Rath & Totilas niet naar Londen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:31

Ach wat zielig voor MAR dat hij of Toot elke keer wat krijgt wanneer ze in het openbaar moeten verschijnen. Op een enkele wedstrijd na.... Ohja bij de hengstenshow hadden ze toevallig nergens last van (op wat rijtechnische dingen na dan), maar dat komt vast niet omdat het een commerciële verplichting is.
Snap niet dat ze al die smoesjes nog met droge ogen de wereld in kunnen helpen.
Pfeiffer is wel weer een goede keuze geweest, niet te zien aan de buitenkant maar iets wat enorm lang kan duren.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:37

Bloodymary schreef:
Maar jij weet toch ook niet hoe erg hij het heeft, je oordeelt dan toch ook maar wat?

Doel je op mij?
Ik weet inderdaad niet hoe erg hij het heeft, maar dat als je per se iets wil je het dan ook maar gewoon moet doen ondanks dat je vermoeid bent klopt niet. Daarnaast is het niet alleen ''even een wedstrijdje rijden op de OS'' maar ook weken training en voorbereiding van te voren. Zelfs als jij niet verplicht op bed hoeft te liggen omdat je het niet ''zo erg hebt'' hoeft dat nog niet te betekenen dat je al die voorbereidingen aan kan. Heb de laatste tijd ook nogal veel last van vermoeidheid ondanks dat ik veel slaap, en ik kan me heel goed voorstellen dat hij dan, al zou hij wel de voorbereidingen aan kunnen, hij tegen die tijd dat ie in Londen is alsnog kapot en op is, en dan is het nog maar de vraag of het, ook voor het Duitste team, wel rendabel is om te rijden.
Daarnaast rijd ik zelf op een handelsstal waar ik, gewoon omdat ik zo vermoeid ben, nu al veel minder kom dan normaal. Ik trek het zelf momenteel niet om elke dag paard te rijden en druk bezig te zijn, en dan heb ik, voor zover ik weet, nog geen pfeiffer. Als je dat dus wel heb kan ik me dus prima voorstellen dat je dat niet gaat trekken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:42

manie schreef:
Tuurlijk kan dit met vermoeidheid, maar je moet wel willen!

Bij Pfeiffer is dat alleen niet echt aan te raden, want dan blijft hij zijn verdere leven lopen met periodes dat hij zichzelf voort moet slepen, niet echt handig voor een topsporter. Daarnaast behelst Pfeiffer wel wat meer dan alleen vermoeidheid, er kan een intense migraineachtige hoofdpijn bijhoren, opgezwollen lymfeklieren (zelf lag ik destijds stikkend op de bank omdat mijn lymfeklieren de luchtpijp compleet dicht drukten, daar kun je echt niet mee paardrijden) en leverfalen.
Een topsporter moet zuinig zijn op zijn lijf, iets waar de meeste paardensporters helaas niet zo handig in zijn (lijkt wel cool om je lijf kapot te rijden -O- ) en daarnaast is een Olympische proef wel even iets anders dan een regionale B-proef.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:47

Urielle schreef:
manie schreef:

Bij Pfeiffer is dat alleen niet echt aan te raden, want dan blijft hij zijn verdere leven lopen met periodes dat hij zichzelf voort moet slepen, niet echt handig voor een topsporter. Daarnaast behelst Pfeiffer wel wat meer dan alleen vermoeidheid, er kan een intense migraineachtige hoofdpijn bijhoren, opgezwollen lymfeklieren (zelf lag ik destijds stikkend op de bank omdat mijn lymfeklieren de luchtpijp compleet dicht drukten, daar kun je echt niet mee paardrijden) en leverfalen.
Een topsporter moet zuinig zijn op zijn lijf, iets waar de meeste paardensporters helaas niet zo handig in zijn (lijkt wel cool om je lijf kapot te rijden -O- ) en daarnaast is een Olympische proef wel even iets anders dan een regionale B-proef.

Helemaal mee eens :j Heb het zelf ook gehad, heb 2 weken geen vast voedsel kunnen eten omdat er 2 bulten in mn keel zaten die de boel zeer pijnlijk dichtdrukten. En daarna vrolijk 3 maanden in bed gelegen, no way dat ik binnen een week weer te paard mocht/kon. Maar weet je, daar gaat het nog niet eens om. Wij weten van hieraf niet hoe erg hij het heeft. Maar als de artsen besluiten dat het adhv bloedwaardes en onderzoeken not done is om nu naar de OS te gaan. Waarom moeten wij dat in twijfel gaan trekken en dingen gaan roepen als, 'ze verzinnen maar wat' en 'hij moet het gewoon willen'. Er valt dan gewoon simpelweg niks te willen, en gaan roepen dat het niet waar is, is gewoon domme speculatie :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:52

mylittlejoy schreef:
Ik denk dat Toot zijn kansen nu het grootst waren geweest. Nederland zit nog in een tussenfase en Groot-Brittanië is nog in opmars, maar nog niet op de top. Nu was dus hét moment geweest om toe te slaan. Over vier jaar is er een grote kans dat onze ruiters wel weer geroutineerde combinaties zijn met hun nieuwe paarden en zal Groot-Brittanië ook weer beter zijn. Een gemiste kans dus.

Edit: woordje vergeten.....nog NIET op de top.

Nou nee hoor, de Engelsen vallen na de OS in een gat omdat beide toppaarden verkocht zullen worden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:54

s6801881 schreef:
Electra63 schreef:

Daar oordeel ik ook niet over. Maar ik kreeg de indruk dat Margrathea een tourafstand uitrijden met een gebroken ledenmaat niet zo bijzonder vond ;)

Als oud wielrenner kan ik je wel vertellen dat de adrenaline door je lichaam giert. Bekend is dat adrenaline pijnperceptie remt. Dus dat is geen vergelijking met paardensport en pfeiffer en ik denkt dat Margrathea dat bedoelde.

Dat is exact wat ik bedoelde, dankje :D
Daar ging dat artikel ook over, dat die mensen oprecht niet merken dat ze wat gebroken hebben. Ik hoop niet dat iemand hier denkt dat ze pijn voelen en denken 'Och, het is mijn heup maar, als ik nog een keer val kom ik misschien in een rolstoel maar ik fiets lekker door' := Die mensen merken dat oprecht niet.

Maar goed, weer terug ontopic: ik denk dat MAR het zekere voor het onzekere neemt en niet het risico wil lopen dat hij tegen het begin van de OS zich toch nog terug moet trekken. Je weet natuurlijk niet hoe de ziekte zich ontwikkelt. En tja, sommige mensen hebben nu eenmaal heel veel pech, dat is heel naar maar daar doet niemand iets aan helaas.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:55

Waar haal je dat in hemelsnaam vandaan? Dat Valegro en Uthopia verkocht worden :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:56

Marjoow schreef:
Waar haal je dat in hemelsnaam vandaan? Dat Valegro en Uthopia verkocht worden :=

Uit de Hoefslag, een interview met Carl Hester.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:58

Lovely schreef:
Marjoow schreef:

Das k*t. Ik zit te googlen maar kan niets vinden nl ;)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:04

manie schreef:

Gelukkig ben jij niet mijn arts. :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:12

Lovely schreef:
Marjoow schreef:

Ik heb 10 pagina's nieuws al doorgespit, zit nu op 7 juni. Staat het wel ergens op de site?

Lijkt me trouwens dat zulk groot nieuws wel gewoon op VN staat?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:14

Marjoow schreef:
Ik heb 10 pagina's nieuws al doorgespit, zit nu op 7 juni. Staat het wel ergens op de site?

Lijkt me trouwens dat zulk groot nieuws wel gewoon op VN staat?

Nu je het zegt, het was op 1 januari idd kantje boord dat Uthopia niet naar Zweden vertrok. Dus er zou best wat in kunnen zitten. Eeuwig zonde.

Marjo

Re: Rath & Totilas niet naar Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:15

Ik zou het echt jammer vinden als Valegro en Uthopia verkocht worden := Man wat kan ik genieten van die 2!

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:18

Best wel grappig...betaal je miljoenen voor een paard die je op de OS gestart wil hebben voor je eigen land en dan start hij niet (welke reden dan ook) Het is nu maar afwachten of hij over 4 jaar weer een kans krijgt.......

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:21

sta je dan met je paard van 15 miljoen -O- maargoed ik zou ook spontaan pfeiffer krijgen of ziek worden van alle druk die op de schouders van die jongen staat...

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:24

Uthopia en Hester vind ik nog een betere combi dan EG met Toot := krijgen we nog zo'n goede paarden slechte paarden soap :') Zonde dat zulke mooie combinaties uit elkaar getrokken worden. Net als met Van der Vleuten, ook zo'n triest verhaal. Ik heb even gegoogled en Carl's site en Uthopia's site en facebook bekeken, maar daar staat niets over de verkoop :n

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:26

s6801881 schreef:
Uthopia en Hester vind ik nog een betere combi dan EG met Toot := krijgen we nog zo'n goede paarden slechte paarden soap :') Zonde dat zulke mooie combinaties uit elkaar getrokken worden. Net als met Van der Vleuten, ook zo'n triest verhaal. Ik heb even gegoogled en Carl's site en Uthopia's site en facebook bekeken, maar daar staat niets over de verkoop :n

Ik kan ook niets vinden, en ook niet op de site van de Hoefslag. Ging het niet over de bijna verkoop in Januari?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:32

Ook dat verhaal van van der Vleuten heeft een bitterzoet einde, Utascha gaat ook niet naar de OS...

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:40

Als er grof geld geboden wordt worden die paarden gewoon verkocht hoor, let maar op! Uthopia is nu nog op het laatste moment behouden gebleven voor de OS maar als hij daar goed presteert en dus nog meer waard is gaat ie echt wel hoor.
Laatst bijgewerkt door Vala op 06-07-12 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:40

Ik denk dat ze het dan toch over Zweden heeft :j

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:41

Vala schreef:
Als er grof geld geboden wordt worden die paarden gewoon verkocht hoor, let maar op!

Jaja.

s6801881 schreef:

Dat denk ik, en hoop ik wel. Over zowel Valegro als Uthopia kan ik niets vinden op internet.

Willem47

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:44

s6801881 schreef:

Nee, staat gewoon letterlijk in het interview van vorige week in de hoefslag. En die interviews doen ze niet op de website publiceren, anders hoeft niemand de hoefslag meer te kopen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:45

Willem47 schreef:
s6801881 schreef:

Nee, staat gewoon letterlijk in het interview van vorige week in de hoefslag. En die interviews doen ze niet op de website publiceren, anders hoeft niemand de hoefslag meer te kopen.

Dan vraag ik me toch af waarom er níets op internet te vinden is.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:47

Is internet de enige ultieme waarheid dan? Als meerdere mensen bevestigen het gelezen te hebben in de Hoefslag is het toch zo?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 18:48

Het heeft ook op Bokt gestaan dus daar moet echt nog wel een link van terug te vinden zijn.