Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mick75 schreef:En de Rendac is niet onterend... Je geliefde dier wordt opgepakt met een grote grijper en in een bak vol andere kadavers gesmeten om daarna de shredder in te gaan, weggegooid als een stuk vuilnis. Dat vind ik pas onterend voor een dier waarvan je gehouden hebt. Zie liever dat het dier dan na zijn dood nog gebruikt wordt voor andere doeleinden, of ik die nou de moeite waard vind of niet.
Fiffill schreef:En opeten dan, is dat niet respectloosdood is dood.
Dier zal wss gewoon geslacht zijn, niet speciaal voor de kunst. De kunstenaren die ik 'ken' gebruiken gewoon slachtdieren (met toestemming van de eigenaar)
XEefjuhX schreef:Ok, dan hangen ze er zo'n paard neer. Kan.
Maar waarom dan op zo'n neerbuigende manier.
T lijkt net een mishandeld paard.
Hoofd triest naar beneden gezakt, benen slap.
Maak er dan tenminste iets moois van, als je toch persé een paard wil gebruiken als ''kunst''.
Kahawa schreef:Fiffill schreef:En opeten dan, is dat niet respectloosdood is dood.
Dier zal wss gewoon geslacht zijn, niet speciaal voor de kunst. De kunstenaren die ik 'ken' gebruiken gewoon slachtdieren (met toestemming van de eigenaar)
Inderdaad, talloze dieren die al gefokt worden met het doel om uiteindelijk opgegeten te worden en dan zo'n ophef over 1 paard wat speciaal voor de kunst is geslacht.![]()
En ja eten kun je zien als nuttig, maar vlees wordt ontzettend overgeconsumeerd, dus daar is een groot deel ook niet nuttig van.
Fiffill schreef:XEefjuhX schreef:Ok, dan hangen ze er zo'n paard neer. Kan.
Maar waarom dan op zo'n neerbuigende manier.
T lijkt net een mishandeld paard.
Hoofd triest naar beneden gezakt, benen slap.
Maak er dan tenminste iets moois van, als je toch persé een paard wil gebruiken als ''kunst''.
Heb je überhaupt gelezen waar het symbool voor staat? Staat zelfs in de openingspost.
Kahawa schreef:Fiffill schreef:En opeten dan, is dat niet respectloosdood is dood.
Inderdaad, talloze dieren die al gefokt worden met het doel om uiteindelijk opgegeten te worden en dan zo'n ophef over 1 paard wat speciaal voor de kunst is geslacht.![]()
En ja eten kun je zien als nuttig, maar vlees wordt ontzettend overgeconsumeerd, dus daar is een groot deel ook niet nuttig van.
XEefjuhX schreef:Fiffill schreef:Heb je überhaupt gelezen waar het symbool voor staat? Staat zelfs in de openingspost.
Dan slaat het nog steeds helemaal nergens op.
Het is ten eerste geen ''stokpaardje'', want alles hangt slap.
En dat van die gevechten enzo, en de tegenslagen:
dan zou het paard er juist heel trots moeten staan, dat ie dat allemaal overleeft heeft.
(behalve een stomme kunstenaar, dat overleefde die niet)
Kahawa schreef:Ik ook niet, maar stel dat dat wel zo was.
XEefjuhX schreef:Fiffill schreef:Ik geef nergens een definitie van kunstCitaat:Kunst is niet iets wat je zo letterlijk zou moeten uitvoeren
Dus je zegt dat het figuurlijk is.