Academy Bartels aangeklaagd voor dierenmishandeling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:33

Gerritt schreef:
Zeker weer zo'n domme blonde snol die geld nodig heeft. Bah .... geloof nooit dat de dames van bartels hun paarden opzettelijk zouden verminken / mishandelen..

Wie is hier blond?! }> :Y)

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:34

Ayasha schreef:
meiske1577 schreef:
Maar als het alleen om het geld te doen was en het verhaal verzonnen is hadden ze hem beter af kunnen keuren en het verzekeringsgeld kunnen pakken.....

Ik blijf erbij dat niemand hier zeker kan weten wat er wel of niet gebeurd is

Als het waar is vermoedelijk ook. Brengt de vraag 'Waarom heeft ze dat niet gedaan?' Naar boven...

Nou ja stel nou dat het echt waar is... Als het mijn paard zou zijn zou ik het verhaal denk ik ook wel naar buiten brengen en niet in de doofpot stoppen. Dus stel dat het echt waar is en ze heeft ook de bewijzen, dan vind ik het eigenlijk wel stoer dat ze dit doet, kijk maar wat ze over zich heen krijgt nu....

LisaGentle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:37

Marjoow schreef:
Dat is even een hele heftige uitspraak... Ik heb geen 12 pagina's doorgelezen, maar zijn er harde bewijzen die wij ook in kunnen zien? Fotos van die beschadigde flanken?

Eerst zien, dan geloven...

Precies dat!

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:59

Nou ja stel nou dat het echt waar is... Als het mijn paard zou zijn zou ik het verhaal denk ik ook wel naar buiten brengen en niet in de doofpot stoppen. Dus stel dat het echt waar is en ze heeft ook de bewijzen, dan vind ik het eigenlijk wel stoer dat ze dit doet, kijk maar wat ze over zich heen krijgt nu....[/quote]

Nou ik zou die mensen direct aanspreken en een rechtzaak aanspannen, Ik zou dan niet de telegraaf bellen met dit verhaal zonder dat de mensen uberhaubt zijn aangesproken of er uberhaubt een rechtzaak is aangespannen

IKbenEllen

Re: Academy Bartels aangeklaagd voor dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:13

Hoe weet jij dat ze ze niet zelf aangesproken heeft.

Ongelofelijk wat een domme reacties hier, dan bedoel ik niet zo zeer de jouwe bliver maar meer de categorie domme blonde snol heeft geld nodig.

Ik kies helemaal geen kant maar denken jullie dat Gent die rapporten verzint. Die gooien hun goede naam ook niet te grabbel. De rechter moet maar bepalen wie hier welke schade (paard ofwel reputatie) aangericht heeft.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:17

IKbenEllen schreef:
Hoe weet jij dat ze ze niet zelf aangesproken heeft.

Ongelofelijk wat een domme reacties hier, dan bedoel ik niet zo zeer de jouwe bliver maar meer de categorie domme blonde snol heeft geld nodig.

Ik kies helemaal geen kant maar denken jullie dat Gent die rapporten verzint. Die gooien hun goede naam ook niet te grabbel. De rechter moet maar bepalen wie hier welke schade (paard ofwel reputatie) aangericht heeft.

Volgens mij stond dit ergens dat ze het uit de krant moesten vernemen en dat ze nu zelf een advocaat in de arm nemen omdat bartels dit smaad vind.

dolce_gucci

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:24

Erg raar allemaal maar helaas hoor je dit wel steeds vaker...

dolce_gucci

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:24

Weet alleen niet of ze hun goede naam op het spel zetten door dit te doen

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:40

Nou ik heb anders ook "ergens" gelezen dat haar klachten niet serieus genomen werden.
Natuurlijk neemt Bartels nu ook een advocaat. Hun goed recht ook.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 00:40

Ik vind persoonlijk dat wanneer alles gelogen blijkt, je het recht nog niet hebt om iemand een domme snol op het Internet te noemen.

carone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 10:34

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 10:38

Waar baseer je dat nou weer op "aandacht te kort" :roll:
Dat er een stuk in de krant staat? Natuurlijk pikken kranten dat van elkaar over, of dacht je dat zij dat persoonlijk geregeld heeft?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 10:40

IKbenEllen schreef:
Dat er een stuk in de krant staat? Natuurlijk pikken kranten dat van elkaar over, of dacht je dat zij dat persoonlijk geregeld heeft?

Dat ze élk artikel op de pagina van het paard plaatst.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 10:42

Oh ok, dat had ik zo niet begrepen. Ja dat kun je zo opvatten.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 10:52

Ik vind het ook een hoop sensatie. En een facebookpagina van een paard, komop zeg... (wat heeft ie op die bovenste foto een samengeraapt zootje aan dekens op trouwens).
Proma als er dingen zijn die niet goed gegaan zijn en je daar duidelijkheid over wil, maar hier krijg ik toch een beetje een naar gevoel bij, ook alle sensatie eromheen, bah.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 11:05

Cemlys schreef:
Ik vind het ook een hoop sensatie. En een facebookpagina van een paard, komop zeg... (wat heeft ie op die bovenste foto een samengeraapt zootje aan dekens op trouwens).
Proma als er dingen zijn die niet goed gegaan zijn en je daar duidelijkheid over wil, maar hier krijg ik toch een beetje een naar gevoel bij, ook alle sensatie eromheen, bah.

Er zijn genoeg mensen die een facebookpagina aanmaken voor hun dier. En wat maakt het uit wat het dier voor dekens op heeft?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 11:08

IKbenEllen schreef:

Hmm, de media is best te beinvloeden hoor - als je er een telefoontje achteraan doet kan dat de kans dat zo'n stuk geplaatst wordt wel vergroten, zeker als je een bekend model bent.

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 11:18

t aparte hiervan is wel dat ze een schade vergoeding eist van 250 000 euro, dus als de fam bartels dat zou betalen is het gedane zaak? Als zoiets bewezen zou worden dan denk ik dat je je meer zorgen zou moeten maken om je paard en hoe die er bij staat, en dan eventuele dierenarts kosten zou moeten verhalen paard wat overigens er prima uitziet,

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 11:18

Als ik zie naar de justitie zaken is het niet meer ongewoon om naar de media te stappen. Als ik zie in België wordt dit zelfs gedaan met hof van assisen zaken.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 11:22

fanta2 schreef:
t aparte hiervan is wel dat ze een schade vergoeding eist van 250 000 euro, dus als de fam bartels dat zou betalen is het gedane zaak? Als zoiets bewezen zou worden dan denk ik dat je je meer zorgen zou moeten maken om je paard en hoe die er bij staat, en dan eventuele dierenarts kosten zou moeten verhalen paard wat overigens er prima uitziet,

Ik weet niet hoe dat zit, maar als Bartels dit gaat betalen roept dat natuurlijk een hele hoop vraagtekens op overal. Als zij echt onschuldig zijn, dan zullen ze dit ook bewijzen.

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 11:26

zeker, maar doelde meer op t feit dat het bij haar overkwam dat als ze eventjes willen betalen het dan gesloten word

carone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 11:28

Ayasha schreef:
IKbenEllen schreef:

Dat ze élk artikel op de pagina van het paard plaatst.
Dat bedoel ik inderdaad.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 11:45

Oude verwondingen kunnen ook best zijn uit de tijd van het zadelmak maken en inrijden bijvoorbeeld.
Er staat niet bij een plekje aangegeven waar het veroorzaakt is en door wie.

Misschien is ze zelf wel gefrustreerd geweest en heeft ze hem zelf in z'n bek getrokken.. Tuurlijk zegt ze dat dat niet zo is, maar wie kan het bevestigen?

Zelfde voor het verhaal dat alles bij Bartels gebeurt moet zijn, waar staat dat? En hoe bewijs je dat? Er zullen geen foto's of video's van zijn, anders hadden deze wel naar buiten gekomen.

Misschien is dit al naar voren gekomen bij een aankoop keuring maar heeft ze er nooit wat mee gedaan. Vervolgens een plan bedacht om makkelijk geld te verdienen en het paard bij bartel gezet, om vervolgens "per toeval" erachter te komen dat het paard vanalles heeft.

Om eerlijk te zijn zou ik namelijk niet m'n paard volledig door de scan halen als ik net uit Amerika kom en blij ben om m'n paard te zien.
(Kom we gaan even kijken of hij niet toevallig iets mankeert zodat ik iemand kan aanklagen en een schadevergoeding kan eisen.)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 11:58

Cemlys schreef:

Ja als je em op die foto ziet staan met die dekenzooi denk je eerder aan een of ander manegepaard dan een topper die tonnen waard is :+

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 12:18

palousa_boy schreef:
Oude verwondingen kunnen ook best zijn uit de tijd van het zadelmak maken en inrijden bijvoorbeeld.
Er staat niet bij een plekje aangegeven waar het veroorzaakt is en door wie.

Misschien is ze zelf wel gefrustreerd geweest en heeft ze hem zelf in z'n bek getrokken.. Tuurlijk zegt ze dat dat niet zo is, maar wie kan het bevestigen?

Zelfde voor het verhaal dat alles bij Bartels gebeurt moet zijn, waar staat dat? En hoe bewijs je dat? Er zullen geen foto's of video's van zijn, anders hadden deze wel naar buiten gekomen.

Misschien is dit al naar voren gekomen bij een aankoop keuring maar heeft ze er nooit wat mee gedaan. Vervolgens een plan bedacht om makkelijk geld te verdienen en het paard bij bartel gezet, om vervolgens "per toeval" erachter te komen dat het paard vanalles heeft.

Om eerlijk te zijn zou ik namelijk niet m'n paard volledig door de scan halen als ik net uit Amerika kom en blij ben om m'n paard te zien.
(Kom we gaan even kijken of hij niet toevallig iets mankeert zodat ik iemand kan aanklagen en een schadevergoeding kan eisen.)

Paard zal wel klachten gehad hebben, was ergens sprake van een fistel, waardoor ze verder gaan onderzoeken zijn. Gok ik.
Amaris precies, tenminste wel oets wat me gelijk opviel