Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
paintedblack schreef:Ik ben er ook voor om de paarden die niet voldoen aan de stamboeknormen en kruisingen uit te sluiten voor de fokkerij, tijdelijk of voor het leven .
Dat zou het kaf van het koren scheiden en blijven er over een aantal jaar meer paarden over die wel voldoen, uitzonderingen daargelaten
Dat is haalbaar als de wet een registratieplicht zou invoeren voor paarden .
paintedblack schreef:Ik ben er ook voor om de paarden die niet voldoen aan de stamboeknormen en kruisingen uit te sluiten voor de fokkerij, tijdelijk of voor het leven .
Dat zou het kaf van het koren scheiden en blijven er over een aantal jaar meer paarden over die wel voldoen, uitzonderingen daargelaten
En nou krijg ik mss half bokt over me heen met allerlei mensen die denken dat hun kruising minderwaardig zou zijn en hoe geweldig hun paard is maar daar gaat het hier niet over !
Het gaat om de toekomstige veulens die er geboren gaan worden en weer op de markt komen en wss ook weer naar de slacht moeten, dat moet je toch niet willen als fokker ?!
Sammyoo schreef:paintedblack schreef:Ik ben er ook voor om de paarden die niet voldoen aan de stamboeknormen en kruisingen uit te sluiten voor de fokkerij, tijdelijk of voor het leven .
En nou krijg ik mss half bokt over me heen met allerlei mensen die denken dat hun kruising minderwaardig zou zijn en hoe geweldig hun paard is maar daar gaat het hier niet over !
Het gaat om de toekomstige veulens die er geboren gaan worden en weer op de markt komen en wss ook weer naar de slacht moeten, dat moet je toch niet willen als fokker ?!
Wie ben jij om te oordelen dat mijn kruising niet geboren had moeten worden?
Je schrijft ergens over een van je paarden wat je beste vriend was. Kan je je voorstellen dat er hier mensen zijn (waaronder ik), waarvan de kruising haar beste vriend is? En jij vindt dat mij verboden had moeten worden hem te fokken?
Jij bent gelukkig met je stamboekpaard, andere mensen zijn dat met hun kruising. Daarbij worden mijn kruisingen zeker niet verkocht, voor mij zijn ze onbetaalbaar. Mijn paarden zijn geen commerciele producten. Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat die bij de slager terecht komen?
Ondanks de overbevolking en honger op de wereld heb ik zelf ook twee kruisingen op de wereld gezet (mijn heerlijke duo penotti kinderen). Gelukkig hebben ik daarvoor geen toestemming van de overheid nodig gehad.
Sammyoo schreef:paintedblack schreef:Het zou zo fijn zijn als er gelezen werd zoals er geschreven staat !
Wellicht moet je je standpunt duidelijker verwoorden. Ik begrijp uit jouw betoog dat je vindt dat er uitsluitend binnen een stamboek gefokt zou mogen worden.
Citaat:Het zou zo fijn zijn als er gelezen werd zoals er geschreven staat !
Wellicht moet je je standpunt duidelijker verwoorden. Ik begrijp uit jouw betoog dat je vindt dat er uitsluitend binnen een stamboek gefokt zou mogen worden.
Citaat:Zo lees ik het ook, na meerdere keren opnieuw lezen ook nog.