Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Suelza schreef:Ach ja... je gelooft niet wat er in de Telegraaf staat, je gelooft niet wat Lonneke zelf op haar pagina schrijft, je gelooft niet wat Ulrike in haar bevindingen schrijft... Je gelooft alleen wat Bartels zegt.
Shadow0 schreef:Suelza schreef:Ach ja... je gelooft niet wat er in de Telegraaf staat, je gelooft niet wat Lonneke zelf op haar pagina schrijft, je gelooft niet wat Ulrike in haar bevindingen schrijft... Je gelooft alleen wat Bartels zegt.
Het punt is natuurlijk dat je doet alsof dit verschillende bronnen zijn, maar dat is niet zo. Zowel de Telegraaf als Ulrike Thiel melden netjes dat ze zich baseren op informatie gegeven door de advocaat van Engel. Dus uiteindelijk gaat het maar om 1 bron.
Overigens heb je het over een strafzaak en over schadevergoeding, maar schadevergoedingen zijn civielrechtelijk. Je haalt dus nog steeds dingen door elkaar en dat maakt het niet duidelijker.
Suelza schreef:Ach ja, Anet... je gelooft niet wat er in de Telegraaf staat, je gelooft niet wat Lonneke zelf op haar pagina schrijft, je gelooft niet wat Ulrike in haar bevindingen schrijft... Je gelooft alleen wat Bartels zegt.
BMHP schreef:Babootje schreef:Denk je nu echt dat de verkoper zou hebben geschikt als de rechter dat niet had geoordeeld? Dat is erg naief. De verkoper probeerde zich er aan alle kanten onderuit te draaien en het zaakje stonk overduidelijk (zeker voor mensen die wat beter in het "paardenwereldje" zijn ingevoerd.
(Overigens was Stephan Wensing ook mijn advocaat in deze zaak)
lees eens goed Babo, Je hebt geschikt, de rechter heeft geen uitspraak gedaan!!!!!!!
Het lijkt er op dat je het verschil niet weet tussen wanneer een rechter een uitspraak doet en niet (bij een schikking, of bij niet ontvankelijk).
BMHP schreef:Als ik speculeer is het: dat ik niet zie dat de geleden schade is toegebracht door stal Bartels.
Stal Bartels zit niet in het zadel, alhoewel het een rechtspersoon is gaat paardrijden niet lukken.
Citaat:Dikke kans dat er naast het strafrechtelijke deel, een civielrechtelijk deel loopt. Maar dat weet ik niet en daar heb ik dus ook geen bron voor. Dat lijkt mij 'logisch', gezien de waardedaling waarover men spreekt. Los van het feit dat het niet geheel vreemd is, dat er 2 procedures gaan lopen, voor het geval de dierenmishandeling niet kan worden aangetoond (daar zal het op intentie aankomen en dat lijkt mij moeilijk te bewijzen) men niets anders 'overhoudt' om op te procederen.
)
. De grote vraag hierbij is in hoeverre laat de rechter dit als bewijs toe en in hoeverre verschuild hij/zij zich achter het strafrecht.Babootje schreef:Wat stal Bartels wordt verweten is de door hen gehanteerde trainingsmethode, een methode die bij U2 werd gehanteerd. Zie rapport Ulrike Thiel. Een methode die werd gehanteerd door de amazones waartegen ook afzonderlijk aangifte is gedaan. Ik zie de logica daarvan wel in.
Babootje schreef:BMHP schreef:Als ik speculeer is het: dat ik niet zie dat de geleden schade is toegebracht door stal Bartels.
Stal Bartels zit niet in het zadel, alhoewel het een rechtspersoon is gaat paardrijden niet lukken.
Wat stal Bartels wordt verweten is de door hen gehanteerde trainingsmethode, een methode die bij U2 werd gehanteerd. Zie rapport Ulrike Thiel. Een methode die werd gehanteerd door de amazones waartegen ook afzonderlijk aangifte is gedaan. Ik zie de logica daarvan wel in.
ben
Jannepauli schreef:Babootje schreef:Wat stal Bartels wordt verweten is de door hen gehanteerde trainingsmethode, een methode die bij U2 werd gehanteerd.
Als dat zo zou zijn... waarom is LE daar dan willens en wetens mee in zee gegaan?
Achteraf de paardenbeschermster uithangen is dan wel een beetje cru..
pien_2010 schreef:Vind ik te kort door de bocht JP. STEL LE heeft gelijk. Dan kun je van te voren toch denken dat je paard daar tot grand prix niveau wordt opgeleid op een goede manier? Je bent helemaal blij en gelukkig dat je paard op die gerenommeerde stal staat en het geld per maand heb je er blijmoedig voor over. "Het kost wat, maar dan heb je ook wat". Dan haal je hem op en merk je er is iets niet goed. Gaat naar de dierenarts en het circus begint want paard heeft wonden in de mond en het is niet goed, dierenarts stuurt door naar Gent. LE zwaar teleurgesteld.
Kijk, ik zeg niet dat ze gelijk heeft, maar om nu al zo voorbarig te zeggen dat ze ongelijk heeft kun je ook niet zeggen. Vervolgens hikt LE dus tegen de trainingsmethode aan vanuit de recente ervaring. Ik vind dat niet zo vreemd. Maar nogmaals STEL dat....