Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pniekepnak schreef:Wat jammer dat het niveau van dit topic met de komst van een aantal mensen beduidend is gedaald en er blijkbaar opeens op de persoon gespeeld moet worden.
Als dat in jullie ogen de enige manier is om je gelijk te halen, prima, maar ik denk dat ik de discussie dan elders voort ga zetten, waar er wel op niveau gediscussieerd kan worden. Jammer, erg jammer.
little_king schreef:pniekepnak schreef:Wat jammer dat het niveau van dit topic met de komst van een aantal mensen beduidend is gedaald en er blijkbaar opeens op de persoon gespeeld moet worden.
Als dat in jullie ogen de enige manier is om je gelijk te halen, prima, maar ik denk dat ik de discussie dan elders voort ga zetten, waar er wel op niveau gediscussieerd kan worden. Jammer, erg jammer.
Dus jij vind je beter dan andere?
Dat is pas een laag niveau en daarmee speel je zelf op de man.
Iedereen mag een mening hebben in een topic. Of je het daar mee eens bent is wat anders en hoeft ook niet.
.
Hannanas schreef:Waarom is de jongen gelijk ziek?
Hij heeft iets gedaan wat in de maatschappij niet getolereerd wordt. Wat is ziek of niet ziek? Hij was zich zeker wel bewust van "het mag niet".
Hij is notabene de eerste keer gevlucht, en toch nog gegaan voor een tweede keer inclusief vermoorden van het beest.
Dit was geen eenmalige vlaag van verstandsverbijstering. Dit is nogmaals herhaald. Deze jongen heeft dus nagedacht. Zieke gedachte ja, maar niet perse een gedachte uit ziekte.
Mijn inziens is het te makkelijk zomaar het op "ziek zijn" te gooien. Lekker makkelijk "ja maar deze jongen is psychisch belast".
Maakt het vergrijp niet minder erg, en zegt ook niets over het besef van deze jongen.
little_king schreef:Ik ben ook niet emotioneel betrokken bij de dader, net zo min als bij het slachtoffer.
Ja shoot me dat ik dan meer compassie heb met slachtoffers.
Dat wil niet zeggen dat ik geen compassie heb met de moeder.
Maar omdat moeder hier reageert mag ik alleen maar praten met medelijden voor haar en meld een slachtoffer zich hier mag ik ineens niet met het slachtoffer meeleven?
Ja ik blijf van mening, mijn mening dat is geen feit en dat schrijf ik ook niet maar mijn mening, dat we inderdaad in Nederland de slachtoffers in de kou laten staan.
hengstveulen schreef:Omdat het schuldig voelen/schuldig zijn vaak niet eens door dringt bij deze mensen...Ik kan het niet goed omschrijven...
Voorbeeldje, hier een zoon met Asperger in de pubertijd, die begrijpt echt niet dat bepaalde dingen echt zijn schuld zijn ondanks dat hij het zelf doet..