Doma_clasica schreef:[hahaha, dat is hogeschooldressuur. Klassiek noemt men dat geloof ik.
dat dacht ik al.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cayenne schreef:murphy102 schreef:Met dank aan Sjef Janssen....
Je weet dat deze methode van origine uit Duitsland komt?
sallandval schreef:eerste die ik vind: http://www.eurodressage.com/equestrian/2010/02/09/german-equestrian-federation-takes-stand-against-rollkur
ik vel overigens geen oordeel; er is niet aangetoond dat hyperflexion schadelijk is voor paarden
.2005 schreef:Als je eerst zo tegen LDR bent en vervolgens het zo uitvoert is wel ehh apart? Misschien hebben ze expres deze foto's uitgezocht (om wat te zeuren te hebben), maar er zitten behoorlijk wat 'vervelende' momenten tussen:.
Vind hem trouwens in de proef nog steeds met een voorbeen wat minder dan met de ander en wat zwaar in zijn hoofd/hals houding. Ze gaan wel vooruit tov de laatste keer dat ze reden.
murphy102 schreef:Ja, gewoon nog harder aan die stang hangen, zoals Gal ook deed, dan krijg je een nóg hoger voorbeen.
. 
Ik vind het ook wel humor dat het paard nu dan eindelijk begint te lopen...nu er 'nederlandse' trainingsmethoden worden gebruikt. Wat nou 'wij duitsers laten Totilas wel even nóg beter lopen'? Dat rechtervoorbeen dat nét niet meekwam viel mij nu ook op