuh, geef mij de ijslandse oplossing maar, dat blijkt hondeneigenaren ook nog eens heel goed te motiveren hun lieveling aangelijnd te houden in de buurt van vee.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:25

geerke schreef:
een hond die schapen achterna zit of dood bijt mag nooit aan controle ontglippen.Je wil niet weten wat een leed dat teweeg brengt.Hondeneigenaren denken altijd zo makkelijk.Als het vergoed word is het toch goed?Weleens bij stil gestaan dat iemand die schapen heeft ook gewoon gek is op hun dieren?Die zie je verzuipen of opengereten worden.Is NIET leuk.

moet je horen, dat is heel fijn! in een ideale wereld!

tuurlijk zou geen enkele hond het aan controle mogen ontglippen! maar toch kan het gebeuren. dat kan met elk levend wezen. Denk je dat zij er zo luchtig over waren? want ik zie liefde en karakter in elk beest. of er nu een kat dood gereden op de weg ligt, of dat het een spin is die dood gemept word. ik zit er altijd mee.

dus hoe je er nou weer van maakt dat we er zo makkelijk vanaf kwamen door het te vergoeden? ben je van padje af ofzo. sorry hoor... lekker makkelijk en snel oordelen weer. het enige wat ik wil zeggenis dat 'dingen gebeuren'

het mag niet, het is niet goed. maar toch gebeurd het. we zijn allemaal mensen, en die maken fouten, zijn nooit 100 % gefoccused.. het kan iedereen gebeuren.

in dit geval heeft niemand echt schuld waarschijnlijk.. ook de eigenaresse van de hond niet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:29

die hond is al 3x de fout in gegaan...die zou op z'n minst niet zonder muilkorf zijn huis mogen verlaten.

Ik denk dat je pas kunt oordelen als je het een keer mee hebt gemaakt dat je schapen verscheurd worden.Als schapeneigenaar....niet als eigenaar van de hond.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:31

geerke schreef:
die hond is al 3x de fout in gegaan...die zou op z'n minst niet zonder muilkorf zijn huis mogen verlaten.

Ik denk dat je pas kunt oordelen als je het een keer mee hebt gemaakt dat je schapen verscheurd worden.Als schapeneigenaar....niet als eigenaar van de hond.

Ik heb genoeg meegemaakt met mijn huisdieren om te snappen hoe pijnlijk dat moet zijn.

niet oordelen is ook een kunst blijkbaar... :(

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:32

femo schreef:
.

in dit geval heeft niemand echt schuld waarschijnlijk.. ook de eigenaresse van de hond niet.

Hoe kan dit niet de schuld zijn van de eigenaresse van betreffende hond, leg me dat eens uit.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:34

Kuggur schreef:
femo schreef:
.

Hoe kan dit niet de schuld zijn van de eigenaresse van betreffende hond, leg me dat eens uit.

Ik gok niet dat de eigenaresse wilde dat de hond die pony's aanviel ;)

het KAN zijn dat het haar schuld niet was he. zo zijn er honderd verschillende voorbeelden van wat er precies gebeurd kan zijn.

dat weten wij allemaal niet. daarom staat er ook 'waarschijnlijk'

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:36

ik denk dat de pony voor de hond ging staan...bijt me bijt me...zoiets?

Die hond had nooit los mogen lopen,gezien hij al 3x de fout was ingegaan.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:38

femo schreef:
Kuggur schreef:

Ik gok niet dat de eigenaresse wilde dat de hond die pony's aanviel ;)

het KAN zijn dat het haar schuld niet was he. zo zijn er honderd verschillende voorbeelden van wat er precies gebeurd kan zijn.

dat weten wij allemaal niet. daarom staat er ook 'waarschijnlijk'

Met alle respect, wat een onzin.
Met de geschiedenis van deze hond is het grove nalatigheid en dus schuld, dat dit dier zonder op zijn minst een muilkorf en aangelijd buiten is.

Naar mijn mening is het overigens al nalatigheid dat dit dier niet eerder ingeslapen is.
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 07-08-15 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt