Opgehangen dood paard moet kunst voorstellen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tierry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 11:07

ik vind het gewoon absoluut niet kunnen !!
je moet gewoon respectvol omgaan met doden en dat heeft niks te maken of je nou vegetarier bent of niet.
zou wat zijn als mensen die dood gingen zo werden opgehangen....

en niemand hier is ooit doodgegaan, dus niemand kan er over oordelen of het dier/de mens na de dood nog iets meemaakt.

vind dit echt onterend.

mick75

Re: Opgehangen dood paard moet kunst voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 11:18

En de Rendac is niet onterend... Je geliefde dier wordt opgepakt met een grote grijper en in een bak vol andere kadavers gesmeten om daarna de shredder in te gaan, weggegooid als een stuk vuilnis. Dat vind ik pas onterend voor een dier waarvan je gehouden hebt. Zie liever dat het dier dan na zijn dood nog gebruikt wordt voor andere doeleinden, of ik die nou de moeite waard vind of niet.

tierry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 11:28

rendac vind ik ook onterend !!
mijn eerste pony heb ik laten inslapen toen het niet meer ging en laten cremeren !! niks rendac !!
uitgestrooid in het bos omdat we daar altijd buitenritten maakten en een klein beetje as in een hangertje.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 11:34

Ik vind het mooi en inspirerend, zie het verschil niet tussen paarden/andere dieren eten en het opzetten er van. Vind het opzetten misschien nog wel respectvoller! Daarbij wij stoppen toch ook delen van mensen of zelfs hele foetussen in potten op sterk water... Dat wordt wel weer gewaardeerd want daar kun je dan iets van leren of zo? :')

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 11:38

Een dood dier wat er nog uitziet als een dier vind men schokkend en een dood dier wat eruit ziet als een worstje is niet schokkend.

Dat heet hypocriet...

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 11:40

Fred_Kroket schreef:
Een dood dier wat er nog uitziet als een dier vind men schokkend en een dood dier wat eruit ziet als een worstje is niet schokkend.

Dat heet hypocriet...

Agree. :)

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:55

mick75 schreef:
En de Rendac is niet onterend... Je geliefde dier wordt opgepakt met een grote grijper en in een bak vol andere kadavers gesmeten om daarna de shredder in te gaan, weggegooid als een stuk vuilnis. Dat vind ik pas onterend voor een dier waarvan je gehouden hebt. Zie liever dat het dier dan na zijn dood nog gebruikt wordt voor andere doeleinden, of ik die nou de moeite waard vind of niet.

Niet iedereen heeft nog geld over om hun dier te cremeren. Sommigen hebben van tevoren erg veel DA kosten moeten betalen bij een dier die erg ziek is. Dan heb je geen geld meer om te cremeren ;) .
Daarnaast wordt het dier bij Rendac ook ergens voor gebruikt, wordt namelijk omgezet in grondstoffen als ik het goed begrijp. Of stroom.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:14

Ik denk niet bepaald in de eerste plaats aan cremeren. Dat vind ik net zo zonde als weggooien, of eigenlijk nog meer zonde. Gebruik het na de dood nog ergens voor, zo is de natuur ook bedoeld. De hele levenscyclus staat en valt bij het afsterven van levende dingen die dan weer grondstof worden voor andere, nieuwe dingen. Dat mag je letterlijk nemen, maar ook figuurlijk. Ik vind kunst wel degelijk een nuttig doel en zeker respectvoller dan de grijparm van de Rendacwagen.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:31

Ik vind dit ook absoluut niet erg. Heb ik ook nooit gezegd, sterker nog heb ook gezegd dat het dier dan in iedergeval nog ergens voor wordt gebruikt. Maar dat van Rendac is ook niet helemaal nutteloos. :)

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:18

Ok, dan hangen ze er zo'n paard neer. Kan.
Maar waarom dan op zo'n neerbuigende manier.
T lijkt net een mishandeld paard.
Hoofd triest naar beneden gezakt, benen slap.
Maak er dan tenminste iets moois van, als je toch persé een paard wil gebruiken als ''kunst''.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:25

Fiffill schreef:
En opeten dan, is dat niet respectloos :? dood is dood.

Dier zal wss gewoon geslacht zijn, niet speciaal voor de kunst. De kunstenaren die ik 'ken' gebruiken gewoon slachtdieren (met toestemming van de eigenaar ;) )

Inderdaad, talloze dieren die al gefokt worden met het doel om uiteindelijk opgegeten te worden en dan zo'n ophef over 1 paard wat speciaal voor de kunst is geslacht. :=

En ja eten kun je zien als nuttig, maar vlees wordt ontzettend overgeconsumeerd, dus daar is een groot deel ook niet nuttig van.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:25

XEefjuhX schreef:
Maak er dan tenminste iets moois van, als je toch persé een paard wil gebruiken als ''kunst''.

Heb je überhaupt gelezen waar het symbool voor staat? Staat zelfs in de openingspost.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:26

Kahawa schreef:
Fiffill schreef:

Dier zal wss gewoon geslacht zijn, niet speciaal voor de kunst. De kunstenaren die ik 'ken' gebruiken gewoon slachtdieren (met toestemming van de eigenaar ;) )

Inderdaad, talloze dieren die al gefokt worden met het doel om uiteindelijk opgegeten te worden en dan zo'n ophef over 1 paard wat speciaal voor de kunst is geslacht. :=

En ja eten kun je zien als nuttig, maar vlees wordt ontzettend overgeconsumeerd, dus daar is een groot deel ook niet nuttig van.

Denk niet dat het paard speciaal voor de kunst is geslacht hoor :)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:27

Ik ook niet, maar stel dat dat wel zo was.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:33

Fiffill schreef:
XEefjuhX schreef:

Heb je überhaupt gelezen waar het symbool voor staat? Staat zelfs in de openingspost.

Dan slaat het nog steeds helemaal nergens op.
Het is ten eerste geen ''stokpaardje'', want alles hangt slap. ;)
En dat van die gevechten enzo, en de tegenslagen:
dan zou het paard er juist heel trots moeten staan, dat ie dat allemaal overleeft heeft.
(behalve een stomme kunstenaar, dat overleefde die niet :D)

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:35

Kahawa schreef:
Fiffill schreef:

Doordat de Westerse wereld zo veel vlees eet, is er in 3e-wereldlanden honger.
Dus je hebt idd gelijk, want er wordt zoveel per jaar weggegooit!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:49

XEefjuhX schreef:
Fiffill schreef:

Dan slaat het nog steeds helemaal nergens op.
Het is ten eerste geen ''stokpaardje'', want alles hangt slap. ;)
En dat van die gevechten enzo, en de tegenslagen:
dan zou het paard er juist heel trots moeten staan, dat ie dat allemaal overleeft heeft.
(behalve een stomme kunstenaar, dat overleefde die niet :D)

Laat ook maar... Misschien dat je het over een paar jaartjes wat beter kunt overdenken (en nee, dat bedoel ik niet flauw, want toen ik zo oud was als jij dacht ik ook anders over dingen/kunst :D )

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:55

Dat is echt l*llug om te zeggen
Ik ben juist erg verdiept in de kunst, en kan er dus ook normaal over meepraten.
En de meeste mensen vinden (kwa hoe ik dingen doe en zeg) me veel volwassener dan anderen van mijn leeftijd. En ik ben bijna 13, dus dat is al iets volwassener dan jij denkt.

Maar omdat ik een andere mening heb dan jou, ga jij me gelijk aanvallen op mijn leeftijd??

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:59

Nee hoor, dat baseer ik op je reacties hier in dit topic. Het gaat niet om je mening (die mening mag je uiteraard gewoon hebben), het gaat om je kijk op bepaalde dingen en die heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met je leeftijd (ja, ik ben zelf ook 12 geweest). Is dat erg? Nee, helemaal niet. Maar daarom ga ik niet op je vorige post in want dat zal niet veel nut hebben. Kunst is niet iets wat je zo letterlijk zou moeten uitvoeren en daarom zeg ik, wie weet kijk je er over een paar jaar heel anders tegenaan.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:01

Kunst is als de maker zelf er iets mee bedoeld heeft.
Dus niet persé dingen die figuurlijk worden uitgevoerd.
Mijn platgetrapte sinaasappel op een keukenpapiertje is ook kunst, het is maar wat je er van denkt of wat je er in ziet.
Dus je definitie van kunst klopt niet helemaal. ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:02

Ik geef nergens een definitie van kunst :?

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:03

Fiffill schreef:

Citaat:
Kunst is niet iets wat je zo letterlijk zou moeten uitvoeren

Dus je zegt dat het figuurlijk is.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:03

Kahawa schreef:
Ik ook niet, maar stel dat dat wel zo was.

Lekker boeiend als het wel zo was, een kalf wordt toch ook speciaal voor de slacht doodgemaakt, dus waarom een paard voor kunst niet.

Waarom het ene dier wel en het andere dier niet en het ene doeleind wel en het andere niet...

Dood is dood en doe je niets meer aan, net zoals de interpretatie of dit wel of niet kunst is.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:05

Klopt.
Ik bedoel, dit is een forum met paardenliefhebbers, natuurlijk krijg je dan zulke reacties.
Had het in een forum over (bij wijze van spreken) muismatten gestaan, had er bijna niemand iets over gezegt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:06

XEefjuhX schreef:
Fiffill schreef:

Citaat:
Kunst is niet iets wat je zo letterlijk zou moeten uitvoeren

Dus je zegt dat het figuurlijk is.

Dat ging over jouw post met waarom het paard niet "mooi" is. Kunst is vaak niet letterlijk. Zou uiteraard kunnen, maar dan is het al snel niet interessant meer. Kunst is zeer persoonlijk en daarom is het lastig om een definitie ervan te geven, daar ga ik me dan ook niet aan wagen. :D