Applaus voor Rath en Totilas tijdens tweede hengstenshow

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 13:17

nee de beste ruiters zitten in de kantine. :D

Leuk effect... Rath zit niet goed = okee...
Gal zit niet goed = spreekwoordje er tegen aan in de aard van "kop dicht" :D

Edit: ik zou trouwens nog niet graag op Totilas zitten, met die zijn gangen kan dat nog wel eens lelijk tegen vallen kwa op gooien..v :=

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 14:19

Ayasha schreef:
Als je gaat klappen en aanmoedigen is er meer drukte dus is er meer spanning. Ik denk dat er maar heel weinig paarden zijn die als ze mogen kiezen, liever op wedstrijd gaan met een ruiter dan op weide lopen. (om maar niet te zeggen geen)

Mee eens.
Op de steeplechase beweren de trainers en de eigenaren dat hun paard "zo graag wil springen". :j
En dan zie je - als /3 tijdens de wedstrijd - ruiter verliezen dat ze - als ze de kans voor krijgen - de hindernissen voorbij lopen... wel met de kudde mee..
:D

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:38

jirina schreef:
Ayasha schreef:
Als je gaat klappen en aanmoedigen is er meer drukte dus is er meer spanning. Ik denk dat er maar heel weinig paarden zijn die als ze mogen kiezen, liever op wedstrijd gaan met een ruiter dan op weide lopen. (om maar niet te zeggen geen)

Mee eens.
Op de steeplechase beweren de trainers en de eigenaren dat hun paard "zo graag wil springen". :j
En dan zie je - als /3 tijdens de wedstrijd - ruiter verliezen dat ze - als ze de kans voor krijgen - de hindernissen voorbij lopen... wel met de kudde mee..
:D

Nu heb ik ook al zowel springpaarden als steeplechase paarden zonder ruiter wél hindernissen zien springen, dus dit argument gaat ook niet op....

anneliesdj

Re: Applaus voor Rath en Totilas tijdens tweede hengstenshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 00:38

Idd, ik heb er hier zelfs een gehad die los in de bak hindernissen sprong die gewoon op de middellijn stonden en ZONDER iemand in de bak of langs de rand.
En je ziet toch ook wel paarden die na het verliezen van hun ruiter nog vrolijk 1 of 2 hindernissen meepakken dus zo erg zullen ze het niet vinden denk ik dan.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 09:31

Hier een merrie gehad die als er een hindernis in de bak stond en zij los liep ook steeds de sprong mee nam. Ze vond het prachtig.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 09:36

Hier ook één: draaft uit zichzelf aan, schakelt naar galop en springt.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:29

Het lijkt wel of sommige mensen denken dat als ze zelf nog niet iets gezien of ervaren hebben, het dan per definitie ook niet bestaat. Zo blijkt maar weer dat dat lang niet altijd klopt ;)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:00

Zo zie je maar weer.. de aarde is voor sommigen nog steeds zo plat als een pannekoek..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:08

Als jullie klaar zijn met jezelf boven iedereen die het niet volledig met jullie eens is te plaatsen kunnen we misschien weer on-topic?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:18

Hmm.. ik sta hier anders wel lekker hoog en droog hoor en als ik Horseyfries als gezelschap heb, hoor je mij niet klagen. Dan weet ik me tenminste in gezelschap van een hele goede amazone, wiens rijden ik zeer waardeer.
Da's hele andere koek dan de uitspraken van iemand die wellicht zelf nét mogelijk de B of de L ontgroeid is, en vervolgens de wereldkampioen gaat vertellen dat z'n zit zo slecht is.. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:18

Een ding staat vast, de aarde is zo rond als een pannenkoek.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:20

Moderatoropmerking:
Hierbij nogmaals het verzoek om on topic te blijven en met respect en argumenten op de inhoud van een bericht te reageren in plaats van op de persoon. Omdat meerdere moderatoropmerkingen niet lijken te helpen zullen berichten die niet aan bovenstaand verzoek voldoen vanaf hier worden verwijderd.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:02

Ayasha schreef:
Als jullie klaar zijn met jezelf boven iedereen die het niet volledig met jullie eens is te plaatsen kunnen we misschien weer on-topic?

Je kunt het ook gewoon accepteren dat anderen andere ervaring hebben dan jij ;)
Ik dacht lang geleden ook dat er geen paard zou zijn wat uit zichzelf een hindernis zou springen, daar ben ik inmiddels allang op terug gekomen. Ik kan je zo een tiental voorbeelden noemen, oa ook een merrie van 1,40 die voor een stoere ruin vrolijk over een enkele draad op 1,25 sprong, niet één keer maar gerust 5x daags. Zette ik haar terug, was ze er alweer over voor ik uberhaupt het weiland uit was.

Ik geloof nooit dat als Totilas dit écht niet leuk zou vinden hij fatsoenlijk rond te rijden zou zijn.
Nu heb ik ook het idee dat hij bij Rath minder lol heeft dan hij bij Gal had maar dat kan ook gewoon nog wennen zijn (ja, ook maanden later nog, zoveel wedstrijdervaring hebben ze ook nog niet samen).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:36

anneliesdj schreef:
Ayasha schreef:

Je kunt het ook gewoon accepteren dat anderen andere ervaring hebben dan jij ;)
Ik dacht lang geleden ook dat er geen paard zou zijn wat uit zichzelf een hindernis zou springen, daar ben ik inmiddels allang op terug gekomen. Ik kan je zo een tiental voorbeelden noemen, oa ook een merrie van 1,40 die voor een stoere ruin vrolijk over een enkele draad op 1,25 sprong, niet één keer maar gerust 5x daags. Zette ik haar terug, was ze er alweer over voor ik uberhaupt het weiland uit was.

Ik geloof nooit dat als Totilas dit écht niet leuk zou vinden hij fatsoenlijk rond te rijden zou zijn.
Nu heb ik ook het idee dat hij bij Rath minder lol heeft dan hij bij Gal had maar dat kan ook gewoon nog wennen zijn (ja, ook maanden later nog, zoveel wedstrijdervaring hebben ze ook nog niet samen).

Je kan ook gewoon leren lezen en dan zou je gezien hebben dat ik niet zeg dat het niet kan dat paarden het graag doen, maar dat ik denk dat als een paard echt mag kiezen: de trailer op en wedstrijd lopen of de weide op en vreten, dat ie gaat vreten. Hoe graag ie ook in de belangstelling staat. Ik heb notabene een welsh op stal die uit zichelf springt als er een hindernis op staat :+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 01:33

Dat kun je wel denken en lekker bijdehand brengen maar dat betekend nog niet dat iedereen het met je eens is.
Ik heb er al meerdere gehad waarvan ik 100% zeker weet dat ze liever meegaan op concours.
Misschien is dat het verschil tussen een paard wat werken als positief en leuk ervaart en een paard waarbij het in de basis al misgaat.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 09:53

Jannepauli schreef:
Hmm.. ik sta hier anders wel lekker hoog en droog hoor en als ik Horseyfries als gezelschap heb, hoor je mij niet klagen. Dan weet ik me tenminste in gezelschap van een hele goede amazone, wiens rijden ik zeer waardeer.
Da's hele andere koek dan de uitspraken van iemand die wellicht zelf nét mogelijk de B of de L ontgroeid is, en vervolgens de wereldkampioen gaat vertellen dat z'n zit zo slecht is.. _O-

Gezellig! *\o/*

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:06

annelies ben het volledig met je eens en ayasha zou eens naar mijn spatter moeten komen kijken
dan snapt ze het misschien
spatter is van veulen af aan meer geintresseerd geweest in de wereld als in eten
eten doe je omdat het moet

spatter was nog geen 4 maanden oud toen hij al niet meer met zijn moeder mee liep naar de wei maar in zijn eentje helemaal de andere kant om het grote stallencomplex heen liep omdat daar iets spannends te zien was(de fokker vervloekte hem ondertussen)
op stal staat hij met zijn voorpoten in de voerbak zodat hij net over de omheining heen kan kijken , die op de erfgrens staat, en zo alles buiten het erf kan volgen
het gaasdoek wat wij keurig tot 2 meter hoog gebonden hadden, heeft hij op zijn plekje naar beneden gewerkt omdat hij zijn uitzicht kwijt was :(
zogauw hij de trailer klaar gezet ziet worden staat hij vooraan te wachten bij het hek en is reuze teleurgesteld als ik een ander paard mee pak
buitenrijden is zijn lust en zijn leven, kop er op en alles maar dan ook alles willen zien en als dat inhoud dat hij dwars door sloten, over bruggen of onder smalle doorgangen moet, doet hij dat gewoon, is hij nauwlijks tegen te houden
wedstrijden zijn helemaal geweldig want dan ziet hij een hoop andere paarden, en muziek en vlaggen en een hoop spannende dingen
dat rondje in de ring is dan niet zo zijn ding maar "mee met de baas" vind hij geweldig
ik heb hem nu bijna 11 jaar en hij heeft altijd in een groep van 4 a 5 paarden/pony's gestaan en de groep is in de jaren nog wel eens wat aangepast, toch heeft hij nooit een echt vriendje gehad
hij hoort er wel bij en ze missen hem wel als hij mee is en hij hun maar ziet hij een mens dan staat hij daar bij
hij zou een goede voor het circus geweest zijn :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 14:19

Wacht he.....
Ayasha schreef:
Zeker weten doet niemand het. :) En uitzonderingen heb je altijd.

:)* :)*
Nee, ik geloof niet dat 90% van de paarden (bij wijze van spreken, van mijn part maak je er 60 of 70% van als je dat een beter percentage vindt die wedstrijd lopen, liever wedstrijd lopen dan dat ze eten.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 14:39

Geloof best dat er paarden zijn die wedstrijden op een bepaalde manier leuk kunnen vinden, maar ik zie toch echt niet zo gauw een paard uit zichzelf een wedstrijd gaan lopen hoor :D

@spatter misschien voldoen zijn basisbehoeften gewoon niet... je zegt dat hij nooit echt een vriendje heeft gehad, misschien is dat wel de oorzaak ;) snap best dat als je je de pleuris verveelt in je weiland het op wedstrijd interessanter is. Denk dat er héél weinig, misschien wel geen, paarden zijn die als ze een fijne kudde + omgeving hebben de wedstrijdring verkiezen boven dat - uit zichzelf ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 14:47

spatter schreef:
annelies ben het volledig met je eens en ayasha zou eens naar mijn spatter moeten komen kijken
dan snapt ze het misschien
spatter is van veulen af aan meer geintresseerd geweest in de wereld als in eten
eten doe je omdat het moet

spatter was nog geen 4 maanden oud toen hij al niet meer met zijn moeder mee liep naar de wei maar in zijn eentje helemaal de andere kant om het grote stallencomplex heen liep omdat daar iets spannends te zien was(de fokker vervloekte hem ondertussen)
op stal staat hij met zijn voorpoten in de voerbak zodat hij net over de omheining heen kan kijken , die op de erfgrens staat, en zo alles buiten het erf kan volgen
het gaasdoek wat wij keurig tot 2 meter hoog gebonden hadden, heeft hij op zijn plekje naar beneden gewerkt omdat hij zijn uitzicht kwijt was :(
zogauw hij de trailer klaar gezet ziet worden staat hij vooraan te wachten bij het hek en is reuze teleurgesteld als ik een ander paard mee pak
buitenrijden is zijn lust en zijn leven, kop er op en alles maar dan ook alles willen zien en als dat inhoud dat hij dwars door sloten, over bruggen of onder smalle doorgangen moet, doet hij dat gewoon, is hij nauwlijks tegen te houden
wedstrijden zijn helemaal geweldig want dan ziet hij een hoop andere paarden, en muziek en vlaggen en een hoop spannende dingen
dat rondje in de ring is dan niet zo zijn ding maar "mee met de baas" vind hij geweldig
ik heb hem nu bijna 11 jaar en hij heeft altijd in een groep van 4 a 5 paarden/pony's gestaan en de groep is in de jaren nog wel eens wat aangepast, toch heeft hij nooit een echt vriendje gehad
hij hoort er wel bij en ze missen hem wel als hij mee is en hij hun maar ziet hij een mens dan staat hij daar bij
hij zou een goede voor het circus geweest zijn :j

daarmee ontkracht je toch geheel je eigen punt?
Hij vindt het dus leuk om veel te zien maar de echte wedstrijd lopen hoeft voor hem niet zo nodig.

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 14:49

wat een verschil.. super voor Rath!! het wordt nog wel een combi.. nu lekker verder trainen en hopelijk snel in de wedstrijdring met mooie resultaten!! knap peerd!!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:30

Ayasha, wat jij doet is appels met peren vergelijken.
Het is geen kwestie van kiezen tussen 'eten' en 'werk'.
As jij de keus zou moeten maken tussen je baan|werk of een vakantie op de Bahama's, dan zul je zonder twijfel voor het laatste kiezen. Maar dat betekent niet dat je je baan|werk niet met plezier zou kunnen uitoefenen.
Een paard gaat ook vast liever eten, maar dat betekent niet dat hij geen plezier kan hebben in z'n werk.

Daarbij, de gedragsdeskundigen hebben al lang uitgezocht dat als jij je paard maar 365 dagen laat rondlummelen, zonder er iets mee te doen, het paard uiteindelijk gewoon achteruitkachelt. Jouw stal, je weitje en je paddock bieden echt niet de uitdaging die het paard in de vrije natuur zou beleven, én nodig heeft om te overleven.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:35

Dat zeg ik ook helemaal nergens JP dus als je nou stopt met me woorden in de mond te leggen, dan was deze helee discussie al niet nodig geweest. Zullen we dat eens proberen?
Ik zeg nergens dat een paard geen plezier kan hebben in zijn werk.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 18-02-12 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:35

Jannepauli, daar gaat het al niet meer over en dat zegt Ayasha toch ook helemaal niet... Imo kan een paard best plezier hebben in zijn werk. Maar je gaat mij niet wijsmaken dat een paard met een leuke kudde, genoeg tijd op het land etc. etc en voldoende uitdaging zelf gaat bedenken "laat ik eens dat rondje dressuur in die wedstrijdring gaan lopen uit mezelf, want dat vind ik zo leuk".
Natuurlijk is het logisch dat je paard zich kapot verveeld als hij weinig doet thuis/zich niet helemaal op zijn plek voelt. Reden ook dat ik het verhaal van spatter in twijfel trek, die zegt nota bene dat haar paard dat rondje in de ring niet zo geweldig vindt - terwijl juist dat hétgene was waar we het over hadden. Ik zie een paard dat echt nog niet zo snel doen hoor, uit zichzelf. Snap wel dat die dieren, zeker als ze wat missen thuis, het ontmoeten van andere paarden en de nieuwigheid leuk kunnen vinden, maar uit zichzelf dat rondje gaan lopen? Nee, dat geloof ik niet.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 17:39

spatter is inderdaad geen showpaard, maar mijn lotte wel, heb ik hier al eens geplaatst
zo denk ik dat hengsten ook grotere showers zijn, dat zit in hun natuur om te imponeren
ik denk dat Gal het voor elkaar kreeg om toot zo te rijden dat het paard het gevoel had dat hij liep te showen
veel van zijn bewegingen zou hij ook uitvoeren om een merrie te imponeren
dat er nog iets zit tussen op de wei staan en hoog niveau dressuur wat toot moet doen, snap ik ook wel
maar een goede ruiter zorgt dat zijn paard plezier houdt in zijn werk
ik heb er trouwens ook eentje op stal die zich prima vermaakt in de groep en het best gezellig vind als ik kom, maar het ook niet erg vindt als ik het hou bij af en toe een emmer voer in de bak en hooi op de hooiplekken

dat spatter nu eenmaal een mensgericht paard is kan ik ook niet helpen
helaas heeft hij teveel temperament en is hij té gecompliceert kwa rijden, anders zou hij een geweldig manege paard zijn
alle aandacht van die penny meisjes zou hij geweldig vinden
aangezien ik hem van de geboorte af ken , weet ik dat hij het altijd gehad heeft, al toen hij nog bij de fokster stond

kijk trouwens maar eens naar reiningveulens, die slidingstoppen al in de wei , bijna vanaf geboorte
cutting veulens cutten ook al vanaf heel vroeg af aan, dat zit er gewoon ingefokt
net zoals een border collie houdt van schapen drijven en bouviers van drijven van groot vee