Anky van Grunsven opgenomen in EK reiningteam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 02:13

Electra63 schreef:
Dat is toch altijd in de landenwedstrijd? Dat was gisteren ook bij de dressuur. Patrick krijgt van mij net zoveel waardering als Ed, HP en Diederik. hetzelfde geldt voor springen en eventing enz. Daarbij had Nederland al brons voordat Rieky startte, dus heeft Anky dan toch een bijdrage geleverd. De druk was van de ketel voor de laatste starter. Zie bij de dressuur hoe fijn dat is.

Bah.... Als men toch zo over Patrick spreekt.....Men doet het met zijn vieren.

Anky spreekt zelf zo over haar eigen kunnen en bijdrage. Wat hier is verteld, legt ze zelf ook uit.

Als je naar de commentatoren luistert zeggen die ook bij ruiters uit andere landen die vergelijkebare scores hadden, dat ze nog niet zo ontwikkelt zijn in de western en reining sport.

Belgie, een belangrijke concurrent heeft nu niet mee gedaan.

Equisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 02:16

Ja inderdaad, ze heeft een prima bijdrage geleverd met een 28ste plaats van de 37 starts en een score van 69. Het had veel slechter gekund. Ze geeft de laatste weken flink getraind en dat heeft zijn vruchten afgeworpen, 1 punt meer dan ze normaal rijd. Jammer dat ze niet altijd 'flink traint' en zoals ze zelf zegt in een interview van vandaag: 'ik zou veel meer uren in het zadel moeten zitten om beter te worden maar daar ben ik te oud voor (ja met 45 ben je bijna bejaard) en het is maar hobby.' Voor haar is de reining 'een leuk spelletje' (zijn ook haar woorden) en is ze er niet serieus mee bezig. Super dat ze de reiningsport wil promoten omdat ze het 'een leuk spelletje' vind en natuurlijk wilde ze als dressuurkoningin niet afgaan op het EK en heeft ze de laatste weken hard getraind. Maar voor haar is de reining geen serieuze sport en voor de andere 3 deelnemers wel, en daarom geef ik de andere drie deelnemers meer credits en zie ik Anky alleen als 'leuk voor de promotie'.