Documentaire Totilas donderdag te zien op Nederland 1

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 11:20

janouk schreef:
Mark my words: Totilas is op de komende Wereldkampioenschappen het paard om te verslaan.

Buiten Damon Hill, denk ik niet dat Valegro, Undercover of Parzsival in de buurt kunnen komen strakjes. Ik denk dat het gaat tussen Totilas en Damon Hill

ik denk het ook :j

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 11:21

Djonah schreef:
Ik vond het wel heel komisch dat Paul S. de kans heeft gekregen om Totilas te kopen van de fokker, maar dat hij daar in eerste instantie niet op in is gegaan. Daarna moest hij hem hebben en heeft hem uiteindelijk ook gekocht voor veel meer geld...
Ik vraag me dan wel af of Paul. S. een beetje zicht heeft op paarden. Dit omdat hij in eerste instantie hem niet wilde kopen terwijl de 'kenner' ziet dat het een topper is.

Dit is geen serieuze vraag toch?

Nibbit

Re: Documentaire Totilas donderdag te zien op Nederland 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 11:26

Leuke documentaire om te zien :j wel iets gekleurd maar goed.

Schoonmoeder kan zo in de serie Amika :))

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 11:26

bliver schreef:
SAKKIA schreef:
Ik begrijp niet, als het echt niet werkt tussen die twee, dat ze hem niet verkopen hoor!! Je wilt toch gewoon het beste voor het paard en als dat ergens anders is dan is dat ergens anders.

Wil niet zeggen dat hij perse terug moet naar Edward Gal hoor. Maar vraag me af wat je met een peperduur paard moet als je er niks mee hebt en niks mee kan. Nu lijkt het allemaal goed te komen en ben ik heel benieuwd hoe ze gaan presteren in Frankrijk straks :j

Begrijp me niet verkeerd, ik gun ze echt alle geluk van de wereld met Totilas en hoop echt dat we straks een top combinatie in de ring zien, die alles en iedereen er af rijdt. Puur om iedereen een lange neus te kunnen maken.

Maar stel, het werkt echt niet en het gaat ook niet meer werken. Waarom dan niet zo eerlijk zijn je verlies te nemen en toch te verkopen aan bijvoorbeeld Glock?

Verlies te nemen? Rath heeft de laatste grote wedstrijd in Aken met alle toppers erbij gewoon gewonnen hoor! Ok Valegro was iets uit vorm, maar hij liep top daar. Tuurlijk de magie die edward had met hem komt niet zomaar terug maar op dit moment scoort hij maar iets minder aan punten dan toen met edward hoor dus om nu te zeggen neem je verlies. Dat vind ik pas toepasselijk als hij niet eens in de buurt kan komen van de wereldtop

Volgens mij zeg ik: Stel dat......... ;) En heb je de rest van mijn post ook gelezen?

Ik denk ook dat het een combinatie wordt om te verslaag. Maar stel dat (let op ;) ) het allemaal toch niet zo loopt als gehoopt en het weer niet lukt. Wat dan? Is het eerlijk naar het paard toe het maar te blijven proberen? Ten koste van wat? Het paard zelf? Lijkt mij een brug te ver hoor.
1 keer een wedstrijd winnen geeft natuurlijk geen garantie dat het straks ook goed blijft gaan.

Nogmaals, ik hoop ook dat ze gaan schitteren straks en dat gun ik ze dan ook echt :j

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 11:31

bliver schreef:
janouk schreef:
Mark my words: Totilas is op de komende Wereldkampioenschappen het paard om te verslaan.

Buiten Damon Hill, denk ik niet dat Valegro, Undercover of Parzsival in de buurt kunnen komen strakjes. Ik denk dat het gaat tussen Totilas en Damon Hill

ik denk het ook :j

Vergeet niet dat Valegro al over de scores van Edward en Totilas heen is gegaan. Ik denk zeker niet dat je hun zo kunt uitvlakken.
Daarbij vind ik Charlotte absoluut een sympathiek persoon en heeft zij wat mij betreft met afstand de grootste gun factor, maar goed daar gaat het niet over hier :)

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 11:43

stiefma gaat Tot nooit meer verkopen zegt ze. Nee, dat snap ik, hij zal nooit meer opbrengen wat ze er voor betaald hebben, dus verlies lijden ze sowieso.

Ze hebben een "miskoop" met Tot gedaan omdat Rath er nooit uit zal kunnen halen wat er in zit. Das zuur. Zo zie je maar weer dat het om de COMBINATIE gaat van ruiter/paard....

Ik krijg altijd een nare bijsmaak van een dressuurpaard als Tot, de trainingsmethode van Sjef daar kan ik helemaal niet achter staan. Geld is het belangrijkste in de top sport, maar het gaat altijd ten koste van iets imo.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 11:58

Haha die schoonmoeder in Amika... Zou inderdaad niet misstaan :-). Ze zette zich inderdaad wel echt neer als een karikatuur :-).
Mooie documentaire, ik heb erna als afsluiting zelf even een kur gekeken van EG/Totilas (Outdoor Gelderland, mijn favoriet). Ik geloof dat ik me er ook maar bij neer moet gaan leggen nu dat hij echt niet meer terug gaat komen bij EG...

Oja, als 10% voor de ruiter echt gebruikelijk is om te krijgen bij verkoop, heeft EG dus tussen de EUR1.000.000-EUR1.500.000 gekregen. Toen hadden ze Glock nog niet, geloof dat maar weinig mensen dat kunnen weigeren.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:11

Ik vond het een mooie docu om te zien! Veel dingen waren al wel bekend, maar op sommige punten wat diepgang. Terug naar het prille begin van Totilas (waar ik niet veel over wist) vond ik dan ook wel interessant.

Wat me meer is bijgebleven zijn de Vissers... Die het hoofdstuk helemaal afgesloten hebben en zelfs naar het buitenland verhuist zijn. Andere hand denk ik 140 miljoen waard, waarom heb je hem ooit moeten verkopen. Ja de druk...
Als je het zo hoort heeft Edward ook een beetje vals gedaan met dat hij er niks over wist.........

Ach het paard heeft een mooi leven nu. Moet wel een beetje lachen om Linsenhoff. Uns Ziel is Londen 2012, zonder nadenken. Nu wordt het Rio 2016, waarbij ze nu wel nagedacht hebben. Ik denk dat deze combi ons nog heel lang gaat verrassen. Want ook al heeft Rath misschien de klik minder met Totilas, als die resultaten gaan komen zal dat denk ik veel meer versterken.

We gaan het zien over 4 weken in Normandie!
P.s. Sjef Jansen, wat een geweldige droge vent.

Joscelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:13

Vond niemand het een beetje apart dat de Duitsers werden afgeschilderd als 'gek' omdat zij boos waren over Janssen z'n moderne trainingstechniek? In mijn oren klonk het een beetje als 'klassieke rijstijl is achterhaald en met rollkur is niks mis', of heb ik dat nou verkeerd begrepen? Terwijl Janssen volgens mij zelf zei dat het niet zo slim was om in de losrijring zo LDR te rijden? Beetje maf vond ik...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:16

Ik heb denk ik alleen iets gemist want ik hoor nergens dat Rath Bretton Woots liever rijdt.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:17

Ja dat wordt wel gezegd. In het shot daarna zie je Rath bij de box van Totilas zijn hand naar Totilas uitsteken volgens mij.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:18

Dadelijk eens even opnieuw kijken of ik dat stuk kan vinden. :) Heb dan effe iets gemist geloof ik. :D
(kan hoor, het was nog vroeg voor mij. :') )

Djonah schreef:
Ik vond het wel heel komisch dat Paul S. de kans heeft gekregen om Totilas te kopen van de fokker, maar dat hij daar in eerste instantie niet op in is gegaan. Daarna moest hij hem hebben en heeft hem uiteindelijk ook gekocht voor veel meer geld...
Ik vraag me dan wel af of Paul. S. een beetje zicht heeft op paarden. Dit omdat hij in eerste instantie hem niet wilde kopen terwijl de 'kenner' ziet dat het een topper is.

Ik denk dat als je ziet wat Paul S. heeft opgebouwd tussen de paarden en verdient heeft aan de paarden, dat de vraag "of ie wel een beetje zicht heeft op paarden" een overbodige is die zelfs aan het domme grenst. :o
Ze zijn nooit naar hem gaan kijken, je kan hem hoogstens verwijten dat ze geen vertrouwen hadden in het oog van van Uytert.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:21

Los van het feit of LDR een goede of slechte manier is om een paard te rijden... als je Totilas zag voordat Rath bij Janssen trainde (ik zag hem in Rotterdam in 2011, dat stukje zie je ook in de docu) zag je een zuur en gepikeerd paard door de ring gaan. Ik moet zeggen dat ik hem aan het eind van de docu (waar Janssen hem dus wel trainde) er een stuk happy-er uit vond zien. Misschien voelt Totilas zich toch prettiger bij die manier van trainen...

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:24

Ayasha schreef:
Ik heb denk ik alleen iets gemist want ik hoor nergens dat Rath Bretton Woots liever rijdt.

Die gebruiken ze elke keer bij de prijsuitreiking van Totilas

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:26

Om Totilas te sparen. Dat zegt toch niks over wie ie liever rijdt. Anky gebruikte ook altijd Nelson voor de prijsuitreikingen.
Maar ik ga effe terug kijken of ik dat moment terug vindt in de docu.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:30

Ayasha schreef:
Om Totilas te sparen. Dat zegt toch niks over wie ie liever rijdt. Anky gebruikte ook altijd Nelson voor de prijsuitreikingen.
Maar ik ga effe terug kijken of ik dat moment terug vindt in de docu.

De verslaggever zegt het wel, maar op een manier waarop ik denk: ..........verzin je dat nu ter plekke?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:34

Ayasha schreef:
Dadelijk eens even opnieuw kijken of ik dat stuk kan vinden. :) Heb dan effe iets gemist geloof ik. :D
(kan hoor, het was nog vroeg voor mij. :') )

Djonah schreef:

Ik denk dat als je ziet wat Paul S. heeft opgebouwd tussen de paarden en verdient heeft aan de paarden, dat de vraag "of ie wel een beetje zicht heeft op paarden" een overbodige is die zelfs aan het domme grenst. :o
Ze zijn nooit naar hem gaan kijken, je kan hem hoogstens verwijten dat ze geen vertrouwen hadden in het oog van van Uytert.

Inderdaad. Haha paul schockemohle wordt vast dagelijks gebeld of getipt over veelbelovende paarden. Ik kan me voorstellen dat hij niet alles kan bekijken en daarvoor op het oordeel van zijn scouts afgaat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:35

Ze zegt dat hij gek is van zijn jonge paard. Bretton Woods maar nergens wordt gezegd dat ie hem liever rijdt. Op dat moment is Totilas geblesseerd en mag enkel rustig trainen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:56

Totilas wordt ook door Ann Kathrin zelf gereden, ik kan me voorstellen dat je met meerdere jonge paarden graag wat afwisselt. En ik snap ook dat zijn moeder dan Totilas opbouwt terwijl hij de jonkies opleidt. Ik meende dat zodra Toti weer vol aan de bak kon Matthias hem ook zelf weer volledig is gaan rijden.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 13:02

max66 schreef:
stiefma gaat Tot nooit meer verkopen zegt ze. Nee, dat snap ik, hij zal nooit meer opbrengen wat ze er voor betaald hebben, dus verlies lijden ze sowieso.

Ze hebben een "miskoop" met Tot gedaan omdat Rath er nooit uit zal kunnen halen wat er in zit. Das zuur. Zo zie je maar weer dat het om de COMBINATIE gaat van ruiter/paard....

Ik krijg altijd een nare bijsmaak van een dressuurpaard als Tot, de trainingsmethode van Sjef daar kan ik helemaal niet achter staan. Geld is het belangrijkste in de top sport, maar het gaat altijd ten koste van iets imo.

Tja hier sla je de plank een beetje mis. Stiefmoeder - die een hele goede en bekende amazone was in haar tijd, is PAARDENLIEFHEBBER en laat zich daarom zo'n superpaard nooit meer ontkomen. Niet omdat ze er verlies op zou lijden.. Bovendien heeft ze al het geld in de wereld en dus geen enkele noodzaak om hem te verkopen.
Ze komt uit een paardenfamilie en weet en herkent wat ze in huis heeft en is er gek mee, dat doet ze nooit meer weg.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 13:15

Citaat:

Citaat:
Inderdaad. Haha paul schockemohle wordt vast dagelijks gebeld of getipt over veelbelovende paarden. Ik kan me voorstellen dat hij niet alles kan bekijken en daarvoor op het oordeel van zijn scouts afgaat.

Totilas was toen nog te jong.. kon nog heel veel met het paard gebeuren waardoor hij uiteindelijk het niet waar zou kunnen maken, dat is volgens mij wat er gezegd wordt in de docu.

Djonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 13:22

Djonah schreef:

Ze zijn nooit naar hem gaan kijken, je kan hem hoogstens verwijten dat ze geen vertrouwen hadden in het oog van van Uytert.[/quote]

Inderdaad. Haha paul schockemohle wordt vast dagelijks gebeld of getipt over veelbelovende paarden. Ik kan me voorstellen dat hij niet alles kan bekijken en daarvoor op het oordeel van zijn scouts afgaat.[/quote]

Maar dat is toch raar dat men geen vertrouwen heeft in Uytert? Dat lijkt mij toch wel een kenner in paardenland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 13:23

Denk je dat Paul S. en zijn scouts dat niet zijn? Die worden over de hele wereld getipt ze kunnen niet overal gaan kijken :n

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 13:29

fargo schreef:
max66 schreef:
stiefma gaat Tot nooit meer verkopen zegt ze.[b] Nee, dat snap ik, hij zal nooit meer opbrengen wat ze er voor betaald hebben, dus verlies lijden ze sowieso.

Tja hier sla je de plank een beetje mis. Stiefmoeder - die een hele goede en bekende amazone was in haar tijd, is PAARDENLIEFHEBBER en laat zich daarom zo'n superpaard nooit meer ontkomen. Niet omdat ze er verlies op zou lijden.. Bovendien heeft ze al het geld in de wereld en dus geen enkele noodzaak om hem te verkopen.
Ze komt uit een paardenfamilie en weet en herkent wat ze in huis heeft en is er gek mee, dat doet ze nooit meer weg.

En toch denk ik dan: hoe rijk je ook bent, hoe goed je hem ook verzorgd en hoe veel je er ook van houdt.
Als je geen Ferrari kan rijden, maar wel in een oude eend.. waarom dan de Ferri aanhouden? Waarom dan toch niet terug verkopen zodat hij nog een paar mooie sportjaren te gemoed heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 13:30

Het gaat nu toch goed met Matthias Alexander en Totilas? Ze hebben de wereldtop in Aken verslagen waarom zouden ze in vredesnaam dat paard terug naar Nederland doen :=