Opsporing verzocht: Onderzoek naar paardenmishandelaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

peach2001

Re: Opsporing verzocht: Onderzoek naar paardenmishandelaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:47

Dit is een openbaar te lezen deel op het forum, het speculeren kan een wijziging in het patroon veroorzaken waardoor degene moeilijker gepakt kan worden. ik heb vanmorgen nog een tip doorgegeven mbt een mogelijk patroon, maar hierover ga ik niets openbaar zetten. Het is wellicht handig om even te denken voor je wat neerzet hier ;) Met name over het reizen/de locaties zou ik nu niet te veel speculeren, dat is uiteindelijk hetgene dat waarschijnlijk, naast het op heterdaad betrappen, het meeste naar een verdachte zou kunnen leiden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:40

Babootje schreef:
gohya schreef:
Ik geloof niet dat dit personen zijn die een bepaald rondtrekkend beroep hebben.
De dader[s] weten gewoon dat ze niet op een bepaalde plek of regio moeten blijven.

Dat ben ik wel met je eens. Aan de andere kant moet je er wel de tijd voor hebben NL af te reizen om geschikte locaties te verkennen en dan kom je toch al gauw op iemand die voor zijn beroep al veel reist.

Kan iemand zijn die geen werk heeft,en dit in zijn/haar vrije tijd doet uit een bepaalde frustratie.
Dat die persoon sexueel gefrustreerd is,is wel duidelijk.
Waarom zou je niet mogen speculeren? miss. haalt de politie hier wel een tip uit?
Als je een goede tip hebt of een bepaald patroon ontdekt,nee dat ga je niet op internet zetten,maar geef je door aan de politie.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:45

gohya schreef:
Waarom zou je niet mogen speculeren? miss. haalt de politie hier wel een tip uit?
Als je een goede tip hebt of een bepaald patroon ontdekt,nee dat ga je niet op internet zetten,maar geef je door aan de politie.

misschien wel, maar wellicht wordt het meegelezen en besluit diegene zijn/haar patroon te veranderen. Bijv. stel dat diegene steeds voor werk ergens moet zijn en in die buurt toeslaat. die leest dat dit veel als speculatie genoemd wordt. Vervolgens zegt hij tegen zijn vrouw dat ie daar en daar moet wezen voor werk, maar neemt in feite vrij, slaat aan de andere kant van het land toe. Politie vind een link met diegene die elke keer in de buurt moet zijn voor zijn werk, maar dan ineens moest diegene niet in die buurt zijn, wat de politie niet weet is dat de dader op bokt las dat mensen over zijn patroon speculeren en besloten heeft het patroon te veranderen. Dus weg link, want dat kan hem dan niet zijn... die was niet in de buurt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:57

Oke ik snap je,maar het patroon is al bekend,dus ook al veranderd zijn patroon,het profiel van de dader veranderd dan toch niet?
Kan me ook niet voorstellen dat het iemand is die werkt.Hij zal soms óf smerig op werk aankomen,óf met bloedvlekken.En hij kan nooit zóveel vrij nemen van werk.

Gini

Re: Opsporing verzocht: Onderzoek naar paardenmishandelaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 11:08

Ik moet hierin wel meegaan met ShamalArabs. Het is echt niet dat er een waterdicht net aan het ontstaan is. Er worden hier en daar wel wat patronen en kenmerken ontdekt, maar 1 afwijkend feit en je hebt niets meer dan gissingen en daarmee maak je je zaak niet rond.
Waarom zou hij met bloedvlekken moeten aankomen op het werk? Extra pakketje kleren in de auto of schortje aan voordat die naar de paarden gaat. Waarom zou die niet zoveel vrij kunnen krijgen van zijn werk? Misschien is hij zelfstandige en deelt die zijn eigen tijd in, of werkt die halftijds of heeft die inderdaad meer vrije dagen dan een ander (ambtenaren bv.).

Verder leiden speculaties zelden tot nooit tot degelijke en standvastige tips. Want weet je, alles kan. Alle voorstellen in dit topic kunnen niet bewezen noch ontkracht worden. Je kan ze alleen sorteren op waarschijnlijkheid.

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 13:10

gohya schreef:
Oke ik snap je,maar het patroon is al bekend,dus ook al veranderd zijn patroon,het profiel van de dader veranderd dan toch niet?
Kan me ook niet voorstellen dat het iemand is die werkt.Hij zal soms óf smerig op werk aankomen,óf met bloedvlekken.En hij kan nooit zóveel vrij nemen van werk.

Welk patroon is bekend? Volgens mij is het patroon juist helemaal onbekend, waardoor het zo lastig is aanknopingspunten te vinden.