Stichting Paardenopvang Amsterdam moet deuren sluiten-update

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Re: Stichting Paardenopvang Amsterdam moet deuren sluiten-update

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:19

...wow... :oo

ChrisXe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:24

Bah, wat een schande. Laten we hopen dat het recht zal zegevieren. Eerlijkheid duurt het langst. Er moet toch wel een instantie zijn die er voor in is om dit breed uit te meten? Hier kun je best een aflevering van Opgelicht mee vullen (die hebben toch al eens eerder iets met paarden gehad?)!
Bekapping, wat moet jij een nare bijsmaak hebben van dit alles. Jij hebt je best gedaan en, daar ga ik vanuit, steeds gehandeld zoals voor jou op dat moment het beste was. Niet voor Polman en cs, maar voor de dieren die jou nodig hadden.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:50

Heel veel sterkte bekapping! En denk alsjeblieft goed om jezelf en je eigen belangen hierin. Dit is toch te gek voor woorden! Ik hoop dat er snel actie wordt ondernomen op juridisch vlak.

PettieP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 01:26

Beste bekapping, een vereffenaar wordt aangesteld bij ontbinding van een stichting. Deze wordt niet door de rechtbank aangewezen, dat is alleen bij erfgenaamrecht. Deze vereffenaar heeft dus wel de bevoegdheden om besluiten te nemen betreffende baten en kosten.
Ik begrijp dat je boos bent maar laat de informatie wel helder blijven.

PettieP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 01:30

Ik denk ook dat er niet te snel beoordeeld moet worden naar aanleiding van informatie van 1 persoon, in dit geval bekapping. Wat was jouw functie eigenlijk de afgelopen jaren bij deze stichting?
Aan ieder verhaal zitten meerdere kanten, 1 verhaal geeft nog niet de volledige waarheid weer.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 01:57

PettieP schreef:
Ik denk ook dat er niet te snel beoordeeld moet worden naar aanleiding van informatie van 1 persoon, in dit geval bekapping. Wat was jouw functie eigenlijk de afgelopen jaren bij deze stichting?
Aan ieder verhaal zitten meerdere kanten, 1 verhaal geeft nog niet de volledige waarheid weer.

Nou vertel mevrouw P!

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 07:30

Graag Mevrouw P.
Vertel welke andere kanten.dan kan ik misschien begrijpen waarom wij binnen een kleine 3 weken voor 20 paarden een andere plek moesten zien te vinden?
Vertel waarom er zo een schuld was?
Vertel waarom het bestuur in het holst van de nacht is vertrokken met paarden,dekens en zadels?
Vertel waarom ze de paarden onderling aan elkaar verkocht hebben?
Ik wil het ook graag begrijpen

PettieP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 09:03

Ik ben er niet bij betrokken ofzo maar als de stichting niet was ontbonden en er geen vereffenaar was aangesteld dat de schuldeisers dan faillissement hadden kunnen aanvragen en alle paardjes en andere dieren naar de veiling hadden gegaan. Nu was er dus nog tijd om goede plekken voor de paardjes te vinden door de dierenbescherming.
Daarnaast zitten er überhaupt aan alle verhalen meer kanten en samen maken zij de waarheid.

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 09:08

Al onze paardjes zijn ziek of oud dus die waren echt niet naar een veiling gegaan niet naar een slager want ze hebben allemaal een stempel in hun paspoort wegens medicijn gebruik
En een heel belangrijk punt,de paarden waren al weg voordat er een vereffenaar werd aangewezen,en niet het oude bestuur,maar de vrijwilligers en de dierenbescherming hebben een nieuwe plek voor de paarden gezocht

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 09:19

PettieP niet bij betrokken maar al wel 5 berichten op dit forum jaja.
Net aangemeld een paar dagen en alleen gepost in dit topic
:D :+

Het wordt nog een leuk topic.

Nou als ik alles zo hoor PettieP moet de stichting Paardenopvang (haha ja opvang) zich diep en diep schamen het is in en in triest.

De paarden zijn de dupe en de mensen die de overige paarden nu nog verzorgen!!

Als de oud bestuurders zo een GROOT hart hadden voor de stichting waren ze hier nog aanwezig om de paarden hooi en water te geven.
En desnoods 1x in de week een borstel erover te halen.
Nee ze nemen de benen met aantal spullen en een aantal paarden.
Deze paarden zitten hier toch niet zomaar in deze stichting?
Ze hebben opvang en verzorging nodig.
Nee we laten ze achter en de paarden die zelf handjes en voetjes hebben pakken hun eten en drinken zelf wel?
Als ze zo groot hart hadden voor de stichting hadden ze maand geleden al of zelfs eerder opvang gezocht voor deze paarden. Nee de vrijwilligers lossen de boel nu nog wel op totdat ze een nieuw plekje hebben.

Kom op zeg. :O
Valt echt niet goed te praten.

Bekapping alleen al om PettieP ga alsjeblieft hart van nederland mailen en andere media.
Deze mensen zijn geen paarden of andere dieren waard.
Het is ikke, ikke en ikke.
Nou karma is a bitch hun tijd komt wel vroeg of laat. :j
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 30-01-15 09:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 09:22

Ons werk als vrijwilligers zit er vanaf komende zondag op,dan zijn alle dieren weg,
De rest mogen de schuldeisers uitzoeken met de vereffenaar

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 09:24

Heel fijn hoop dat ze een fijn plekje krijgen voor de laatste maanden of jaren van hun leven.

Heel fijn dat er mensen zijn geweest zoals jou bekapping die de dieren tot het eind zijn blijven verzorgen.
Hoe moeilijk het ook allemaal is.
Veel sterkte de komende tijd nog.

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 09:30

Vergeet in nog te zeggen dat de dure paarden en de paarden die nog wel wat hadden kunnen opbrengen al aan de boedel onttrokken waren door het oude bestuur!
Die wisten wel hoe het er financieel voorstond.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 09:35

Ja heb het gelezen in het topic.
Juist daarom hadden ze voor de overige paarden al een plek moeten zoeken.
Nee ze dachten alleen aan hun zelf.
Dus geen hart voor de stichting en de paarden.
En dan nog het goed praten!?
Onvoorstelbaar.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:13

Ik heb er geen woorden voor het is te erg.
Afgaande op wat er word verteld over het bestuur moet ik zeggen PAK ZE en hard ook.
Voor de vrijwilligers die zich ECHT hebben in gezet voor de paarden zijn alle bloemen van de wereld nog niet genoeg voor jullie heb ik diep respect.

PettieP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:35

Mensen met de grootste mond hebben vaak iets te verbergen, zoeken hiermee erkenning om hun zelfvertrouwen mee op te bouwen en zijn niet in staat tot zelfreflectie.
Inderdaad, zet alle troeven in om achter de echte waarheid te komen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:05

PettieP schreef:
Mensen met de grootste mond hebben vaak iets te verbergen, zoeken hiermee erkenning om hun zelfvertrouwen mee op te bouwen en zijn niet in staat tot zelfreflectie.
Inderdaad, zet alle troeven in om achter de echte waarheid te komen.

Iets met veel geblaat en weinig wol?

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:25

PettieP schreef:
Ik ben er niet bij betrokken ofzo maar als de stichting niet was ontbonden en er geen vereffenaar was aangesteld dat de schuldeisers dan faillissement hadden kunnen aanvragen en alle paardjes en andere dieren naar de veiling hadden gegaan. Nu was er dus nog tijd om goede plekken voor de paardjes te vinden door de dierenbescherming.
Daarnaast zitten er überhaupt aan alle verhalen meer kanten en samen maken zij de waarheid.

Jaja, waarom geloof ik bekapping meer dan dit, staat P voor Polman?

Natuurlijk zijn er nog een andere waarheden, de waarheid van de dieren en de vrijwilligers.
De paarden die verkocht zijn, zijn in handen van het oude bestuur, niet bij een van de vrijwilligers.
De stichting moest ontbonden worden, maar de daden van het bestuur moesten nog ff worden beschermd door een nieuw bestuur en een vereffenaar.

De waarheid is dat er over de rug van dierenliefde mensen zich eigendom hebben gemaakt van een aantal paarden, dat diezelfde mensen gelden van een stichting hebben aangewend voor eigen gewin.
Bedrog, oplichting, fraude, en zelfverrijking zijn ook waarheden die hier op zijn plaats zijn.
En wat misschien nog wel het meest steekt, kreupele paarden wordt een betere toekomst beloofd, maar nee ze worden bereden, en in slechte omstandigheden gebracht, iets wat in mijn ogen nog steeds gebeurd.

Mensen doe aangifte van oplichting, het oud bestuur moet verantwoording afleggen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:49

Hier inmiddels wat contact met media, misschien komt daar wat uit.

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:22

Dat zou fijn zijn Palousa Boy!

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:12

palousa_boy schreef:
Hier inmiddels wat contact met media, misschien komt daar wat uit.

Ja hoop ik ook, een vervolg en wordt vervolgt zou mooi zijn.

dikani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:37

Ik was één van die nieuwe beoogde bestuursleden, maar zoals bekapping al aangaf Was het voor ons door o.a.de hoge schulden en de problemen met verschillende overheidsinstellingen ook niet meer mogelijk om door te gaan met de opvang. Ik heb me samen met het andere beoogde bestuurslid en vrijwilligers als bekapping en een aantal grote dierenorganisaties daarom volledig ingezet om voor alle achtergebleven dieren een goed tehuis te vinden. En als ik daarop terug kijk denk ik dat we het zeker heel goed hebben gedaan. Het oud bestuur heeft de wachtwoorden van de mail en social media veranderd zodat wij daar niks meer konden plaatsen. Maar het eerder beoogd bestuur, waar ik dus deel van uit maakte, staat volledig los van het oude bestuur dat de boel zo heeft belazerd. Dus verwar ons alstjeblieft niet met hen ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 14:02

Hopelijk kan het oude bestuur jullie en de vrijwilligers niet de zwarte piet toespelen dikani..?

Ik vraag me af hoe men nu verder er in staat, is er nog iets van communicatie tussen het oude bestuur en de mensen die de boel over wilden nemen / die voor de "waardeloze" paarden op konden draaien?

Wordt het oude bestuur nu niet aangesproken op wat ze allemaal aan de stichting onttrokken hebben / vinden zij nu echt dat ze het goed gedaan hebben zo en hoe betalen ze in hemelsnaam het onderhoud dan van die dieren die ze meegenomen hebben...?

Er zitten toch best wat onduidelijkheden aan het hele verhaal.

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 14:59

Kan niet bedenken wat de vrijwilligers verkeerd gedaan zouden kunnen hebben.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:05

Ik denk dat ze eerder bedoelt of jullie nu niet in de problemen kunnen komen.