Nederlandse paardenredders nu zelf in nood in Spanje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Isegrim

Re: Nederlandse paardenredders nu zelf in nood in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:48

Nou, als dat allemaal zo is, moeten ze misschien iets aan hun PR doen. ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:49

Netje schreef:
Cayenne schreef:
Dus er is geen bedrijfsvoering? Lijkt me vrij moeilijk voor zo'n onderneming om op deze manier te moeten werken dan. Hoe houden ze overzicht?

Dat zeg ik toch niet?? Ik ben er verder niet bij betrokken en dus zeg ik: vraag er naar !

Leuk dat je je aangesproken voelt, maar wie zegt dat ik het tegen jou had?
TamaraB is er geweest en schreef dat er geen bedrijfsvoering is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:54

Ik heb even niet meer de laatste 8 pagina's gelezen hoor dus sorry als ik iets dubbel zeg of wat dan ook :+

Van wat ik had begrepen zijn ze onlangs naar een groter terrein gegaan toch, om meer paarden op te kunnen vangen?
Nu zitten ze daar, en nu kunnen ze het financieel niet aan om meer paarden op te vangen. Hadden ze dit rekensommetje niet eerder kunnen maken, en dus het geld wat in de grote verhuizing is gestopt, beter in het opknappen of euthenaseren van de dieren kunnen doen?

Misschien zeg ik iets heel vreemds of haal ik 2 dingen door elkaar hoor :+ Dat zou kunnen, topic gaat ook vrij hard en er zijn tig stichtingen, soms zie je echt het verschil niet meer.

Ik blijf wel bij m'n mening dat ik het nog steeds geen zaligmakende stichting vind, en hetgeen wat ik ervan heb gehoord van een oud klasgenootje van me, die er ook is geweest, daar ben ik ook best van geschrokken.

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:56

Ik zou eigenlijk best zo'n pre willen opvangen en opknappen. Kan ik daarna altijd wel weer verkopen. Maar dan moeten wel alleen de transportkosten nog worden betaald. Ik vraag me af of daar mogeljkheden toe zijn. Dat ze optreden als een stichting zoals dat bij honden wordt gedaan.

Als ze zelf dan niet op kunnen knappen, dat andere mensen evt. laten doen. Maar ik weet niet of die paarden zo'n transport fysiek kunnen trekken. En er zal wel veel meer bij komen kijken.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:03

Calippe, dat was dus ook mijn idee met de fries, maar dan niet verkopen , maar gewoon hier op het land om te genieten. Maar toen kreeg ik dus een mailtje dat de fries niet die fries was , maar een fries met een andere naam en 7 jaar ouder. En wij waren toendertijd net onze twenterappaloosa verloren, waar onze zoon het ontzettend moeilijk mee had, en wilden dus perse niet een 16 + paard, vooral om ons kind.
Maar als ze een ander probleemveulen of wat dan ook had aangeboden zoals wij ook geopperd hebben, dan had het voor ons prima geweest. Nu hebben wij idd een opvangveulen en dat is prima zo.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:40

chelle_dora schreef:
Van wat ik had begrepen zijn ze onlangs naar een groter terrein gegaan toch, om meer paarden op te kunnen vangen?

Wat ik begrepen heb is dat ze zijn verhuisd omdat ze het grote aantal dieren wat ze op de oude locatie hadden daar ook al niet mochten houden. Wat ik opmaak is dat ze op de oude locatie problemen hadden en daar dan ook hoe dan ook weg moesten.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:17

Het gaat mij hoofd niet in dat een veulen als adoptiepaard te boek staat en dus zijn hele leven niet meer weggaat daar... Zitten inderdaad toch wat flinke gaten in de PR..

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:19

Ze kunnen ze later toch verkopen? Je kunt toch niet alles houden? Door verkopen leveren ze nog wat geld op.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:20

Dan hebben mensen dus jaren geld betaald voor de onderhoud van een veulen die later met winst verkocht wordt?

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:22

upendo schreef:
Dan hebben mensen dus jaren geld betaald voor de onderhoud van een veulen die later met winst verkocht wordt?

Winst? Mochten ze willen! Ik denk meer om uit de kosten te kunnen komen. En dat is al een hele kunst. Maar al zou dat niet lukken, het is nog iets. Dan is er geld en plaats vrij voor andere nooddruftige paarden.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:25

Nee, daar gaat het me niet om. Ik zou behoorlijk pissig zijn als iemand een paard waar ik mede voor betaald heb onder het mom van 'dan blijft ie bij ons' toch verkocht wordt..

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:27

upendo schreef:
Nee, daar gaat het me niet om. Ik zou behoorlijk pissig zijn als iemand een paard waar ik mede voor betaald heb onder het mom van 'dan blijft ie bij ons' toch verkocht wordt..

Ik denk dat ze ook niet onder dat mom een paard moeten laten adopteren.

Gewoon hetzelfde systeem zoals die stichtingen met honden hanteren. Voor de honden die er achter blijven mogelijkheid door afstand adoptie, totdat ze echt geadopteerd worden.
maar tot die tijd is er in ieder geval geld om het dier te onderhouden.
Laatst bijgewerkt door calippe op 19-02-14 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:28

Daar heb ik geen ervaring mee, maar dan vind ik het wel zo netjes als je gewoon geld vraagt in plaats van zo'n adoptieverhaaltje.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:38

Er wordt onderscheid gemaakt op de website onder "gaat noooooit meer weg" en "tijdelijke adoptie". Houdt dat in dat tijdelijke adoptie gewoon betekend dat je voor de onderhoud van het dier opkomt (of iig een gedeelte ervan) tot hij geadopteerd wordt? Wat is dan het verschil tussen domweg doneren en er van uitgaan dat het geld goed terecht komt, of een donatie specifiek voor een paard? Kan iemand me dat uitleggen?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:52

Ik denk maandelijks terugkerende donatie vs. Eenmalige vrijblijvende donatie?

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:52

Even duidelijk maken dat er niet goede raszuivere gezonde PRE gedumpt worden.

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:53

jus schreef:
Even duidelijk maken dat er niet goede raszuivere gezonde PRE gedumpt worden.
welke raspaarden bedoelen ze dan?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:54

Dat zegt ze, PRE's. :Y)

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:05

upendo schreef:
Het gaat mij hoofd niet in dat een veulen als adoptiepaard te boek staat en dus zijn hele leven niet meer weggaat daar... Zitten inderdaad toch wat flinke gaten in de PR..

Er staat toch 'tijdelijk' bij. Volgens mij is dat vooral niet permanent... Ik denk (en dat gebeurt bij andere stichtingen ook)dat sommige mensen het leuk vinden specifiek te betalen voor een bepaald paard of veulen. Daar krijgen ze dan ook persoonlijk bericht over. Nogmaals: ook dit is weer vrijwillige en ieders keuze...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 09:02

Voor de duidelijkheid is het misschien fijn dat de uitgesproken tegens Laura mailen en uitleg vragen? Zo is het speculeren en elkaar de bal toespelen in een steeds negatievere beeldvorming...

Zo jammer voor iemand die zich inspant uit louter dierenliefde!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 09:04

russel schreef:
Misschien een bokker die daar goed in is en daar tijd in wil steken?

Ik denk dat dit enkel van waarde is als de persoon zelf met die vraag komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 09:54

Als je een goed stuk hebt, is dat best bespreekbaar, nu is het alleen maar onder uit halen en zoveel mogelijk argumenten verzinnen om haar negatief te belichten. Kennelijk zijn er bokkers die het licht hebben gezien....

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 09:58

Ze bedoelt dat er vanuit de organisatie om Hulp bij een beleidsplan schrijven moet worden gevraagd.

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:01

upendo schreef:
Dat zegt ze, PRE's. :Y)

Zonder papieren dan? Dan nog zou ik zo,'n paard wel willen. Qua bouw en karakter zijn het gave beesten.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:09

Ik zou überhaupt nooit ongezien een paard kopen.