Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:50

die veulens staat bij het kwpn ingeschreven, hebben dus echt wel een chip

en idd tara manda is Z geklasseerd

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:01

Hoe zit dat eigenlijk met de inhoud van bepaalde ruimtes die je kan kopen? Moet je zo'n ruimte helemaal leeg halen, of kun je de spullen die je niet wil gewoon laten staan? Staat een ruimte met allerlei kweekspullen voor de tuin, maar daar staan ook een paar oude tafels in, die krijg ik niet in mijn aanhanger en heb ik ook niet nodig eigenlijk..

MandyIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:19

Papegara schreef:
Ik ben ook is aan het rondkijken op die site, er zitten echt super leuke beestjes tussen.
Ik ben benieuwd wat de uiteindelijke prijzen gaan worden.

Wel jammer dat de paarden die ik zo leuk vind allemaal wat hebben, er zitten leuke afstammingen bij!

Ik heb precies hetzelfde! Ik had interesse in een paar paarden, en precies die hadden wat of hebben geen rapport er bij staan :(

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:20

Ik weet bij andere veilingen dat je alles moet meenemen wat bij de kavel hoort.
Doe je dat niet, dan gaan hun het verwijderen en moet je een verwijderingsbijdrage betalen.
Had mn vriend laatst ook, had hij iets niet meegenomen ( was een vat vol verf resten had hij helemaal niks aan natuurlijk ) Maar toen werd hij gebeld, of hijde vat kwam ophalen anders moest hij een verwijderings bbijdrage betalen.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:22

Misschien dat mijn vriend en ik alsnog een gokje wagen, maar ik vind er zoveel leuk, dus even overleggen welke we het meest interessant/leuk vinden.

Inderdaad ook veel zonder rapport, dat is dus echt kopen op de gok. Als er dan nog 40% kosten bijkomen voor de veiling en BTW bovenop het veilingsbod, zijn het nog dure paarden.. een dure gok dus..

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:22

Ik ga in ieder geval Zaterdag kijken! Als iemand vragen heeft voor eventuele paarden?

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:25

xPenny ik PB je even. :D

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:29

Papegara schreef:
Misschien dat mijn vriend en ik alsnog een gokje wagen, maar ik vind er zoveel leuk, dus even overleggen welke we het meest interessant/leuk vinden.

Inderdaad ook veel zonder rapport, dat is dus echt kopen op de gok. Als er dan nog 40% kosten bijkomen voor de veiling en BTW bovenop het veilingsbod, zijn het nog dure paarden.. een dure gok dus..

Volgens mij is dit maar 16%. Ik kan het niet goed uit de pagina zelf halen. Volgens mij als je online een bod uitbrengt, zie je voordat je bod wordt geplaatst eerst een totale berekening incl het opgeld, dus dan weet je, mits je zou winnen, welk totaalbedrag je kwijt bent.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:33

ik vind het merrieveulen wel leuk. Fijne afstamming en vooral erg grappige naam :D

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:39

xPenny schreef:
Papegara schreef:

Volgens mij is dit maar 16%. Ik kan het niet goed uit de pagina zelf halen. Volgens mij als je online een bod uitbrengt, zie je voordat je bod wordt geplaatst eerst een totale berekening incl het opgeld, dus dan weet je, mits je zou winnen, welk totaalbedrag je kwijt bent.

Komt ook nog btw overheen, naast de 16% veilingkosten.

Maar je ziet inderdaad voor je je bod definitief maakt, wat je incl alles kwijt zou zijn.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:41

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:47

x_Irisje_x schreef:
Mijn stalhouder gaat wss zaterdag bij deze kijken
https://www.bva-auctions.com/auction/lot/9665/3742760

Dat is volgens mij wel echt een project paardje.. hij zou 7 jaar moeten zijn maar qua bespiering lijkt het wel een twee jarige...
600 euro (en wat er nog hoger geboden gaat worden en de bijkomende kosten) vind ik echt veel te veel voor dit paard.
Maar dat is mijn mening.

cids

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:53

ik ga zaterdag ook kijken. Vooral naar Bella en Tara. Wij zijn nog niet echt op zoek, maar willen gewoon eens kijken hoe de paarden er in het echt uit zien. Op de foto´s zien ze er niet super uit helaas. Zullen allemaal nog een hoop moeite/tijd en geld en vooral liefde gaan kosten om er wat van te maken.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:57

Arrabel schreef:
x_Irisje_x schreef:
Mijn stalhouder gaat wss zaterdag bij deze kijken
https://www.bva-auctions.com/auction/lot/9665/3742760

Dat is volgens mij wel echt een project paardje.. hij zou 7 jaar moeten zijn maar qua bespiering lijkt het wel een twee jarige...
600 euro (en wat er nog hoger geboden gaat worden en de bijkomende kosten) vind ik echt veel te veel voor dit paard.
Maar dat is mijn mening.

Mee eens... maar praat het maar eens uit zijn hoofd ;)

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:05

Ik vindt de Lord Loxley de leukste die er tussen zit.

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:16

faramunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:21

Die 7 jarige is wel een leuk paardje, maar wat verwacht je? Je weet niet wat er met hem de afgelopen weken, maanden nog gedaan is geworden, bovendien is er alleen recreatief mee gereden geworden. En hoe werd ie gereden? Met goed voer, liefde en de juiste huisvesting en training kun je vaak een heel eind komen. En over prijzen valt te twisten.. een braaf en eerlijk paard is voor mij heel wat waard bv

Diaana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:31

ik zie ook wel aardige zadels ertussen staan, mja vanaf een foto kun je ook moeilijk zien hoe de werkelijke staat is..

constance1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:52

Weet iemand iets te vertellen over fries Eva.
Is ze zonder gebreken, mok/mijn gevoelig, hoe reageert ze op trekkers en vrachtwagens, is ze gezond.
Ze ziet er zo lief uit, wat een schatje, maar man, wat is het moeilijk om zo van een paar foto's te beslissen of het inderdaad een goed idee is om op haar te bieden. Want wat een verdriet voor paard en mens als het een miskoop blijkt te zijn.

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:57

Ik heb jaren geleden mijn PRE via BVBA gekocht. Ik ben zeer te spreken hoe ze dit hebben georganiseerd. Ook de foto's van mijn paardje waren niet erg flatteus maar vond het de moeite waard om bijna 5 uur (retour) in de auto te zitten en naar de kijkdag te gaan. Paard stond bij een fokkerij die nu voor het eerst paarden ging verkopen via een veiling. Paarden waren allen getoiletteerd (let wel, dit heeft de stalhouder gedaan), werden netjes voorgeleid en je kon ze in vrijheid zien lopen. Ook werd er in het kort informatie verschaft over desbetreffende paard.

Mijn hartje ging sneller kloppen toen mijn hengst naar binnen werd geleid. Mijn hart was om maar gelukkig ben ik ook erg realistisch. Na afloop ben ik het paard nog even van dichtbij gaan bekijken. Vervolgens kon je met iemand van BVBA de (recente) keuringsrapporten, papieren en paspoort nakijken. Volgens mij was er zelfs een veearts aanwezig.

Diezelfde dag startte de online veiling, die 4 dagen duurde. Wat duren 4 dagen lang wanneer je aan het bieden bent! Erg belangrijk om voor je überhaupt gaat bieden, een max. bedrag te bepalen. De prijzen op de site zijn startprijzen. Spanning tot op het laatste minuut en dan heb je je paard gekocht!
De site laat idd vooraf zien wat het totaalbedrag zal zijn, je weet dus waar je aan toe bent.
Ik heb zojuist mijn factuur van hen opgezocht, hierop staat het bedrag waarvoor je het paard hebt gekocht en apart vermeld veilingkosten (thv een BTW bedrag).

Vervolgens na aanschaf heb je dus een ophaaldag, ook prima georganiseerd. Papieren werden overlegd en paard werd voor je ingeladen.

Ik heb een kerngezonde paard gekocht.

Dit is echter wel mijn ervaring en achter de veiling stond een stalhouder die zijn paarden netjes verzorgde. Let wel, BVBA wordt ingehuurd door derden om de verkoop te regelen.

Voor iedereen die daadwerkelijk gaat bieden, veel succes ermee en geef de paardjes een goed tehuis!

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:04

Hoeveel mensen hrbben eigenlihk intresse in doortje ?

Ik zag iedergeval al 1 iemand . Maar zijn er nog meer ?

En tot hoelaat is de kijkedag ?

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:23

Wendy schreef:
IHN schreef:
en ja..het is zeker naar...maar vergeet niet dat deze mensen er zelf voor hebben gekozen de regels te overtreden. dan weet je dat dit de consequenties kunnen zijn. Neemt niet weg dat mijn maag zich ook omdraait, hoor. Dit wens je niemand toe. En zoals ik begrepen heb, zijn ze altijd goed geweest voor hun cliënten en is de Belastingdienst ('s lands grootste dieven) de grootste schuldeiser.

Deze mensen hebben gefraudeerd met publiek geld, geld wat ingehouden wordt op jouw loon en wat bedoeld is om zorg mee te verlenen aan de kwetsbaren. Dat geld is gebruikt om sportpaarden mee te kopen.
Sorry hoor, maar met mensen die willens en wetens op deze manier frauderen heb ik totaal geen medelijden. En ik verbaas me over deze reactie.

je slaat mijn eerste zin volgens mij even over. Mensen die het hier kennen geven aan dat de clienten het er erg naar hun zin hadden, dus daar ga ik op af. Gisteren las ik dat de BD de grootste schuldeiser is en ja...ik vind de BD de grootste dieven van Nederland...legaal zakkenvullen (weleens opgevallen dat er op je loonstrookje geld gegeven wordt, belasting over wordt geheven, en vervolgens gelijk weer afgetrokken wordt? m.a.w. je betaald bealsting over iets wat je nieteens krijgt. Dan nog afgezein van het achterlijke feit overdrachtsbelasting..en belasting op vermogen..snel je geld uitgeven geen belasting..zuinig zijn en sparen = belasting...enfin...beetje off topic dit :) ).
Maar goed...ze zitten zelf dus hartstikke fout, maar als je dan bedenkt dat ze gewoon echt alles kwijt zijn (en dus ook de dochter die mss wel helemaal niet wist dat er dingen niet goed gingen) vind ik dat toch sneu inderdaad.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:25

Nou ja, het is de belastingdienst die die zorgboerderij uiteindelijk uberhaupt mogelijk maakte, dus het ligt iets genuanceerder.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:38

Ik heb besloten 1 dag af te wachten wat betreft het bieden.

Maar ik denk dat het voor mij niks wordt. Had er met goeie kennis over en de veulens zullen wel omhoog schieten qua bedragen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:39

faramunda schreef:
Vraag me af of alle info ook wel klopt.. zo zie ik dat Tara Manda, als 5 jarige de pavo cup heeft gelopen en volgens horse telex Z1 is, ipv L. In 2010 heeft ze nog Z gestart.

Horsetelex staat alleen wat de eigenaar zelf invult, je zou het op de KNHS uit moeten zoeken