Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
elinesikko schreef:Ik geloof zeker dat ze niet voor niks afmelden, en dat veel pech bestaat.
Deze blessure zal zeker waar zijn, maar of ik ze allemaal geloof, en Rath met z'n pfeiffer
even offtopic: http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... -koop.html
stel het is waar, laat damon hill niet hetzelfde als totilas te wachten staan
essiedepessie schreef:[/quote]Digitale discussie
GISELLA BARTELS 3 19 AUGUSTUS 2014
Kennen jullie het gezegde ‘De beste stuurlui’ staan aan wal? Ik merk dat dat in de paardensport vaak het geval is. In dit geval staan ze echter niet aan wal, maar veelal achter de computer, laptop of iPad. Internet,en de social media specifiek, blijken een uitstekend platform voor jan en alleman om zijn of haar mening te geven. Daar is op zich niets mis mee. Ik doe zelf middels deze blog eigenlijk niets anders.
Ik probeer het echter altijd weldoordacht, onderbouwd en met zoveel mogelijk respect voor anderen te doen. En niet mijn mening te geven over zaken waar ik de ins en outs niet van ken. Er zijn echter veel ‘paardenliefhebbers’ die andere normen en waarden hanteren. Onder een pseudoniem, schuilnaam of hoe je het ook wilt noemen (denk aan namen als Schimmeltje92, Ponylover of Shadow) geven deze mensen hun mening over allerlei zaken. Zo worden over tal van serieuze zaken meningen en adviezen gegeven, zonder dat de lezer weet of de afzender wel deskundig is of de juiste bedoelingen heeft. Misschien ligt het aan mij, maar als iemand die op een forum waar diverse paardenonderwerpen worden bediscussieerd schrijft dat Matthias Rath het helemaal verkeerd doet met Totilas, dat het paard ongelukkig is en dat deze ruiter ‘niet kan rijden’ dan frons ik toch mijn wenkbrauwen. Zeker als ik vervolgens als onderschrift lees ‘ Yes! Viper B+10, L-startgerechtigd’.
Ik wil en kan niet oordelen over deze persoon, maar hetzelfde geldt voor Totitas en Rath. Wat weten wij er nou van? We kennen toch niet alle details? Het verbaast me ook hoeveel reacties er waren toen het niet goed ging met deze combinatie. Iedereen had er wel iets over te zeggen. Nu ze een prachtige comeback hebben gemaakt, wordt er beduidend minder gereageerd. Waarom zwijgen al die ‘stuurlui aan wal’ nu ze wel heel goed presteren? Wat mij betreft mogen er sowieso wat meer positieve geluiden ‘gepost’ worden. Met opbouwende kritiek is op zich ook niets mis, maar dan alleen door diegenen die het aandurven met naam en toenaam vermeld te worden. Als daar dan ook nog een stukje respect en onderbouwing bij komt wordt de paardenwereld een stuk leuker, denken jullie ook niet?
antje_vip schreef:MAAR hoe vaak was Totilas geblesseerd toen hij nog bij Gal stond? Ik heb nog niet eerder gezien dat een paard zo vaak wordt teruggetrokken uit een wedstrijd.
Yvank_ schreef:En toch reed rath met totilas vrijwel dezelde scores de afgelopen keer(en) als dat totilas met edward reed. Het is allemaal niet zo zwart/wit de emotie die bij veel mensen erbij komt kijken , zij hebben het paard gepikt, is hoger dan het feit of rath totilas wel of niet aan lopen krijgt...
De magie waar iedereen het over heeft is je eigen beleving en je eigen beleving die kan inderdaad niemand kopen
N0a schreef:Yvank_ schreef:Wellicht is totilas destijds precies op tijd verkocht gezien zn medische toestand. Zeg het maar dat weet niemand.
Ik neem aan dat ze een paard wat miljoenen kost helemaal binnenste buiten laten keren. Daar zal niks aan gemankeerd hebben, anders koop je zo'n paard niet.
N0a schreef:Yvank_ schreef:Wellicht is totilas destijds precies op tijd verkocht gezien zn medische toestand. Zeg het maar dat weet niemand.
Ik neem aan dat ze een paard wat miljoenen kost helemaal binnenste buiten laten keren. Daar zal niks aan gemankeerd hebben, anders koop je zo'n paard niet.
Aranel schreef:Ohh wat zou dat zonde zijn als Damon hill verkocht zou worden
Vind Helen een fijne amazone en zij is duidelijk een voorbeeld van iemand die een klik heeft met haar paard.
Misschien dat ps hem koopt en dat hij Helen erop laat blijven rijden
Aranel schreef:Ohh wat zou dat zonde zijn als Damon hill verkocht zou worden
Vind Helen een fijne amazone en zij is duidelijk een voorbeeld van iemand die een klik heeft met haar paard.
Misschien dat ps hem koopt en dat hij Helen erop laat blijven rijden
Yvank_ schreef:Wellicht is totilas destijds precies op tijd verkocht gezien zn medische toestand. Zeg het maar dat weet niemand.