Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bloodymary schreef:Maar jij weet toch ook niet hoe erg hij het heeft, je oordeelt dan toch ook maar wat?
manie schreef:Tuurlijk kan dit met vermoeidheid, maar je moet wel willen!
Urielle schreef:manie schreef:Tuurlijk kan dit met vermoeidheid, maar je moet wel willen!
Bij Pfeiffer is dat alleen niet echt aan te raden, want dan blijft hij zijn verdere leven lopen met periodes dat hij zichzelf voort moet slepen, niet echt handig voor een topsporter. Daarnaast behelst Pfeiffer wel wat meer dan alleen vermoeidheid, er kan een intense migraineachtige hoofdpijn bijhoren, opgezwollen lymfeklieren (zelf lag ik destijds stikkend op de bank omdat mijn lymfeklieren de luchtpijp compleet dicht drukten, daar kun je echt niet mee paardrijden) en leverfalen.
Een topsporter moet zuinig zijn op zijn lijf, iets waar de meeste paardensporters helaas niet zo handig in zijn (lijkt wel cool om je lijf kapot te rijden) en daarnaast is een Olympische proef wel even iets anders dan een regionale B-proef.
mylittlejoy schreef:Ik denk dat Toot zijn kansen nu het grootst waren geweest. Nederland zit nog in een tussenfase en Groot-Brittanië is nog in opmars, maar nog niet op de top. Nu was dus hét moment geweest om toe te slaan. Over vier jaar is er een grote kans dat onze ruiters wel weer geroutineerde combinaties zijn met hun nieuwe paarden en zal Groot-Brittanië ook weer beter zijn. Een gemiste kans dus.
Edit: woordje vergeten.....nog NIET op de top.
s6801881 schreef:Electra63 schreef:
Daar oordeel ik ook niet over. Maar ik kreeg de indruk dat Margrathea een tourafstand uitrijden met een gebroken ledenmaat niet zo bijzonder vond
Als oud wielrenner kan ik je wel vertellen dat de adrenaline door je lichaam giert. Bekend is dat adrenaline pijnperceptie remt. Dus dat is geen vergelijking met paardensport en pfeiffer en ik denkt dat Margrathea dat bedoelde.
Lovely schreef:Marjoow schreef:Waar haal je dat in hemelsnaam vandaan? Dat Valegro en Uthopia verkocht worden
Uit de Hoefslag, een interview met Carl Hester.
Marjoow schreef:Ik heb 10 pagina's nieuws al doorgespit, zit nu op 7 juni. Staat het wel ergens op de site?
Lijkt me trouwens dat zulk groot nieuws wel gewoon op VN staat?
s6801881 schreef:Uthopia en Hester vind ik nog een betere combi dan EG met Tootkrijgen we nog zo'n goede paarden slechte paarden soap
Zonde dat zulke mooie combinaties uit elkaar getrokken worden. Net als met Van der Vleuten, ook zo'n triest verhaal. Ik heb even gegoogled en Carl's site en Uthopia's site en facebook bekeken, maar daar staat niets over de verkoop
Willem47 schreef:s6801881 schreef:Ik denk dat ze het dan toch over Zweden heeft
Nee, staat gewoon letterlijk in het interview van vorige week in de hoefslag. En die interviews doen ze niet op de website publiceren, anders hoeft niemand de hoefslag meer te kopen.