Jeugdinrichting voor jongen die pony ombracht na aanranding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:59

Waar je klakkeloos gevolgd wordbedoel je?

pniekepnak

Re: Jeugdinrichting voor jongen die pony ombracht na aanranding

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:59

Nee, dat bedoel ik niet.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:00

pniekepnak schreef:
Wat jammer dat het niveau van dit topic met de komst van een aantal mensen beduidend is gedaald en er blijkbaar opeens op de persoon gespeeld moet worden.

Als dat in jullie ogen de enige manier is om je gelijk te halen, prima, maar ik denk dat ik de discussie dan elders voort ga zetten, waar er wel op niveau gediscussieerd kan worden. Jammer, erg jammer.

Dus jij vind je beter dan andere?
Dat is pas een laag niveau en daarmee speel je zelf op de man.
Iedereen mag een mening hebben in een topic. Of je het daar mee eens bent is wat anders en hoeft ook niet.

Waarom mogen mensen door hun ervaring niet meer mee voelen met een slachtoffer dan met een dader?
Misschien zijn ze zelf wel slachtoffer geweest en zijn ze heel erge ervaringsdeskundige.
Dat weten jullie niet.

Ik respecteer zeker de mening van mensen die wel meeleven met een dader, al is dat niet mijn mening.
Andersom zou ook netjes zijn.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:07

Missje; ik neem niks aan, daar weet ik te weinig voor hierover.
Je kan er hoogstens eens over nadenken.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:12

little_king schreef:
pniekepnak schreef:
Wat jammer dat het niveau van dit topic met de komst van een aantal mensen beduidend is gedaald en er blijkbaar opeens op de persoon gespeeld moet worden.

Als dat in jullie ogen de enige manier is om je gelijk te halen, prima, maar ik denk dat ik de discussie dan elders voort ga zetten, waar er wel op niveau gediscussieerd kan worden. Jammer, erg jammer.

Dus jij vind je beter dan andere?
Dat is pas een laag niveau en daarmee speel je zelf op de man.
Iedereen mag een mening hebben in een topic. Of je het daar mee eens bent is wat anders en hoeft ook niet.

.

Nee, ook dat is niet wat ik zeg, en zeker niet wat ik bedoelde. Het feit dat jij nu woorden in mijn mond legt zegt daar echter wel wat over, maar dat doe je echt helemaal zelf.

Ik vind dat iedere discussie op een bepaald niveau gevoerd moet kunnen worden, ongeacht wie er 'beter', 'slimmer', wat dan ook zou moeten zijn.

Op de man af spelen met een onvriendelijke ondertoon is niet dat niveau. Iedereen heeft recht op een mening, dat is helemaal waar. Jullie mogen er van mij ook gerust anders over denken. Het gaat mij om de manier waarop je het brengt. Dat kan echt anders. Het feit dat dit topic al een behoorlijk aantal pagina's loopt, zonder dat mensen persoonlijk worden en meer van dat soort problemen, bewijst dat.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:15

Ik zeg meer dan dat je quote. Altijd vervelend want zo wordt het een ander uit verband gehaald.

Mijn eerste zin is een vraag.
En mijn 2e zin, ja jij speelt op de man door het aan te halen dat een aantal mensen niet naar jou wens berichten.

En waar spelen wij op de man, maar jullie dat niet doen?

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:16

Maar dit is begonnen nadat ik mijn mening had gegeven en men het daar niet mee eens was.
Ik viel niemand aan en toch mocht ik dit niet zo denken ....

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:27

Nee, dat ik niet je hele bericht quote betekent niets meer dan dat ik op dat gedeelte van je bericht reageer.

Waar jullie op de man reageren? Lees de vorige pagina even terug alsjeblieft. Quera komt er niet zo genadig vanaf daar.
En aangezien dat de eerste keer is dat dit gebeurt in dit topic, vind ik dat ik daar gerust iets van mag zeggen. Als ik het niet doe doet een mod het straks wel. Dat heeft dus niets met 'op de man afspelen' te maken.
Tot nu toe was dit topic een plek waar dit gevoelige onderwerp respectvol en netjes besproken werd. En met respectvol bedoel ik respectvol naar iedereen. Naar de mensen die het niet met je eens zijn, naar de eigenaren van de pony en ook naar de jongen en zijn familie. We blijven immers allemaal mensen, hoe afschuwelijk de situatie ook is, en dat werd hier begrepen. Op die manier kan een discussie netjes blijven, en ik hoop alleen maar dat dat zo kan blijven.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:30

Dit word een welles nietes spelletje en daar heb ik geen zin in.
ik gaf mijn mening en klaar, toen werd ik onderwerp van gesprek.
prima want ik geef niet toe en blijf bij mijn mening. Als die mening gewoon geaccepteerd was was deze discussie niet gevoerd.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:36

Ik heb je mening allang geaccepteerd. Hoe je erover denkt kan me eerlijk gezegd zelfs vrij weinig schelen.
Hoe je ervoor kiest die mening te brengen, dát is waar ik over val.
Je blijft er op hameren dat wij jouw mening gewoon moeten accepteren en dat die toch niet zal veranderen.
Dit is mijn mening. Accepteer die dan ook.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:38

Ik heb zojuist nog op mijn berichten geklikt en zie nergens een aanval op een persoon.
En alleen maar respect voor iedereen. maar wel met een persoonlijke mening.

En ik moet eerlijk zijn dat ik dat respect meerdere malen niet zie in de mensen die voor de daderkant kiezen.
Zoals de manier waarop er op Missje gereageerd wordt. Lees dat eens terug als je het over op de man berichten hebt. En beweer dan nog eens dat jullie het niveau hoog houden?
En je respecteert haar (mijn) mening niet, je hoeft het er niet mee eens te zijn, dat is wat anders.

Nogmaals ik heb zeker compassie met de moeder en hoop van harte dat haar zoon beter wordt en ze alle nog een fijn leven krijgen.
Maar nu, heb ik nog echt meer medeleven met de slachtoffers van de paarden. Deze komen ongevraagd in deze ellende terecht. En waar is het medeleven voor hen? Krijgen die ook hulp als ze dat nodig hebben? Als ze een leven lang beelden zien van een verminkt paard?
Dat heeft er toch echt maar 1 op zijn geweten.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:39

Ik had al heel veel posten geleden gezegd dat ik ieders mening respecteer.
alleen werd ik aangevallen over mijn mening, nu niet de rollen omdraaien.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:42

Waarom is de jongen gelijk ziek?
Hij heeft iets gedaan wat in de maatschappij niet getolereerd wordt. Wat is ziek of niet ziek? Hij was zich zeker wel bewust van "het mag niet".
Hij is notabene de eerste keer gevlucht, en toch nog gegaan voor een tweede keer inclusief vermoorden van het beest.

Dit was geen eenmalige vlaag van verstandsverbijstering. Dit is nogmaals herhaald. Deze jongen heeft dus nagedacht. Zieke gedachte ja, maar niet perse een gedachte uit ziekte.

Mijn inziens is het te makkelijk zomaar het op "ziek zijn" te gooien. Lekker makkelijk "ja maar deze jongen is psychisch belast".
Maakt het vergrijp niet minder erg, en zegt ook niets over het besef van deze jongen.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:44

De dader en zijn familie komen ook ongevraagd in deze ellende terecht.

Zoals ik al meerdere keren heb gezegd, ik leef ook erg met de eigenaren van de paarden mee. Ik hoop van harte dat zij alle steun en hulp krijgen die ze nodig hebben.
Dat neemt echter niet weg dat ik ook met de dader en zijn familie meeleef. Voor hun hoop ik ook op steun. En op wat begrip en een goede behandeling.

Oftewel: ik leef met beiden mee. Het kán echt allebei namelijk.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:46

Hannanas schreef:
Waarom is de jongen gelijk ziek?
Hij heeft iets gedaan wat in de maatschappij niet getolereerd wordt. Wat is ziek of niet ziek? Hij was zich zeker wel bewust van "het mag niet".
Hij is notabene de eerste keer gevlucht, en toch nog gegaan voor een tweede keer inclusief vermoorden van het beest.

Dit was geen eenmalige vlaag van verstandsverbijstering. Dit is nogmaals herhaald. Deze jongen heeft dus nagedacht. Zieke gedachte ja, maar niet perse een gedachte uit ziekte.

Mijn inziens is het te makkelijk zomaar het op "ziek zijn" te gooien. Lekker makkelijk "ja maar deze jongen is psychisch belast".
Maakt het vergrijp niet minder erg, en zegt ook niets over het besef van deze jongen.

Omdat de jongen is gediagnosticeerd met een psychiatrische stoornis. Dat is dus gewoon een feit. Waarom zou hij anders TBS krijgen?

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:49

Ja ik leef met de moeder, maar nee niet met de dader. Deze kiest echt zelf.
En ik leef meer mee met de slachtoffers.
Ik ga dus ook helemaal mee met het bericht van Hannanas.

Als hij niet wist dat hij fout bezig was hoefde hij ook niet te vluchten.
Hij vlucht wel dus weet dat hij fout is.
Daar had hij ook zelf een vertrouwenspersoon op kunnen gaan zoeken.
Nee zijn keuze is nog eens verkrachten en ook nog eens verminken en doden.
Dat zijn hormonen op die leeftijd in de weg zitten, daar kan ik zelfs nog begrip voor opbrengen, maar verminken en vermoorden? Nee.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:53

En dat is dus het punt waar je het gewoon niet begrijpt, sorry. Als dit gedrag daadwerkelijk is voortgekomen uit zijn stoornis (en dat mogen we aannemen gezien zijn veroordeling), dan heeft hij hier NIET voor gekozen. Echt niet!
Dat is niet mijn mening, dat is gewoon hoe het werkt... En dat is waarom quera en ik steeds op die ervaring van ons hameren. Wij hebben dit soort dingen vaker gezien, met eigen ogen!

Snap je dat wij er juist daarom anders over denken?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:59

little_king schreef:
Ik ben ook niet emotioneel betrokken bij de dader, net zo min als bij het slachtoffer.
Ja shoot me dat ik dan meer compassie heb met slachtoffers.
Dat wil niet zeggen dat ik geen compassie heb met de moeder.
Maar omdat moeder hier reageert mag ik alleen maar praten met medelijden voor haar en meld een slachtoffer zich hier mag ik ineens niet met het slachtoffer meeleven?

Ja ik blijf van mening, mijn mening dat is geen feit en dat schrijf ik ook niet maar mijn mening, dat we inderdaad in Nederland de slachtoffers in de kou laten staan.

Je ziet toch dat ik ook meeleef met het slachtoffer? Dus waarom zou jij dat niet mogen? Que?

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 16:01

Ik begrijp daar voldoende.
Dat hij heel goed wist dat het niet mocht en hij fout was.

En dat hij ergens een steekje los heeft om het maar plat te zeggen en daardoor tbs krijgt begrijp ik wel.
Een "normaal" persoon doet zoiets niet.
Maar zijn besef van goed en fout was er wel. En dat steekt me dus.
En daar had hij ook aan de bel kunnen trekken. Of had hij dat wel gedaan en kreeg geen hulp?
Ook dat is niet de eerste keer in Nederland dat mensen al lang bekend zijn bij instanties maar die ook zo deskundige hulp toch steken laat vallen.
Als dat bekend is dat dat zo is, heb ik overigens wel medelijden met de dader.
De deskundige hulp die hier neer kijkt op mensen met een andere mening.

Edit op jou edit pniephak.
Als hij weet dat het fout was is het niet alleen aan zijn stoornis te danken en ook niet verdedigbaar.
Als hij nu gepakt was met een gezicht van: Huh mag dit niet dan? Dan was ik het compleet met jullie eens.

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 16:03

En zo is het, als die jongen werkelijk een stoornis heeft of een psychose heeft gehad kan hij het NIET helpen en het enge ervan is dat iedereen zoiets kan overkomen :o

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 16:04

hengstveulen schreef:
En zo is het, als die jongen werkelijk een stoornis heeft of een psychose heeft gehad kan hij het NIET helpen en het enge ervan is dat iedereen zoiets kan overkomen :o

Waarom vlucht hij eerder dan?

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 16:06

Oh. Mijn. God, Little_King.

Ik geef het op. Het is als praten tegen een muur.

Lukt het je echt niet zonder zo'n sneer?

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 16:07

Omdat het schuldig voelen/schuldig zijn vaak niet eens door dringt bij deze mensen...Ik kan het niet goed omschrijven...

Voorbeeldje, hier een zoon met Asperger in de pubertijd, die begrijpt echt niet dat bepaalde dingen echt zijn schuld zijn ondanks dat hij het zelf doet..

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 16:07

Welke sneer? Ik zie geen sneer.
Oh ik zie die wel, jij tegen mij.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 16:08

hengstveulen schreef:
Omdat het schuldig voelen/schuldig zijn vaak niet eens door dringt bij deze mensen...Ik kan het niet goed omschrijven...

Voorbeeldje, hier een zoon met Asperger in de pubertijd, die begrijpt echt niet dat bepaalde dingen echt zijn schuld zijn ondanks dat hij het zelf doet..

Maar ik neem aan dat hij er dan ook niet van "vlucht" ?