Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Meteen hooi in de stallen gegooid. Zweetdeken erop, deur dicht. Dochter die nu vakantie heeft uit bed geroepen, want ik moest naar mijn werk. En die gevraagd om haar hoofd en hals te drogen met een paar oude handdoeken en een droge zweetdeken op te leggen als de ander nat was. Gezegd dat ze warme slobbermash moest maken als het bibberen te lang aanhield.
. Ze kunnen droog staan, maar kiezen er voor om in de wei te blijven.ElineS schreef:[ Afbeelding ]
LBLGypsyCobs schreef:Kaula schreef:Ik denk dat de regel eerder bedoeld is voor paarden die er echt drastisch bij staan.
Dat ze dan op grond van die reden wel kunnen optreden i.p.v er niets mee kunnen.
Ik vrees dus voor die ene overijverige inspecteur die alleen de paarden van z'n dochter op een dressuurstal kent.
Dan is harig, modderig en vooral blij paardenspul wat buiten staat een complete cultuurshock.
Blue_Eyes schreef:ElineS schreef:[ Afbeelding ]
Dit soort foto's kon je eind februari dit jaar ook wel maken bij ons op stal. Beetje jammer alleen dat je dan alleen deze kant zag en het hele droge stuk van 40x60 niet....
.Isabonny schreef:Ze voelde idd niet koud aan, maar aangenaam warm, maar ze was wel door- en doornat. De tinker voelde eerder koel en nat aan, alsof de warmte niet door haar speklaag heenkwam.
Heb inmiddels telefoon gehad. Ze staat er weer fris en fruitig bij. Ze wilden weten of ze haar nu met gevoerde regendeken buiten moesten zetten.
Tja...zometeen kan ik naar huis en kijken we nog maar eens, want het blijft hier maar regenen.
Hooi hebben ze in de stallen en normaal gesproken kunnen ze dus ook nog eens de wei op. Ze zitten goed in hun spek van al het gras van de afgelopen maanden, maar het gras is nu zo goed als op bij mij thuis. Vandaar dat ik ze sinds deze week op wei/stal ben beginnen bij te voeren.
geetje1 schreef:bibberen doen ze niet omdat ze het koud hebben maar om energie op te wekken om warm te blijven
staan hier 24/7 buiten in weer en wind omdat ze die stal niet in willen . als je de temp opneemt als ze staan te rillen zal je zien dat ze het warm hebben
Veulen84 schreef:Ik heb een paar jaar een paard verzorgd die zichzelf bijna ophokte in z'n schuilstal. Elke regenspat ging ie in volle draf naar de schuilstal.
Alles verder buiten, incl eten en water. Maar hij bleef er in.
Mijn huidige merrie loopt er ook wel eens in. Maar dan om te plassen, dat doet ze blijkbaar liever daar dan op de wei. Maf beest.
of de roomservice nog even wat worteltjes kan komen brengen.
Gypsy schreef:40 kuub zand avalon, thats al it takes!
Nu gaan sparen, dan heb je misschien deze winter nog een super mooie paddock voor je paarden?
Mijn paddock lag er gisteren nog perfect bij, met die regen word 'ie een beetje harder, niet meer zo mul.