Optreden Totilas tijdens hengstenshow zorgt voor commotie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:23

Abacab schreef:
Als PS echt zo'n goede zakenman is doet ie EG een bijzonder lucratief voorstel om Toot weer te gaan rijden. Als dit zo door gaat is Toot over een jaar nog precies €3,95 per kilo waard.

Dat zal nooit gebeuren. Totilas is aangekocht om de Duitsers (opnieuw) aan een gouden medaille te helpen op een OS.
Als Edward hem weer zal gaan rijden, zal dat voor Nederland zijn. En dat zal PS never nooit niet doen.

Mer1980

Re: Optreden Totilas tijdens hengstenshow zorgt voor commotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:26

Idd PS zal Toot never nooit meer onder het zadel doen bij gal, dan is hij de gouden plak zeker kwijt. Hij laat hem liever nog gewoon op stal staan en de dekkingen doen denk ik.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:27

Hij maakt er nog liever gehakt van denk ik zo ;)

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:29

[quote="Paddenpad"
Nou nee liever niet! :+
Nog een jaar MAR erop en dan loopt hij waarschijnlijk als onderstaande. ;(
http://youtu.be/uacXRdH1n7s[/quote]

SJESUS!!! Dat paard in dat filmpje :oo Da,s echt je reinste mishandeling.

petra94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:30

dit bewijst dus dat rath niet kan rijden.
en succes niet te koop is!

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:32

EG heeft na de verkoop van Toot aangegeven dat hij zich wel wilde laten naturaliseren tot Duitser. Maar ik denk dat de rollen nu wat anders liggen dan destijds.

En ik weet ook zeker dat er wel weer een 2de Totilas op het toneel zal verschijnen voor Ed.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:33

Edward kan totilas toch niet meer op het OS rijden dus dat probleem is er niet
nu is de waarde van de hengst drastisch gedaald en PS verkoopt meer rietjes als dat paard weer schitterd
het zou win win zijn als het paard via die Oosterijker weer bij Edward kwam voor de sportrechten

ik denk dat de echte grote Duitse ruiters wel wisten dat Totilas geen paard was wat je even door reed
zeker niet als je nog bijna 2 jaar hebt tot het OS

ik hoop dat de kwelling voor Mar snel voorbij is
dit moet gewoon verschrikkelijk zijn om als ruiter met een paard te moesten presteren waar je gewoon niet mee weg bent

ik hoop dat Totilas naar een andere ruiter gaat die het paard wel begrijpt en kan rijden

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:35

beaversrun schreef:
[quote="Paddenpad"
Nou nee liever niet! :+
Nog een jaar MAR erop en dan loopt hij waarschijnlijk als onderstaande. ;(
http://youtu.be/uacXRdH1n7s

SJESUS!!! Dat paard in dat filmpje :oo Da,s echt je reinste mishandeling.[/quote]

RM94 zegt: Dit is een Tennessee Walking Horse dit is zijn speciale gang google even :)
Laatst bijgewerkt door RM94 op 07-02-12 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:36

petra94 schreef:
dit bewijst dus dat rath niet kan rijden.
en succes niet te koop is!

Hier ben ik het niet mee eens hoor, Sorry.
Rath kan echt wel rijden.. maar is gewoon geen combi met Totilas.

Ik heb soms het gevoel als ik Rath op Totilas zie rijden dat hij er geen plezier in heeft.
Hij wordt gestuurd om op dat paard te rijden. Volgens mij is het voor Rath ook erg moeilijk om te zeggen dat hij niet meer op Totilas wil rijden.

Totilas gaat ook niet meer terug naar Gal. Dat kan Nederland wel vergeten. Totilas brengt nog genoeg op als Dekhengst

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:37

Mer1980 schreef:
Idd PS zal Toot never nooit meer onder het zadel doen bij gal, dan is hij de gouden plak zeker kwijt. Hij laat hem liever nog gewoon op stal staan en de dekkingen doen denk ik.....

Maar dan zal PS wel goed ziek zijn van de presentatie in Vechta.. als je hoogste troef, waarmee je zoveel geld wilt verdenen, zo abominabel wordt voorgesteld. Als een willekeurig ander paard zó in de baan zou verschijnen en er zou dan nog 8000 euro voor een rietje gevraagd worden, dan zou ik als belangstellende fokker wel afhaken. Misschien dat hij nog even voortdobbert of de prestaties van het verleden maar wie kent hem niet: resultaten uit het verleden bieden géén garantie voor de toekomst.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:38

Mer1980 schreef:

Maar wie wil er nu een nakomeling van een paard dat alleen maar loopt te draken in de ring en altijd maar kreupel op stal staat?
Ik zou als merriehouder zeggen: tja die Toot is wel een topper maar alleen geschikt voor een ruiter van het kaliber Gal. Dan kies ik liever een iets eenvoudiger dier in de hoop dat die een nakomeling geeft die geschikt is voor een grotere range aan ruiters.
Wie weet er nog wat het dekgeld is voor Toot?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:39

Zonnetje81 schreef:
en dat totilas eerst luchtig werd gereden. Laat me niet lachen. De totilas gal aanhangers zien alleen wat ze willen zien. Ja ik vind het jammer maar hier spreken van dierenophandeling, haha. Kan héél bokt hun beestenboel opdoeken.

Ik heb Gal in het echt zien rijden op een clinic, was overigens met Sisther de Jeu, en wat daar opviel was hoe goed hij is in het laten afvloeien van spanning. Hele snelle reacties op de hulpen vragen, korte ophoudingen en dan weer ruimte geven. Dat was toen echt niet alleen maar strak vasthouden, en zeker geen spanning in zijn lijf en knijpen...

Het kan in mijn ogen heel goed zijn dat Totilas heel gevoelig is voor spanning in iemands lijf en voor de dosering van de hulpen. Als hij zo enorm gefinetuned is op de hulpen "been is vooruit en teugel is ho" zoals de "Hollandse top" rijdt,en gewend is tussendoor steeds te mogen ontspannen en voorwaarts neerwaarts tot laag en rond gereden te worden (afvloeien van de spanning) en MAR durft niet los te laten uit angst voor explosies en in plaats daarvan gaan ze juist steeds meer verzamelen, dan kan ik me goed voorstellen dat Totilas een bommetje wordt dat extreem reageert op die spanning en opgekropte energie.

Je ziet bij EG ook wel dat hij extreem fel reageert op hulpen (HK filmpje en ook in de kur van WEG) en weg kan schieten, alleen weet Gal hem heel snel weer terug te krijgen en rijdt dan weer gewoon door alsof er niets aan de hand is.
MAR ziet er ook heel beheerst uit, maar dat wil niet zeggen dat er onderhuids veel spanning kan zitten waar Totilas wel op blijft reageren. En als hij hulp krijgt van zijn vader die hem bezig houdt met aanwijzingen, dan leidt dat ook af van je eigen spanning.

Wat ze volgens mij bij Sjef zoeken, is een manier om om te gaan met het hete en felle van dit type paarden. Een manier om zijn rijden zo aan te leren passen dat hij ze ook kan rijden.

Wat betreft andere ruiter, zou een Isabel Werth misschien ook niet zo'n verkeerde zijn, al wilde zij niet... Die lijkt een minder afwijkende manier van rijden te hebben en haar ene paard was ook zo'n explosief geval af en toe...

Ik gun Totilas een passende ruiter, jammer dat het Gal waarschijnlijk niet meer zal worden, maar zou wel het ideaal zijn.
Ik gun MAR dat het met zijn nieuwe paarden goed gaat en hij weer ontspannen en met plezier op stapt om te rijden zonder faalangst...

Ik hoop dat de strijd tussen Duitse School en Hollandse School verdwijnt, en dat men gewoon met open blik elkaars manieren van rijden respecteert. Bij alle soorten van training van paarden heb je excessen, en ook bij elke sportrichting, en ook bij de NH-ship groeperingen zie je misstanden voorbij komen van mensen die het niet helemaal begrepen hebben, of die meer willen afdwingen dan een paard op dat moment aanbiedt, of willen afstraffen wat een paard verkeerd doet. Soms krijg ik het gevoel dat je je gevoel aan de kant moet zetten als je de top wilt bereiken, dat je zo hard moet zijn als het gaat om consequent zijn, maar blijf toch hopen dat het niet het "hard" zijn is, maar juist het gevoel van de ruiter, de juiste timing, juiste dosering en ontzettend consequent reageren en veel belonen maakt wat een effectieve trainingsmethode is.

Ik hoop dat PS en de familie Rath niet hun eigen ego en portemonnee de voorrang geven, maar dat ze zoeken naar de beste oplossing om Totilas weer te kunnen laten schitteren in de ring. In goede gezondheid en zo ontspannen dat hij weer met los teugeltje onder luid applaus vrij om zich heen kijkend de baan uit kan stappen...

Als dat betekend het verkopen van de sportrechten aan een ander, of de helft van het paard aan een ander (sponsor van Gal?) dan so be it...
Laatst bijgewerkt door joyce B op 07-02-12 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:39

Sneu voor MAR dat hij telkens zo in het nieuws komt, kan voor z'n toekomst ook niet veel goeds doen. Heel NL en daarmee bokt leest nu waar ze, bij het horen over de verkoop van Toot, op gehoopt hadden. Of MAR een goede of slechte ruiter is, laat ik me niet over uit want ik heb hem nooit zien rijden. Ook heb ik het filmpje niet gezien dus ik ga er verder niet over oordelen. Ben toch wel benieuwd hoe EG hierop zou reageren. Moet aan de ene kant ook wel heel rot voor 'm zijn om zoiets te zien en telkens dat nieuws te horen.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:41

Ik blijf het een geweldig paard vinden. :j In mijn ogen heeft Rath dat dier flink verkl**t. Ik hoop dat dat paard snel naar een andere ruiter gaat. Idd triest voor EG om Totilas nu op deze manier gepresenteerd te zien worden. Ik denk dat Rath op de Spelen de spanning van Totilas niet om kan zetten naar positieve energie en show. :n
Laatst bijgewerkt door Bravura op 07-02-12 11:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:42

Loody schreef:
Volgens mij is het voor Rath ook erg moeilijk om te zeggen dat hij niet meer op Totilas wil rijden.

misschien kan MAR politiek asiel aanvragen in Nederland omdat ie straks door de hele natie wordt gehekeld over het laten liggen van de gouden plak. Misschien heeft Ed nog wel een baantje voor 'm als mestkruier?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:50

ik vermoed dat Edward dit wel heeft zien aankomen
hij kent Totilas natuurlijk volledig en zal ook wel de rijkwaliteit van Mar gekend hebben

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:50

I miss seeing Edward and Totilas as a team, he's lost his shine. Poor horse..

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:54

Misschien moeten we maar alvast een poll starten met de meest waarschijnlijke oorzaken (lees smoezen) waardoor Totilas van deelname aan de OS 2012 wordt teruggetrokken.

Misschien moet PS maar 's overwegen om Ingrid Klimke op dit paard te laten rijden.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:55

Elisa2 schreef:
jesito schreef:
Dat paard heeft al zoveel gezien in zijn leven en ze zijn nu toch alweer een tijd samen aan het trainen, maar er is gewoon geen klik.
En dat Ed er de eerste keer naast meende te liggen, is omdat toot toen ook nog een stukje jonger was en helemaal nieuw.

Dat is niet helemaal waar,Toot was toen al tot de z2 opgeleid door Micha Koot en onder andere meegeweest naar Verden.Ik denk dat Toot ook niet super simpel te rijden is en Edward heeft ten eerste heel veel ruitergevoel,en kende hem door en door.

Ere wie ere toekomt: Dat was niet Micha Koot, maar Jisca van den Akker!
http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=48780
problemen met een voet had hij blijkbaar in het verleden al eens gehad... Goed management op verzorgingsgebied is misschien ook erg belangrijk...

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:59

murphy102 schreef:
De stalamazone van Paul S. reed Totilas alleen maar voorwaarts neerwaarts en geen GP; "eerst de Rollkur" eruit volgens Paul S.

Het is triest voor Totilas en het is triest voor Rath.
Met dank aan Gal die er een voorgeprogrammeerde, mechanische trucjesmachine van heeft gemaakt.
Aanvankelijk heeft Rath Tot. klassiek gereden, hetgeen het paard helemaal in de war maakte: de harde schijf werd ontregeld: Gal reed hem afgedwongen (en begin nu niet dat dat niet zo is, getuige de vele, vele filmpjes), Rath probeerde hem op een eerlijke manier te rijden.
Resultaat: paard is volledig de weg kwijt.
Een paard dat klassiek is gereden, rijdt iedereen die klassiek (met het Scala als leidraad) is opgeleid, zo mee weg (zelfs de 6-jarige kleindochter van Klimke op een GP-paard) sensibel of niet.
Op modérn gereden paarden worden "de knoppen" erop gezet. Paarden zijn onderdanig, zijn "onder controle".
Rath heeft niet geleerd zo te rijden, onder druk, en zoekt nu wanhopig "de knoppen" bij Totilas ........

:j :j :j :j :j :j :j

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:02

Jannepauli schreef:
Misschien moeten we maar alvast een poll starten met de meest waarschijnlijke oorzaken (lees smoezen) waardoor Totilas van deelname aan de OS 2012 wordt teruggetrokken.

Misschien moet PS maar 's overwegen om Ingrid Klimke op dit paard te laten rijden.

Mogelijke oorzaak; van de laadklep gevallen.

Ik denk niet dat er andere duitsers zijn die zich in dit avontuur willen storten. MAR heeft 'm een jaar onder zijn hoede, het duurt zeker zo lang voordat al die ellende er weer helemaal uit is. De kans is groot dat dat helemaal op niets uitloopt.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:07

Heb juist begrepen dat MAR hem juist op veel druk rijd. Hij wil juist alles regelen aan dit paard en dat pikt dit paard niet.

CouCou

[quote="jirina]Op modérn gereden paarden worden "de knoppen" erop gezet. Paarden zijn onderdanig, zijn "onder controle".
Rath heeft niet geleerd zo te rijden, onder druk, en zoekt nu wanhopig "de knoppen" bij Totilas ........
[/quote]
:j :j :j :j :j :j :j[/quote]

lessen bij EG?

Suzanne F.

Nou ja goed, we kunnen allemaal roepen wat we willen maar feit blijft dat dit natuurlijk een hele sneue maar vooral pijnlijke situatie is. Voor iedereen eigenlijk.
MAR faalt eigenlijk wel een beetje. Er werd meer van hem verwacht dan hij laat zien. PS zal ook wel wat teleurgesteld zijn. Edward zal ook met pijn in zijn hart zitten te kijken, die heeft echt geen lol om dit te zien hoor.
Ik denk dat Toot op een gegeven moment teruggetrokken wordt en alleen ter dekking wordt gesteld. Heel zonde maar ik geloof nooit dat PS hem terug zou verkopen naar Nederland.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:09

CJvR schreef:
kareldeg schreef:
En trakehners zijn nooit als springpaarden gefokt. Maar als rijpaarden. Net als bij het kwpn je vroeger ook het rijpaard, gelders paard en tuigpaard had. Tegenwoordig is dat DP, SP, GP, TP.

Sorry, klopt niet. Oorspronkelijk gewoon werkpaarden, wel hele mooie. On het "begin" waren er echter bijna alleen maar springwedstrijden of aangespannen wedstrijden.

Wat men tegenwoordig nog Trakehner noemt lijkt in de verste verte niet meer op het oorspronkelijke type.
Toentertijd waren het robuuste paarden en alleskunners en niet zulke giraffen als vandaag de dag. Veel te veel vreemd bloed. Er is veel verloren gegaan.

Niettemin, deze combinatie past gewoonweg niet bij elkaar. Paard en ruiter zijn beiden gefrustreerd en vol onbegrip voor elkaar. Het komt voor, dat het gewoonweg niet passend is en ook niet wordt.
Heel jammer voor beiden.

Hier het juiste antwoord: *knip*

En dat 'veel te veel vreemd bloed', klopt ook niet want het Trakehner-Verband is een gesloten stamboek.
Laatst bijgewerkt door Angela op 09-09-12 09:13, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: website op verzoek verwijderd