Toch lichte kritiek over uitslag Olympische Kur op Muziek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wanted2003

Re: Toch lichte kritiek over uitslag Olympische Kur op Muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 20:12

Het heeft denk ik ook met een bepaalde 'flow' te maken. Charlotte was er ineens en heeft een hele sterke reeks wedstrijden neergezet. Daarbij viel haar rijstijl en paard in positieve zin heel erg op. Dit geldt overigens ook voor Carl. Adelinde had een wat onrustige aanloop, de nipte goedkeuring op de vetcheck laatst en de geruchten dat Parzival geblesseerd zou zijn.

Hiermee bedoel ik te zeggen dat met name Charlotte bij publiek (en jury) in een hele positieve flow zijn beland.

Vanaf Anky's winst in Sydney zat zij ook in een héle goede flow en merkte je gewoon dat niemand aan haar kon tippen. Toen kwam de zwarte parel en kwam Edward in een hele positieve flow.

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:02

Pmall schreef:
Quebelle schreef:
Waarom? Het was al langer bekent dat het 'gouden trio' verkocht zou worden.
Jammer is het, maar geen verrassing :j

Lees het persbericht maar waar deze speculatie vandaan komt. Daar staat helemaal niet dat ze al verkocht zijn.

Er wordt alleen gesuggereerd dat er een Arabische royal familie misschien eventueel interesse heeft.

Dat zijn de artikels van een paar dagen geleden. ;)

We hebben deze morgen Engelsman aan de lijn gehad, dus die zal het in UK wel op t nieuws gehoord hebben. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:57

Als ik alleen al de foto van mevrouw Cornelisse zie in de OP wordt ik al niet blij, dus niks te klagen over zilver.

En meneer Janssen moet zich heel, heel diep gaan schamen voor dit soort domme opmerkingen, hoe bedoel je onsportief. Ik schaam me dood voor hem!

Zo, dat moest er nog even uit.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:07

Joolien schreef:
Als ik alleen al de foto van mevrouw Cornelisse zie in de OP wordt ik al niet blij, dus niks te klagen over zilver.

En meneer Janssen moet zich heel, heel diep gaan schamen voor dit soort domme opmerkingen, hoe bedoel je onsportief. Ik schaam me dood voor hem!

Nou daar schrikt hij vast vreselijk van :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:08

sarabande schreef:
Joolien schreef:

Nou daar schrikt hij vast vreselijk van :(:)

Nou dat moest hij maar gaan doen!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:09

Citaat:
"De jury doodschieten?”

wazig gevoel voor humor :r

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:10

Iedereen die Sjef kent weet dat hij heel direct reageert en hij zei dit met een knipoog, dus je moet wel totaal van iedere humor en gevoel voor werkelijkheid gespeend zijn om dat serieus te nemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:11

sarabande schreef:
Iedereen die Sjef kent weet dat hij heel direct reageert en hij zei dit met een knipoog, dus je moet wel totaal van iedere humor en gevoel voor werkelijkheid gespeend zijn om dat serieus te nemen

Humor of niet, in deze situatie kun je als bondscoach dit soort dingen gewoon niet zeggen, dat is hartstikke dom en krijg je scheve blikken van.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:22

Joolien schreef:
Humor of niet, in deze situatie kun je als bondscoach dit soort dingen gewoon niet zeggen, dat is hartstikke dom en krijg je scheve blikken van.

Ja op Bokt :O

Pmall

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:38

Blijkbaar kan je dat als bondscoach wel zeggen, want dat heeft ie gedaan.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:58

Joolien schreef:
sarabande schreef:

Ach hij maakt er maar een belachelijk mee en dat is zichzelf. Als je pupil niet wint gaan roepen dat je dan maar de jury moet doodschieten. Grapje of niet, dieper kun je niet zinken.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 23:07

Ja ik vind het echt ziek dat je zoiets zegt.... Ik zeg toch ook niet 'rollkur zou het beste te stoppen zijn door .........' vul maar in }:0

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 23:08

Vind dat de bondscoach te ver is gegaan hoor.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 07:48

Mousmous schreef:
De besten als laatsten laten starten is denk ik ook richting het publiek. Je houdt de spanning er zo wel in.
Nu was de finale ook vreselijk spannend. Dat had toch anders geweest als Adelinde als een van de eersten was gestart. Zoals ze het nu doen wordt de spanning opgebouwd. Als bijvoorbeeld 3 van de minst presterende ruiters als laatsten zouden starten loopt er zeker publiek voortijdig weg.

de startlijst van de Kür was zacht gezegd uit balans.

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 10:49

sarabande schreef:
Joolien schreef:

Ja op Bokt :O

Én in het buitenland ...!!!

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:08

Er zijn altijd mensen die alles letterlijk opvatten,nergens de humor van inzien en erg zwaar op de hand leven,denk dat het merendeel de humor er wel van inziet en er hartelijk om gelachen hebben waarschijnlijk en wel snappen dat deze opmerking met een dikke knipoog is gemaakt.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 12:22

Paddenpad schreef:
Er zijn altijd mensen die alles letterlijk opvatten,nergens de humor van inzien en erg zwaar op de hand leven,denk dat het merendeel de humor er wel van inziet en er hartelijk om gelachen hebben waarschijnlijk en wel snappen dat deze opmerking met een dikke knipoog is gemaakt.

Ik zeg altijd maar zo, in ieder grapje zit een kern van waarheid.

Purkie, hoezo was de startlijst van donderdag uit balans?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 12:52

Joolien schreef:

Ja, erg jammer, want tot nu toe was hij van onbesproken gedrag }> .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 13:29

Kendra schreef:
Joolien schreef:

Ja, erg jammer, want tot nu toe was hij van onbesproken gedrag }> .

Heilig boontje idd O:)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 13:56

Ik reageer normaal nooit in dressuur topics en wel om het volgende: vorig jaar ben ik weer begonnen na jaren ( zo'n dikke 10 jaar ) niet gereden te hebben. Volgen van bv dressuur op tv was nog langer geleden.

Maar goed ik begon weer met rijden en dit keer dan ook echt rijden en niet langer meer boscrossen en bakhobbelen, maar echt rijden. Nou ja dan ook maar weer eens gaan kijken wat er zoal speelt in de huidige internationale dressuur wereld.
En ben me kapot geschrokken: waar is de harmonie gebleven, waar zijn de passages en piaffes gebleven waarbij zowel de voor- als de achterhand sterk aanwezig zijn, waarom staan al die stangen op volle spanning zelfs bij de wat simpelere oefeningen etc?
Ik heb hier al wel eens in een totilas topic vermeld dat ik absoluut geen fan van dat paard was; teveel voorhand, te matige achterhand en teveel spanning. Heb toch maar de dressuur op de spelen gevolgd, maar sjonge; wat een trieste bedoening; paarden die dezelfde lelijke houterige uitgestrekte totilas draf hebben. En mijn god; waarom zie ik bij het gros van de ruiters/amazones alleen maar constant met die sporen prikken. Werd niet echt gelukkig hiervan. Het ruk en pluk werk + constant prikkende sporen rijderij van Gall in de eerste ronde heb ik met zoveel afschuw aangekeken dat ik de andere proeven van deze man niet eens meer bekekn heb. En hij was helaas niet de enige met dit soort rijwerk; bij heel veel combinaties was dit te zien, uit meerdere landen.

Werd op een gegeven moment zo erg dat ik van sommige combinaties proeven niet gezien heb omdat ik constant aan het alttabben was naar bokt om wat vrolijkheid in een melig topic uit te zoeken. Om dan na 3 kwartier weer te switchen naar de stream die wel door was blijven lopen.

Om eerlijk te zijn werd ik van maar 3 combinaties blij: Carl Hester reed met vriendelijke hand, Charlotte en een Zweedse dame: Tine Vilhelmson Silven....die 3 rijden veel vriendelijker dan al die anderen die ik gezien heb. Kan best zijn dat er meer ruiters op te noemen zijn, maar zoals ik al zei: heb wat proeven gemist.

Oh en die Canadees waarvan zn paard compleet in de staak ging en hij de proef moest afbreken(was geloof ik in de 2de ronde?) Zo mooi rustig en kalm geprobeerd toch verder te kunnen: geen getrek aan stang maar vrijlaten van voren, geen geprik met sporen. Zag hem alleen been aanleggen(been he, geen sporen) op het moment dat paard alle 4 hoeven op de grond had en er een fatsoenlijke poging tot proberen voorwaarts rijden kon worden gemaakt. Al die tijd geen strakke teugels gezien; _/-\o_ Op een mooie kalme manier met vriendelijkheid paard weer kalm gekregen. Dat vond ik er dan ook wel weer mooi uitzien: hoe de man dit oploste

Ik vind dan wel 90% weer een wat hoge score zekers door die wel heel grote fout op het eind, maar ze heeft toch zeker terecht goud gewonnen. Ik vind Parzival een prachtig paard, maar met een horizontaal getrokken stang en dat de hele kur lang, waardoor paard bijna hele tijd mond open heeft word ik niet blij van

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 14:52

@Bomba:

de combinatievolgorde had in mijn ogen wel wat onafhankelijker gekund, geen Charlotte op het einde en Adelinde vlak ervoor... het waren schakelingen voortgekomen uit eerder behaalde resultaten ...

een voor(in)genomen jurering werk je zo in de hand. Evenwichtiger verdelen is mijn idee, ook niet alle duitsers op een kluitje zetten!

etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 15:19

Paddenpad schreef:

Maar is het niet een beetje dom van meneer Janssen om dit soort opmerkingen te maken als je al niet geliefd bent en regelmatig negatief wordt benoemd? Je hebt al zo weinig sympathie van anderen, nee dan moet je dit soort dingen gaan zeggen, dat zullen ze vast oppikken als geintje. >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 15:33

We kennen meneer Janssen al een tijdje en humor is nou niet het eerste wat me te binnen schiet als ik aan zijn gebruikelijke gedrag denk.

Purkie, alsof die jury's deze combinaties voor het eerst zien??

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 15:39

Joolien schreef:
Paddenpad schreef:

Maar is het niet een beetje dom van meneer Janssen om dit soort opmerkingen te maken als je al niet geliefd bent en regelmatig negatief wordt benoemd? Je hebt al zo weinig sympathie van anderen, nee dan moet je dit soort dingen gaan zeggen, dat zullen ze vast oppikken als geintje. >;)

Ik sluit me aan bij Joolien. Britten en Duitsers hebben volgens mij bovendien een heel ander soort humor dan directe botheid. Bovendien komt iets op papier altijd anders over dan als je het zegt. Niet zo'n slimme actie dus als je het van de goodwill moet hebben.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 16:06

purkie schreef:
@Bomba:

de combinatievolgorde had in mijn ogen wel wat onafhankelijker gekund, geen Charlotte op het einde en Adelinde vlak ervoor... het waren schakelingen voortgekomen uit eerder behaalde resultaten ...

een voor(in)genomen jurering werk je zo in de hand. Evenwichtiger verdelen is mijn idee, ook niet alle duitsers op een kluitje zetten!

etc.

Dat hoort er nou eenmaal bij, de beste als laatste. Vooraf was al aangegeven dat de startlijst opgedeeld zou worden in drie delen, nummers 18 - 13 van de GPS in deel 1, 12 - 7 in de tweede groep en 6 - 1 in de laatste groep. Dus het was de verwachten dat er in deze volgorde gestart zou worden.