Totilas wint eerste Grand Prix van Duitse kampioenschappen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:41

jerich0 schreef:
Hij is niet 100% klassiek, kan ook niet met een 100% niet-klassiek paard. Tenzij u beter kan natuurlijk?
Verder zag ik reeds verscheidene proeven waarbij het paard constant achter de loodlijn liep en die kregen bijna 90% terwijl in de FEI reglementen staat dat als een paard langer dan 10 sec achter de loodlijn loopt deze gediskwalificeerd zou moeten worden. Maarja, dan blijven die GP proeven leeg.
Verder kan ik moeilijk inzien dat iedereen nu een paard ziet die sloft met de achterbenen maar dit niet ziet bij Gal, anky, cornelissen,... dat is selectief blind zijn.

Ik ga zeker niet beweren dat hij dit percentage verdiend of zelf in de top 3 dient te staan. Maar ik kijk naar de verandering die het paard reeds doorgemaakt heeft.

Goh, zo leer je toch nog wat bij in een topic! Graag een linkje naar de FEI regel waar staat dat een paard wat langer dan 10 sec. achter de loodlijn loopt gediskwalificeerd zou moeten worden.

Trouwens geheel eens met het commentaar van de anderen op de muziek "totilas is my best friend", dat doe je toch niet bij een vent! Een Pennymeisje met haar pony mag dat doen in haar kür, maar toch geen volwassen kerel! Ook de choreografie van de kür is allesbehalve verrassend, de MJ muziek past wel maar is ook niet vernieuwend, dus het enige wat overblijft wat opvalt is die gezongen tekst..... :r

Lante

Re: Totilas wint grand prix Duitse kampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:44

Ik heb geen geluidskaart in mijn lap top, maar ik begrijp dat ik daar nu blij om kon zijn? :+
Het klinkt te grappig voor woorden in ieder geval haha! :D

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:52

Ik vond de muziek best goed alleen dat gezongen stuk over totilas vond ik er inderdaad echt over. 1 keer op het laatst van de proef zou nog grappig zijn maar meer echt niet. Voor een volwassene vind ik dit soort uitspraken wat kinderachtig. Verder vond ik de proef best goed al vond ik hem wel geen 86% waard. Desperado had boven Toot moeten eindigen.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:54

de gene die 4e was ( royal diva of zo iets) had toch ook in het begin iets dat ze zijden en aan het einde toch ook weer?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:55

nicky_rilana schreef:
de gene die 4e was ( royal diva of zo iets) had toch ook in het begin iets dat ze zijden en aan het einde toch ook weer?

Ja, dat klopt, iets van: I'm a Diva ofzo :D
Maar dit was niet zo opvallen als de muziek van Mar, dat vond ik echt lachwekkend.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:59

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:04

Vind je de zwarte gezwommen leuk? Wat is dat nou voor een tekst?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:15

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:33

Ik vind de jurering echt een grap worden...

En hoe vaker ik MAR zie rijden, hoe meer ik me ga storen aan zijn houding en zit.

Voor de voetballers onder ons: 10 punten voor wie de bal tussen zijn armen en zijn romp door weten te schieten :D :+

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 10:40

horseyfries schreef:
jerich0 schreef:
Hij is niet 100% klassiek, kan ook niet met een 100% niet-klassiek paard. Tenzij u beter kan natuurlijk?
Verder zag ik reeds verscheidene proeven waarbij het paard constant achter de loodlijn liep en die kregen bijna 90% terwijl in de FEI reglementen staat dat als een paard langer dan 10 sec achter de loodlijn loopt deze gediskwalificeerd zou moeten worden. Maarja, dan blijven die GP proeven leeg.
Verder kan ik moeilijk inzien dat iedereen nu een paard ziet die sloft met de achterbenen maar dit niet ziet bij Gal, anky, cornelissen,... dat is selectief blind zijn.

Ik ga zeker niet beweren dat hij dit percentage verdiend of zelf in de top 3 dient te staan. Maar ik kijk naar de verandering die het paard reeds doorgemaakt heeft.

Goh, zo leer je toch nog wat bij in een topic! Graag een linkje naar de FEI regel waar staat dat een paard wat langer dan 10 sec. achter de loodlijn loopt gediskwalificeerd zou moeten worden.

Trouwens geheel eens met het commentaar van de anderen op de muziek "totilas is my best friend", dat doe je toch niet bij een vent! Een Pennymeisje met haar pony mag dat doen in haar kür, maar toch geen volwassen kerel! Ook de choreografie van de kür is allesbehalve verrassend, de MJ muziek past wel maar is ook niet vernieuwend, dus het enige wat overblijft wat opvalt is die gezongen tekst..... :r

Zou ook wel willen zien waar dat staat, zover als ik kan zien worden er alleen maar punten afgetrokken als het paard achter de loodlijn loopt en dat zichtbaar met kracht gebeurt. Als een paard dus achter de loodlijn zakt en er niet zichtbaar aan de teugels word getrokken worden er geen punten afgetrokken.

FEI schreef:
When a horse is momentarily a little behind the vertical but the overall picture is willing and on the aids the fault is not severe. If the horse is short in neck or too deep in front for a longer time at least 1 point would be deducted per movement (also for the Halt). The whole execution of the movement should be judged.

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:05

Joscaa schreef:
Super ! +:)+ Het is 'm gegund.

Nou, inderdaad!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:25

Even zonder alle gekheid; volgens mij is het doel waar Totilas voor was al behaald; namelijk MAR naar de OS lopen. Zijn vader was ook OS ruiter en nu zoon ook, leuk voor het nageslacht (=emotie, zoals al eerder iemand zei en dat zie je ook wel aan de presentatiemethoden van dit paard nu, als duits ridderpaard en zo)

Ik neem aan dat er wellicht de nodige muntjes gevloeid zijn om deze scores te halen, maar wie maalt daar nog om/ weet het überhaupt nog over 20 jaar als hij in elk geval kan zeggen dat hij aan de OS mee heeft gedaan en in de geschiedenisboeken staat.

En laten we eerlijk zijn, geen enkele van ons bokkers zou 'nee' hebben gezegd als stiefmama had gezegd dat ze Totilas hebben gekocht en gevraagd had of we hem wilden rijden op de OS...

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:30

sallandval schreef:
Ik neem aan dat er wellicht de nodige muntjes gevloeid zijn om deze scores te halen

Ik begrijp de gedachte, maar vind dit nogal een gevaarlijke, zo niet, smadelijke uitspraak.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:30

Ik dacht dat hij al OS had gereden, maar je hebt gelijk, met Sterntaler heeft hij WEG gereden, maar geen OS blijkbaar.
Zeker waar, ik zou blij zijn met zo'n stiefmama!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:41

horseyfries schreef:
Ik dacht dat hij al OS had gereden, maar je hebt gelijk, met Sterntaler heeft hij WEG gereden, maar geen OS blijkbaar.
Zeker waar, ik zou blij zijn met zo'n stiefmama!

Natuurlijk zou ik ook zo'n familielid willen hebben :D .
Ik denk alleen dat niet het doel was om OS te halen, maar om goud te behalen op de OS en dat betwijfel ik, of hij dat gaat halen.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:55

Sterker, ik weet wel zeker dat hij dat - op deze wijze - niet gaat behalen. Hij legt het op dit moment in ieder geval af tegen Charlotte en Adelinde, zo niet ook nog Carl en de concurrentie uit eigen land. Er zal behoorlijk wat moeten verbeteren wil hij kans maken op de gouden plak. Zelfs brons acht ik op dit moment te ver weg voor Rath.

horseyfries

Re: Totilas wint eerste Grand Prix van Duitse kampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:54

Dat ben ik met je eens Mylittlejoy, er moet nog een hoop veranderen wil hij kans maken op welke medaille dan ook, hooguit een teammedaille ligt dan misschien nog binnen handbereik.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:14

Even compleet offtopic, maar horseyfries, bij jouw naam moet ik nog steeds denken aan OS van een aantal jaar terug waarbij jij dacht ik een vraag had ingestuurd (weet niet meer precies waar je dat had ingestuurd, maar het was volgens mij bij een stel dressuurreporters uit het buitenland). In m'n hoofd klinkt het nog steeds "horseyfraais" wanneer ik jouw naam zie, haha!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:15

Neeee dat was Twitter, je kon toen opmerkingen maken richting de Engelse verslaggevers van die wedstrijd!! Heb naar aanleiding daarvan zelfs mijn Twitternaam veranderd, want dat was idd giga lachwekkend. Ik maak er zelf nog altijd van "horsey French Fries" :D

Ank89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:34

Paard ongelijk in de voorbenen, doet achter niets, nodige bespiering is ervan af, een ruiter die niet stil zet, een paar grove fouten en die penny muziek... En dan zo'n score... Waar gaat in godsnaam de paardensport naartoe.

Heb het filmpje gezien en toen nog maar eens de kur samen met Edward bekeken. Het zou minstens 20% in de score moeten schelen.

Zonde van het paard :(:)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:36

gummie schreef:
sallandval schreef:
Ik neem aan dat er wellicht de nodige muntjes gevloeid zijn om deze scores te halen

Ik begrijp de gedachte, maar vind dit nogal een gevaarlijke, zo niet, smadelijke uitspraak.

Dat is zeker niet smadelijk aangezien het een feit is dat het paard miljoenen gekost heeft en het paard was schijnbaar nodig voor deze score ;)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:39

Ank89 schreef:
Paard ongelijk in de voorbenen, doet achter niets, nodige bespiering is ervan af, een ruiter die niet stil zet, een paar grove fouten en die penny muziek... En dan zo'n score... Waar gaat in godsnaam de paardensport naartoe.

Heb het filmpje gezien en toen nog maar eens de kur samen met Edward bekeken. Het zou minstens 20% in de score moeten schelen.

Zonde van het paard :(:)

Waar gaat het naartoe? Ik vermoed dat Matthias op de OS in Londen in een roze slipjas met een glitterhoed gaat rijden en vervolgens op het einde van deze kur bekent dat hij naast van Totilas ook van mannen in het algemeen houdt.... *\o/* :D (sorry, mijn fantasie wordt gestimuleerd door regen....)

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:52

sallandval schreef:
Dat is zeker niet smadelijk aangezien het een feit is dat het paard miljoenen gekost heeft en het paard was schijnbaar nodig voor deze score ;)

Ik zou toch durven zweren dat je de opmerking niet zo bedoeld had ;) :P Gezien de formulering "ik neem aan dat er wellicht de nodige centjes gevloeid zijn"....

Maar goed, duidelijk :D

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:56

gummie schreef:
Ik zou toch durven zweren dat je de opmerking niet zo bedoeld had ;) :P Gezien de formulering "ik neem aan dat er wellicht de nodige centjes gevloeid zijn"....

Maar goed, duidelijk :D

Iedereen mag het zo lezen als hij wil en zijn/haar eigen conclusies trekken :o

Vera24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 15:30

Het is niet totilas en matthias winnen GP maar, Totilas wint. Klopt helemaal :D