Totilas niet naar Wereld Ruiterspelen in Normandië

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:57

Wat jammer, ik was echt benieuwd naar totilas en rath...

elinesikko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:00

Ik geloof zeker dat ze niet voor niks afmelden, en dat veel pech bestaat.
Deze blessure zal zeker waar zijn, maar of ik ze allemaal geloof, en Rath met z'n pfeiffer

even offtopic: http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... -koop.html
stel het is waar, laat damon hill niet hetzelfde als totilas te wachten staan

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:02

Lekkere reacties weer van sommigen ... Ik geef het je te doen om als Rath met zo veel druk om te moeten gaan. Dan heb je het eindelijk op de rit en krijgt Totilas zo'n nare blessure. Botvliesontsteking na aantikken, heel pijnlijk. Inderdaad, Gal was voor velen de droomprins op het zwarte droompaard maar wees eerlijk er speelt hier ook een hoop chauvinisme mee. Ik had Rath een mooi en succesvol WEG gegund. En Totilas een blessurevrije carrière. Hopelijk krijgen ze nog een kans om alle geneuzel en gespeculeer uit de wereld te helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:08

elinesikko schreef:
Ik geloof zeker dat ze niet voor niks afmelden, en dat veel pech bestaat.
Deze blessure zal zeker waar zijn, maar of ik ze allemaal geloof, en Rath met z'n pfeiffer

even offtopic: http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... -koop.html
stel het is waar, laat damon hill niet hetzelfde als totilas te wachten staan

Tja waar rook is, is vuur :=

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:08

MAAR hoe vaak was Totilas geblesseerd toen hij nog bij Gal stond? Ik heb nog niet eerder gezien dat een paard zo vaak wordt teruggetrokken uit een wedstrijd.

Anoniem

Re: Totilas niet naar Wereld Ruiterspelen in Normandië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:10

Wellicht is totilas destijds precies op tijd verkocht gezien zn medische toestand. Zeg het maar dat weet niemand :) .

Simmerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:10

wat een nare reacties hier, ik denk dat het voor Rath ook niet leuk is dat zijn paard steeds een blessure heeft....
als ik Rath was was ik allang gestopt met rijden, hij krijgt bijna alleen maar kritiek over zich heen en wie rijd er nou goed als je alleen maar kritiek krijgt?

ik denk dat het ook Totilas is die wat minder is hoor niet alleen Rath Totilas heeft zoveel veranderingen gehad....

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:11

misschien als dat paard normaal liep ipv zo onnatuurlijk te zwierezwaaien met die benen dat ie zich ook eens wat beter heel laat...

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:11

essiedepessie schreef:
Digitale discussie

GISELLA BARTELS 3 19 AUGUSTUS 2014
Kennen jullie het gezegde ‘De beste stuurlui’ staan aan wal? Ik merk dat dat in de paardensport vaak het geval is. In dit geval staan ze echter niet aan wal, maar veelal achter de computer, laptop of iPad. Internet,en de social media specifiek, blijken een uitstekend platform voor jan en alleman om zijn of haar mening te geven. Daar is op zich niets mis mee. Ik doe zelf middels deze blog eigenlijk niets anders.

Ik probeer het echter altijd weldoordacht, onderbouwd en met zoveel mogelijk respect voor anderen te doen. En niet mijn mening te geven over zaken waar ik de ins en outs niet van ken. Er zijn echter veel ‘paardenliefhebbers’ die andere normen en waarden hanteren. Onder een pseudoniem, schuilnaam of hoe je het ook wilt noemen (denk aan namen als Schimmeltje92, Ponylover of Shadow) geven deze mensen hun mening over allerlei zaken. Zo worden over tal van serieuze zaken meningen en adviezen gegeven, zonder dat de lezer weet of de afzender wel deskundig is of de juiste bedoelingen heeft. Misschien ligt het aan mij, maar als iemand die op een forum waar diverse paardenonderwerpen worden bediscussieerd schrijft dat Matthias Rath het helemaal verkeerd doet met Totilas, dat het paard ongelukkig is en dat deze ruiter ‘niet kan rijden’ dan frons ik toch mijn wenkbrauwen. Zeker als ik vervolgens als onderschrift lees ‘ Yes! Viper B+10, L-startgerechtigd’.

Ik wil en kan niet oordelen over deze persoon, maar hetzelfde geldt voor Totitas en Rath. Wat weten wij er nou van? We kennen toch niet alle details? Het verbaast me ook hoeveel reacties er waren toen het niet goed ging met deze combinatie. Iedereen had er wel iets over te zeggen. Nu ze een prachtige comeback hebben gemaakt, wordt er beduidend minder gereageerd. Waarom zwijgen al die ‘stuurlui aan wal’ nu ze wel heel goed presteren? Wat mij betreft mogen er sowieso wat meer positieve geluiden ‘gepost’ worden. Met opbouwende kritiek is op zich ook niets mis, maar dan alleen door diegenen die het aandurven met naam en toenaam vermeld te worden. Als daar dan ook nog een stukje respect en onderbouwing bij komt wordt de paardenwereld een stuk leuker, denken jullie ook niet?
[/quote]

Yes, _/-\o_[/quote]

Hahahaha ja zelfde idee, had dit artikel er ook bij willen plakken.

Beterschap voor Toot. Wat een domper.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:17

antje_vip schreef:
MAAR hoe vaak was Totilas geblesseerd toen hij nog bij Gal stond? Ik heb nog niet eerder gezien dat een paard zo vaak wordt teruggetrokken uit een wedstrijd.

Dat gebeurd zo vaak alleen wordt er dan niet zo'n poppenkast omheen gemaakt. Ik denk bijvoorbeeld aan een paard van Carl Hester dat na een EK waar hij derde werd verkocht is aan Nederland en door Minderhoud werd gereden. Ik geloof dat hij er nog een keer een matig resultaat mee heeft gehaald en daarna is het paard helaas heel vaak geblesseerd geweest. Daar las je nooit wat over.

Totilas is gewoon een obsessie voor sommige Nederlanders. Maar helaas beste mensen Totilas is weg en Duitsland is wereldkampioen voetbal. }> Mensen die daar echt nog steeds niet mee om kunnen gaan raad ik een professionele rouwverwerkingspsycholoog aan. :(:)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:18

Ik vind het echt bijzonder sneu voor Totilas en Rath en alle mensen erom heen die er keihard aangewerkt hebben om op de WEG hoge ogen te gaan gooien.
Het leek allemaal zo goed te gaan en dan weer dit.

Vind sommige reacties hier in het topic echt treurig en beneden peil :o

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:19

Yvank_ schreef:
Wellicht is totilas destijds precies op tijd verkocht gezien zn medische toestand. Zeg het maar dat weet niemand :) .

Ik neem aan dat ze een paard wat miljoenen kost helemaal binnenste buiten laten keren. Daar zal niks aan gemankeerd hebben, anders koop je zo'n paard niet.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:24

Yvank_ schreef:
En toch reed rath met totilas vrijwel dezelde scores de afgelopen keer(en) als dat totilas met edward reed. Het is allemaal niet zo zwart/wit de emotie die bij veel mensen erbij komt kijken , zij hebben het paard gepikt, is hoger dan het feit of rath totilas wel of niet aan lopen krijgt...

De magie waar iedereen het over heeft is je eigen beleving en je eigen beleving die kan inderdaad niemand kopen ;)

scores kan je zo niet vergelijken dan zouden ze in dezelfde wedstrijden of toch tijdens dezelfde periode gestart moeten zijn.

overigens sta ik niet negatief tegenover Rath. Voor mijn gevoel hoort Totilas bij Edward maar ik was de afgelopen tijd blij dat Totilas weer in vorm in de ring verscheen alles liever dan hem nooit meer zien

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:26

Ik bedenk net nog een lichtpuntje. Nu Totilas niet meedoet blijft ons in ieder geval 50 pagina's op Bokt bespaard met gezeur over partijdige juryleden die Rath boven Gal hebben geplaatst. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:27

Hermelientje schreef:
Ik bedenk net nog een lichtpuntje. Nu Totilas niet meedoet blijft ons in ieder geval 50 pagina's op Bokt bespaard met gezeur over partijdige juryleden die Rath boven Gal hebben geplaatst. :D

_/-\o_

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:31

N0a schreef:
Yvank_ schreef:

Ik neem aan dat ze een paard wat miljoenen kost helemaal binnenste buiten laten keren. Daar zal niks aan gemankeerd hebben, anders koop je zo'n paard niet.

Dat denk ik ook. Maar als hij eenmaal een blessure heeft gehad dan kan het natuurlijk dat dat steeds weer op speelt. Vaak als er eenmaal iets is dan komt dat toch steeds weer terug. Voorbeelden genoeg hier op bokt lijkt me. Wel ontzettend jammer voor zowel paard als ruiter. Ze leken op de goede weg. Het had een spannende strijd kunnen worden, maar helaas. Afwachten of hij nog weer terug komt in de ring.

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:33

Hermelientje schreef:

_/-\o_ hahahah

Heb echt wel een beetje medelijden met Rath, het zit hem altijd tegen...

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:34

Wat eeuwig zonde. Ik had hem graag gezien op de WEG.
Liever uitkomend voor NL maar iig gezond en wel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:40

N0a schreef:
Yvank_ schreef:

waarom niet? Beide partijen hebben geld genoeg en Totilas kan nog dekken. Alsof het PS wat boeit of ie goed is voor de sport of niet.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:41

Ohh wat zou dat zonde zijn als Damon hill verkocht zou worden :n
Vind Helen een fijne amazone en zij is duidelijk een voorbeeld van iemand die een klik heeft met haar paard.
Misschien dat ps hem koopt en dat hij Helen erop laat blijven rijden :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:45

Aranel schreef:
Vind Helen een fijne amazone en zij is duidelijk een voorbeeld van iemand die een klik heeft met haar paard.

Inderdaad, zij zijn echt een top combinatie. Hoop dus ook dat het bericht niet waar is.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:54

Aranel schreef:

Inderdaad een fijne combinatie, zou jammer zijn.

Maar wie weet misschien koopt Glock hem wel. Wat vers bloed voor de Nederlandse fokkerij en dan kan Edward hem uitbrengen en goud winnen in Rio. Dan is het cirkeltje weer rond. Het lijkt wel een sprookje van Grimm compleet met boze stiefmoeders. Ook nog een beetje Bijbelse symboliek met David (Nederland) die het tegen Goliath (Duitse reus) moet opnemen. Vast ook nog wel wat elementen van een Griekse tragedie erin. Heerlijk wat een soap allemaal, ik geniet! :D :D

Heb de kaartjes voor het EK in Aken in 2015 al gekocht. Blijft een verrassing wie er dan wel of niet en wie er op wie rijdt. ;)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:54

HorseTimeXL schreef:
misschien een domme vraag maar wat is een schieffel precies? :)

Dat is inderdaad een domme vraag zeker wanneer je hier overal commentaar wil geven.. |(

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:57

ik lees het nu pas, dat is bijzonder jammer, ik had echt het idee dat deze combinatie helemaal uit de problemen zou zijn, echt sneu, ze behoorden toch wel weer bij de kanshebbers

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 13:03

Yvank_ schreef:

Ja wie weet was hij bij Gal al kapot en is Rath daar nu de dupe van. En is hij daadwerkelijk tijdig verkocht.

Zonder gekheid wat een gespeculeer hier. De beste stuurlui staan weer eens aan wal..... _/-\o_