Merel Blom al enkele uren vast op Franse snelweg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Glitch

Re: Merel Blom al enkele uren vast op Franse snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:55

Dit is de laatste update die wij geplaatst hebben:
http://horses.nl/algemeen/blom-ik-wil-e ... achteruit/

*Update 13.49 uur*

Merel Blom laat via Facebook weten dat ze voorzichtig kunnen rijden:
“Yes yes yes, jumped into the truck because the traffic started to move!!! Yes maybe we are going home finally!! Thanks for all the people that have offered help, retweeded and everything. Really good to find out, that so many people are willing to help!! Will let you know whether we are really getting home!”

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:57

De omvang van het ged*nder en de onmacht zijn idd groter, dan ik verwacht had.

Maar er is - helaas - niet meer sneeuw gevallen dan werd verwacht. Mensen hebben het zelf helaas onderschat.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:02

Als dit al zo moeilijk ging, hoe is het dan afgelopen met mensen met baby`s, ouderen en mensen die dringend medische hulp nodig hadden? In de vrachtwagen kun je nog behoorlijk lang warm stoken in de living, maar een auto moet zuinig zijn met zijn benzine en dan is zo`n nacht erg zwaar. Ik denk dat er veel heel dankbaar waren voor hun mobiele telefoon.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:07

ViefdePief, fijn dat je foto's hebt en ze mocht posten!

Jij zal je wel erg zorgen gemaakt hebben om Joost ook :(.
Geef hem maar veel knuffels als hij weer thuis is!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:23

Janneke2 schreef:
De omvang van het ged*nder en de onmacht zijn idd groter, dan ik verwacht had.

Maar er is - helaas - niet meer sneeuw gevallen dan werd verwacht. Mensen hebben het zelf helaas onderschat.

Dit is nu de derde post die je plaatst waarin je eigenlijk aangeeft dat Merel dit had kunnen weten en dus deze situatie had kunnen voorkomen. Allereerst gezegd: ik denk dat dat niet het geval is maar wat wil je bereiken met deze post en in mijn ogen insinuatie? Dat Merel zelf de schuld moet krijgen? Dat ze aan gekeken kan worden op onverantwoord handelen? Wat heeft het voor zin? Wat wordt iemand daar wijzer van?

cyn23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:24

niemand had kunnen verwachten dat er zoveel sneeuw zou vallen .

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:25

CaPrIoLe`79 schreef:
Als dit al zo moeilijk ging, hoe is het dan afgelopen met mensen met baby`s, ouderen en mensen die dringend medische hulp nodig hadden? In de vrachtwagen kun je nog behoorlijk lang warm stoken in de living, maar een auto moet zuinig zijn met zijn benzine en dan is zo`n nacht erg zwaar. Ik denk dat er veel heel dankbaar waren voor hun mobiele telefoon.

Heb ik me ook zitten bedenken... als het een béétje een vrachtwagen is zit je nog comfortabel.

Maar je zult in een ongemakkelijke auto moeten overnachten bij -10

Mijn hemel wat een hel....

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:27

en ook al verwacht je 'wat' sneeuw.. normaal gesproken zijn de auto(snel)wegen wel berijdbaar,ofja die worden normaal in ieder geval als eerste geveegd etc.. maar inderdaad; niemand had Dit verwacht, zoveel sneeuw.. En dingen insinueren hier schiet je totaal niks mee op.. Enige wat je dan nu krijgt zijn discussies, en waarvoor? totaal niet nodig..Bokt, as usual..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:28

Wat een gezeur over dat men dit had kunnen voorzien.... Er wordt aangegeven dat er in 17 jaar niet zoveel sneeuw gevallen is....
Geloof er niets van dat iemand ook maar had kunnen verwachten dat zelfs de snelwegen (die vaak toch heel snel weer schoon gemaakt zijn) zo lang onbegaanbaar zouden zijn.
En al wás het een domme beslissing, wel een ontzettend hoge straf om zo lang in die barre omstandigheden vast te staan met je beestjes... -O-
Super om te lezen dat ze in het ieder geval weer in beweging zijn!
Nu maar hard hopen dat ze ook door kunnen rijden en de beestjes er niets nadeligs aan over houden!

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:36

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:39

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:42

Ook weer mooi hoe subjectief een artikel word geschreven. Ze had aan een dressuurwedstrijd meegedaan. Uhm volgens mij staat op haar facebook dat ze de 3* cross verreden heeft.

edit: je was me voor :P

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:42

Dit gaat niemand mij in dank afnemen, maar:

Die TomTom in de vrachtwagen op de foto is van de GO Live serie. Daar HADDEN ze de melding op kunnen zien als ze Live services hadden. Zeker met sportpaarden lijkt het me dat je zo min mogelijk oponthoud wil, dus why The bliep hadden ze geen verkeersinfo? Navraag leerde dat Radio autoroute 107.7FM ook al op tijd (ook in het Engels) waarschuwde "Get off The road"...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:43

Viel mij ook al op PercyLeen :)) Eventing is ook weer niet zo heel erg bekend in Nederland. helaas.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:43

Choiix schreef:

Die TomTom in de vrachtwagen op de foto is van de GO Live serie. Daar HADDEN ze de melding op kunnen zien als ze Live services hadden. Zeker met sportpaarden lijkt het me dat je zo min mogelijk oponthoud wil, dus why The bliep hadden ze geen verkeersinfo? Navraag leerde dat Radio autoroute 107.7FM ook al op tijd (ook in het Engels) waarschuwde "Get off The road"...

Code rood is - naar wat ik heb gehoord - pas afgegeven toen iedereen al stil stond.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:44

Maar ik kan me ook voorstellen dat je met zo'n enorme vrachtwagen met je hele hebben en houden erin niet zomaar van de "bekende" snelweg afgaat, gaat zoeken naar een plek in een dorp met mogelijk nog meer onbegaanbare wegen en dan vervolgens daar vast komt te zitten..

Ik ben heel blij voor Merel dat ze eindelijk weer rijden en hopelijk houden haar paardjes er niks aan over!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:46

Choiix schreef:

Mss wel?!
Er kan veel sneeuw in korte tijd vallen daarnaast waren er sneeuwduinen.
Op het moment dat het stil ging staan, stonden hun er al in!!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:46

jeetje, lijkt wel een dejavu van gisteren. Fijn dat ook hun weer een beetje kunnen rijden.
Gisteren was Kenzie (Dysli) ook onderweg vanuit Spanje op weg naar de Equitana. Stonden ook vast op de A26 in Frankrijk. Van alles gebeld en geprobeerd maar dan moesten ze eerst wel vooruit komen. Daar kon niemand helpen. Geen politie oid kon erbij komen. Uiteindelijk hebben ze alle touwen uit de auto gepakt en deze om de wielen geknoopt. Toen zijn ze heel langszaam losgekomen en konden ze stapvoets verder naar het eerstvolgende benzinestation, waar ze al wisten dat ze kwamen. Warm water voor paard en slobber.
Facebook is dan toch echt wel een super-ding.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:49

Winged schreef:
Choiix schreef:

Code rood is - naar wat ik heb gehoord - pas afgegeven toen iedereen al stil stond.

het franse nieuws,de meteo, geeft al een paar dagen alerte orange et rouge door.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:49

Choiix schreef:

En dan sta je elders vast in de sneeuw

Het lijkt mij dat als ze dit hadden kunnen voorkomen dat ze dat wel gedaan hadden...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:50

In Frankrijk mag je in geval van sneeuw, niet meer rijden met je vrachtwagen.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:50

Ik snap echt niet waarom mensen hier de discussie blijven opstarten 'waarom heeft ze niet...' Ze zullen er vast een reden voor gehad hebben! Ik zou ook niet zomaar blind op een tomtom vertrouwen en dat ding maar volgen! Dat apparaat weet immers niet dat jij een vrachtwagen rijdt! En dan was ze straks ergens buitenaf gekantelt in de sloot en dan had heel bokt geroepen waarom is ze dan ook van de snelweg afgegaan!!! :z

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:51

Kentaro schreef:
Wat een gezeur over dat men dit had kunnen voorzien.... Er wordt aangegeven dat er in 17 jaar niet zoveel sneeuw gevallen is....
Geloof er niets van dat iemand ook maar had kunnen verwachten dat zelfs de snelwegen (die vaak toch heel snel weer schoon gemaakt zijn) zo lang onbegaanbaar zouden zijn.

Ik zeurde er over, dat mensen dit hadden kunnen weten, dat klopt.
Niet dat men zo lang kwam stil te staan, maar wel, dat doorrijden niet verstandig was. En dat dat in NL in elk geval al 'smiddags bekend was, dat er bijna een meter sneeuw zou gaan vallen in noord frankrijk. (Niet, dat dus iedereen het weet, maar het was geen complete verrassing.)

En idd: dat het in 17 jaar niet zo erg is geweest, geloof ik grif.
Maar ik vind, dat dat geen enkel excuus of argument is. Als de weerdienst zegt, dat er exorbitant veel sneeuw gaat vallen, ben je gewoon dom als je dan gaat denken van "de afgelopen zoveel jaar viel er niet zo veel, dus ze zullen er wel naast zitten..."

En idd: om "zomaar" de eerste de beste afrit te nemen, dat is ook een risico, dat snap ik wel. Maar als meer mensen verstandig waren geweest, was de puinhoop ook minder groot geweest.

Uiteraard ben ik blij, dat men weer rijdt en ik hoop, dat de nadelige gevolgen erg zullen meevallen.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:52

Wow heftig verhaal zeg!! gelukkig rijden ze weer! :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:53

misschien er weleens bij stilgestaan dat ze een belangrijke wedstrijd moest rijden?
En dan nemen mensen gewoon het risico...maar dan niet huilie huilie als het misgaat.